مهاجرت

شرایط ویزای همراه چین

شرایط ویزای همراه چین

چین از قدیم مورد توجه تجار و بازرگانان ایرانی بوده است و به همین دلیل اطلاع از شرایط ویزای همراه چین برای این دسته از متقاضیان حائز اهمیت فراوانی می باشد. ویزای همراه کشور چین با عنوان ویزای الحاق خانواده شناخته می شود. این نوع ویزا معمولا برای خویشاوندان درجه یک اتباع چینی یا شهروندان خارجی مقیم چین صادر می شود. این نوع ویزا به دو دسته Q1 و Q2 دسته بندی می شود و هرکدامیک از این ویزاها نیز شرایط و الزامات خاص خود را دارد.

ویزای همراه Q1 چین معمولا برای اعضای خانواده شهروند یا مقیم چینی به مدت بیش از 180 روز صادر می شود. اما ویزای همراه Q2 چین برای مدت زمان اقامت کمتر از 180 روز صادر می شود. این نوع ویزاها به چند صورت شامل تک گذر، دو گذر یا چند گذر برای متقاضیان صادر می شود. اما شرط اصلی برای اخذ این نوع ویزا دریافت دعوت نامه از چین و نیز اثبات رابطه خانوادگی بین اسپانسر چینی و اعضای خانواده همراه می باشد. برای اطلاع از شرایط انواع ویزاهای کشور چین توصیه می شود که با مشاورین زبده موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید.

  • شرایط کار در کشور چین به عنوان همراه چیست؟
  • شرایط دریافت ویزای همراه در کشورچین چیست؟
  • آیا می توان با دریافت ویزای همراه در چین اقامت این کشور را به دست آورد؟
  • شرایط دریافت ویزای تحصیلی چین با ویزای همراه چیست؟
  • محدودیت های استفاده از ویزای همراه چین چیست؟

اطلاعات عمومی درباره کشور چین

چین به عنوان پرجمعیت ترین کشور جهان معروف است. این کشور به پایتختی شهر بیجینگ در شرق قاره آسیا قرار دارد. با وجود اینکه بیجینگ پایتخت کشور چین محسوب شده اما بزرگترین شهر و مادر شهر چین، شانگهای می باشد. زبان رسمی مردمان چین زبان چینی استاندارد بوده اما زبان های دیگر از جمله زبان مغولی، اویغور و تبتی نیز جزء زبان های رسمی محلی کشور چین محسوب می شود. در جدول زیر می توانید با جزئیات و حقایقی درباره کشور چین آشنا شوید:

مساحت9596961
جمعیت1427647786 نفر
GDP$27.309 تریلیون دلار
شاخص توسعه انسانی (HDI)0.758 (بالا)
واحد پولییوآن (CNY)

کشور چین از جمله کشورهای با تمدن باستانی است که در طول تاریخ شاهد زمامداری انواع خاندان های امپراطوری بوده است. این کشور باستانی دارای فرهنگ و تمدن معروفی است و از قدیم الایام جزء کشورهای علاقه مند به تجارت و بازرگانی بین المللی بوده است. به همین دلیل نیز چین از پایه گذاران راه ابریشم بوده است. هم اینک نیز به لطف رشد اقتصادی سریع و همه جانبه، اقتصاد چین به عنوان دومین اقتصاد بزرگ دنیا بعد از آمریکا معروف است.

بررسی شرایط ویزای همراه چین

ویزای همراه چین با عنوان ویزای الحاق خانواده چینی یا به اختصار ویزای Q شناخته می شود. این نوع ویزا برای خویشاوندان اتباع یا مقیم های چینی صادر می شود. بسته به مدت اقامت و صلاحیت متقاضیان، ویزای Q به دو زیر دسته ویزایی شامل ویزای Q1 و Q2 دسته بندی می شود. ویزای Q1 برای مدت اقامت بیش از 180 روز صادر شده درحالیکه ویزای Q2 یک نوع ویزای کوتاه مدت به حساب آمده و برای مدت کمتر از 180 روز معتبر است. اما تفاوت های این دو ویزا عبارتند از:

نوعشرایط درخواست
ویزای Q1مدت اقامت مدنظر بیش از 180 روز
محدودیت های درخواست ویزا: اعضای خانواده اتباع چین یا مقیم های خارجی در کشور چین همانند همسران، والدین، فرزندان، دختران، همسران فرزندان یا دختران، برادران، خواهران، پدر بزرگ یا مادر بزرگ
ویزای Q2مدت اقامت مدنظر کمتر یا معادل 180 روز
محدودیت های ویزایی: خوشاوندان اتباع چینی یا خارجیان مقیم دائم شامل اعضای خانواده فوق الذکر

ویزای Q1 معمولا به صورت تک گذر یا Single entry صادر می شود و دارندگان این نوع ویزا بایستی ویزای اقامت موقتی خود را در عرض 30 روز پس از ورود درخواست دهند. ویزای اقامت هم از 1 تا 5 سال صادر می شود و دارندگان این نوع اقامت می توانند آزادانه به کشور چین رفت و آمد داشته باشند. اما ویزای Q2 ویزای انعطاف پذیر از 30 تا 180 روز معتبر بوده و به صورت تک گذر یا چند گذر نیز صادر می شود.

بررسی شرایط ویزای همراه چین

شرایط و مدارک لازم جهت اخذ ویزای همراه چین

اما بعد از اطلاع در خصوص شرایط ویزای همراه چین موضوعی که پیش روی متقاضیان قرار دارد، آگاهی در خصوص مدارک لازم برای درخواست این نوع ویزا از سفارت جمهوری خلق چین می باشد. شرایط مدارک لازم جهت اخذ ویزای مذکور اینچنین است که اولا کایه مدارک درخواستی بایستی رسما به زبان چینی یا انگلیسی ترجمه شده و سپس توسط سفارت به تایید برسد. اما اسناد و مدارک لازم برای درخواست ویزا عبارتند از:

  • پاسپورت: اصل پاسپورت با اعتبار 6 ماه و کپی صفحه اطلاعات
  • فرم درخواست+عکس پاسپورتی جدید: عکس متقاضی بایستی بر روی فرم درخواست ضمیمه شود
  • دعوت نامه: دعوت نامه از طرف اتباع چینی یا افراد مقیم چین
  • مدارک شناسائی: فوتوکپی کارت شناسائی چینی
  • مدرک اثبات رابطه خانوادگی: اصل و کپی شناسنامه و گواهی ازدواج

نحوه اخذ ویزای همراه کشور چین

ویزای همراه جمهوری خلق چین یکی از راه های اخذ اقامت چین محسوب میشود. متقاضیان برای اخذ ویزای همراه کشور چین می بایست به سفارت چین و یا مرکز خدمات درخواست ویزای چین (CVASC) مراجعه و نسبت به درخواست ویزای همراه این کشور اقدام نمایند. فرد می تواند شخصا و یا از طریق نماینده یا وکیل تام الاختیار خود درخواست ویزا نماید. بدیهی است که سفارت چین به درخواست های ایمیلی پاسخی نمی دهد. در برخی کشورها، CVASC خدمات درخواست پستی را با پرداخت هزینه پستی قبول می کند.

فرآیند معمول رسیدگی در حدود 4 روز کاری می باشد. البته نباید فراموش کرد که درخواست ویزا را باید یک ماه قبل از مسافرت به چین انجام داد. از جمله خدمات کنسولی چین در اینباره درخواست فوری یا اکسپرس اپلیکیشن می باشد که متقاضیان با پرداخت هزینه اضافی می توانند نسبت به اخذ سریعتر ویزا اقدام نمایند. اما هزینه ویزای همراه چین مشابه هزینه سایر انواع ویزای چین می باشد. این هزینه ها بسته به ملیت هر متقاضی و نیز تعداد گذر(Entry) از $30 تا $90 (دلار) متغییر می باشد.

سوالات مکرر درباب شرایط ویزای همراه چین

در زمینه مهاجرت خانوادگی و اخذ ویزای همراه چین سوالاتی در بین متقاضیان مطرح است که در این بخش به برخی از این سوالات پاسخ داده می شود:

  • نحوه تمدید ویزای همراه کشور چین به چه صورتی می باشد؟ متقاضیان باید توجه داشته باشند که آنها ویزای Q1 خود را تمدید نمی کنند بلکه ویزای اقامت خود را از طریق اداره مهاجرت محلی تمدید می کنند. فعلا هم صدور ویزای اقامت 5 ساله تنها در استان های شانگهای و گانگدونگ امکان پذیر است.
  • شرط اصلی درخواست ویزای همراه کشور چین چیست؟ یکی از انواع روش های مهاجرت به چین اخذ ویزای همراه این کشور می باشد. شرط اصلی برای اخذ این نوع ویزا دریافت دعوت نامه از اتباع یا مقیم های دائم کشور چین و اثبات رابطه خانوادگی می باشد.
  • متقاضیان واجد شرایط جهت اخذ ویزای همراه کشور چین چه کسانی هستند؟ کلیه خویشاوندان درجه یک اتباع چینی یا مقیم های دائم چین شامل همسر یا همسران، والدین، فرزندان، دختران، همسران فرزندان یا دختران، برادران، خواهران، پدر بزرگ یا مادر بزرگ جزء افرادی هستند که صلاحیت اخذ این ویزا را دارند.

شما برای برقراری ارتباط با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و اخذ مشاوره های حرفه ای می توانید از روش های مختلفی همانند تماس تلفنی، مراجعه حضوری در دفتر موسسه، کانال تلگرامی موسسه و یا پیج اینستاگرامی این موسسه استفاده نمائید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *