مهاجرت

شرایط ویزای همراه قطر

شرایط ویزای همراه قطر

شرایط ویزای همراه قطر از جمله موضوعاتی است که بعلت هزینه های پایین زندگی در کشورهای خاورمیانه و نزدیکی به ایران، همواره مورد توجه بوده است. در مقاله پیش رو کارشناسان ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تکیه بر علم مهاجرتی خود به ارائه اطلاعاتی در خصوص شرایط ویزای همراه قطر و یک سری مطالب مرتبط دیگر با این عنوان پرداخته اند که امید است مطالعه آن مفید واقع گردد. قطر کشوری با حدود 3 میلیون نفر جمعیت است که دین رسمی آن اسلام می باشد و در آسیای غربی واقع شده است.

  • شرایط کار در کشور قطر برای همراهان چیست؟
  • مزایای دریافت ویزای همراه در کشور قطر چیست؟
  • شرایط زندگی در قطر چگونه است؟
  • مهم ترین مزیت استفاده از ویزای همراه در قطر چیست؟

اخذ ویزای قطر

کشور قطر بالاترین میزان تولید ناخالص داخلی به ازای هر یک از شهروندان خود را دارد و این به معنای ثروت بی اندازه این کشور عربی است که مدیون وجود سومین ذخایر عظیم گازی جهان در این کشور می باشد. همچنین مطابق آمارهای سازمان ملل بهترین آمار را در میان سایر کشورهای عربی به لحاظ شاخص توسعه انسانی دارد. همه این عوامل سبب گردیده برخی افراد در خصوص اخذ ویزای این کشور کنجکاو باشند و تمایل پیدا کنند تا در قطر کار و زندگی نمایند.

لازم به ذکر است راه اخذ ویزای قطر اقدام به تحصیل یا کار در این کشور است که البته با توجه به این که دانشگاه های قطر رنکینگ خیلی خوبی ندارند تحصیل در قطر خیلی پرطرفدار نیست در نتیجه متقاضیان ورود به قطر معمولا راه دوم یعنی کار در این کشور را انتخاب می کنند. این گروه باید در ذهن داشته باشند اخذ ویزای کاری قطر تنها در صورت استخدام شدن از سوی کارفرمایی در قطر امکان پذیر است و در این حالت فرد می تواند از طریق سفارت قطر در کشور محل اقامت خود، با نشان دادن فیش حقوقی و اثبات توانایی پرداخت هزینه های همراه خود، تقاضای الحاق همراه یعنی همسر و فرزندان زیر 18 سال خود را نیز داشته باشد.

شرایط و مدارک لازم برای اخذ ویزای همراه قطر

همانطور که پیش تر اشاره شد متقاضی باید درخواست الحاق همراه بدهد و بدین منظور یک سری مدارک شناسایی و غیره را می بایست تقدیم کنسولگری یا سفارت قطر نماید یا آنلاین تقاضا نماید و مدارک مورد نظر را تقدیم کند که این مدارک به شرح ذیل است:

  • پاسپورتی با حداقل 3 ماه اعتبار از زمان حضور در قطر و دو صفحه خالی
  • دوقطعه عکس پاسپورتی امضا شده
  • مدارکی که نشان دهنده تمکن مالی فرد تقاضا دهنده برای پرداخت هزینه های زندگی خود و همراهان وی در قطر است
  • گواهی تهیه محلی مناسب برای زندگی در قطر

البته لازم به ذکر است کسانی که تبعه یکی از کشورهای عضو شورای همکاری عربی هستند نیازی به داشتن پاسپورت یا اخذ ویزا پیش از حضور در قطر ندارند؛ این ملیت ها کافی است کارت شناسایی مثلا کارت ملی خود را به همراه داشته باشند. همچنین برخی کشورها از جمله ترکیه، آرژانتین، ایسلند، لیختن اشتاین، اوکراین، سوییس، صربستان، نروژ، مالزی و… برای اقامت های حداکثر 90 روزه، و برخی دیگر از کشورها از جمله استرالیا، اندونزی، هنگ کنگ، تایلند، ونزوئلا، قزاقستان، پرو، روسیه، ژاپن، شیلی، مکزیک و… برای اقامت های حداکثر 30 روزه، نیازی به تهیه ویزا ندارند. همانطور که پیدا است تابعین ایران به علاوه 4 کشور دیگر یعنی هندوستان، ماکائو، پاکستان و تایوان برای ورود به قطر نیاز به تهیه ویزا دارند.

شرایط و مدارک لازم برای اخذ ویزای همراه قطر

شرایط زندگی با ویزای همراه در قطر

لازم است ذکر شود هزینه زندگی و تحصیل در قطر تقریبا بالا است در واقع یک خانواده چهار نفره ماهیانه در حدود 16.792 ریال قطر و یک فردی که به تنهایی در این کشور زندگی می کند ماهیانه در حدود 9.640 ریال قطر هزینه زندگی خواهد داشت؛ همانطور که پیدا است قطر دومین کشور گران قیمت خاورمیانه می باشد. البته درآمد افراد نیز این هزینه ها را پوشش می دهد در واقع متوسط درآمد ماهیانه در قطر 15.805 ریال قطر است یعنی کم ترین درآمد از 2.139 ریال قطر پایین تر نخواهد بود و بیشترین درآمد ماهیانه نیز حدود 69.989 ریال قطر در ماه اعلام شده است.

مقایسه شرایط زندگی همراه در قطر و همراه در آلمان

برخی افراد به دلیل نداشتن تخصص کافی و عوامل متعدد دیگر چاره ای جز انتخاب کشورهای آسیای غربی را ندارند اما نیروهای متخصص بهتر است در انتخاب کشور مقصد خود دقت بیشتری داشته باشند. به عنوان مثال در کشور قطر هیچ گاه به کسانی که حتی چندین سال اقامت قطر را داشته باشند پاسپورت داده نمی شود و با آن ها همانند شهروندان قطر برخورد نخواهد شد؛ این در حالی است که اگر فردی اقامت آلمان را اخذ نماید می تواند درخواست الحاق همراه دهد و از همان ابتدا همراهان وی حقوقی تقریبا شبیه یک فرد آلمانی خواهند داشت که از آن جمله می توان به تحصیل رایگان در آلمان اشاره کرد. آلمانی ها همچنین به افرادی که اقامت این کشور را دارند بن های تخفیف می دهند که برای موارد مختلفی از جمله حمل و نقل عمومی قابل استفاده است.

در مقاله بالا موضوع شرایط ویزای همراه قطر و یک سری مطالب مرتبط دیگر با این عنوان بررسی شد. این مقاله در خصوص کشور قطر از سوی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارائه شده که امید است مطالعه ان مفید بوده باشد. علاقه مندان همچنین می توانند به منظور کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات را مطالعه نمایند تا با دید بازتری نسبت به انتخاب کشور مقصد خود اقدام داشته باشند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *