مهاجرت

شرایط ویزای همراه هلند

شرایط ویزای همراه هلند

اطلاع از شرایط ویزای همراه هلند برای متقاضیانی که قصد مهاجرت به این کشور همراه با اعضاء خانواده را دارند امری ضروری و لازم است. متقاضیان می توانند از طریق راه های مختلفی با توجه به شرایط و موقعیت خود به کشور هلند مهاجرت کنند و در این کشور اقامت داشته باشند. هلند کشوری کوچک در قلمرو همسود پادشاهی هلند بوده که در شمال غربی قاره اروپا جای گرفته است. در طول چند سال اخیر این کشور در زمینه های مختلف شاهد پیشرفت های چشمگیری بوده است، به همین جهت مورد توجه متقاضیان خارجی و بین المللی قرار گرفته است.

در این نوشتار کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت سعی دارند به بررسی شرایط ویزای همراه هلند بپردازند و اطلاعات مختصری در این خصوص در اختیار هموطنان عزیز قرار دهند. اگر کشور هلند یکی از گزینه های شما برای مهاجرت و اقامت است تا پایان ما را همراهی کنید.

  • آیا امکان دریافت ویزای همراه هلند به صورت همزمان وجود دارد؟
  • هزینه دریافت ویزای همراه هلند چقدر است؟
  • چه کسانی می توانند از ویزای همراه هلند استفاده کنند؟
  • مزایای دریافت این ویزا چیست؟
  • آیا می توان با ویزای همراه در هلند کار کرد؟
  • شرایط دریافت ویزای همراه هلند برای دانشجویان چیست؟

اینفوگرافیک ویزای همراه هلند

شرایط ویزای همراه هلند برای سرمایه گذاران خارجی

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری یکی از راه های مهاجرت به کشور هلند است که در نهایت منجر به اخذ اقامت دائم این کشور برای فرد و اعضاء خانواده وی می شود. برای سرمایه گذاری در کشور هلند روش های مختلفی مثل: ثبت شرکت و کارآفرینی، خرید ملک و مشارکت در سرمایه گذاری وجود دارد. سرمایه اولیه برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به کشور هلند و اخذ گرین کارت این کشور 1250000€ (یورو) برآورد شده است.


نکته قابل توجه این است که فرد باید حداقل برای نفر شهروند کشور هلند شغل ایجاد کند. پس از گذشت 5 سال از سرمایه گذاری موفق در کشور هلند فرد می تواند اقامت دائم این کشور را برای خود، همسر و فرزندانی با سن کمتر از 18 سال دریافت کند.

شرایط ویزای همراه هلند برای سرمایه گذاران خارجی

شرایط ویزای همراه هلند برای کودکان زیر 18 سال

یکی از متداول ترین روش ها در شرایط ویزای همراه هلند، ویزای همراه این کشور برای کودکان زیر 18 سال می باشد. به طور کلی اگر با اجازه اقامت یا به عنوان شهروند هلند در این کشور زندگی می کنید، و قصد دارید فرزند خود را به این کشور بیاورید، این کودکان باید شرایط زیر را داشته باشند:

شرایط ویزای همراه هلند برای کودکان زیر 18 سالتوضیحات
وضعیت تاهل کودکانکودکانی که قصد ورود به هلند را دارند باید مجرد باشند.
وضعیت تاهل کودکانکودکانی که قصد ورود به هلند را دارند باید مجرد باشند.
کودکان باید بخش از خانواده شما باشند.کودکان شما نمی توانند مستقل زندگی کنند و زندگی خود را تامین کنند.
زندگی با خانواده در هلندمتقاضیان باید بعد از ورود به هلند با خانواده زندگی کنند.
حمایت مالیخانواده کودکان می توانند از آنها حمایت مالی داشته باشند.

در نمودار زیر می توانید روند درخواست ویزای همراه هلند را برای کودکان طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند درخواست ویزای همراه هلند

شرایط ویزای همراه هلند برای نیروی کار خارجی

اگر قصد ورود به بازار کار کشور هلند را دارید باید بدانید که دریافت دعوت نامه شغلی از کارفرمایی معتبر در این کشور برای متقاضیان خارجی ضروری است. کشور هلند برای استخدام متقاضیان خارجی از قوانین اتحادیه اروپا پیروی می کند، به این صورت که پس از گذشت 6 ماه از انتشار آگهی در کشور هلند و کشورهای عضوء اتحادیه اروپا اگر فرد مورد نظر استخدام نشد کارفرما می تواند درخواست خود را مبنی بر استخدام متقاضیان خارجی اعلام کند. جهت کاریابی در کشور هلند می توانید از آگهی شغلی منتشر شده، وب سایت های کاریابی و موسسات کاریابی معتبر در این کشور استفاده کنید، جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با موسسات کاریابی این کشور به مطالعه مقاله موسسات معتبر کاریابی در هلند بپردازید. بعضی از مشاغل مورد نیاز در کشور هلند عبارتند از:

  • طراح وب
  • متخصص IT
  • حسابدار
  • منشی
  • مدیریت داخلی
  • بازاریاب
  • امور مالی
  • کار در نشریه

فرد پس از دریافت دعوت نامه شغلی/ قرارداد کاری می تواند طی مراجعه به سفارتخانه یا کنسولگری کشور هلند درخواست خود را برای دریافت ویزای کار هلند اعلام کند. متقاضیان پس از مهاجرت و شروع کار در کشور هلند می توانند طی اعلام به کارفرما اقدامات لازم را در جهت الحاق همسر و فرزندانی با سن کمتر از 18 سال را انجام دهد. شرایط اخذ ویزای همراه به این صورت است که متقاضی باید اثبات نماید توانایی پرداخت هزینه های زندگی خود و اعضاء خانواده را با درآمد به دست آمده دارد و محلی مناسب برای اقامت اعضاء خانواده در نظر گرفته است. همچنین لازم است فرد مدارکی مانند تکمیل فرم مورد نظر، مدارک شناسایی و پاسپورت اعضاء، عکس پاسپورتی و سند ازدواج را ارائه کند.

شرایط مهاجرت تحصیلی به کشور هلند همراه با خانواده

یکی از راه های متداول و پر مخاطب جهت مهاجرت به کشور هلند، مهاجرت تحصیلی می باشد که با توجه به شرایط تحصیل و وجود دانشگاه های معتبر در هلند طرفداران زیادی دارد. متقاضیان خارجی و بین المللی می توانند بدون محدودیت در تمامی مقاطع تحصیلی ادامه تحصیل دهند، طول مدت تحصیل در مقطع کارشناسی بین 3 تا 4 سال، مقطع کارشناسی ارشد بین 1 تا 3 سال، مقطع دکتری 4 سال و رشته های پزشکی 7 سال است. دروس دانشگاهی در موسسات آموزش عالی هلند به زبان های آلمانی و در برخی از رشته ها به زبان انگلیسی ارائه می شود. اگر دانشگاه های هلند را برای ادامه تحصیل انتخاب کرده اید باید در اولین قرم به بررسی دقیق دانشگاه های این کشور بپردازید و بهترین دانشگاه را با توجه به شرایط خود و مزایای تحصیلی انتخاب کنید. متقاضیان با مطالعه مقاله دانشگاه های هلند اطلاعاتی در رابطه با دانشگاه های معتبر این کشور کسب می کنند. پس از موفقیت در دریافت پذیرش تحصیلی می توانید اقدامات لازم را در جهت اخذ ویزای تحصیلی هلند انجام دهید.

مدارک لازم برای تحصیل در هلند

شانس اخذ ویزای همراه از سوی دانشجویان بین المللی در هلند بیشتر از ویزای همراه در اتریش، آلمان، ایتالیا و غیره می باشد. به همین دلیل علی رغم این که نظام تحصیلی در هلند رایگان نیست و تحصیل در این کشور با شهریه سالیانه بین 6000€ تا 20000€ (یورو) روبه رو است، افراد زیادی علاقه مند هستند هلند را به عنوان مقصد خود انتخاب کنند. برای اخذ ویزای تحصیلی هلند ابتدائا باید از یک دانشگاه هلندی پذیرش گرفت وبرخی از مهم ترین مدارک به این منظور در سال 2022 به این شرح می باشند:

  • CV
  • ترجمه رسمی مدارکی که در CV به اخذ آن ها اشاره شده به زبان انگلیسی از جمله مدرک تجصیلی
  • مدرک زبان انگلیسی یا هلندی
  • توصیه نامه از حداقل 2 تن از اساتید
  • انگیزه نامه
  • تمکن مالی که نشان دهنده توانایی فرد برای پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی در هلند باشد
  • پرداخت هزینه بررسی مدارک

ویزای الحاق خانواده هلند

شما می توانید به هلند مهاجرت کنید تا به اقوام خاصی بپیوندید که قبلاً در آنجا زندگی می کنند. با این حال، اعضای خانواده که می توانید بپیوندید و روند انجام این کار تا حد زیادی به ملیت آنها بستگی دارد. اگر شریک زندگی شما تبعه هلند باشد، مجوز شما به مدت 5 سال معتبر خواهد بود. شما می توانید برای تمدید مجوز خود پس از انقضای آن درخواست دهید، تا زمانی که هنوز همه شرایط را داشته باشید. پس از 5 سال اقامت مداوم، ممکن است واجد شرایط اقامت دائم یا شهروندی هلند باشید. به عنوان یک قاعده، اعضای خانواده از حقوق شغلی یکسانی برخوردار می شوند و می توانند به همان امنیت اجتماعی با بستگان حامی خود دسترسی داشته باشند. بنابراین، اگر شریک زندگی شما دارای مجوز کار باشد، شما نیز مستحق دریافت مجوز کار در هلند خواهید بود.

به عنوان یک قاعده، اعضای خانواده از حقوق شغلی یکسانی برخوردار می شوند و می توانند به حمایت اجتماعی مشابه با بستگان حامی خود دسترسی داشته باشند. بنابراین، اگر والدین شما دارای مجوز کار باشند، شما نیز حق دریافت مجوز کار در هلند را خواهید داشت. با این حال، به خاطر داشته باشید که کودکان در سن مدرسه فقط می توانند در خارج از ساعات مدرسه به کار نیمه وقت بپردازند.

با مطالعه این مقاله اطلاعاتی در خصوص شرایط ویزای همراه هلند کسب کردید، متقاضیان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت به کشور هلند و یا سایر کشورهای مد نظر و انتخاب بهترین راه برای اقامت با توجه به شرایط خود و اعضای خانواده با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند.

سوالات متداول در خصوص شرایط ویزای همراه هلند

در بخش پایانی مقاله بر آن شدیم تا به برخی از سوالات پرتکرار شما عزیزان در خصوص شرایط ویزای همراه هلند پاسخ دهیم. برخی از پرتکرار ترین آنها به شرح زیر می باشند:

  • چه افرادی باید شرایط ویزای همراه هلند را رعایت کنند؟ تمامی اتباع کشورهای خارجی، هم اتباع کشورهای اتحادیه اروپا و هم اتباع کشورهای ثالث، باید برای دریافت ویزای همراه هلند اقدام کنند.
  • مدت اعتبار ویزای همراه هلند چقدر است؟ متقاضیان می توانند با ویزای همراه هلند در این کشور بمانند تا زمانی که یکی از اعضای خانواده آنها در این کشور اقامت داشته باشد.
  • آیا می توان با ویزای همراه هلند در این کشور کار کرد؟ بله می توانید، اما این بدان معنا است که اگر یکی از اعضای خانواده شما برای کار به مجوز کار این کشور نیاز دارد پس شما نیز به مجوز کار نیاز خواهید داشت.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *