ویزای تحصیلی

شرایط کار دانشجویی در نیوزلند

شرایط کار دانشجویی در نیوزلند

ویزای تحصیلی نیوزلند، شرایط کار دانشجویی در نیوزلند را برای دانشجویان تمام وقت تا 20 و 40 ساعت در هفته در طی تعطیلات تابستانی فراهم میکند. انجام کار دانشجویی در نیوزلند می تواند علاوه بر کمک فراوان به شما در جهت پوشش هزینه های زندگی همچنین باعث آشنایی شما با محیط کاری نیوزلند شود.

ما در این مقاله که در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه و تدوین شده است، درصدد آنیم که توضیحات مفصل و به روزی درباره شرایط تحصیل و نیز شرایط کار دانشجویی در کشور نیوزلند ارائه دهیم.

اینفوگرافیک کار دانشجویی در نیوزلند

تحصیل در نیوزلند در 2024

نیوزلند کشوری توسعه یافته واقع در منطقه اقیانوسیه به پایتختی شهر ولینگتون می باشد. این کشور به دلیل توسعه زیرساخت های آموزشی و نیز ارائه آموزش کیفیت بالا همواره جز برترین مقاصد تحصیلی دانشجویان خارجی محسوب می شود. دانشگاه های خصوصی و دولتی زیادی در نیوزلند وجود دارند که به ارائه انواع برنامه های آموزشی در تمامی مقاطع تحصیلی شامل لیسانس، فوق لیسانس و دکترا می پردازند. اما در سال 2024 از بین این دانشگاه ها فقط 8 دانشگاه نیوزلندی هستند که در جمع 500 دانشگاه برتر جهان قرار دارند. علاوه بر این ها امکان پذیرش آسان، درخواست بورسیه تحصیلی، هزینه های تحصیل و زندگی بالا و امکان کار دانشجویی و حتی اقامت و کار پس از تحصیل از امتیازات تحصیل در نیوزلند است.


شهریه دانشگاه های نیوزلند با توجه به رشته، مقطع و نوع دانشگاه سالانه معمولا بین 15000$ تا 37000$ (دلار نیوزلند) می باشد. البته معمولا شهریه دانشجویان بومی، یعنی نیوزلندی ها، در مقایسه با دانشجویان بین المللی، کم تر است؛ مگر در دانشگاه های خصوصی نیوزلند که تقریبا از تمامی دانشجویان شهریه یکسانی دریافت می کنند.

میزان دستمزد در شرایط کار دانشجویی در نیوزلند

یکی از مهمترین مباحثی که تمامی دانشجویان متقاضی کار دانشجویی در نیوزلند باید به طور دقیق بررسی کنند، میزان دستمرد مشاغل دانشجویی در نیوزلند می باشد. زیرا در صورت نداشتن اطلاعات کافی در این زمینه، با مشکلات گسترده ای در طول اقامت در این کشور مواجه خواهید شد. البته لازم به ذکر است که، مقررات حداقل دستمزد برای مشاغل دانشجویی در نیوزلند رعایت می شود، که حدود 75NZD (دلار نیوزلند) در ساعت می باشد. اما در موقعیت های دانشجویی با مهارت بالاتر، دستمزد دانشجویان از 95NZD تا 145NZD (دلار نیوزلند) در ساعت متغیر است. علاوه بر این، حداقل مققرات برای کار آنلاین در نیوزلند وجود ندارد.

اطلاعات بیشتر: حداقل حقوق در نیوزلند

اخذ مجور اقامت در شرایط کار دانشجویی در نیوزلند

تمامی اتباع کشورهای خارجی به دنبال کار دانشجویی در نیوزلند هستند، باید در قدم اول برای مجوز اقامت نیوزلند درخواست دهند. زیرا یکی از اصلی ترین شرایط کار دانشجویی در نیوزلند، دریافت اقامت در این کشور می باشد. یکی از رایج ترین راه ها برای دریافت مجوز اقامت در نیوزلند، درخواست مجوز اقامت دانشجویی در این کشور می باشد. مجوز اقامت دانشجویی متقاضیان در نیوزلند 1 تا 2 سال معتبر است. از سوی دیگر دانشجویان می توانند مجوز اقامت دانشجویی خود را تمدید کنند، البته مشروط بر اینکه مطالعات آنها درست باشد. در نهایت اینکه، متقاضیان برای تمدید مجوز اقامت دانشجویی خود به یک نامه تایید از مدرسه خود نیاز دارند.

هزینه تحصیل در نیوزلند

هزینه زندگی در نیوزلند شامل هزینه غذا، حمل و نقل، اجاره خانه و غیره سالانه در حدود 15000$ الی 27000$ (دلار نیوزلند) پیش بینی می شود. امتیاز اصلی تحصیل در نیوزلند در واقع سبک منحصر به فرد آموزش در این کشور است که پژوهش محور است. تحصیل در دانشگاه های نیوزلندی منوط به اخذ شهریه است و در سال 2024 شهریه های تحصیلی دانشجویان خارجی در مقاطع مختلف تحصیلی نیز متغیر است و بدین صورت است:

مقطع تحصیلیشهریه به دلار نیوزلند
لیسانس$22000 الی 32000$
فوق لیسانس$26000 الی 37000$
دکترا$6500 الی 9000$

بررسی شرایط کار دانشجویی در نیوزلند

بررسی شرایط کار دانشجویی در نیوزلند

همانطوری که در مطالب فوق نیز بیان گردید، دانشجویان خارجی در انجام کار دانشجویی در بازه زمانی 20 ساعت در هفته هیچ گونه محدودیتی در کشور نیوزلند ندارند. حداقل دستمزد پرداختی برای کارهای دانشجویی در کشور نیوزلند حدود 16.50$ (دلار نیوزلند) در هر ساعت است. اما درآمد شما نیز مشمول مالیات می شود. در صورتی که متوسط درآمد سالیانه شما کمتر از 14000$ (دلار نیوزلند) باشد شما مشمول نرخ مالیاتی 10.5% خواهید شد. به همین دلیل پیش از مهاجرت به نیوزلند اخذ شماره مالیاتی (IRD) ضروری است.

اما چگونه می توان کار دانشجویی در نیوزلند پیدا کرد؟ شما می توانید این کار را از طریق سازمان ملی Student Job Srearch نیوزلند انجام دهید. این سازمان می تواند در یافتن کار پاره وقت برای شما متناسب با شرایط شخصی شما کمک فوق العاده ای نماید. در این راستا، بسیاری از مشاغل پاره وقت نیز بر روی وب سایت های کاریابی همانند Trade Me و Seek تبلیغ می شود. شما از طریق موسسات کاریابی معتبر در نیوزلند نیز در پی کار دانشجویی باشید. شرایط کار دانشجویی در نیوزلند با کاریابی از طریق این وب سایت ها بسیار ساده و آسان است.

درآمد کار ضمن تحصیل در نیوزلند

درآمد مشاغل غیر تخصصی و پاره وقت برای دانشجویان در کشور نیوزلند نسبتاً خوب است و با میزان مخارج و هزینه های زندگی در این کشور همخوانی نسبی دارد. دانشجویان برای هر یک ساعت کار 11.4$ (دلار نیوزلند) حقوق خواهند گرفت. درآمد روزانه در کشور نیوزلند حداقل 91.2$ (دلار نیوزلند) برای شغل های بدون تخصص و کارگران معمولی خواهد بود که با توجه به اقتصاد این کشور قابل قبول است. دانشجویان مستعد با نمرات خوب دانشگاهی برای یافتن شغل ایده آل در نیوزلند توسط دولت این کشور جذب می شوند و از حمایت های دولت برخوردار می شوند.

در زمان تعطیلات کریسمس و تعطیلات رسمی در این کشور اجازه کار تمام وقت برای کسب درآمد بیشتر به دانشجویان دارای مجوز کار پاره وقت داده خواهد شد. به طور کلی افرادی که حداقل 2 سال در کشور نیوزلند اقامت داشته باشند، مدارک دانشگاهی خود را از کشور نیوزلند دریافت کرده باشند یا در حال تحصیل در دوره های بیش از 2 سال در این کشور باشند اجازه کار پاره وقت را دریافت خواهند کرد. دانشجویانی که حداقل 120 واحد درسی را در دانشگاه های نیوزلند گذرانده باشند و حداقل یک سال در این کشور اقامت داشته باشند می توانند جواز کار تمام وقت نیوزلند را دریافت کنند.

مالیات بر درآمد کار ضمن تحصیل در نیوزلند

علاوه بر موارد لیست بالا دانشجویان می توانند با توجه به مهارت و تخصص خود در شغل های پاره وقت شخصی با انجام توافق با کارفرمایان مشغول به کار شوند. دانشجویان متقاضی کار ضمن تحصیل در نیوزلند با توجه به درآمد خود باید مالیات بر درآمدی در این کشور پرداخت کنند. بسیاری از کشورهای دنیا درآمد تا سطح مشخصی را معاف از مالیات می دانند که از آن جمله می توان به استرالیا، اتریش، آلمان و غیره اشاره نمود. اما نیوزلند اینگونه نیست و درآمد تا 14000$ (دلار نیوزلند) هم باید به ازای هر سنت 10.5% مالیات بپردازد.

میزان مالیات در نیوزلند: ird.govt.nz

از سایر شرایط کار ضمن تحصیل در کشور نیوزلند می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • تحصیل تمام وقت در کشور نیوزلند
  • ارائه گواهی دال بر دانش زبان انگلیسی
  • کار مانع تحصیل نشود

شرایط اخذ انواع کار دانشجویی در نیوزلند

ابتدا باید خاطر نشان ساخت که قبل از کاریابی در نیوزلند، متقاضیان بایستی شرایط خود و برنامه تحصیلی خود در این کشور را مدنظر قرار داده و متناسب با آن اقدام نمایند. بر این اساس، انواع مختلف مشاغل پاره وقت دانشجویی در نیوزلند وجود دارند. دستیار فروش می تواند اولین گزینه کاری شما باشد. بسیاری از فروشگاه های نیوزلندی کار پاره وقت را به دانشجویان ارائه می دهند. شما در این فروشگاه ها به مشتریان در انتخاب اجناس و اخذ هزینه ها و نیز به انبار و پاکسازی مغازه کمک خواهید کرد. کارگر فصلی گزینه ای برای کار در مزارع و گلخانه ها جهت درو محصول یا چیدن میوه است. دستیار سوپر مارکت می تواند در دامنه وسیعی از کارها از قفسه زن تا نگهبان را شامل شود.

اگر انگلیسی شما خوب باشد، شما حتی می توانید به عنوان پذیرشگر در هتل ها و رستوران های نیوزلندی نیز کار کنید. به عنوان ظرفشور، شما باید در رستوران ها ظرف ها را بشورید و یا غذای ساده ای بپزید. کارگر مرکز خدمات تلفنی نیز از جمله مشاغل پاره وقت دانشجویی است که نیازمند مهارت زبان انگلیسی خوب است. کار در کافه تریاها و بارها نیز برای دانشجویان می تواند گزینه خوبی باشد به شرط اینکه علاوه بر تسلط به زبان انگلیسی، روابط عمومی خوبی نیز داشته باشند.

شرایط کار پس از تحصیل در نیوزلند

یکی دیگر از گزینه های شرایط کار دانشجویی در نیوزلند توجه به مسئله اقامت پس از تحصیل در نیوزلند و کار فارغ التحصیلان از دانشگاه های نیوزلندی می باشد. پس از اتمام تحصیلات عالی خود، شما ممکن است صلاحیت لازم جهت اقامت و کار در کشور نیوزلند را داشته باشید. پس اگر شما مدرک دانشگاهی نیوزلندی داشته باشید، شما می توانید ویزای کار پس از تحصیل در نیوزلند (Post Study Work Visa) را درخواست دهید. از این طریق شما می توانید به مدت 3 سال در نیوزلند اقامت داشته باشید. پس از عقد قرار داد کاری میتوانید با دریافت ویزای work permit و رعایت نمودن قانون دریافت حداقل حقوق تعریف شده موفق به دریافت اقامت دائم و سپس پاسپورت نیوزلند بشوید.

امتیاز ویزای مذکور آن است که این ویزا به شما امکان کسب سابقه کاری در کشور نیوزلند را فراهم می نماید. اما بهترین موقعیت زمانی است که کار شما جز فهرست کمبود مهارتی باشد. این امر باعث افزایش شانس شما در کاریابی در کشور نیوزلند می شود و شما می توانید از این طریق به اقامت دائم (PR) نیوزلند دست یابید.

مشاغل ایده آل برای کار دانشجویی در نیوزلند

سالانه بیش از صدها دانشجوی بین المللی از کشورهای مختلف جهان، به دلیل وجود مشاغل ایده آل در این کشور برای انجام کار دانشجویی در نیوزلند اقدام می کنند. کار دانشجویی در نیوزلند بر خلاف اغلب کشورهای اروپایی مشاغل محبوبی را برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته است. ایده آل ترین مشاغل دانشجویی در نیوزلند عبارت اند از:

مشاغل ایده آل برای کار دانشجویی در نیوزلندتوضیحات
خرده فروشیمشاغل خرده فروشی شامل سوپر مارکت ها، بوتیک ها و فروشگاه های بزرگ می شود.
کشاورزیکشاورزی در نیوزلند شامل میوه چینی و کار فصلی در این کشور می شود.
خدماتیمهمترین مشاغل خدماتی در نیوزلند برای دانشجویان، مراقبت از کودکان مراقبت از سالمندان و نظافت است.
تدریس خصوصییکی از متداول ترین مشاغل دانشجویی در نیوزلند تدریس خصوصی است که شامل تدریس زبان و دروس تحصصی می شود.

در نمودار زیر می توانید محبوب ترین شغل دانشجویی در نیوزلند را از دیدگاه دانشجویان بین المللی مشاهده فرمایید:

محبوب ترین شغل دانشجویی در نیوزلند

نحوه پیدا کردن کار دانشجویی در نیوزلند

یکی از اصلی ترین چالش های دانشجویان برای کار دانشجویی در نیوزلند، پیدا کردن شغل دانشجویی مناسب در این کشور می باشد. دانشجویان بین المللی در قدم اول، برای درخواست شغل دانشجویی در نیوزلند به یک رزومه به روز و یک نامه پوششی که به طور خاص برای هر شغلی که درخواست می کنید نوشته است، نیاز دارند. همچنین برای کار دانشجویی در نیوزاند ممکن است لازم باشد به معیارهای انتخاب پاسخ دهید. همچنین مرکز مشاغل دانشگاه های نیوزلند می تواند به شما در آماده سازی و درخواست کار دانشجویی در این کشور کمک کند. در نهایت اینکه دانشگاه ها وب سایت های جستجوی مشاغل در نیوزلند بهترین راه برای پیدا کردن شغل مناسب در این کشور می باشد. کارشناسان و وکلای زبده و مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده مشاوره و پاسخگوئی به سوالات شما در باب شرایط تحصیل و اعزام دانشجو به نیوزلند می باشند.

سوالات متداول در باب کار دانشجویی در نیوزلند

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات شما در باب کار دانشجویی در نیوزلند می باشیم:

  • نحوه پیدا کردن کار دانشجویی در نیوزلند به چه صورت است؟ دانشجویان بین المللی در قدم اول، برای درخواست شغل دانشجویی در نیوزلند به یک رزومه به روز و یک نامه پوششی که به طور خاص برای هر شغلی که درخواست می کنید نوشته است، نیاز دارند. همچنین برای کار دانشجویی در نیوزاند ممکن است لازم باشد به معیارهای انتخاب پاسخ دهید. همچنین مرکز مشاغل دانشگاه های نیوزلند می تواند به شما در آماده سازی و درخواست کار دانشجویی در این کشور کمک کند.
  • مشاغل ایده آل برای کار دانشجویی در نیوزلند کدام اند؟ خدماتی و تدریس خصوصی
  • اگر بیش از 20 ساعت با ویزای دانشجویی در نیوزلند کار کنید چه اتفاقی می افتد؟ حقوق کار به اکثر دانشجویان بین المللی اجازه می دهد تا حداکثر 20 ساعت در هفته و تمام وقت در طول تعطیلات برنامه ریزی شده (با توجه به شرایط ویزا) کار کنند. در صورتی که بیش از ساعات کاری مورد تایید خود کار کنید، می توانید منجر به اخراج شما از کشور شود.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *