مهاجرت

شرایط ویزای همراه یونان

شرایط ویزای همراه یونان

در حال حاضر ایرانیان بسیاری در یونان کار و زندگی می کنند و خیلی از این افراد در پی اطلاع از شرایط ویزای همراه یونان جهت الحاق اعضای خانواده خود می باشند. در این زمینه قانون مهاجرت یونان (قانون 4251/2014) امکان اعطای ویزای اقامت برای شهروندان خارجی را که جزئی از اعضای خانواده شهروند یا مقیم یونانی هستند را فراهم می کند. اعضای خانواده همراه به شرطی می توانند اقامت دائمی (PR) یونان را بدست آورند که در این کشور مقیم باشند. پس کارگران، دانشجویان و سرمایه گذاران دارای اقامت کشور یونان می توانند از طریق ارسال دعوت نامه زمینه اخذ اقامت خانوادگی را فراهم کنند.

یونان یا Greece که رسما با عنوان جمهوری هلنی نیز شناخته می شود جزء یکی از کشورهای باستانی و با تمدن اروپایی محسوب می شود. این کشور به پایتختی شهر بزرگ و معروف آتن دقیقا در جنوب شرقی قاره اروپا واقع شده است. یونان به عنوان عضوی از اتحادیه اروپایی (EU) محسوب شده و دارای برنامه های اقامت و تابعیت آسان برای شهروندان و اتباع خارجی است. در اینباره کارشناسان و وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با اشراف کامل به برنامه های مهاجرتی یونان آماده ارائه مشاوره جهت اخذ کارت اقامت یا پاسپورت دوم برای هموطنان محترم می باشند.

  • شرایط دریافت ویزای همراه در یونان چیست؟
  • آیا ویزای همراه می تواند منجر به درایتف اقامت بلند مدت در یونان شود؟
  • شرایط کار در یونان با استفاده از ویزای همراه چیست؟
  • هزینه دریافت ویزا همراه در این کشور چه مقدار است؟
  • آیا دانشجویان می توانند در یونان ویزای همراه دریافت کنند؟

شرایط اخذ ویزای همراه یونان

در ابتداء لازم است بدانید که ویزای ملی یونان موسوم به ویزای اقامت طولانی یونان یا ویزای D یونان می باشد که مجوزی قانونی برای ورود و اقامت بیش از 3 ماه در این کشور می باشد. این ویزا در اغلب موارد همچنین به شما امکان اشتغال در مشاغل درآمدزا در یونان را نیز فراهم می کند. با این توضیح، 3 نوع ویزای اقامت طولانی در یونان وجود دارد که شامل ویزای همراه یونان، ویزای کار و ویزای دانشجویی می باشد که نحوه اخذ هر کدامیک دارای شرایط خاص خود می باشد.

در این میان ویزای همراه یونان با عنوان Greece Family Reunification Visa در اختیاز کسانی است که قصد الحاق به عضوی از خانواده در یونان را دارند. این ویزا نیز از نوع ویزای D یا ویزای ملی کشور یونان می باشد که به دارنده آن حق اقامت و زندگی طولانی را اعطاء می کند. اما افرادی که مشمول اخذاین نوع ویزا هستند شامل همر و فرزند زیر 18 سال می باشد. همچنین ویزای همراه یونان با توجه به هدف تشکیل خانواده مثل ازدواج یا نامزدی نیز به افراد متقاضی اعطاء می گردد. اما فرآیند اخذ این نوع ویزا شامل 3 مرحله اصلی زیر می باشد:

مراحل اخذ ویزای همراه یونان

شرایط اخذ ویزای همراه یونان از طریق تحصیل

یکی از راه های آسان برای اخذ ویزای همراه کشور یونان از طریق عضو خانواده دارنده ویزای تحصیلی یونان می باشد. در اینجا در حقیقت شخص دانشجو در حکم اسپانسر اعضای خانواده خود عمل کرده و جهت اخذ این نوع ویزا به اعضای خانواده خود دعوت نامه رسمی ارسال می کند. اما شرایط اخذ این نوع ویزا از طریق اسپانسر اصلی به گونه ای است که اسپانسر اصلی حتما باید دارای تاییدیه ثبت نام دانشگاهی در یونان بوده و از نظر تمکن مالی نیز مشکلی نداشته باشد.

در این صورت برای اثبات تمکن مالی، متقاضی اصلی بایستی سرمایه ای ماهیانه در حدود 3500€ (یورو) در حساب خود داشته باشد. با این توضیح، اعضای خانواده می توانند از طریق سفارت یونان متقاضی دریافت ویزای همراه یونان باشند که دارای اعتبار 2 ساله و قابل تمدید است. اعضای خانواده همراه از این طریق می توانند از امتیازات اقامت کشور یونان از جمله تحصیل در این کشور اروپایی نیز برخوردار باشند.

شرایط اخذ ویزای همراه یونان از طریق کار

از روش های دیگر برای اخذ ویزای همراه کشور یونان از طریق کار در این کشور اروپایی است. این بدان معنا است که دارندگان ویزای کاری یونان می توانند بر پایه ویزای اقامت کاری خود و ارسال دعوت نامه به اعضای خانواده خواستار الحاق خانواده خود باشند. در این صورت نیز از شرایط ویزای همراه یونان اثبات تمکن مالی کافی توسط هریک از اعضای خانواده می باشد که برای اثبات این امر افراد نیازمند داشتن درآمد ماهیانه پاسیو یا غیرفعالی در حدود 3500€ (یورو) در حساب شخصی خود می باشند. در این زمینه از طریق ثبت شرکت یا خرید ملک نیز می توان نسبت به اخذ ویزای همراه یونان نیز اقدام نمود.

شرایط اخذ ویزای همراه یونان از طریق کار

شرایط اخذ ویزای همراه یونان از طریق سرمایه گذاری

یونان یکی از بهترین برنامه های سرمایه گذاری جهت اخذ کارت اقامت و پاسپورت دوم را در بین کشورهای اروپایی دارد. متقاضیان از این طریق به راحتی می توانند به ویزای همراه یونان و در ادامه به تابعیت یونانی برای خود و اعضای خانواده دست یابند. در واقع شرایط ویزای همراه یونان برای سرمایه گذار خارجی به گونه ای است که آنها می توانند از طریق دو روش زیر متقاضی اقامت خانوادگی در یونان باشند:

  • برنامه گلدن ویزا یا ویزای طلایی یونان که مخصوص اخذ اقامت دائم (PR) یونان بوده و مستلزم انجام سرمایه گذاری حداقلی در بازار املاک این کشور به ارزش 250000€ (یورو) می باشد. از امتیازات بزرگ این ویزا عدم نیاز به مدت اقامت ضروری در یونان می باشد.
  • برنامه اخذ تابعیت یونانی یا شهروندی اتحادیه اروپایی (EU) با حداقل سرمایه گذاری در یونان به ارزش 250000€ (یورو) به اضافه حداقل مدت اقامت 180 روزه در هر سال تا ماکسیمم 7 سال تمام.

مدارک لازم برای اخذ ویزای همراه یونان

پس از اطلاع یابی در خصوص شرایط و الزامات اخذ ویزای همراه و آشنایی با روش های مختلف درخواست این نوع ویزای کشور یونان، اکنون به بررسی مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای همراه کشور یونان می پردازیم. اما قبل از هر چیز باید بدانید که علی رغم تنوع روش درخواست این ویزا، اما مدارک اخذ ویزا همانند مدرک اثبات تمکن مالی و مدرک اثبات رابطه خانوادگی در کلیه روش های فوق یکسان می باشد. بر این اساس مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای همراه یونان در سال 2022 عبارتند از:

  • فرم درخواست
  • پاسپورت معتبر
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی جدید
  • مدرک سکونتی معتبر در کشور یونان
  • گواهی سلامت پزشکی معتبر
  • گواهی وضعیت خانوادگی یا سند ازدواج رسمی
  • مدرک اثبات تمکن مالی کافی و ثابت برای تامین نیازمندی های خود و اعضای خانواده همراه
  • بیمه سلامت کامل در رابطه با پوشش کلیه خطرات و ریسک های
  • رسید پرداخت هزینه ویزا به مبلغ 180€ (یورو)

سوالات مهم درباره ویزای همراه یونان

امکان اخذ ویزای همراه برای کلیه ایرانیان مقیم کشور یونان فراهم است. اما در این میان سوالات و ابهاماتی برای هموطنان عزیز مطرح است که در این جا به بررسی موارد کلیدی می پردازیم:

  • آیا ویزای شنگن در کشور یونان معتبر است؟ بله، یونان هم جزئی از 28 کشور عضو اتحادیه اروپایی (EU) و هم جزئی از 26 کشور عضو ناحیه شنگن می باشد. طبیعی است که دارندگان ویزای شنگن بتوانند به طور آزادانه و بدون نیاز به اخذ ویزایی تا 90 روز در یونان و کلیه کشورهای شنگن (با اهداف توریستی و تجاری) تردد کنند.
  • آیا اعضای خانواده دارای ویزای اقامت یونان از حق کار در این کشور نیز برخوردار هستند؟ بله، همسر دارنده ویزای کاری یونان (اسپانسر) از حق کار در این کشور برخوردار می باشد.
  • اعضای خانواده همراه در یونان پس از چند سال زندگی در یونان می توانند ویزای اقامت دائم یونان را درخواست دهند؟ در حالت عادی، اعضای خانواده پس از 5 سال اقامت موقتی در یونان می توانند متقاضی اخذ PR کشور یونان باشند.

وکلای ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تکیه بر دانش روز و تجربه عمیق چند ساله خود آماده هستند تا با ارائه مشاوره های برتر زمینه اخذ سریع و تضمینی انواع ویزای کشور یونان را برای علاقه مندان و متقاضیان مهاجرت به یونان فراهم کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *