مهاجرت

شرایط ویزای همراه کرواسی

شرایط ویزای همراه کرواسی

شرایط ویزای همراه کرواسی با شرایط ویزای همراه سایر کشورهای اروپایی مشابه است اما باید از قوانین کلی آن اطلاعات لازم را اخذ نمود. به طور کلی افرادی که می خواهند به همراه یکی از اعضای خانواده خود با اهداف مختلف به کشور کرواسی مهاجرت کنند می بایست اطلاعات کافی درباره هزینه ها و شرایط ویزای همراه کرواسی داشته باشند. شرایط ویزای همراه کرواسی موضوع اصلی این مقاله که توسط متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است، است.

ما همکاران ما قصد دارند علاوه بر شرایط ویزای همراه کرواسی، در زمینه های ثبت نام در صندوق بیمه سلامت کرواسی، انواع مجوزها و روادیدهای مرتبط در کشور کرواسی و سایر موارد مربوطه اطلاعات کافی به شما عزیزان ارائه دهند.

  • کدام ویزاها در کشور کرواسی امکان دریافت ویزای همراه را دارد؟
  • شرایط اقامت همراه در کرواسی چگونه است؟
  • چه کسانی به عنوان همراه در کرواسی شناخته می شوند؟
  • آیا دانشجویان در کشور کرواسی می توانند از ویزای همراه استفاده کنند؟
  • همراه از چه امکاناتی در کشور کرواسی امکان استفاده دارد؟
  • هزینه دریافت ویزای همراه کرواسی چقدر است؟

اینفوگرافیک ویزای همراه کرواسی

شرایط ویزای همراه کرواسی در 2023

کسب مجوز اقامت کشور کرواسی برای کلیه اعضای خانواده که به منظور همراهی با افرادی که اجازه کسب و کار کرواسی را دارند یا با اهداف دیگری به گزینه مهاجرت به کرواسی را انتخاب کرده اند، الزامی است. درخواست اجازه اقامت موقت به منظور همراهی با یک خانواده همراه باید حداقل یک ماه قبل از ورود برنامه ریزی شده فرد در کرواسی، در نزدیک ترین کنسولگری کرواسی در خارج از کشور ارائه شود. اگر عضو خانواده نیازی به گرفتن ویزا برای ورود به کرواسی نداشته باشد، می توان درخواست ورود اقامت موقت را هنگام ورود وی به کرواسی، در دفتر محلی وزارت کشور انجام داد. در این مورد نیز حضور فرد لازم است.


ثبت نام در صندوق بیمه سلامت کرواسی

اتباع خارجی که به کرواسی مراجعه می کنند و موظف به اخذ مجوز اقامت موقت یا شغلی هستند نیز لازم است در کرواسی پوشش درمانی داشته باشند. این شرط برای کلیه افرادی که متقاضی مجوز کرواسی هستند الزامی است. این بدان معناست که دارنده اصلی مجوز کار و اعضای خانواده همراه وی می بایست برای اقامت در کشور کرواسی بیمه درمانی داشته باشند. پس از ارائه درخواست اقامت موقت یا اجازه کار در وزارت کشور کرواسی، اتباع خارجی موظفند در صندوق بیمه درمانی کرواسی ثبت نام کنند. ثبت نام در صندوق بیمه درمانی کرواسی با توجه به محل زندگی فرد در کرواسی انجام می شود و نیاز به حضور فرد ندارد. گواهی ثبت به دست آمده در هنگام ثبت نام باید به وزارت کشور ارسال شود تا مجوز اقامت موقت یا مجوز تجارت به تصویب برسد.

روند درخواست در شرایط ویزای همراه کرواسی

تمامی متقاضیانی که به دنبال دریافت ویزای همراه کرواسی هستند، در قدم اول باید روند درخواست ویزای همراه این کشور را به طور دقیق بررسی کنند. روند درخواست ویزای همراه کرواسی به شرح زیر می باشد:

روند درخواست ویزای همراه کرواسیتوضیحات
فرم درخواست ویزا را پر کنید.متقاضصیان باید درخواست را با اطلاعات شخصی در مورد خود پر کنند.
ارائه اسناد و الزاماتمتقاضیان باید مدارکی را ارائه دهند که توسط مترجم مجاز به زبان کرواتی ترجه شده است.
پرداخت هزینه درخواستحین درخواست ویزا باید هزینه ویزا را از طریق کار اعتباری یا به صورت نقدی پرداخت کنید.
رزرو وقت سفارتپس از دریافت ایمیل از سفارت کرواسی متقاضیان باید وقت مصاحبه ای را برای خود رزرو کنند.

در نمودار زیر می توانید روند اعطای ویزای همراه کرواسی را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند اعطای ویزای همراه کرواسی

انواع مجوزها در کرواسی

اتباع خارجی که در کمپانی های معتبر کشور کرواسی استخدام شده اند یا برای مدت معینی در کرواسی کار می کنند، مجبور به اخذ مجوز کار هستند. درخواست هر 2 نوع مجوز باید در دفتر محلی وزارت کشور کرواسی انجام شود. پس از اخذ مجوز کار، یک اتباع خارجی باید برای اقامت موقت درخواست کند. اجازه کسب و کار هم به عنوان مجوز کار و هم اجازه اقامت معتبر است. همه اتباع خارجی که به دنبال اشتغال در کرواسی هستند، باید درخواست مجوز کار ارائه دهند.

شرایط کسب مجوز تجارت و ویزای همراه کرواسی

شرایط کسب مجوز تجارت و ویزای همراه کرواسی

درخواست مجوز تجاری لازم است به صورت حضوری به دفتر محلی وزارت کشور کرواسی ارسال شود. درخواست مجوز باید در همان روز ثبت نام آدرس مسکونی در کرواسی انجام شود. پس از تصویب، پروانه کسب و کار در گذرنامه فرد مهر می شود. پروانه کسب و کار هر دو مجوز کار و اجازه اقامت را برای مدت اعتبار آن نشان می دهد و معمولاً برای یک سال مجوز کار صادر می شود. فرد باید حداقل یک ماه قبل از انقضاء خود درخواست تمدید مجوز اقامت در کرواسی را بدهد. در صورتی که فردی که متقاضی مجوز شغلی است برای ورود به کرواسی نیاز به اخذ ویزا دارد، می بایست اقدام به کسب ویزای کاری کند.

دلایل ریجکتی در شرایط ویزای همراه کرواسی

یکی از مهمترین مواردی که اغلب متقاضیان درخواست ویزا، در شرایط ویزای همراه کرواسی نادیده می گیرند، دلایل ریجکتی در این نوع از ویزا می باشد. طبق آمار به دست آمده، در سالهای اخیر گزارش های بی شماری در خصوص ریجکتی ویزای همراه کرواسی شده است. که این موضوع را به یکی از مهمترین چالش های درخواست ویزای همراه این کشور طی سالهای اخیر تبدیل کرده است. همچنین در حالی که اکثر قریب به اتفاق درخواست های ویزای همراه کرواسی تایید می شوند، قوانین این کشور استانداردهای زیادی را تعیین می کند. که بر اساس این استانداردها ممکن است درخواست ویزای همراه کرواسی برخی از متقاضیان ریجکت شود.

در نمودار زیر می توانید روند ریجکتی ویزای همراه کرواسی را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند ریجکتی ویزای همراه کرواسی

شرایط کار در کشور کرواسی

درخواست مجوز کار باید توسط شرکت کروات به وزارت کشور کرواسی ارسال شود. لازم به ذکر است که حضور جسمی فرد لازم نیست. فرایند کسب مجوز کار حداقل 2 هفته طول می کشد و این مجوز معمولاً برای مدت یک سال اعطا می شود. برای تمدید مجوز کار، شرکت کرواتی باید حداقل 45 روز قبل از انقضا درخواست تمدید کند. کسب مجوز اقامت کرواسی برای کلیه افرادی که به منظور اشتغال به کرواسی وارد می شوند، جز افرادی که دارای مجوز تجاری معتبر کرواسی هستند، ضروری است. فردی که برای کار در کرواسی زندگی می کند، نمی تواند در صورت ورود به عنوان توریست به این کشور برای اجازه اشتغال اقدام کند. درخواست اجازه اقامت موقت به منظور اشتغال باید حداقل یک ماه قبل از ورود برنامه ریزی شده فرد در کرواسی به نزدیکترین کنسولگری کرواسی در خارج از کشور ارائه شود.

در موردی که فردی بطور قانونی و بدون ویزا وارد کرواسی شده است، با ورود وی به کرواسی در دفتر محلی وزارت کشور می توان درخواست اجازه اقامت موقت را داد. حضور فرد لازم است. این مجوز در همان روز ثبت نام آدرس مسکونی در کرواسی اعمال می شود. اجازه اقامت مصوب به منظور اشتغال در گذرنامه فرد ثبت می شود و معمولاً در طی یک ماه از زمان درخواست دریافت می شود. اجازه اقامت مصوب به منظور اشتغال برای دوره اعتبار مجوز کار قبلاً بدست آمده صادر می شود. پس از مراجعه به کنسول گری کرواسی، مجوز اقامت به منظور اشتغال باید پس از ورود به کرواسی در گذرگاه مرزی تأیید شود. لازم به ذکر است که فرد باید حداقل یک ماه قبل از انقضا درخواست تمدید اجازه اقامت کند.

ثبت مجوز اقامت کشور کرواسی

به محض ورود فرد به کرواسی، اجازه اقامت وی به دست آمده در کنسولگری کرواسی در خارج از کشور باید در دفتر محلی وزارت کشور کرواسی ثبت شود. اجازه اقامت توسط دفتر محلی وزارت کشور کرواسی با مهر زدن برچسب اجازه اقامت در گذرنامه ثبت می شود. جهت تبدیل اقامت به تابعیت در کرواسی متقاضیان می بایست حداقل 5 سال در کشور کرواسی زندگی کنند و شرایط مربوطه را دارا باشند.

شرایط دریافت ویزای همراه کشور کرواسی

یک تبعه خارجی موظف است قبل از ورود به جمهوری کرواسی مطابق با سیستم ویزا مقرر شده توسط دولت کرواسی ویزای سفر را اخذ کند. ویزای مسافرتی برای 1 یا 2 یا چند بازدید از جمهوری کرواسی برای اهداف توریستی، تجاری، شخصی یا موارد دیگر صادر می شود. درخواست ویزای مسافرتی حداقل یک ماه قبل از ورود برنامه ریزی شده به کرواسی باید به نزدیک ترین کنسولگری کرواسی در خارج از کشور ارسال شود. اگر فرد برای ورود به کرواسی نیازی به اخذ ویزا نداشته باشد، می تواند در هنگام ورود به کرواسی، در دفتر محلی وزارت کشور درخواست مجوز تجارت یا اجازه اقامت کند. ویزای سفر باید هنگام ورود به کرواسی در گذرگاه مرزی چک و مهر شده باشد. نکته مهم این است که ویزای مسافرت را نمی توان به عنوان مجوز کار استفاده کرد.

در طی 24 ساعت از ورود، هر فرد باید آدرس محل اقامت خود را در کرواسی ثبت کند. اگر فرد در هتلی اقامت داشته باشد، هتل ثبت نام را انجام می دهد. اگر فردی خانه ای در کرواسی اجاره کرده است، پس از اجاره محل، باید آدرس مسکن خصوصی را در وزارت کشور ثبت کند. برای مطلع شدن از شرایط مهاجرت به کشور کرواسی و اشتغال و تحصیل در بهترین شهرهای کرواسی می توانید با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

سوالات پرتکرار در زمینه شرایط ویزای همراه کرواسی

در بخش پایانی مقاله قصد داریم به برخی از سوالات پرتکرار شما عزیزان در خصوص شرایط ویزای همراه در کرواسی پاسخ دهیم. برخی از مهمترین آنها به شرح زیر می باشند:

  • روند درخواست در شرایط ویزای همراه کرواسی چگونه است؟ بر خلاف اغلب کشورهای اروپایی، روند درخواست ویزای همراه کرواسی بسیار ساده است و از بوروکراسی های اداری پیچیده در این نوع از ویزا خبری نیست.
  • آیا برای درخواست ویزای همراه کرواسی باید هزینه ای را پرداخت کنیم؟ بله، تمامی اتباع کشورهای خارجی برای درخواست ویزای همراه کرواسی باید حین درخواست مبلغ 750HRK (کونا کرواسی) برای پرداخت ویزا بپردازند.
  • زمان پردازش ویزای همراه کرواسی چقدر است؟ یکی از چالش های ویزای همراه کرواسی، مدت زمان پردازش این نوع از ویزا می باشد. زیرا مدت زمان ویزای همراه کرواسی بین 6 تا 8 ماه می باشد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *