مهاجرت

شرایط ویزای همراه لهستان

شرایط ویزای همراه لهستان

اخیرا متقاضیان بسیاری برای کار به لهستان مهاجرت کرده و علاقه مند به اخذ اطلاعات از شرایط ویزای همراه لهستان و قوانین این کشور می باشند. ویزای همراه کشور لهستان یک نوع ویزای اقامت موقتی برای هدف الحاق خانواده محسوب شده و با توجه به قانون 12 دسامبر سال 2013 درباره شهروندان خارجی اجرا می شود. این نوع ویزا مخصوص کلیه اعضای خانواده دارنده ویزاهای اقامت کشور لهستان شامل همسر قانونی و فرزندان زیر 18 سال ( و نیز فرزند خوانده) بوده و به آنها علاوه بر اعطای حق زندگی و کار در این کشور همچنین اقامت اروپایی را می دهد.

اقتصاد لهستان جزء برترین اقتصادهای حال حاضر اتحادیه اروپایی (EU) محسوب می شود. آمار اشتغال و سطح درآمد بالا به همراه شرایط کار و زندگی مناسب این کشور را به مقصد جذابی برای کارگران خارجی تبدیل می کند. جالب است بدانید که نرخ بیکاری لهستان حدود 3.2% بوده در حالی که نرخ بیکاری سوئد 6.6% می باشد. این به معنای وجود فرصت های شغلی خوب در لهستان می باشد. اگر شما نیز متقاضی کار در لهستان هستید توصیه می شود که برای دریافت مشاوره های تخصصی درباب اخذ سریع و تضمینی ویزای کار لهستان با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

  • چه کسانی می توانند از ویزای همراه لهستان استفاده کنند؟
  • هزینه دریافت این ویزا چقدر است؟
  • محدودیت های استفاده از این ویزا چیست؟
  • آیا می توان با ویزای همراه در لهستان کار کرد؟
  • آیادانشجویان امکان استفاده از ویزای همراه را دارند؟

سوالات مهم درباب شرایط ویزای همراه لهستان

لهستان به سبب رشد اقتصادی بالا و نیز بازار کار مملو از فرصت های نایاب از جمله بهترین مقاصد کاری برای ایرانیان محسوب می شود. اما در این بین سوالات کلیدی در زمینه الحاق خانواده توسط متقاضیان کار در لهستان مطرح می شود:

  • آیا همسر با داشتن ویزای همراه لهستان می تواند در این کشور کار بکند؟ اگر همراه همسر شما است پس بله این امکان برای او فراهم است اما تنها در صورتی که شما هم دارنده بلوکارت (کارت آبی اتحادیه اروپایی) باشید. در این صورت بر روی ویزای همراه او عبارت z dostępem do rynku pracy چاپ شده مبنی بر اینکه او اجازه کار و عقد قرارداد کاری در لهستان را دارد.
  • مهمترین شرط اخذ ویزای همراه در کشور لهستان چیست؟ نکته مهم و کلیدی در اینباره اثبات رابطه خانوادگی می باشد.
  • هزینه درخواست ویزای همراه لهستان چقدر است؟ هزینه صدور کارت اقامت برای اعضای بزرگسال خانواده به میزان حدود PLN50 (زلوتی) معادل 11.77€ (یورو) می باشد اما برای فرزندان زیر 16 سال حدود PLN25 (زلوتی) معادل با 5.88€ (یورو) می باشد.
  • میزان اثبات تمکن مالی جهت اخذ ویزای همراه کشور لهستان چقدر می باشد؟ این مبلغ برای هر نفر از اعضای خانواده همراه بایستی بالای PLN528 (زلوتی) معادل حدود 124.25€ (یورو) در ماه باشد.

انواع ویزای لهستان در سال 2022

در لهستان دو نوع ویزا وجود دارد. این ویزاها شامل ویزای شنگن (نوع C) یا ویزای ملی (نوع D) می باشد. اما هر دو ویزا به شما امکان مسافرت در ناحیه شنگن تا حداکثر 90 روز را می دهد. تنها تفاوت این دو نوع ویزای لهستان در این است که ویزای شنگن نوعی ویزای کوتاه مدت بوده و پس از اتمام 90 روز شما ملزم به ترک لهستان هستید. اما در نوع ویزای ملی شما علاوه بر تردد آزادانه 90 روزه در ناحیه شنگن از حق اقامت لهستان تا حداکثر 1 سال برخوردار هستید.

نمودار حق اقامت کوتاه مدت و بلند مدت در لهستان

بر این اساس، انواع ویزای ملی کشور لهستان شامل ویزاهای کاری، دانشجویی، ویزای اقامت، ویزای اقامت دائم، ویزای همراه می باشد که اخذ هریک دارای شرایط و مدارک خاصی است. مثلا برای دریافت ویزای کاری لهستان شما نیازمند داشتن پیشنهاد کاری هستید. جهت دریافت ویزای دانشجویی نیز ثبت نام و اخذ نامه پذیرش جزء شروط اصلی محسوب می شود. اما پس از آمدن به لهستان و جهت اقامت بیش از 90 روز، شما نیازمند درخواست ویزای اقامت موقتی از شهرداری محلی (Voivode) می باشید. دارندگان ویزای اقامت موقت لهستان نیز پس از چند سال زندگی در لهستان می توانند اقامت دائم این کشور را اخذ نموده و نسب به آوردن اعضای خانواده خود به لهستان از طریق همراه اقدام نمایند.

شرایط و الزامات ویزای همراه لهستان

شرایط و الزامات ویزای همراه لهستان

اعضای خانواده خارجیانی که بر پایه یکی از عناوین اقامتی زیر در لهستان زندگی می کنند، آنها می توانند متقاضی الحاق خانواده و اخذ ویزای همراه لهستان جهت اقامت در این کشور باشند:

  • بر مبنای ویزای اقامت دائم
  • بر مبنای ویزای اقامت جهت اقامت بلند مدت اتحادیه اروپایی
  • در رابطه با اعطای وضعیت پناهندگی
  • در رابطه با اعطای حفاظت ثانوی
  • حداقل برای دوره 2 ساله بر پایه ویزاهای اقامت موقتی
  • بر مبنای ویزای اقامت موقتی برای هدف انجام تحقیقات علمی، کار مهارت بالا، کار تحت انتقال درون شرکتی و غیره

اما عضو خانواده شهروند خارجی فوق الذکر شامل همسر یا همسران قانونی، فرزند کوچک، فرزند خوانده و نیز پرستار کودکی است که دارای کارت پناهندگی می باشد. بر این اساس، اعضای خانواده صلاحیت اخذ ویزای همراه کشور لهستان برای مدت اقامت بیش از 3 ماه تا حداکثر 3 سال را کسب می کنند.

شرایط و نحوه درخواست ویزای همراه لهستان

در مورد نحوه درخواست ویزای همراه باید متذکر شد که خود شهروند مقیم کشور لهستان شخصا بایستی درخواست ویزای همراه را به اداره شهرداری محلی لهستان (Voivode) تحویل دهد. در این مورد او علاوه بر تحویل مدارک لازم ملزم به دادن اثر انگشت نیز می باشد. در مورد فرزندان صغیر نیز درخواست برای اخذ ویزای همراه حتما باید توسط والدین یا قیم های تعین شده توسط دادگاه ارائه شود. حضور اعضای خانواده در سفارت لهستان پس از تصمیم گیری درباره اعطای ویزای همراه جهت صدور کارت اقامت این کشور الزامی است. متقاضیان در صورتی می توانند درخواست خود را از طریق سفارت لهستان پیگیری نمایند که نامه پذیرش از دانشگاه لهستانی داشته باشند.

اما مدت زمان رسیدگی به درخواست ویزای همراه لهستان معمولا با توجه به ملیت متقاضیان و نیز اسناد و مدارک خواسته شده ممکن است 1 تا 2 ماه طول بکشد. اما بحث دیگر در خصوص شرایط ویزای همراه لهستان مربوط به هزینه اخذ این نوع ویزا می باشد. بر اساس قوانین کشور لهستان، هزینه های مربوط به صدور این نوع ویزا شامل هزینه تمبر مالیاتی حدود PLN340 (زلوتی) و هزینه صدور کارت اقامتی حدود PLN50 (زلوتی) می باشد.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای همراه لهستان

فرآیند اخذ ویزای همراه لهستان فرآیندی ساده و چند مرحله ای است که تهیه اسناد و مدارک مرحله مهمی از این فرآیند محسوب می شود. در این مرحله مدارک مورد نیاز با توجه به اهمیت آنها به دو دسته مدارک ضروری و مدارک معمولی دسته بندی می شوند. پس در جمع آوری این مدارک بایستی نهایت دقت و توجه را مبذول داشت. به هر حال، مدارک ضروری و معمولی چهت اخذ ویزای همراه کشور لهستان در سال 2022 عبارتند از:

مدارک ضروریمدارک معمولی
فرم درخواست تکمیل شده برای اعطای ویزای همراه کشور لهستانمدارک موید رابطه خانوادگی همانند سند ازدواج و شناسنامه
چهار قطعه عکی پاسپورتی جدیدمدارک سکونتی در لهستان همانند اجاره نامه، سند خانه و غیره
کپی و اصل مدرک مسافرتی معتبرمدارک اثبات تمکن مالی کافی برای تامین خود و اعضای خانواده همراه
بیمه سلامت معتبر

متقاضیان از زمان صدور ویزای اقامت موقت لهستان حق اقامت و زندگی در لهستان را تا زمان اتمام اعتبار ویزا دارند. پس از اخذ ویزا و به هنگام ورود به خاک لهستان نیز برای متقاضیان کارت اقامت لهستان صادر می شود. کارشناسان و وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده شنیدن سوالات شما درباره شرایط مهاجرت به لهستان و پاسخگوئی به آنها می باشند.

3/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *