ویزای کاری

شرایط ویزای XG1 دانمارک

شرایط ویزای XG1 دانمارک

ویزای XG1 سریع ترین روش اخذ اقامت دانمارک برای پزشکان و دندانپزشکان خارجی می باشد نتیجتا شرایط ویزای XG1 دانمارک برای متقاضیان اهمیت بسزایی دارد. هم به خاطر وجود فرصت های اشتغال فراوان و هم به خاطر استاندارد زندگی بالا، متخصصان ایرانی بسیاری در حوزه سلامت به دنبال کار در دانمارک هستند. در این مسیر، بهترین و سریع ترین روش مهاجرتی پزشکان خارجی به دانمارک، بهره گیری از ویزای XG1 یا اقامت مختص پزشکان و دنداپزشکانی که قصد اخذ مجوز کار و کار به عنوان پزشک و دندانپزشک در دانمارک را دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر و یا پاسخگویی به سوالات خود درباره شرایط و انواع روش های مهاجرت به دانمارک با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید. اما سوالات متقاضیان برای پاسخگوئی:

  • آیا رشته های پزشکی جزو فهرست مثبت دانمارک می باشد؟ در حقیقت، لیست مشاغل مورد نیاز دانمارک در سال 2022 شامل مشاغل پزشکی و دندانپزشکی در این کشور نیز می شود.
  • ویزای XG1 چیست و چه کسانی صلاحیت اخذ آنرا دارند؟ بر اساس قوانین دانمارک، پزشکان خارجی می توانند تحت برنامه جامع مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به دانمارک با ویزای XG1 اقدام نمایند و مجوز کار و اقامت دانمارک را دریافت نمایند.
  • شرایط اخذ ویزای XG1 چیست؟ اما این پروسه نیازمند شرایطی همانند مهارت زبان دانمارکی، مجوز کار پزشکی در دانمارک و نیز اخذ اطلاعات بیومتریک در مرکز ویرای دانمارک (VFS) می باشد.

شرایط بازار کار پزشکان در دانمارک در 2022

مطابق قوانین کشور دانمارک، هفته کاری این کشور اروپایی تا ماکسیمم 37 ساعت در هر هفته می باشد که بین 5 روز کاری تقسیم می شود. کارمندان و کارگران در کشور استرالیا مطابق قانون کار این کشور ملزم به کار از یکشنبه تا جمعه و بین 6 صبح تا 18 عصر می باشند و این شرایط کاری درباره پزشکان و دندانپزشکان این کشور نیز صدق می کند. جالب است بدانید که در دانمارک به عنوان یک کشور مرفه بسیار توسعه یافته، تفاوت بین حداقل و حداکثر میانگین درآمدی بسیار ناچیز است.

درآمد پزشکان و دندانپزشکان در دانمارک

بر اساس آمارهای اداره کار دانمارک در سال 2022، میانگین درآمدی در شهر کپنهاگ در حدود 3163$ (دلار آمریکا) پس از کسر مالیاتی و تقریبا DKK20900 (کرون دانمارک) است. اما میانگین درآمد پزشکان و دندانپزشکان در این کشور بسیار بالاتر از این نرخ درآمدی و متغییر بین DKK851869 و DKK1631894 (کرون دانمارک) می باشد که یک درآمد فوق العاده و ایده آل محسوب می شود. این شرایط کاری، وضعیت درآمدی و نیز نرخ بسیار پایین بیکاری در دانمارک همه و همه گویای بازار کار بسیار مطلوب پزشکی برای متقاضیان خارجی می باشد. اما بد نیست که در اینجا با کشورهای برتر با بالاترین درآمد پزشکان در جهان نیز آشنا شوید:

کشورهامیانگین سطح درآمد پزشکان به دلار آمریکا
لوکزامبورگ $357336
سوئیس$258000
ایالات متحده آمریکا$208560
ایسلند$202034
جمهوری ایرلند$186863
بریتانیا$174068

شرایط اخذ ویزای XG1 دانمارک

مطابق قوانین مهاجرتی کشور دامارک، شهروندان خارجی مایل به کار و زندگی در دانمارک بایستی از طریق سفارت یا کنسولگری دانمارک، ویزای کاری دانمارک و اقامت این کشور را درخواست دهند. دسته های ویزایی مختلفی با شرایط خاص و برای اهداف اقامت و فعالیت در دانمارک وجود دارد. یکی از این ویزاها، ویزای XG1 دانمارک می باشد که ویژه پزشکان و دندانپزشکان خارجی است که به دنبال اخذ مجوز کار و زندگی در دانمارک هستند.

در حقیقت، دولت دانمارک برای تسهیل مهاجرت متخصصان پزشکی و دندانپزشکی به این کشور از شرایط ویزای XG1 دانمارک بهره می برد. این نوع ویزا مختص شهروندان غیر اروپایی است که مدرک خود را خارج از یک کشور اروپایی دریافت کرده باشند. متقاضیان برای درخواست ویزای XG1 بایستی مدرک تحصیلی خود را به تایید کمیسیون آموزشی فارغ التحصیلان پزشکی خارجی رسانده و پس از تایید مدرکتان، آن را به اداره بهداشت دانمارک (DPSA) ارسال نمایند. برای این منظور تحویل مدارک زیر توسط متقاضیان الزامی است:

  • مدارک تحصیلی به همراه ترجمه مدارک به زبان انگلیسی یا دانمارکی
  • مدارک مبین حداقل یک سال سابقه کاری مرتبط
  • پاسپورت معتبر و مدارک هویتی متقاضی
  • فرم درخواست تکمیل شده
  • مدرک زبان دانمارکی
  • رزومه یا CV

شرایط اخذ ویزای XG1 دانمارک

شرایط و مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای XG1 دانمارک

همانطوری که در مطالب فوق نیز بیان شد، ویزای XG1 یک نوع مجوز اقامتی معتبر ویژه پزشکان و دندانپزشکان خارجی است که تمایل مهاجرت به دانمارک و کار و زندگی در این کشور را دارند. برای درخواست این نوع ویزای اقامت، شما بایستی شرایط و الزاماتی را تامین کنید. از جمله این شرایط، تهیه مدارک لازم برای درخواست ویزا است. پس از تحویل مدارک به سفارت دانمارک، شما تا 10 روز کاری فرصت خواهید داشت که برای ثبت اطلاعات بیومتریک به مرکز ویزای دانمارک (VFS) مراجعه نمایید. انجام فرآیند ثبت اطلاعات بیومتریک برای ارسال درخواست و انجام مصاحبه الزامی است. بر این اساس، مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای XG1 به شرح ذیل است:

  • اصل پاسپورت معتبر بین المللی با مدت اعتبار بیش از 6 ماه پس از اتمام اقامت دانمارک
  • فرم درخواست تکمیل شده ویزای XG1
  • رزرو بلیت رفت و برگشت
  • گواهی سوء پیشینه
  • رسید پرداخت هزینه دولتی
  • مدرک اثبات تمکن مالی کافی با ارایه صورت حساب بانکی
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی
  • بیمه مسافرتی با پوشش حداقلی 30000€ (یورو)

شرایط تحصیل پزشکی در دانمارک

دانمارک به دلیل شرایط تحصیلی مناسب و کیفیت بالای آموزشی دانشگاه های این کشور از سال ها پیش به عنوان مقصد تحصیلی معروف دانشجویان خارجی محسوب می شود. دانشگاه های معروف دانمارکی برنامه های لیسانس و فوق لیسانس پزشکی را به زبان انگلیسی به متقاضیان تحصیل در این کشور ارائه می کنند. از شرایط تحصیل پزشکی در دانمارک می توان به ارائه مدرک زیر اشاره کرد:

مدارکشرایط
مدرک تحصیلیدیپلم متوسطه و ریزنمرات مربوطه
مدرک زبانمدرک زبان انگلیسی یا دانمارکی در سطح B
entrance examقبولی در آزمون ورودی

لازم به ذکر است که هزینه تحصیل در دانمارک در رشته پزشکی در حدود 35000€ (یورو) و هزینه زندگی در دانمارک حدود 1800€ الی 1100€ (یورو) می باشد. شما عزیزان می توانید برای اطلاع از شرایط کار یا تحصیل در دانمارک یا هر کشور اروپایی دیگر از مشاوره های برتر و تخصصی کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت استفاده نمایید. کارشناسان و مشاورین ما در هر مرحله از مراحل مهاجرتی تا دست یابی به موفقیت نهایی همراه شما هستند.

سوالات مرتبط با شرایط ویزای XG1 دانمارک

برای اخذ ویزای XG1 دانمارک سوالات زیر مورد توجه می باشد:

  1. آیا پزشکان واجد شرایط ویزای XG1 خواهند بود؟ بله، رشته های پزشکی واجد شرایط این ویزا در سال 2022 و 2021 خواهند بود و از حقوق بالایی هم برخوردار هستند.
  2. مدارک لازم برای اخذ ویزای XG1 چیست؟ ارائه مدارک هویتی و تحصیلی، سابقه کار حداقل یک سال و ارائه توصیه نامه به زبان دانمارکی.
  3. ویزای XG1 به چه منظور صادر می گردد؟ این ویزا برای شهروندان خارجی به منظور کار پزشکی و دندانپزشکی صادر می گردد.
  4. شرایط تحصیل پزشکی در دانمارک چیست؟ قبولی در آزمون ورودی و تسلط به زبان دانمارکی و انگلیسی از اصلی ترین شرایط می باشند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *