مهاجرت

شرایط ویزای همراه پرتغال

شرایط ویزای همراه پرتغال

پرتغال، کشوری واقع شده در قاره اروپا، به دلایل متعدد از جمله پایین تر بودن هزینه های زندگی در آن وغیره همواره مورد توجه برخی افراد به عنوان مقصد مهاجرتی بوده است. در مقاله پیش رو تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در پی آن است تا با توجه به جدیدترین اطلاعات، توضیحاتی در خصوص کشور پرتغال مطالبی ارائه کند. شرایط ویزای همراه پرتغال به طور خاص موضوعی است که باید همواره مورد توجه قرار گرفته شود تا متقاضیان این ویزا نیز بتوانند با دانش در این مسیر گام بردارند.

  • چه کسانی می توانند برای دریافت ویزای همراه پرتغال اقدام کنند؟
  • مزایای دریافت ویزای همراه این کشور چیست؟
  • آیا می توان با استفاده از ویزای همراه در پرتغال به کار مشغول شد؟
  • هزینه دریافت ویزای همراه پرتغال چقدر است؟

شرایط پرتغال در سال 2023

پرتغال که به طور رسمی جمهوری پرتغال خوانده می شود، در جنوب غربی قاره اروپا قرار دارد و از جنوب و غرب به سواحل اقیانوس اطلس دسترسی دارد و از شمال و شرق با اسپانیا هم مرز است. واحد پول کشور پرتغال یورو است و این کشور در گروه کشورهای توسعه یافته با شرایط اقتصادی نسبتا خوب قرار می گیرد. لازم به ذکر است با توجه به آمار بیکاری در پرتغال که در واقع 7.2% می باشد شرایط کاری نیز در این کشور مساعد است اما نمی توان آن را با آلمان یا هلند قیاس کرد که درجه یک هستند.

راه های ورود به کشور پرتغال

ورود به پرتغال و کسب اقامت این کشور به طریق قانونی به سه روش صورت می پذیرد:

  • سرمایه گذاری
  • تحصیل
  • کار

سرمایه گذاری در پرتغال و کسب اقامت از این طریق با خرید ملک اتفاق می افتد که به ترتیب 250.000€ (یورو)، 350.000€ (یورو) و 500.000€ (یورو) سرمایه نیاز دارد. کار در پرتغال نیز نیازمند داشتن پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای پرتغالی است که لازمه آن 6 ماه آگهی شدن کار است، سه ماه در پرتغال و سپس سه ماه در اتحادیه اروپا و نتیجتا شانس کمی برای اخذ آن از کشوری خارج از اتحادیه وجود دارد. منتهی بر خلاف روش سرمایه گذاری که هزینه زیادی می طلبد و روش کاری که عملا شانس کمی دارد، روش تحصیلی پرطرفدارتر است چرا که هزینه تحصیل در پرتغال ارزان قیمت تر از برخی دیگر از کشورها است.

نکته حائز اهمیت بحث ویزای همراه است که البته برای متقاضیانی این مسئله مطرح می شود که متاهل هستند. این گروه باید پیش از انتخاب کشور مقصد خود توجه کنند که آیا آن کشور در حال حاضر به ایرانیان ویزای همراه می دهد یا خیر که در خصوص پرتغال، متاسفانه جواب منفی است. در حقیقت دانشجویان در صورتی که متاهل هستند یا باید هر دو پذیرشی از دانشگاه های پرتغالی اخذ نمایند و هر دو با ویزای تحصیلی رهسپار این کشور شوند یا کشوری را انتخاب کنند که ویزای همراه نیز دارد. در حال حاضر تحصیل در هلند، کانادا، دانمارک، سوئد، ترکیه وغیره این امکان را می دهد که دانشجو برای همسر و فرزند یا فرزندان زیر 18 سال خود نیز درخواست ویزای همراه دهد.

شرایط و مدارک مورد نیاز اخذ ویزای همراه پرتغال

شرایط و مدارک مورد نیاز اخذ ویزای همراه پرتغال

موارد مورد نیاز برای اخذ ویزای همراه پرتغال به شرح ذیل است اما این لیست قطعی و دائمی نیست و نباید به تنهایی ملاک و معیار متقاضیان قرار بگیرد بلکه پیشنهاد می کنیم با وکلا و کارشناسان متخصص این حوزه مشورت نمایید که با توجه به شرایط و امکانات شما بهترین گزینه در اختیارتان قرار بگیرد تا تصمیم درست تری بگیرید:

  • اعتبار پاسپورت می بایست برای شش ماه بعد ا زتاریخ در نظر گرفته شده برای بازگشت فرد باشد
  • پاسپورت می بایست دو صفحه خالی داشته باشد که مهرهای ورود و در صورت نیاز خروج را بگیرید
  • نیاز به ارائه سند دیجیتال به زبان انگلیسی برای واکسیناسیون خواهید داشت با واکسن های مورد تایید
  • برای ورود به پرتغال تمکن 10.000€ (یورو) پول نقد بعلاوه گواهی تمکن مالی از بانک ضروری است

لازم به ذکر است شرایط ویزای همراه پرتغال برای ایرانی ها بسیار سخت گیرانه است در حقیقت اگر فرد بخواهد شانسی در این فرآیند داشته باشد بهتر است حداقل سابقه دو سفر به حوزه شنگن را داشته باشد و سپس درخواست الحاق دهد. در غیر این صورت مطابق رویه سال های گذشته پرتغال، ویزای همراه رد خواهد شد که تاثیر منفی بر درخواست های بعدی متقاضی برای ورود به پرتغال و حتی کشورهای دیگر خواهد گذاشت.

البته شایان ذکر است کسانی که تبعه ایالات متحده آمریکا هستند تا 90 روز می توانند بدون داشتن ویزا در این کشور به منظور اهداف تجاری یا گردشگری حضور داشته باشند. منتهی همراه دانشجوی ایرانی اگر سفر قبلی به حوزه شنگن نداشته و نمی تواند به خاطر شرایط ویزای همراه پرتغال که اخیرا سخت گیرانه شده تحت عنوان این ویزا وارد پرتغال شود، همچنان می تواند با ویزای توریستی اقامت کوتاه مدت داشته باشد البته شایان ذکر است ویزای توریستی قابل تبدیل به ویزای اقامتی نیست و این روش برای کسانی کاربردی است که قصد ندارند در نهایت ویزای خود را به اقامت دائم تبدیل کنند.

هزینه و شرایط اقامت از طریق ویزای همراه در پرتغال

بر خلاف کشورهایی چون دانمارک و اتریش که هزینه ماهیانه زندگی در آن ها نسبتا بالا و حدود ماهی 1000€ (یورو) تا 1200€ (یورو) می باشد، زندگی در اسپانیا، پرتغال، آلمان وغیره کم هزینه تر است. به طور خاص در پرتغال هزینه زندگی ماهیانه متناسب با نوع زندگی فرد بین 400€ (یورو) تا 500€ (یورو) خواهد بود، همچنین لازم به ذکر است که متوسط درآمد ماهیانه افرادی که به طور تمام وقت در این کشور مشغول به کار هستند 834€ (یورو) است در نتیجه دانشجویانی که اجازه کار تمام وقت ندارند نمی توانند بدون برخورداری از پشتوانه مالی یا کمک هزینه های تحصیلی، زندگی خود را بگذرانند.

در مقاله بالا اطلاعاتی در خصوص شرایط ویزای همراه پرتغال، توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، ارائه شد که امید است مطالعه آن مفید بوده باشد. همانطور که بحث شد در حال حاضر افرادی که متاهل هستند و قصد ندارند دو بار هزینه تحصیل پرداخت کنند بهتر است به سراغ کشورهایی روند که شانس اخذ ویزای همراه بالایی دارند و ملزومات ویزایی آن ها همانند شرایط ویزای همراه پرتغال سخت گیرانه نیست.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *