مهاجرت

شرایط ویزای همراه ژاپن

شرایط ویزای همراه ژاپن

متقاضیانی که قصد مهاجرت و اقامت در ژاپن با اعضای خانواده خود را دارند باید پیش از انجام اقدامات لازم، اطلاعاتی در خصوص شرایط ویزای همراه ژاپن بدست آورند. برای مهاجرت به کشور ژاپن راه ها و روش های مختلفی وجود دارد که متقاضی باید با توجه به شرایط خود بهترین گزینه را برای اقامت در این کشور انتخاب کند. یکی از کشورهای پیشرفته و صنعتی در قاره آسیا، کشور ژاپن است. این کشور در دور ترین نقطه شرق آسیا واقع شده است و دور تا دور آن را آب فرا گرفته است. با توجه به این موضوع که همواره یکی از انتخاب های متقاضیان ایرانی برای مهاجرت و اقامت کشور ژاپن است کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نوشتار تصمیم دارند به بررسی راه های رایج برای مهاجرت و شرایط ویزای همراه ژاپن بپردازند.

  • مزایای زندگی در ژاپن به عنوان همراه چیست؟
  • شرایط دریافت ویزای همراه ژاپن چیست؟
  • محدودیت های استفاده از ویزای همراه ژاپن چیست؟
  • کار در ژاپن به عنوان همراه امکان پذیر است؟

شرایط ویزای همراه ژاپن برای نیروی کار خارجی

با توجه به صنعتی بودن کشور ژاپن و همچنین نیاز این کشور به نیروی کار متخصص و ماهر، مهاجرت کاری به ژاپن یکی از گزینه های مناسب برای اقامت در این کشور محسوب می شود. برای شروع کار در کشور ژاپن متقاضی خارجی و بین المللی به دعوت نامه شغلی و ویزای کار ژاپن نیاز دارد. برای یافتن کار در کشور ژاپن متقاضی می تواند به وب سایت های کاریابی مراجعه کند، همچنین کاریابی در این کشور از طریق موسسات کاریابی معتبر و آگهی های شغلی وجود دارد. برخی از مشاغل پرطرفدار در کشور ژاپن عبارتند از: معلم زبان انگلیسی، متخصص IT، مترجم، کارکنان فروش و بازاریابی، بانکداری، پرسنل خدماتی و مشاغل فنی و مهندسی. پس از اخذ دعوت نامه شغلی متقاضی می تواند اقدامات لازم را در جهت اخذ ویزای کار ژاپن انجام دهد، برای اعطاء ویزای کار سیستم امتیاز بندی در نظر گرفته شده است.

جهت اخذ ویزای کار ژاپن متقاضی باید موفق شود حداقل 70 امتیاز کسب کند. متقاضیان می توانند در زمان انجام اقدامات لازم برای اخذ ویزای کار این کشور ویزای همراهان ژاپن را نیز دریافت کنند. در صورتی که همسر متقاضی دارای سوابق کاری یا مدرک تحصیلی لازم باشد می توانید با دریافت مجوز لازم در کشور ژاپن مشغول به کار شود، لازم به ذکر است همسر فردی که از طریق ویزای کار نیروی متخصص و ماهر وارد این کشور شده باشد نیازی به اخذ مجوز کار برای ورود به بازار کار کشور ژاپن ندارد. همچنین امکان اقامت والدین متقاضی یا والدین همسر متقاضی در این کشور وجود دارد، دقت داشته باشید که تنها مجوز اقامت برای یکی از والدین صادر خواهد شد.

شرایط ویزای همراه ژاپن برای نیروی کار خارجی

مهاجرت تحصیلی و شرایط ویزای همراه ژاپن

مهاجرت تحصیلی یکی از راه های رایج برای مهاجرت به کشور ژاپن محسوب می شود، اما باید به این نکته توجه داشت که از این طریق فرد نمی تواند به صورت دائم در ژاپن اقامت داشته باشد و باید پس از پایان دوره تحصیلی ویزای تحصیلی خود را به ویزای کار یا ویزای سرمایه گذاری ژاپن تبدیل کند. همچنین متقاضی می تواند طی ازدواج (ازدواج رسمی و ثبت شده) با فردی با تابعیت کشور ژاپن در این کشور اقامت داشته باشد. فرد خارجی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور ژاپن را دارد باید در اولین قدم موفق شود پذیرش یکی از دانشگاه های این کشور را کسب کند. به این منظور فرد باید اطلاعات کاملی در خصوص دانشگاه های این کشور کسب کند، طی مراجعه به مقاله دانشگاه های ژاپن اطلاعات بیشتری در خصوص دانشگاه های معتبر این کشور کسب می کنید.

یکی از مزایای تحصیل در کشور ژاپن امکان دریافت ویزای همراه برای همسر و فرزندان است، برخی از دانشگاه های ژاپن در تمامی مقاطع تحصیلی به فرد مجوز دریافت ویزای همراهان را ارائه می کنند. جهت اخذ ویزای همراه متقاضی باید مدارک تمکن مالی ارائه کند و اثبات کند که توانایی پرداخت هزینه های زندگی خود و اعضاء خانواده را در کشور ژاپن دارد. پس از بررسی درخواست مرحله درخواست جهت اخذ گواهی شایستگی (COE) آغاز می شود. پس از آن متقاضیان باید برای وضعیت SORاقدام کنند، این مجوز در فرودگاه به متقاضیان ارائه می شود و پس از آن افراد می توانند وارد کشور ژاپن شوند.

سرمایه گذاری در ژاپن و بهرمندی از ویزای همراه

کشور ژاپن به عنوان سومین اقتصاد بزرگ در دنیا شناخته می شود، بزرگتری صنایع در این کشور صنعت خودرو و تولید قطعات خودرو، ماشین آلات، تجهیزات الکترونیکی، مواد شیمیایی، ماشین آلات، و غذاهای فرآوری شده می باشد. سرمایه گذاری در ژاپن یکی از راه های مطمئن و پر متقاضی برای مهاجرت و اقامت در این کشور محسوب می شود. سرمایه گذاری در ژاپن از طریق راه های گوناگونی مثل خرید ملک و کارآفرینی و ثبت شرکت امکان پذیر است.

برای سرمایه گذاری از هر یکی از روش های نامبرده شرایط و قوانین وضع شده است که با مطالعه مقاله سرمایه گذاری در ژاپن از آن ها مطلع می شوید. با سرمایه گذاری در کشور ژاپن فرد می تواند مجوز اقامت همسر و فرزندان خود را در این کشور دریافت کند. با مطالعه این مقاله اطلاعاتی در خصوص شرایط ویزای همراه ژاپن کسب کردید، متقاضیان می توانند برای استفاده از مشاوره های مهاجرتی در نظر گرفته شده برای متقاضیان با کارشناسان و وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند.

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *