مهاجرت

شرایط ویزای همراه نروژ

شرایط ویزای همراه نروژ

توسعه یافته بودن، ثبات اقتصادی بالا، میزان تولید ناخالص داخلی و پایین بودن آمار بیکاری از جمله مواردی است که موجب پر طرفدار بودن کشور نروژ در میان متقاضیان مهاجرت شده است. اگر چه نروژ از ایده آل ترین مقاصد برای زندگی است اما شرایط ویزای همراه نروژ به سادگی برخی دیگر از کشورهای اروپایی از جمله دانمارک و هلند نیست. در مقاله پیش رو تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به ارائه اطلاعاتی در خصوص کشور نروژ، شرایط ویزای همراه، هزینه زندگی در این کشور و مطالب مرتبط دیگر پرداخته اند که امید است مطالعه آن مفید باشد.

  • شرایط ورود به کشور نروژ چیست؟
  • چه کسانی بالاترین شانس برای دریافت ویزای همراه در نروژ را دارند؟
  • آیا تامین هزینه های زندگی در نروژ دشوار است؟
  • آیا دانشجویان می توانند در نروژ ویزای همراه دریافت کنند؟
  • مزایای استفاده از ویزای همراه در نروژ چیست؟

نروژ که به طور رسمی پادشاهی نروژ خوانده می شود، با کشورهای فنلاند، روسیه و دانمارک هم مرز می باشد و به لحاظ تولید ناخالص داخلی به ازای جمعیت، پس از لوکزامبورگ، دومین کشور دنیا است. امروزه در میان کشورهای با حکومت سلطنتی، نروژ ثروتمندترین کشور شناخته شده است که از سال 2001 تا سال 2006 به طور پی در پی به لحاظ شاخص توسعه انسانی رتبه اول را کسب کرده است. در اوایل 2023 نیز از سوی بانک جهانی به عنوان یکی از بهترین و با ثبات ترین کشورهای دنیا به لحاظ شرایط اقتصادی شناخته شد که آمار بیکاری آن نیز تنها 5.2% است. همه این ها به معنای رفاه اجتماعی بالای زندگی خواهد بود که باعث شده خصوصا افراد متاهل با خاطر جمع تری این کشور را به عنوان مقصد خود انتخاب کنند.

اینفوگرافیک ویزای همراه نروژ

هزینه زندگی همراه نروژ

میزان هزینه ای که فرد به طور ماهیانه برای زندگی در نروژ صرف می کند بستگی زیادی به سبک زندگی فرد دارد و بین 2176$ (دلار آمریکا) تا 4352$ (دلار آمریکا) تخمین زده شده است و با اضافه شدن هر فرد حدود 700$ تا 1000$ (دلار آمریکا) به این ارقام افزوده می شود. لازم است ذکر شود مطابق آمار سایت نامبیئو زندگی در نروژ نسبت به ایران بدون احتساب اجاره منزل حدود 153% گران تر است. اجاره منزل در نروژ نیز نسبت به شهرهای ایران 143% بیشتر می باشد.


هزینه زندگی در نروژ در جدول ذیل به طور جزیی تر و دقیق تر بررسی گردیده:

اقلامهزینه به دلار آمریکا
یک وعده غذا برای دو نفر در یک رستوران معمولی86$
یک بطری آب2.73$
بلیت یک طرفه مترو4.01$
بلیت ماهیانه مترو81.20$
خدمات ماهیانه آب، برق، سرمایش و گرمایش واحد 85 متری169.55$
حق عضویت ماهیانه باشگاه بدنسازی44.63$
اجاره ماهیانه آپارتمان یک خوابه درمرکز شهر1115$
اجاره ماهیانه آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر1825$

شرایط و نحوه اخذ ویزای همراه نروژ

شرایط ویزای همراه نروژ و افراد واجد شرایط

یکی از اصل های ضروری در شرایط ویزای همراه نروژ این است که، فقط افرادی که واجد شرایط دریافت ویزای نروژ هستند می توانند برای این نوع از ویزا درخواست دهند. واجدین شرایط درخواست ویزای همراه نروژ عبارت اند از:

واجدین شرایط دریافت ویزای همراه نروژتوضیحات
همسر یا شریک ثبت نام شدههر دو طرف باید با میل با یکدیگر ازدواج کرده باشند و ازدواج نباید یک ازدواج ساده باشد.
شریک زندگی مشترکهیچ یک از متقاضیان نمی توانند با شخص دیگری ازدواج کنند و حداقل باید 2 سال با یکدیگر زندگی کرده باشند.
کودکانکودکان زیر 18 سال می توانند می توانند برای درخواست اقدام کنند.
والدینوالدین فقط برای بازدید تا 9 ماه می توانند در نروژ حضور داشته باشند.
خواهر و برادر کوچکتردر مورد این افراد، در کشور آنها نباید هیچ فرد دیگری وجود داشته باشد که بتواند به جای آنها از شما مراقبت کنند.

شرایط ویزای همراه نروژ و بررسی روش تمدید

بر خلاف اغلب کشورهای اروپایی مدرن، شرایط ویزای همراه نروژ دارای مزیت های بی شماری می باشد که یکی از آنها امکان تمدی این نوع از ویزا می باشد. فرآیند تمدید ویزای همراه نروژ به نسبت سایر کشروهای اروپایی بسیار ساده است و کمترین مدت زمان ممکن قابل اجرا می باشد. متقاضیان باید حداقل 2 ماه قبل از تاریخ انقضا، در ایستگاه پلیس محلی برای تمدید ویزای همراه این کشور اقدام کنند. البته قبل از درخواست در ایستگاه پلیس، باید درخواست آنلاین را رد وب سایت شروع کنند و برای تحویل مدارک وقت رزرو کنند. همچنین از آنجایی که ممکن است زمان زیادی طول بکشد، تا یک قرار ملاقات رزرو کنید، مطمئن شوید که زمان کافی برای خود اختصاص داده اید.

در نمودار زیر می توانید روند تمدید ویزای همراه نروژ را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند تمدید ویزای همراه نروژ

شرایط و نحوه اخذ ویزای همراه نروژ

ذکر این نکته اهمیت به سزایی دارد که اگر چه تحصیل در نروژ رایگان است و این نکته مثبت بزرگی به حساب می آید اما ویزای تحصیلی نروژ در غالب موارد منجر به صدور ویزای همراه نمی شود. در نتیجه افرادی که متاهل هستند یا باید هر دو از دانشگاه های نروژی پذیرش اخذ کنند یا تحصیل در دانمارک یا هلند را انتخاب نمایند که اگر چه رایگان نیستند و سالیانه بین 12000€ تا 16000€ (یورو) هزینه در بر خواهند داشت، اما در غالب موارد منجر به صدور ویزای همراه نیز می شوند. لازم به ذکر است اگر چه تحصیل در نروژ معمولا منجر به صدور ویزای همراه نمی شود اما همراه می تواند همچنان با ویزاهای گردشگری وارد خاک نروژ شود منتهی این نوع ویزاها بر خلاف ویزاهای تحصیلی، قابلیت تبدیل به ویزاها اقامتی را دارا نمی باشند.

البته پس از اتمام تحصیلات نروژ ویزایی تحت عنوان جستجوگر کار برای فرد صادر می کند و فرد می تواند به محض استخدام شدن تقاضای الحاق همراه یعنی فرزندان زیر 18 سال و همسر خود را همراه با مدارک لازم به اداره مهاجرت به نروژ تقدیم کند. از تقدیم مدارک تا زمان صدور ویزای همراه، در صورت وجود شرایط ویزای همراه نروژ، معمولا 2 تا 6 ماه زمان لازم است.

شرایط و مدارک لازم برای اخذ ویزای همراه نروژ

کسی که تمام شرایط ویزای همراه نروژ از جمله شغلی ثابت و تمام وقت در نروژ با درآمد مکفی را دارا باشد می تواند تقاضا کند تا همراه وی نیز به او در نروژ ملحق شود. بدین منظور تقدیم مدارک ذیل ضروری است:

  • پاسپورت معتبر
  • عکس پاسپورتی امضا شده
  • بیمه معتبر دراروپا
  • تمکن مالی لازم با گواهی ترجمه شده بانک و فیش حقوقی فرد اصلی درنروژ اثبات می شود
  • فرم تکمیل شده درخواست ویزای همراه
  • اثبات تهیه منزل مسکونی مناسب با توجه به تعداد همراه

لازم به ذکر است مدارک مذکور یا باید در سایت سفارت بارگزاری شوند یا با پست سفارشی برای سفارت ارسال گردند و متقاضی در نهایت منتظر پاسخ بررسی مدارک بماند. از جمله مواردی که شانس ویزا شدن فرد را افزایش می دهد می توان به سابقه سفر پیشین به حوزه شنگن در 5 سال گذشته اشاره داشت و طبیعتا هر چه تعداد این سفرها بیشتر باشد، همراه از شانس بالاتری برای اخذ ویزا برخوردار خواهد بود.

مهاجرت خانوادگی در نروژ

انواع مختلفی از مجوزهای اقامت با شرایط و ضوابط، اما و اگرهای زیادی وجود دارد. یکی از آن شرایط مربوط به این است که آیا می توانید خانواده خود را همراه داشته باشید یا خیر. مجوز کار یک مجوز انفرادی است و به طور خودکار به این معنا نیست که شریک زندگی یا دیگر اعضای نزدیک خانواده شما می توانند شما را همراهی کنند. اگر قصد دارید برای کار به نروژ بروید، شریک یا فرزندان خود معمولاً می توانند به شما ملحق شوند، اما آنها باید برای مجوز دیگری درخواست دهند.

قوانین مهاجرت نروژ مجوز اقامت خاصی را برای اعضای خانواده افرادی که قبلاً دارای مجوز اقامت هستند ارائه می دهد. این به عنوان مهاجرت خانوادگی شناخته می شود. اطلاعات غلط زیادی در مورد معنای مهاجرت خانوادگی وجود دارد. به عنوان مثال، اغلب افرادی که نسب نروژی دارند و فرض می کنند که مجوز مهاجرت خانوادگی برای آنها اعمال می شود. این مورد نیست. این قوانین بسته به کشور تابعیت افراد درگیر، روابط خانوادگی و نوع اجازه اقامت که توسط شخصی که قبلاً در نروژ زندگی می کند، متفاوت است.

در مقاله بالا به موضوع شرایط ویزای همراه نروژ در کنار مطالب مرتبط دیگر از جمله مدارک مورد نیاز به منظور درخواست ویزا و شرایط زندگی در این کشور پرداخته شد که امید است مطالعه آن مفید بوده باشد. متقاضیان تحصیل و زندگی درنروژ هم چنین می توانند علاوه بر مطالعه سایر مطالب سایت، در نهایت برای کسب اطلاعات بیشتر و بررسی شرایط خود با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند.

متداول ترین سوالات شرایط ویزای همراه نروژ

این بخش به پاسخ دهی سوالات پرتکرار شما اختصاص داده شده است:

  • شرایط ویزای همراه نروژ و بررسی روش تمدید به چه صورت می باشد؟ بر خلاف اغلب کشورهای اروپایی مدرن، شرایط ویزای همراه نروژ دارای مزیت های بی شماری می باشد که یکی از آنها امکان تمدی این نوع از ویزا می باشد. فرآیند تمدید ویزای همراه نروژ به نسبت سایر کشروهای اروپایی بسیار ساده است و کمترین مدت زمان ممکن قابل اجرا می باشد. متقاضیان باید حداقل 2 ماه قبل از تاریخ انقضا، در ایستگاه پلیس محلی برای تمدید ویزای همراه این کشور اقدام کنند. البته قبل از درخواست در ایستگاه پلیس، باید درخواست آنلاین را رد وب سایت شروع کنند و برای تحویل مدارک وقت رزرو کنند. همچنین از آنجایی که ممکن است زمان زیادی طول بکشد، تا یک قرار ملاقات رزرو کنید، مطمئن شوید که زمان کافی برای خود اختصاص داده اید.
  • واجدین شرایط دریافت ویزای همراه نروژ چه افرادی هستند؟ همسر یا شریک ثبت نام شده، شریک زندگی مشترک، کودکان، والدین و خواهر و برادر کوچکتر
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *