ویزای کاری

ویزای کار در کشور برزیل

ویزای کار در کشور برزیل

ویزای کار در کشور برزیل به متقاضیان و کارکنان خارجی این امکان را می دهد تا بتوانند در زمینه های مختلف در این کشور مشغول به کار شوند. جهت کسب ویزای کار در این کشور لازم است تا متقاضیان کشورهای خارجی شرایط و مدارک مورد نیاز را دارا باشند و پروسه اخذ ویزای کار را به درستی انجام دهند. در این نوشتار، کارشناسان و متخصصان با تجربه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد دارند تا به هموطنان عزیز در زمینه شرایط و قوانین کسب ویزای کار در این کشور اطلاعات کافی ارائه دهند. در قاره آمریکای جنوبی، کشوری به نام برزیل وجود دارد و جمعیت این کشور به بیش از 210 میلیون نفر می رسد.

این کشور از لحاظ اقتصادی شرایط مطلوبی دارد و به عنوان یکی از قدرت های اقتصادی آمریکای جنوبی شناخته می شود. در ادامه از شرایط کار در برزیل آگاه خواهید شد.

  • وضعیت بازار کار برزیل 2024 به چه صورتی است؟
  • آیا برزیل جای خوبی برای کار و زندگی است؟
  • میزان متوسط درآمد ماهیانه یک کارگر برزیلی چقدر است؟
  • آیا میزان بیکاری در برزیل بالاست؟
  • برزیل در سال 2024 به چه مشاغلی نیاز دارد؟
  • شرایط لازم برای دست یابی به ویزای کار برزیل چیست؟
  • مدارک لازم برای درخواست ویزای کاری برزیل چیست؟

وضعیت بازار کار برزیل 2024

قبل از اینکه به بحث ویزای کاری برزیل بپردازیم بهتر است کمی درباره شرایط حاکم بر بازار کار در برزیل بگوییم. برزیل Brazil که رسما با عنوان جمهوری فدراتیو برزیل نیز شناخته می شود بزرگترین کشور هم در آمریکای جنوبی و هم در کل دنیای آمریکای لاتین محسوب می شود. برزیلی که پایتخت سیاسی آن شهر برازیلیا ولی بزرگترین شهرش سائو پائولو می باشد. کشوری سرشار از منابع طبیعی و ثروت های خدا دادی که برای تبدیل و فرآوری این منابع نیازمند نیروهای متخصص می باشد.


به همین دلیل در لیست مشاغل مورد نیاز برزیل می توان با مشاغل زیر جهت مهاجرت به برزیل آشنا شد:

  • متخصص IT
  • تحلیلگر مالی
  • پزشک
  • جراح
  • دندانپزشک
  • پرستار
  • وکیل
  • مهندس مکانیک
  • توسعه دهنده نرم افزار
  • کارشناس HR
  • توسعه دهنده وب
  • مهندس داده
  • مدیر بانکی

در برزیلی که قانون کار آن 8 ساعت کار در روز می باشد و کارگران طبق قرارداد کاری از حقوق و مزایای کار بهره مند می شوند. در ضمن با مشاهده نرخ بیکاری این کشور به قول حافظ می توان بوی بهبودی از اوضاع را شنید! چرا که نرخ بیکاری این کشور از 11.2% ژوئن سال 2022 به نرخ 8.3% اکتبر همان سال رسیده است:

توزیع نرخ بیکاری در برزیل

اما با همه این اوصاف متوسط درآمدی در برزیل بسیار پایین است. به طوری که طبق آخرین آمارها متوسط درآمد خالص ماهیانه در برزیل بعد از کسر مالیات حدود R$2010.65 (رئال برزیل) معادل $374.86 (دلار) می باشد. در حالی که متوسط هزینه ماهانه زندگی در این کشور نیز در حدود $775 (دلار) می باشد.

اطلاعات بیشتر: حقوق ماهیانه کار در برزیل

این نشانگر بر هم خوردن تعادل بین کار و زندگی در کشور برزیل می باشد و اصلا خبر خوبی برای کارجویان در این کشور نیست:

مقایسه دخل و خرج ماهانه در برزیل

شرایط کاریابی در برزیل

کاریابی یا همان جاب فایندینگ پایه و شالوده مهمی برای درخواست ویزای کار کشور برزیل محسوب می شود. اما برای یک کاریابی خوب و موفقیت آمیز در کشور بزرگ و متنوعی مثل برزیل اصول و قواعدی را بایستی در نظر گرفت. تا از این طریق بتوان نظر کارفرما یا شرکت برزیلی جهت استخدام را جلب کرد. اول از همه نیز آشنایی به مهارت زبان انگلیسی یا پرتغالی حرف اول را می زند. چرا که با ابزار زبانی است که براحتی می توان به جستجوی کار پرداخت، با کارفرمای برزیلی در ارتباط بود و نیز از عهده مصاحبه استخدامی برآمد. فاکتور دوم در کاریابی موفق تنظیم یک CV (رزومه) قدرتمند است. که در آن بایستی به تخصص، مهارت، سوابق کاری و میزان تحصیلات اشاره شود.

اطلاعات بیشتر: موسسات کاریابی در برزیل

بالاخره فاکتور سوم داشتن یک کاور لتر مناسب برای ساپورت رزومه می باشد:

شرایط کاریابی در برزیل

پس از تهیه و تدارک شرایط فوق اکنون زمان این است که متقاضی یا کارجو با استفاده از انواع ابزارهای کاریابی به جستجوی کار در کشور برزیل بپردازد. با وجود اینکه در این رابطه روش های مختلفی در اختیار کارجویان قرار دارد ولی معروفترین و راحتترین روش های کاریابی در برزیل عبارتند از:

روش های کاریابینمونه ها
وب سایت های کاریابی یا سایت های پست کننده شغلکه از آنجمله می توان به Catho، Buscojobs، Vagas،Empregos، Snaphunt، Indeed و سایر اشاره نمود.
موسسات معتبر کاریابیکه از آنجمله می توان به موسساتی مثل Remotely Works، Sim Carreira، Combine Global Recruitment، Boyden، Aistra Technologies، Gi Group و سایر

شرایط کسب ویزای کار در کشور برزیل

کسب ویزای کار در برزیل امری آسان نمی باشد و تنها متقاضیانی موفق به کسب ویزا و مجوز کار میشوند که شرایط مورد نیاز را داشته باشند. اولین و مهم ترین مورد در زمینه کسب ویزای کار، داشتن پیشنهاد کاری از یک کارفرمای کمپانی معتبر در برزیل و همچنین کسب دعوت نامه کاری از یک کمپانی در این کشور می باشد. متقاضیان می بایست بعد از کاریابی و دریافت پیشنهاد کاری، دعوت نامه کاری خود را به همراه سایر مدارک مورد نیاز به سفارت و یا کنسولگری این کشور (www.gov.br) ارائه دهند و منتظر ویزای کاری باشند.

به یاد داشته باشید که کارفرمای کمپانی در برزیل می بایست جهت جذب نیروی کار خارجی از وزارت کار و اداره مهاجرت مجوز کسب کنند. شرایط کسب ویزای کاری موقت با شرایط کسب ویزای کاری دائمی در این کشور متفاوت می باشد؛ اما به طور کلی، مهاجرت کاری به این کشور نیاز به کسب ویزای کاری دارد و متقاضیان و کارکنان خارجی که قصد کار در این کشور را دارند حتما باید از شرایط و قوانین کار آگاه باشند. علاوه بر روش مهاجرت کاری، مهاجرت به برزیل با بکارگیری روش های مختلفی امکان پذیر می باشد. در ادامه اطلاعات بیشتری درباره ویزاهای کاری و شرایط کار در این کشور کسب خواهید کرد.

هزینه درخواست ویزای کاری برزیل

یکی از اصلی ترین مباحثی که اتباع کشروهای خارجی قبل از درخواست ویزا باید مورد بررسی قرار دهند، هزینه درخواست ویزای کاری برزیل می باشد. تمامی متقاضیان دریافت ویزای کاری برزیل باید حین درخواست، هزینه ویزای کاری این کشور را در کنسولگری برزیل در محل اقامت خود پرداخت کنند. به طور مثال، اگر از طریق سرویس الکترونیکی درخواست ویزای تحصیلی خود را ثبت می کنید باید هزنیه 550BRL (رئال برزیل) را پرداخت کنید. اما اگر متقاضیان از روی کاغذ درخواست می دهند گرانتر خواهد بود که این مبلغ به 790BRL (رئال برزیل) نیز می رشد.

در نمودار زیر می توانید هزینه درخواست ویزای کاری برزیل را با دیگر کشورهای آمریکایی مقایسه کنید:

هزینه درخواست ویزای کاری برزیل را با دیگر کشورهای آمریکایی

انواع ویزای کار در کشور برزیل

همانطور که گفته شد، ویزاهای کاری در این کشور به دو بخش موقتی و دائمی تقسیم می شوند. در این بخش قصد داریم به شرایط کسب انواع ویزاهای کاری کشور برزیل در سال 2024 اشاره کنیم:

  • ویزای کاری موقت برزیل (Visto Temporario V): متقاضیان خارجی که قصد کار کردن در کمپانی های برزیل را دارند، می توانند این ویزا را دریافت کنند و لازم به ذکر است که ویزای کاری موقت در این کشور به مدت 2 سال اعتبار دارد و قابل تمدید می باشد. کارکنان و متقاضیان می توانند یک ماه قبل از اتمام مدت زمان اعتبار این ویزا، جهت تمدید آن اقدام کنند. بعد از سپری کردن دوره 4 ساله کاری در این کشور، متقاضیان می توانند جهت کسب ویزای کار دائمی اقدام کنند.
  • ویزای کاری دائمی در کشور برزیل (Visto Permanente): ویزای کاری دائمی در این کشور معمولا به متقاضیان و کارکنان خارجی ارائه می شود که گواهی مجوز اقامت دائمی در کشور برزیل را داشته باشند. در اکثر موارد، سرمایه گذاران، کارفرمایان، مدیران، محققان و یا دانشمندان موفق به کسب این ویزا می شوند.

به یاد داشته باشید که سرمایه گذارانی که قصد کسب این ویزا را دارند می بایست بیش از 50000$ (دلار) سرمایه داشته باشند، همچنین کارفرمایان و یا افرادی که قصد ایجاد کسب و کار و تاسیس کمپانی را دارند، جهت کسب این ویزا می بایست بیش از 200000$ (دلار) صرف تاسیس کمپانی کنند. دانشمندان و محققان نیز در صورتی می توانند این ویزای را بدست بیاورند که فعالیت آن ها در این کشور بیش از 2 سال طول بکشد.

انواع ویزای کار در کشور برزیل

فرآیند درخواست ویزای کاری برزیل

یکی از اصلی ترین موضوعاتی که اتباع کشورهای خارجی قبل از درخواست ویزای کاری برزیل باید به طور دقیق مورد بررسی قرار دهند، فرآیند درخواست ویزای کاری برزیل می باشد. زیرا در صورت رعایت نکردن فرآیند درخواست ویزای کاری برزیل، متقاضیان با مشکلات گسترده ای در حوزه های مختلف مواجه خواهند شد. البته نگران نباشید، زیرا روند درخواست ویزای کاری برزیل به نسبت اغلب کشورهای آمریکایی مدرنف بسیار ساده تر صورت می پذیرد. همچنین تمامی متقاضیان از کشورهای مختلف جهان می توانند به راحتی برای درخواست ویزای کاری برزیل اقدام نمایند.

برای اینکه بیشتر با فرآیند درخواست ویزای کاری برزیل آشنا شوید، جدولی را برای شما عزیزان تهیه کرده ایم که در این بخش از مقاله به آن می پردازیم:

فرآیند درخواست ویزای کاری برزیلتوضیحات
اخذ مجوز کاربرای دریافت ویزای کاری در برزیل، اتباع کشورهای خارجی باید در قدم اول باید برای مجوز کار این کشور اقدام نمایند.
پیدا کردن نزدیک ترین کنسولگری برزیل در کشور محل اقامتقبل از درخواست اجازه کار در برزیل باید نزدیکترین کنسولگری برزیل را در کشور محل اقامت خود پیدا کنید.
فرم درخواست ویزای کاریفرم درخواست ویزای کاری برزیل را باید به صورت آنلاین تکمیل کنید. در فرم درخواست ویزا باید نوع ویزای کاری خود را نیز ذکر کنید.
جمع آوری مدارک ضروریمدارک ضروری شامل گذرنامه، عکس، بیمه درمانی و غیره می باشد.
شرکت در جلسه مصاحبهمتقاضیان باید قرار ملاقات شرکت کنند و هنگام مصاحبه باید تمامی مدارک را به افسر کنسولگری ارائه دهید.

فرآیند مصاحبه جهت درخواست ویزای کار در کشور برزیل

همانند سایر ویزاهای کشور برزیل فرآیند مصاحبه جهت اخذ ویزای کار در کشور برزیل، یکی از مهمترین مراحل در طول درخواست متقاضیان محسوب می شود. بنابراین تمامی متقاضیان اخذ ویزای کار در کشور برزیل، باید خود را برای شرکت در یک مصاحبه در سفارت برزیل آماده کنند. مصاحبه ویزای کار برزیل یک گام مهم در فرآیند اخذ ویزای کار برای کار قانونی یا نوآفرینی در برزیل است. هدف از مصاحبه ارزیابی واجد شرایط بودن متقاضی برای دسته بندی خاص ویزای کاری است، که متقاضی درخواست داده است. در طول مصاحبه ویزای کار در کشور برزیل، یک افسر کنسولی از متقاضیان یک سری سوالات برای تعیین  صلاحیت، اهداف و صلاحیت آنها برای ویزای کار می پرسد.

مدت زمان پردازش ویزای کار در کشور برزیل

یکی از موضوعات کلیدی که اغلب مورد بی توجهی تمامی متقاضیان دریافت ویزای کار در کشور برزیل قرار می گیرد، مدت زمان پردازش این نوع از ویزا می باشد. به عبارت دیگر، تمامی افرادی که به دنبال دریافت ویزای کار در کشور برزیل هستند، باید مدت زمان پردازش ویزای کاری این کشور را قبل از شروع روند درخواست به طور دقیق بررسی کنند. در غیر این صورت با چالش های متعددی در طول فرآیند درخواست ویزای کاری برزیل مواجه خواهند شد. بنابراین وقتی نوبت به اخذ ویزای کار در کشور برزیل می رسد، درک میانگین زمان پردازش بسیار مهم است. به طور کلی، جدول زمانی پردازش ویزای کاری برزیل، می تواند از 3 هفته تا 4 ماه متغیر باشد.

تفاوت بین ویزای کار و مجوز کار در کشور برزیل

آن دسته از افرادی که به دنبال کار در برزیل هستند، باید به خوبی با تفاوت های رایج بین ویزای کار و مجوز کار در این کشور آشنا شوند. در غیر این صورت با مشکلات گسترده ای در طول فرآیند درخواست ویزا یا مجوز کار در کشور برزیل مواجه خواهند شد. به این ترتیب قبل از اینکه سفر بین المللی خود را به برزیل آغاز کنید، باید چشم انداز پیچیده ویزا و مجوزهای کاری در این کشور را به طور دقیق بررسی کنید. این دو سند مهم کلید های شما برای بازکردن درها به سوی افق های جدید در برزیل هستند.

در جدولی که در این بخش از مقاله برای شما عزیزان تهیه کرده ایم، می توانید با برخی از تفاوت های اساسی در ویزای کار و مجوز کار در برزیل آشنا شوید:

تفاوت های بین ویزای کار و مجوز کار در کشور برزیلتوضیحات
تفاوت ساختاریویزای کاری اسناد رسمی صادر شده توسط دولت برزیل است، که به شما اجازه ورود در یک مدت زمان مشخص را می دهد. اما مجوزهای کار اسنادی هستند که به طور خاص به شما حق کار در برزیل را می دهند.
زمان اجراییویزای کار معمولا برای اهداف مختلفی مانند گردشگری، جلسات تجاری، شرکت در کنفرانس ها و مطالعه مورد نیاز است. اما مجوز کار برای زمانی است که قصد دارید در برزیل مشغول به کار شوید ضروری خواهد بود.
محدودیت هامدت زمان ویزای کاری برزیل محدود است و بیش از حد اقامت می تواند منجر به عواقب قانونی شود. همچنین مجوزهای کار به پیشنهادهای شغلی خاصی گره خورده است، و آنها را انعطاف ناپذیر می کند.

مزایا و معایب اخذ ویزای کار در کشور برزیل

اخذ ویزای کار در کشور برزیل نیز همانند اغلب ویزاهای این کشور دارای مزایا و معایت مختلفی در حوزه های مختلف می باشد. برخی از مهمترین آنها در جدول زیر ارائه شده است:

مزایا دریافت ویزای کار در کشور برزیلمعایب دریافت ویزای کار در کشور برزیل
ویزای کاری به اتباع خارجی این امکان را می دهد تا در فعالیت های غیر استخدامی مانند گشت و گذار یا دیدار با دوستان شرکت کنند.اغلب ویزاهای کاری در کشور برزیل اجازه کار در این کشور را به اتباع کشورهای خارجی نمی دهند.
کسب درآمد قابل توجه پس از استخدام در شغل مورد نظر در برزیلمدت زمان اعتبار ویزای کار در کشور برزیل ممکن است به قرارداد کاری متقاضیان مرتبط باشد.
ویزای کار در برزیل اغلب منجر به اقامت طولانی تر در این کشور می شود و می تواند به عنوان مسیری برای اقامت دائم عمل کند.روند درخواست ویزای کار در کشور برزیل بسیار زمان بر و طاقت فرسا خواهد بود.

در نمودار ارائه شده در این بخش از مقاله می توانید بزرگترین شرکت های برزیل را بر اساس تعداد کارمندان مشغول به کار با ویزای کاری را مقایسه کنید:

بزرگترین شرکت های برزیل را بر اساس تعداد کارمندان

مدارک و شرایط لازم جهت کسب روادید کاری برزیل

متقاضیانی که اقدام به کسب ویزا جهت کار در این کشور می کنند باید در نظر داشته باشند که ویزای کاری کسب شده تنها برای کار کردن برای یک کارفرما می باشد و در صورتی که متقاضی خارجی قصد تغییر شغل داشته باشد حتما باید اقدام به کسب مجوز کند. به طور کلی، برای کسب ویزای کار برزیل، مدارک و شرایط خاصی مورد نیاز می باشد و این مدارک و شرایط به صورت زیر می باشند:

  • پاسپورت معتبر
  • مدارک شناسایی، تحصیلی، پزشکی و کاری
  • چند قطعه عکس جدید پاسپورتی
  • فرم های تکمیل شده
  • نداشتن سابقه جرم
  • توان مالی کافی
  • دعوت نامه کاری

فرآیند تمدید ویزای کار در کشور برزیل

یکی از بزرگترین چالش هایی که دارندگان ویزای کار در کشور برزیل با آن مواجه هستند، فرآیند تمدید ویزای کار در این کشور می باشد. همانطور که می دانید مدت اعتبار ویزای کار در کشور برزیل برای دارندگان آن 2 سال می باشد، بنابراین پس از پایان اعتبار باید برای تمدید آن اقدام کنند. به این ترتیب، متقاضیان می توانند ویزای کار برزیل خود را با رعایت چند مرحله که در این بخش از مقاله ذکر شده تمدید کنند، این مراحل به شرح زیر می باشند:

  • اول، دولت ویزای کار و اجازه اقامت موقت اعطا می کند.
  • مجوزهای موقت می توانند تا 2 سال را پوشش دهند، که فقط یک بار قابل تمدید است.
  • هر کارفرما می تواند برای تغییر ویزای موقت به گزینه های دائمی درخواست دهد.
  • تمدید ویزا به کارمندان اجازه می دهد برای مدت طولانی در برزیل زندگی و کار کنند.

پروسه دریافت ویزای کار در کشور برزیل

به دلیل رشد قابل توجه برزیل در بخش های مختلف اقتصادی در سال های اخیر، افراد بی شماری از نقاط مختلف جهان برای دریافت ویزای کار در کشور برزیل اقدام کرده اند. زیرا برای کار در برزیل، باید برای دریافت ویزای کار و مجوز اقامت در این کشور اقدام کنید. نکته قابل توجه این است که، کافرمای متقاضیان از طرف آنها برای دریافت ویزای کار در کشور برزیل اقدام می کنند. البته لازم به ذکر است که برای دریافت ویزای کار در کشور برزیل باید اسناد و مدارکی را نیز به کارفرمای خود ارائه دهید. به این ترتیب، پس از تایید ویزای کار می توانید از طریق سفارت یا کنسولگری برزیل برای ویزای کار موقت در کشور خود  اقدام کنید. البته شایان ذکر است که، اطمینان از شغل در بهترین شهرهای برزیل برای کار، جهت مهاجرت به این کشور بسیار مهم است، زیرا بدون پیشنهاد شغلی نمی توانید ویزای کاری این کشور را دریافت کنید.

همانطور که در این مقاله به آنها اشاره شد، ویزای کار در کشور برزیل به انواع مختلفی تقسیم می شود، که متقاضیان با توجه به شرایط خود می توانند برای آنها درخواست دهند. به طور مثال، ویزای کار موقت برزیل پس از 2 سال منقضی می شود اما برای 2 سال دیگر نیز قابل تمدید است. پس از آن، اگر قصد اقامت طولانی مدت در برزیل را دارید شرکت شما می تواند برای شما ویزای کار دائمی درخواست دهد. علاوه بر این، ظرف 30 روز پس از ورود خود به برزیل باید اسناد مختلفی از جمله کارت شناسایی خارجی و شناسه مالیات دهندگان برزیلی را از پلیس فدرال جمع آوری کنید. زیرا برای افتتاح حساب بانکی به شناسه مالیات دهندگان برزیلی نیاز دارید. در نهایت اینکه، مهم است که هر چه زودتر برای ویزای کار در کشور برزیل اقدام کنید، زیرا روند درخواست می تواند 2 تا 3 ماه طول بکشد.

هموطنان عزیزی که به فکر کسب ویزای کاری و یا سایر ویزاهای این کشور هستند می توانند با تماس با کارشناسان با تجربه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از شرایط کسب ویزاهای مختلف به صورت کامل آگاه شوند.

سوالات معمول درباره ویزای کاری برزیل

در زمینه کار، کاریابی و ویزای کاری برزیل نیز سوالات متعددی مطرح است که از آنجمله می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • آیا برزیل کشور مناسبی برای کار است؟ شاید از نظر نرخ بیکاری، هزینه پایین زندگی و یا فرصت های اشتغال نیروهای متخصص کشور خوبی باشد ولی از نظر میزان درآمدی آنهم ر مقایسه با کشورهای اروپایی و آمریکایی نه کشور ایده آلی نیست.
  • در حال حاضر نرخ بیکاری در کشور برزیل چقدر است؟ فعلا 8.3%
  • متوسط درآمد خالص ماهیانه کار در بریل چقدر می باشد؟ متوسط درآمد خالص ماهیانه در برزیل بعد از کسر مالیات حدود R$ 2010.65 (رئال برزیل) معادل $374.86 (دلار) می باشد.
  • شرط لازم برای دریافت ویزای کار در کشور برزیل چیست؟ داشتن پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای برزیلی شرط اصلی است.
  • انواع ویزای کاری برزیل چیست؟ ویزای کاری موقت و دائم
  • هزینه صدور ویزای موقت برزیل (ویزای کار) چقدر است؟ هزینه صدور این ویزا در حدود $10000 (دلار) می باشد.
  • مدت زمان رسیدگی به درخواست ویزای کار برزیل چقدر می باشد؟ بسته به شرایط مختلف بین 10 الی 15 روز کاری زمان می برد.
4.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *