ویزای کاری

شرایط ویزای 491 استرالیا

شرایط ویزای 491 استرالیا

شرایط ویزای 491 استرالیا به عنوان یکی از معدود راه های قانونی ورود به این کشور برای ایرانیان است. ویزای 491 جایگزین ویزا 498 شده است، این ویزا در 16 فوریه سال 2019 میلادی معرفی شد. با اخذ این ویزا کارکنان ماهر و متخصص می توانند اقدامات لازم را برای مهاجرت به استرالیا انجام دهند و برای کارفرما مربوطه به مدت 5 سال کار کنند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نوشتار سعی دارند به بررسی شرایط ویزای 491 استرالیا بپردازند، امید است با مطالعه این مقاله پاسخ سوالات خود را در رابطه با این ویزا کسب کنید.

  • شرایط دریافت ویزای 491 استرالیا چیست؟
  • ویزای 491 استرالیا به چه منظور ارائه می شود؟
  • ویزای 491 چه مدت اعتبار دارد؟
  • محدودیت های اقامتی ویای 491 در استرالیا چیست؟
  • مزایای دریافت این ویزا در استرالیا چیست؟

درباره ویزای 491 استرالیا

این ویزای معمولا برای متخصصانی است که موفق به اخذ ویزای تخصصی مستقل نشده اند، با موفق به اخذ حداقل امتیاز برای دریافت ویزای کار استرالیا نشده باشند. ویزای 491 استرالیا با عنوان ویزای تخصصی یا اسپانسری از مناطق کم جمعیت یا اسپانسر خانوادگی معرفی می شود. دولت ویکتوریا از 18 نوامبر سال 2019 میلادی درخواست متقاضیان برای دریافت ویزای 491 استرالیا را در راستای برنامه مهاجرت به این کشور بررسی کرده و می پذیرد. برای دریافت این ویزا لازم به پرداخت هزینه نیست و متقاضی می تواند از مشاغل مورد نیاز در استرالیا برای مهاجرت استفاده کند.

کلیه متقاضیانی که سعی دارند ویزای 491 استرالیا را دریافت کنند باید از کارفرمایی در منطقه ویکتوریا دعوت نامه شغلی دریافت کنند. باید به این نکته توجه داشته باشید که ویزای 491 به مناطق کم جمعیت، شهر پرت و شهر گلدکوست تعلق میگیرد که به این معنا است که شهرهای ملبورن، سیدنی و بریزبین شامل این ویزا نمی شود. با توجه به شرایط ذکر شده می توان گفت ویزای 491 از ویزای 489 وسیع تر است.

شرایط اخذ ویزای 491 استرالیا

طبق قوانین وضع شده در کشور استرالیا متقاضی برای دریافت این ویزا باید از طریق اسپانسر خانوادگی (خانواده درجه 1 یا درجه 2) که ساکن مناطق تعیین شده در استرالیا هستند و یا از طریق اسپانسری سایر ایالت ها اقدام کنند. در صورتی که فرد از طریق اسپانسر ایالتی موفق به اخذ ویزای 491 شود باید اثبات نماید تمایل به کار و زندگی در منطقه مشخص شده را دارد. باید به این نکته اشاره کرد که متقاضی می تواند از طریق این ویزا به ساید مناطق تحت پوشش مراجعه کنند. به عنوان مثال متقاضی خارجی می تواند از کارفرمایی در پانصد کیلومتری شهر سیدنی اسپانسری دریافت کند و با گذشت 30 الی 60 روز از تاریخ مراجعه به مراجع ذیربط منطقه ای (مثل: ایالت ولنگونگ) در نزدیکی ایالت سیدنی نقل مراجعه کنند و در آنجا مشغول به کار و زندگی شوند.

شرایط لازم برای ویزای 491 عبارتند از:

  • کسب حداقل 65 امتیاز طبق لیست امتیاز بندی جدید
  • دریافت دعوت نامه شغلی
  • حمایت از طرف خانواده یا ایالت های مشخص شده در استرالیا
  • سن متقاضی کمتر از 45 سال باشد
  • ارائه مدرک معتبر زبان (حداقل IELTS 6)
  • تعهد نامه برای زندگی و کار در مناطق کم جمعیت تعیین شده

شرایط اخذ ویزای 491 استرالیا

شرایط تبدیل ویزای کاری استرالیا به اقامت دائم

اعتبار ویزای 419 استرالیا 5 ساله است، پس از گذشت حدودا 3 سال از شروع کار و دریافت حداقل حقوق تعیین شده استرالیا به مبلغ 53900AUD (دلار استرالیا) می توانید بدون قید و شرط اقامت دائم این کشور را دریافت کنید. پس از اخذ اقامت دائم این کشور می توانید از خدمات درمانی رایگان استرالیا استفاده کنید. از مزایای ویزای 491 استرالیا می توان به مواردی مثل: تحصیل در مدارس استرالیا به صورت رایگان، امکان کار به صورت تمام وقت، اخذ اقامت دائم استرالیا، رفت و آمد نامحدود در کشور استرالیا در طول مدت تعیین شده و اقامت موقت استرالیا به مدت 5 سال اشاره کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ویزای کار کشور استرالیا به مطالعه مقاله ویزای سابکلس 489 و 190 و 189 استرالیا بپردازید.

شرایط سیستم امتیاز بندی ویزای 491 استرالیا

برای اعطاء ویزای 491 استرالیا نیز سیستم امتیاز بندی در نظر گرفته شده است که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم. برای ارائه امتیازات اولویت بندی در نظر گرفته شده است، اولویت اول برای متقاضیانی که مهارت های همسرشان ارزیابی شده باشد و افراد مجرد واجد شرایط یکسان است. اولویت دوم برای متقاضیانی است که همسرشان تنها دارای مدرک زبان می باشند و اولویت سوم برای متقاضیانی است که همسرشان مدرک زبان ندارد و نه در ارزیابی مهارت کافی داشته اند. نحوه امتیاز بندی ویزای 491 استرالیا به شرح ذیل است.

  • ارائه 10 امتیاز به مدارک تحصیلی تخصصی (به جزء مدارکی که از دانشگاه های ایران دریافت شده باشد)
  • ارائه 10 امتیاز به مدرک معتبر زبان انگلیسی ( حداقل IELTS 6 یا معادل آن)
  • ارائه 5 امتیاز به مدرک زبان همسر فرد
  • ارائه 10 امتیاز به افراد مجرد
  • ارائه 15 امتیاز به افرادی که اسپانسر خانوادگی دارند و یا توسط ایالتی انتخاب شده باشند

متقاضیان می توانند برای اطلاع از شرایط کار در کشور استرالیا به مقاله پذیرش نیروی کار در استرالیا رجوع کنند. با مطالعه این مقاله اطلاعاتی در خصوص شرایط ویزای 491 استرالیا کسب کردید، برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط کار در کشور استرالیا می توانید با وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

2.3/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *