مهاجرت

شرایط ویزای همراه نیوزلند

شرایط ویزای همراه نیوزلند

اگر قصد مهاجرت به کشور نیوزلند همراه با اعضای خانواده خود را دارید باید اطلاعات خود را در خصوص شرایط ویزای همراه نیوزلند کسب کنید. برای مهاجرت به کشور نیوزلند راه ها و روش های مختلفی وجود دارد که فرد باید با توجه به شرایط خود بهترین گزینه را برای مهاجرت و اقامت در این کشور انتخاب کند. نیوزلند از 2 جزیره بزرگ شمالی و جنوبی و چند جزیره کوچک تشکیل شده است، این کشور در جنوب غربی اقیانوس آرام جای گرفته است و دارای آب و هوایی معتدل می باشد.

کشور نیوزلند جزء کشورهای پیشرفته در دنیا بوده و به لحاظ اقتصادی در سطح خوبی قرار دارد. در این مقاله کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تصمیم دارند به بررسی شرایط ویزای همراه نیوزلند بپردازند و اطلاعاتی در این خصوص در اختیار متقاضیان قرار دهند که با چشم باز و ذهن آگاه درباره مسیر خود تصمیم بگیرند.

  • شرایط دریافت ویزای همراه در نیوزلند چیست؟
  • مزایای زندگی در کشور نیوزلند چیست؟
  • هزینه زندگی در این کشور چقدر است؟
  • چه کسانی می توانند ویزای همراه نیوزلند دریافت کنند؟
  • محدودیت های استفاده از این ویزا چیست؟

اینفوگرافیک ویزای همراه نیوزلند

شرایط کار و زندگی در نیوزلند در سال 2023

نیوزلند را می توان یکی از بهترین کشورهای دنیا برای زندگی در سال 2023 دانست. نیوزلند و همسایه آن، یعنی کشور استرالیا، از بسیاری لحاظ از جمله قوانین مهاجرتی شباهت هایی دارند، منتهی اخیرا نیوزلند در برخی جنبه ها از استرالیا بهتر عمل کرده است. از آن جمله می توان به فرصت های شغلی نیوزلند اشاره نمود. در جدول ذیل نرخ بیکاری دو کشور استرالیا و نیوزلند طی سال 2023 مقایسه شده است:

نام کشورنرخ بیکاری در سال 2023
استرالیا%7.1
نیوزلند%4.3

یکی دیگر از مزایای انتخاب نیوزلند سطح بالای درآمد مردم آن است که آن ها را از جمله مرفه ترین مردم دنیا کرده است. در نیوزلند البته دیدگاه های نژادپرستانه وجود دارد، مخصوصا در جزیره جنوبی. ولی تبعیض جنسیتی در این کشور کم رنگ تر از غالب کشورهای توسعه یافته دیگر است؛ به عنوان مثال زنان به طور متوسط 5% کم تر از مردان در نیوزلند حقوق می گیرند، در حالی که این فاصله درآمدی در بسیاری از کشورهای اروپایی بیشتر است. در جدول ذیل متوسط درآمد ماهیانه زنان و مردان در نیوزلند طی سال 2023 مقایسه شده است:

جنسیتمتوسط درآمد ماهیانه در نیوزلند در سال 2023
زنان$7890 (دلار نیوزلند)
مردان$8290 (دلار نیوزلند)

شرایط ویزای همراه نیوزلند برای سرمایه گذاران خارجی

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری یکی از راه های مهاجرت به نیوزلند محسوب می شود که در نهایت منجر به اخذ تابعیت نیوزلند برای متقاضی و اعضاء خانواده وی می شود. سرمایه گذاری در کشور نیوزلند از طریق راه های گوناگون مثل خرید ملک، ثبت شرکت و کارآفرینی امکان پذیر است. هزینه ملک در شهرهای مختلف نیوزلند متفاوت بوده و از مبلغ 80000$ تا 1600000$ (دلار نیوزلند) متغیر است. اگر قصد ثبت شرکت در کشور نیوزلند را دارید حداقل هزینه لازم 3000000$ (دلار نیوزلند) برآورد شده است. همچنین لازم است متقاضی از سیستم امتیاز بندی حداقل 120 امتیاز برای ثبت شرکت کسب کند، امتیازات بر اساس معیارهایی مثل سن، سرمایه اولیه، ایجاد شغل، سوابق کار، محل تاسیس و میزان صادرات برآورد می شود.

متقاضیان با سرمایه گذاری در کشور نیوزلند می توانند ویزای همراه این کشور را برای همسر و فرزندانی با سن کمتر از 18 سال دریافت کنند. در برخی از مواقع به فرزندانی با سن کمتر از 22 سال که به خانواده وابسته هستند نیز مجوز اقامت در این کشور اعطاء می شود. لازم به ذکر است همراهان باید به زبان انگلیسی برای برقراری ارتباط با افسر مربوطه تسلط داشته باشند. هر چه میزان تسلط شما به زبان بیشتر باشد شانس دریافت ویزا افزایش می یابد.

شرایط ویزای همراه نیوزلند برای سرمایه گذاران خارجی

شرایط ویزای همراه نیوزلند و مدت اعتبار

یکی از موضوعات اساسی که اتباع کشورهای خارجی در شرایط ویزای همراه نیوزلند باید رعایت کنند، مدت اعتبار ویزای همراه نیوزلند می باشد. البته لازم به ذکر است که برای مدت اعتبار ویزای همراه نیوزلند زمان دقیق و مدت اعتبار دقیقی وجود ندارد. زیرا انواع مختلف ویزای همراه نیوزلند با شرایط متفاوتی به متقاضیان ارائه می شود و محدود کردن آنها به تعداد کار بسیار دشواری تلقی می شود. با این حال، افرادی که برای ویزای همراه نیوزلند درخواست می دهند، پس از 2 سال زندگی در نیوزلند درخواست خود را مورد بررسی قرار می دهند. همچنین پس از سپری شدن 2 سال ویزای همراه نیوزلند مقامات مهاجرت در این کشور مجددا درخواست بررسی می کنند که آیا شخص مورد نظر معیارهای دریافت ویزای همراه نیوزلند را دارد یا خیر.

در نمودار زیر می توانید روند درخواست ویزای همراه نیوزلند را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند درخواست ویزای همراه نیوزلند

شرایط ویزای همراه نیوزلند برای متقاضیان

شرایط ویزای همراه نیوزلند به ویژه نحوه درخواست آن برای اتباع کشورهای خارجی بسیار ساده است. به طور کلی اتباع کشورهای خارجی برای دریافت ویزای همراه نیوزلند باید واجد شرایط زیر باشند:

  • متقاضیان باید از طرف شریک واقعی خود که قبلا در نیوزلند اقامت داشته حمایت مالی شوند.
  • برای درخواست ویزای همراه نیوزلند متقاضیان باید بالای 18 سال باشند.
  • حمایت مالی در این نوع از ویزا باید حداقل 2 سال و کمتر از آن نباشد.
  • متقاضیان با حمایت کننده خود باید حداقل 1 سال رابطه داشته باشند.
  • ارائه یک مدرک رضایت بخش از رابطه یا ازدواج الزامی است.
  • حامی ویزای همراه باید شهروند قانونی نیوزلند یا مقیم دائم این کشور باشد.

شرایط ویزای همراه نیوزلند برای کارکنان خارجی

مهاجرت کاری یکی از راه های ممکن برای مهاجرت به کشور نیوزلند است که در بین متقاضیان خارجی پرطرفدار است. برای مهاجرت کاری به کشور نیوزلند 2 روش در نظر گرفته شده است، در روش اول متقاضی باید موفق شود از کارفرمایی در این کشور دعوت نامه شغلی دریافت کند و پس از آن باید اقدامات لازم را در جهت اخذ ویزای کار نیوزلند انجام دهد. اگر فردی موفق به اخذ دعوت نامه شغلی از کارفرمایی در نیوزلند نشود می تواند در سیستم امتیاز بندی این کشور قرار گیرد. اگر فرد موفق شود در سیستم امتیاز بندی نیوزلند 160 امتیاز کسب کند ویزای جست و جو کار به او تعلق میگیرد. اگر امتیازی به دست آمده بین 100 تا 160 امتیاز باشد فرد در سیستم انتظار قرار میگیرد و در صورت داشتن شرایط لازم پیشنهاد شغلی دریافت می کند.

اگر امتیاز کسب شده کمتر از 100 باشد فرد صلاحیت ورود به بازار کار کشور نیوزلند را ندارد. یکی از مزایای کار در کشور نیوزلند این است که فرد می تواند همراه با همسر و فرزندانی با سن کمتر از 18 سال در این کشور قامت داشته باشد. اعتبار مجوز اقامت همراهان مطابق با اعتبار ویزای فرد اصلی است، همچنین لازم به ذکر است در برخی از موارد ویزای همراهان به فرزندانی با سن کمتر از 24 سال نیز تعلق می گیرد.

شرایط مهاجرت همراه خانواده به نیوزلند برای تحصیل

تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور نیوزلند در تمامی مقاطع تحصیلی برای متقاضیان خارجی و بین المللی امکان پذیر است. طول مدت تحصیل در مقطع کارشناسی بین 3 تا 4 سال، مقطع کارشناسی ارشد 1 تا 2 سال، مقطع دکتری 3 تا 5 سال و رشته های پزشکی 5 تا 6 سال است. زبان آموزش در دانشگاه های نیوزلند زبان انگلیسی است و لازم است متقاضی به این زبان تسلط داشته باشد. جهت مهاجرت تحصیلی به نیوزلند متقاضی در اولین قدم به پذیرش یکی از دانشگاه های نیوزلند نیاز دارند، پس از آن فرد می تواند اقدامات لازم را در جهت اخذ ویزای تحصیلی نیوزلند انجام دهد. باید به این نکته اشاره کرد که متقاضیان از طریق مهاجرت تحصیلی نمی توانند به صورت دائم در نیوزلند اقامت داشته باشند.

به این منظور باید پس از پایان دوره تحصیلی اقدامات لازم را در جهت اخذ ویزای کار یا ویزای سرمایه گذاری نیوزلند انجام دهید، جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص به مطالعه مقاله اقامت پس از تحصیل در نیوزلند بپردازید. با مهاجرت تحصیلی به کشور نیوزلند فرد می تواند مجوز اقامت همراهان را دریافت کند ولی شانس اخذ چنین ویزایی پایین است. با دریافت ویزای همراهان فرزندان فرد می توانند در این کشور ادامه تحصیل دهند و همسر وی نیز می تواند به صورت تمام وقت مشغول به کار شود. با مطالعه این مقاله اطلاعاتی در خصوص شرایط ویزای همراه نیوزلند کسب کردید، برای اطلاعات بیشتر در خصوص چگونگی دریافت ویزای همراه نیوزلند و یا ویزای همراه سایر کشورهای دنیا می توانید با مشاورین مجرب و متخصص موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سالها تجربه در زمینه مهاجرت در تماس باشید.

متداول ترین سوالات ویزای همراه نیوزلند

مهم ترین شوالات در خصوص ویزا همراه نیوزلند در این بخش مورد بررسی قرار خواهد گرفت:

  • شرایط ویزای همراه نیوزلند و مدت اعتبار به چه صورت می باشد؟ یکی از موضوعات اساسی که اتباع کشورهای خارجی در شرایط ویزای همراه نیوزلند باید رعایت کنند، مدت اعتبار ویزای همراه نیوزلند می باشد. البته لازم به ذکر است که برای مدت اعتبار ویزای همراه نیوزلند زمان دقیق و مدت اعتبار دقیقی وجود ندارد. زیرا انواع مختلف ویزای همراه نیوزلند با شرایط متفاوتی به متقاضیان ارائه می شود و محدود کردن آنها به تعداد کار بسیار دشواری تلقی می شود. با این حال، افرادی که برای ویزای همراه نیوزلند درخواست می دهند، پس از 2 سال زندگی در نیوزلند درخواست خود را مورد بررسی قرار می دهند. همچنین پس از سپری شدن 2 سال ویزای همراه نیوزلند مقامات مهاجرت در این کشور مجددا درخواست بررسی می کنند که آیا شخص مورد نظر معیارهای دریافت ویزای همراه نیوزلند را دارد یا خیر.
  • شرایط ویزای همراه نیوزلند برای کارکنان خارجی امکان پذیر می باشد؟ مهاجرت کاری یکی از راه های ممکن برای مهاجرت به کشور نیوزلند است که در بین متقاضیان خارجی پرطرفدار است. برای مهاجرت کاری به کشور نیوزلند 2 روش در نظر گرفته شده است، در روش اول متقاضی باید موفق شود از کارفرمایی در این کشور دعوت نامه شغلی دریافت کند و پس از آن باید اقدامات لازم را در جهت اخذ ویزای کار نیوزلند انجام دهد. اگر فردی موفق به اخذ دعوت نامه شغلی از کارفرمایی در نیوزلند نشود می تواند در سیستم امتیاز بندی این کشور قرار گیرد. اگر فرد موفق شود در سیستم امتیاز بندی نیوزلند 160 امتیاز کسب کند ویزای جست و جو کار به او تعلق میگیرد. اگر امتیازی به دست آمده بین 100 تا 160 امتیاز باشد فرد در سیستم انتظار قرار میگیرد و در صورت داشتن شرایط لازم پیشنهاد شغلی دریافت می کند.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *