مهاجرت

شرایط ویزای همراه مکزیک

شرایط ویزای همراه مکزیک

مکزیک با نرخ بیکاری 2.9% و متوسط درآمدی MXN26800 (پزو) دارای بازار کار خوبی است و اطلاع از شرایط ویزای همراه مکزیک برای الحاق خانواده مهم است. متقاضیان دارای ویزای اقامت مکزیک می توانند برای کلیه اعضای خانواده خود (شامل همسر رسمی بالای 18 سال و فرزندان زیر 18 سال) درخواست ویزای همراه دهند. اما باید توجه کرد که قوانین مهاجرتی مکزیک نسبتا پیچیده بوده و افراد در این زمینه نیازمند وکیل مهاجرتی هستند. وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تکیه بر دانش و تجربه چندین ساله خود می توانند این فرآیند را آسانتر سازند.

  • شرایط لازم برای اخذ ویزای همراه کشور مکزیک در سال 2022 چیست؟
  • برای اخذ ویزای همراه مکزیک چه مدارکی لازم است؟
  • آیا اعضای خانواده با داشتن ویزای همراه مکزیک می توانند در این کشور کار بکنند؟
  • مدت زمان رسیدگی و هزینه درخواست ویزای همراه مکزیک چقدر است؟

اما اعضای خانواده همراه شامل همسر یا همسران رسمی و نیز فرزندان زیر 18 سال متقاضی اصلی (اسپانسر) می باشند. متقاضی اصلی یا همان اسپانسر کسی است که دارای کارت اقامت موقت یا دائم مکزیک می باشد. او باید اعضای خانواده را در طی فرآیند درخواست ویزا همراهی کند. لازم به ذکر است که درخواست ها بایستی به اداره مهاجرت ملی (INAMI) مکزیک تحویل داده شود.

روش های مهاجرت به مکزیک 2022

مکزیک از جمله کشورهای حوزه مرکاسول می باشد که در بین کشورهای این حوزه از قدرت اقتصادی و شرایط زندگی نسبتا خوبی برخوردار است. همه ساله افراد بسیاری برای مهاجرت به مکزیک از طریق سفارت این کشور درخواست ویزای ورود می دهند. برای مهاجرت به مکزیک در قاره آمریکای شمالی روش های گوناگونی وجود دارد که هر کدامیک از این روش ها به اهداف متقاضیان از مسافرت به مکزیک بستگی دارد. برخی ها برای مشاهده جذابیت های توریستی وارد مکزیک می شوند و برخی نیز برای انجام کار یا تحصیل به این کشور مهاجرت می کنند. قبل از هر چیز باید بدانید که مسئول رسیدگی به درخواست های متقاضیان مهاجرت، اداره مهاجرت ملی (INAMI) این کشور زیر نظر وزارت امور خارجه مکزیک می باشد. متقاضیان مهاجرت به مکزیک می توانند با توجه به اهداف و مقاصد خود متقاضی یکی از انواع ویزاهای زیر باشند:

  • ویزیتور ویزا بدون مجوز کار مثل ویزای توریستی یا بیزینیس ویزا
  • ویزای اقامت موقتی همانند ویزای کار، ویزای تحصیلی کشور مکزیک و ویزای همراه مکزیک
  • ویزای اقامت دائم (PR) مکزیک برای مدت زمان مشخص

بررسی شرایط ویزای همراه مکزیک

یکی از روش های مهاجرتی سریع و آسان به کشور مکزیک از طریق درخواست ویزای همراه این کشور می باشد. اعضای خانواده دارنده ویزای اقامت مکزیک از این طریق می توانند به ویزای اقامت موقتی مکزیک دست یابند. در این صورت دارنده کارت اقامت مکزیک در نقش اسپانسر اعضای خانواده خود عمل کرده و می تواند درخواست ویزا را شخصا به اداره مهاجرت ملی (INAMI) در مکزیک تحویل دهد. متقاضیان برای اطلاع از شرایط و جزئیات دقیق راجع به این نوع ویزا نیز می توانند به وب سایت این اداره به نشانی www.inm.gob.mx مراجعه نمایند.

مطابق قوانین کشور مکزیک همسر و فرزندان متقاضی اصلی می توانند مشمول اخذ ویزای همراه مکزیک باشند. بنابرین ارسال دعوت نامه از طرف اسپانسر (کارگر یا دانشجوی مقیم کشور مکزیک) برای اعضای خانواده جهت درخواست ویزای همراه و نیز الحاق در مکزیک ضروری است. اما آیا اعضای همراه از حق کار در مکزیک نیز برخوردارند؟ پس از ورود به مکزیک، شما و اعضای خانواده بایستی در عرض 30 روز در INM ثبت نام کنند. به همسر و فرزندان ویزای همراه اعطاء می شود و به طور اتوماتیکی ویزای کاری داده نمی شود. در صورت تمایل همسرتان به کار در مکزیک، اخذ جداگانه ویزای کاری مکزیک الزامی است.

بررسی شرایط ویزای همراه مکزیک

شرایط و مدارک لازم برای اخذ ویزای همراه مکزیک

اما اکنون سوالی که مطرح است این است که برای اخذ ویزای همراه کشور مکزیک چه مدارکی لازم است تحویل داده شود؟ لازم است بدانید که از شرایط ویزای همراه مکزیک این است که مدارک مورد نیاز برای هر یک از اعضای خانواده متفاوت از همدیگر می باشد. اما نکته مهمی که در این خصوص بایستی به آن اشاره شود آن است که قبل از تحویل مدارک به اداره مهاجرت مکزیک (INM)، این اسناد و مدارک بایستی به زبان اسپانیولی یا انگلیسی ترجمه و تایید قانونی شود تا ارزش ارزیابی داشته باشد. مدارک لازم برای اخذ ویزای همراه مکزیک به تفکیک اعضای خانواده عبارتند از:

مدارک لازم برای همسر متقاضیمدارک لازم برای فرزند یا فرزندان متقاضی
اصل پاسپورت متقاضی با اعتبار حداقل 6 ماهاصل پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه
فتوکپی صفحه اول و آخر پاسپورتفتوکپی صفحه اول و آخر پاسپورت
فرم درخواست تکمیل شدهفرم درخواست تکمیل شده
یک قطعه عکس پاسپورتی با ابعاد 4.5 در 3.5 سانتی متر با پس زمینه سفیدیک قطعه عکس پاسپورتی با ابعاد 4.5 در 3.5 سانتی متری با پس زمینه سفید
اصل و کپی سند ازدواجاصل و کپی شناسنامه
کپی کارت اقامت موقتی مکزیککپی کارت اقامت موقتی مکزیک
فتوکپی پاسپورت متقاضی اصلیفتوکپی پاسپورت متقاضی اصلی
نامه دعوت به مصاحبه متقاضی اصلینامه دعوت به مصاحبه متقاضی اصلی
نامه تمکن مالی برای 6 ماه اخیرنامه تمکن مالی برای 6 ماه اخیر
مالیات بر درآمد متقاضی اصلی یا فرم 16مالیات بر درآمد متقاضی اصلی یا فرم 16

هزینه و رسیدگی به درخواست ویزای همراه مکزیک

اکنون به بحث دیگری از شرایط ویزای همراه مکزیک می رسیم و آن سوال درباره هزینه و مدت زمان رسیدگی به درخواست ویزای همراه در کشور مکزیک می باشد. توجه کنید که حضور خود متقاضی در فرآیند بیومتریک مصاحبه امری الزامی است و سفارت مکزیک ممکن است علاوه بر مدارک فوق مدارک دیگری نیز از متقاضیان درخواست نماید. در صورت تکمیل و تحویل تمامی اسناد و مدارک، مدت زمان رسیدگی به درخواست ها ممکن است تا 2 روز کاری طول بکشد.

اما درباره هزینه اخذ ویزای همراه کشور مکزیک نیز باید به این نکته توجه نمود که طبق اعلان وب سایت وزارت خارجه کشور مکزیک، هزینه درخواست ویزای همراه هم برای همسر و هم برای فرزند یا فرزندان یکسان بوده و مبلغ این هزینه در حدود $40 (دلار) می باشد. کارشناسان خبره ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در هر جنبه از جنبه های مهاجرتی و اخذ ویزای کشورهای خارجی از جمله ویزای کار آلمان آماده پاسخ دهی به سوالات شما و ارائه مشاوره های تخصصی می باشند.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *