ویزای کاری

حقوق کارگر ساده در ترکیه چند لیر است؟

حقوق کارگر ساده در ترکیه

با توجه به شرایط و کیفیت زندگی مطلوب، بسیاری از افراد، ترکیه را انتخاب کرده و مشتاق اطلاع از وضعیت حقوق کارگر ساده در ترکیه هستند. مقاله حاضر نیز با هدف اطلاع رسانی در باب حقوق پایه در ترکیه توسط تیم کارشناسی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است. متقاضیان محترم با خواندن این مقاله علاوه بر آشنایی کلی با شرایط بازار کار ترکیه همچنین به سوالات شما پاسخ می دهند.

اقتصاد ترکیه توسعه یافته بوده و عضوی از صندوق بین المللی پول (IMF) است. بزرگترین بخش صنعتی در کشور ترکیه بخش صنایع نساجی، کشتی سازی، تولید خودرو، ساخت تجهیزات حمل و نقل، صنعت نظامی و صنایع فولاد است. بزرگترین بخش های خدماتی ترکیه نیز شامل حمل و نقل، ارتباطات، امور مالی و توریسم است. نکته حائز اهمیت اینکه در سال های اخیر بخش خصوصی در ترکیه به رشد شگرفی دست یافته است.

شرایط بازار کار ترکیه برای ایرانیان

در شرایط کنونی ترکیه با نرخ بیکاری 10.3% خود فرصت های اشتغال محدودی برای شهروندان ایرانی دارد. همچنین بر طبق قوانین کشور ترکیه کار در مشاغل پزشکی و حقوقی برای اتباع خارجی ممنوع است. البته استثناء برای این قانون نیز شهروندانی است که با اتباع ترک ازدواج کرده باشند. با توجه به این وضعیت می توان چنین گفت که کارگران ایرانی برای کار در ترکیه فقط در شرکت ها و موسسات خصوصی شانس خوبی دارند. مشاغل فنی و مهندسی، مشاغل آموزشی، مشاغل توریستی، خدماتی و بیزنس از جمله مشاغلی است که کارگران ماهر ایرانی می توانند در کشور ترکیه کاریابی کرده و استخدام شوند.


معمولا متقاضیان برای کاریابی بهتر در ترکیه مخصوصا برای مشاغل رسمی نیازمند تهیه رزومه (CV) مفصل به همراه کاور لتر هستند. کاور لتر یا نامه همراه نبایستی طولانی تر از 3 یا 4 پاراگراف باشد. معمولا کارفرمایان ترکیه مشتاق خواندن رزومه متقاضیان هستند. از مهمترین کارفرمایان ترک می توان به بانک گارانتی، بانک کار، هولدینک کوچ، آک بانک، هولدینگ سابانجی، بانک خلق، ترک تله کام اشاره نمود.

روش های مختلفی نیز برای پیدا کردن کار در ترکیه وجود دارد که از بهترین ابزارها برای این کار می توان به کاریابی از طریق وب سایت های جستجوی کار به شرح ذیل اشاره نمود:

  • Expat.com
  • Iskur
  • Reed.co.uk
  • Secretcv.com
  • Totaljobs
  • Yenibiris.com

تحلیل حقوق کارگر ساده در ترکیه

حقوق کارگر ساده در ترکیه حدود TRY7830 (لیر) در ماه است. نمودار زیر نشانگر رنج درآمدی (حداقل، میانگین و حداکثر) در کشور ترکیه است:

نمودار رنج درآمدی در کشور ترکیه

اما حقوق کارگر ساده در ترکیه را می توان از زاویه دید دیگری نیز مورد تجزیه و تحلیل قرار داد و آن هم از طریق دسته بندی درآمدی کارگران در مشاغل مختلف است. بر اساس این دسته بندی پردرآمدترین مشاغل موجود در کشور ترکیه شغل مدیر کلی با درآمد سالیانه حدود 94000TRY (لیر) می باشد.

جدول زیر نشانگر همین دسته بندی مشاغل در کشور ترکیه می باشد:

شغلمیانگین حقوق ماهانه به لیر
مهندس7730TRY
مدیر11300TRY
توسعه گر نرم افزار12800TRY
مدیر منابع انسانی12300TRY
مدیر فروش13900TRY
مدیر کل18700TRY
مدیر IT12400TRY
معمار9180TRY
مدیر بازاریابی10200TRY

تحلیل حقوق کارگر ساده در ترکیه

بررسی حقوق ماهیانه کار در ترکیه

در رابطه با حقوق و دستمزد ماهانه در کشور ترکیه می توان گفت، میزان حقوق و دستمزد در زمینه های شغلی مختلف متفاوت است و فرد با توجه به سوابق کاری، تحصیلات و تخصص و مهارت خود حقوق و دستمزد بیشتری دریافت می کند. میانگین حقوق ماهیانه در کشور ترکیه 7830TRY (لیر) است، در ادامه به بررسی حقوق ماهیانه کار در برخی از مشاغل ترکیه می پردازیم:

معرفی شغلحقوق و دستمزد ماهانه به لیر
جراح مغز و اعصاب77700TRY
اورولوژیست68300TRY
پزشک طب سوزنی59100TRY
متخصص مغز و اعصاب54400TRY
استاد مدیریت بازرگانی29900TRY
زمین شناس28600TRY
مدیر طراحی رسانه26900TRY
مدیر پروژه26200TRY
مدیر رستوران23800TRY
مدیر تدارکات23200TRY

قوانین کلیدی در خصوص حداقل حقوق ماهیانه کار در ترکیه

نکات قابل ذکری که اتباع کشورهای خارجی باید قبل از ورود به ترکیه آنها را مورد بررسی قرار دهند، قوانین کلیدی در خصوص حداقل حقوق ماهیانه کار در ترکیه است. طبق قوانین کار در ترکیه، این کشور حداقل دستمزد ماهانه در ترکیه را برای اتباع کشورهای خارجی دارای مجوز کار را افزایش داد. به طور کلی، حداقل دستمزد ناخالص ماهانه کار در ترکیه حدود 10500TRY (لیر ترکیه) می باشد. علاوه بر این حداقل حقوق مورد نیاز بر اساس موقعیت شغلی در ترکیه متفاوت است. نکته قابل توجه در خصوص قوانین کلیدی حداقل حقوق ماهیانه در ترکیه این است که، الزامات حقوق در این کشور باید در طول مدت اعتبار مجوز کار رعایت شود.

در نمودار زیر می توانید میزان حداقل حوقق کار در ترکیه را با کشورهای مختلف جهان مقایسه فرمایید:

میزان حداقل حوقق کار در ترکیه را با کشورهای مختلف

در بخش زیر می توانید قوانین حداقل حقوق ماهیانه کار در ترکیه را در موقعیت های شغلی مختلف بررسی کنید:

  • به مدیران سطح بالا در ترکیه باید 7 برابر حداقل دستمزد پرداخت شود.
  • به مدیران بخش در تریکه، مهندسان یا معماران نمی توان کمتر از 4 برابر حداقل دستمزد پرداخت کرد.
  • مشاغلی که در ترکیه نیاز به تخصص دارند باید 3 برابر حداقل دستمزد پرداخت شود که در این صورت حد ناخالص درآمد در ماه حدود 25000TRY (لیر ترکیه) می شود.
  • علاوه بر این باید 5 برابر حداقل دستمزد ناخالص حدود 17500TRY (لیر تریکه) در ماه پرداخت شود.
  • دولت ترکیه حداقل دستمزد ماهانه در این کشور را برای دارندگان مجوز کار برای سال 2024 افزایش داد.

حقوق کارگر ساده در ترکیه در باب مرخصی

یکی از حقوق هایی که اغلب کارگران ساده در ترکیه طلب می کنند، حقوق مرخصی در این کشور می باشد. زیرا حقوق مرخصی در ترکیه یکی از ضروری ترین الزامات کارگران در خصوص حقوق و امتیازات می باشد. کارمندان در ترکیه به طور کلی حداقل 24 روز مرخصی با حقوق در سال دارند. که این حقوق مرخصی در ترکیه بسیاری از قرارداد های دسته جمعی روزهای مرخصی اضافی را به کارگران ساده اعطا می کند. البته لازم به ذکر است که، کارفرمایان در ترکیه مسئول تامین هزینه های این مرخصی ها و تضمین پرداخت مستمر حقوق کارگران ساده در طول دوره مرخصی هستند.

کارگران ساده از حقوق مرخصی های ذکر شده در قسمت زیر بهره مند می شوند:

انواع حقوق مرخصی برای کارگران ساده در ترکیه

فاکتورهای موثر بر حقوق کارگر ساده در ترکیه

در ترکیه تمامی کارگران از حقوق و مزایای یکسانی برخوردار نبوده و سطح درآمدی آنها بر اساس فاکتورهایی متفاوت است. یکی از این فاکتورها پارامتر جنسیت است که نشانگر درآمد بالای کارگران مرد نسبت به کارگران زن است. فاکتور مهم اثرگذار دیگر بر روی حقوق کارگر ساده در ترکیه فاکتور سطح تحصیلات است که در کمال تعجب و برخلاف سایر کشورها، میانگین درآمدی کارگران زیر دیپلم بالاتر از کارگران تحصیلکرده است.

همچنانی که نمودار زیر نیز نشانگر این واقعیت عجیب است:

مقایسه حقوق کارگران در ترکیه بر اساس سطح تحصیلات

در نمودار ذیل حدود درآمد سالانه کارگران در ترکیه بیان شده است:

مقایسه حقوق سالانه کارگران در ترکیه برحسب رشته شغلی

حقوق کار در رستوران ترکیه

شخصی که به عنوان فروش خدمات غذایی در ترکیه کار می کند معمولاً حدود 6200TRY (لیر) درآمد دارد. دستمزدها از 2910TRY (لیر) (کمترین) تا 9800TRY (لیر) (بالاترین) متغیر است. حقوق برای موقعیت فروش خدمات غذایی در ترکیه از 2910TRY (لیر) (حقوق اولیه) تا 9800TRY (لیر) (حداکثر حقوق) متغیر است. لازم به ذکر است که رقم مذکور برای حقوق کار در رستوران ترکیه حداقل دستمزد مقرر قانونی نیست. ممکن است براسا رستورانی که در آن مشغول هستید حقوق شما بالاتر رود.

شغل کارگری در ترکیه به مشاغل گفته می شود نیاز به تخصص خاص و یا مهارت و یا مدرک تحصیلی نیست. کارگری در ترکیه از مشاغل رده پایین و کم درآمد محسوب می شود. البته حداقل حقوق و حقوق کارگری مشخصی در ترکیه وجود دارد که کارفرما موظف به پرداخت آن به کارگر است. اما در برخی موارد که کارگران غیرقانونی در حال کار هستند ممکن است کمتر از آن نیز دریافت کنند. کارگری در ترکیه بیشتر شامل مشاغل ساختمانی و جا به جایی وسایل و بار در بازار و امور نظافت و خدمات می باشد.

ویزای کار برای کارگران ساده در ترکیه

متقاضیان کار در کشور ترکیه برای ورود قانونی به این کشور و انجام کار نیازمند اخذ ویزای کاری ترکیه یا Çalışma Izini هستند. شرط اصلی برای درخواست این ویزا نیز یافتن پیشنهاد کاری در ترکیه بوده و متولی مستقیم رسیدگی به این نوع درخواست هم اداره کار کشور ترکیه است. ویزای کار در ترکیه 3 نوع به شرح زیر است:

انواع ویزای کاری ترکیه

ویزای کار معمولی ترکیه اعتباری کلا 1 ساله داشته و امکان تمدید نیز دارد. متقاضیان پس از 4 سال نیز به ویزای نامحدود (یا اقامت دائم ترکیه) دست یابند. اما از مدارک لازم برای درخواست این نوع ویزای کشور ترکیه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فرم درخواست تکمیلی
  • اصل و کپی پاسپورت معتبر
  • پیشنهاد کار یا قرارداد کاری
  • تاییدیه صادره توسط کارفرمای ترک
  • یک قطعه عکس پاسپورتی جدید
  • اصل و کپی مدارک تحصیلی یا حرفه ای
  • گواهی عدم سوء سابقه
  • رسید پرداخت وجه درخواست

به منظور دریافت اخبار و اطلاعات بروز و کامل در خصوص شرایط کار در ترکیه حتما از راهنمایی مشاوران و کارشناسان ارشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوید.

سوالات متداول در باب حقوق کارگر در ترکیه

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات شما در باب حقوق یک کارگر در ترکیه می باشیم:

  • درآمد کارگر در ترکیه چقدر است؟ درآمد کارگر ساده در ترکیه به میزان 1200TRY (لیر ترکیه) می باشد.
  • شرایط استخدام کارگر ساده در ترکیه چیست؟ داشتن پیشنهاد کاری از الزامات اصلی در خصوص کار در کشور ترکیه است.
4.3/5 - (13 امتیاز)

329 دیدگاه برای “حقوق کارگر ساده در ترکیه چند لیر است؟

  1. حمیدرضا گفت:

    سلام ببخشید الان حقوق حسابدار در ترکیه چقدر هشت و تقریبا هزینه ماهانه هر نفر چقد میشه ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      متوسط درآمد در حدود 5600 لیر در ماه هست که برای زندگی فردی توی این کشور کافی هست. البته باز هم این سطح درآمد به تخصص فرد، شهری که در اون کار می کنه، شرکت، تجربه کاری و عوامل دیگه وابسته هست

  2. محمد گفت:

    سلام وقت بخیر
    ببخشید الان میگید 3000.4000باشه من حساب کردم لیر. ک 2600تومنه پس چ فرق میکنه اونجا بریم ک بدبختر میشیم یعنی ب ما کلا ماهی 4000لیر میدن ک میشه هشتاد هزارر تقریبا اینکه نمیشه

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در حال حاضر، متوسط درآمد به حدود 7000 لیر رسیده
      به هر حال باید در نظر داشته باشید که حقوق کارگر ساده در همه کشورها به گونه ای هست پایین تر از سطح متوسط زندگی باشه

    2. امید گفت:

      قیمت لیر 18000 تومنه

  3. علیرضا گفت:

    باسلام ، دوست گرامی بنده ۱۰ سال سابقه گل شناسی حفاری نفت را دارم و ۱۲ سال هم ناظر حفاری چاه های عمیق آب را دارم ، البته در حفاریهایی جهت مقاومت زمین برای اجرای پروژهایی که احتیاج به زیرساخت محکم دارد هم تخصص دارم ، وضعیت این کارها و حقوق چقدر می باشد . باتشکر

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در حوزه فعالیت شما اطلاعات کمی وجود داره. بهتر هست که سایت های تخصصی کاریابی در ترکیه رو بررسی کنید

  4. داود اسبقی گفت:

    سلام
    من استادکار آرماتور بندی و قالب بندی هستم
    میتونید کمک کنید کار پیدا کنم
    واینکه درآمدش تو ترکیه چقدره
    ممنون

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در رابطه با این دست مشاغل، شاید بهتر باشه که مستقیم سفر کنید به ترکیه و اونجا دنبال کار بگردید

    2. رمضان گفت:

      داداش درحال حاضر1300لیر میده روزانه واسه استاکار

  5. محمد گفت:

    سلام تو کار چاپ سیلک هستم همون چاپ لباس هم بهش میگن مخاستم بدونم این شغل در ترکیه وجود داره اگه داره درامدش چقدره وایا میتونم از طریق همین شغل درخواست اقامت بدم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      این مسئله رو باید در سایت های کاریابی مربوط به ترکیه جستجو کنید و بتونید با کارفرماها در تماس باشید تا برای شما دعوتنامه کاری ارسال کنند. این مسیر، سخت ترین مسیر پیدا کردن کار در ترکیه هست
      شما همچنین می تونید برای رسیدن به خواسته خودتون، یک مهاجرت توریستی برید ترکیه و اونجا مستقیما دنبال کار بگردید

  6. رسول گفت:

    سلام. من لیسانس مدیریت دولتی دارم، و سابقه کار در شرکت خصوصی )شرکت داروسازی گیاهی-انسانی) به مدت ۷ سال دارم به عنوان مدیر انبارها، سن من هم ۴۰ سال است، آیا در ترکیه کار برای من پیدا میشه؟ و حدود درآمد چقدر هست؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      کار پیدا خواهد شد ولی باید حضورا به ترکیه سفر کنید و دنبال کار بگردید، اینطور نیست که راحت بتونید کار پیدا کنید.
      درآمد هم می تونه از 3800 لیر به بالا باشه

    2. رضا گفت:

      بهترین راه اینه که یا از طریق سایت های کاریابی ترکیه درخواست بدی یا اینکه خودت مستقیما تشریف ببری ترکیه ولی واسه ما ایرانیا خیلی سخته

  7. Abbas گفت:

    سلام میشه حداقل حقوق کارگر ساده رو ب تومن بگید چقد میشه،؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در حدود 2500 تا 3000 لیر

  8. امیدالله گفت:

    سلام من اهل افعانستان هستم و مکتب خلاص کردم و به زبان های انگلیسی هندی و همچنان در بخش های کمپیوتر مانند دیزاین لگو فتوشاپ دیتابیس و فروشات آنلاین کار کردم به نظر تان چقدر میتانم کنم در ترکیه

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شرایط کار در ترکیه برای افرادی که از خارج از کشور می آیند و مدرک دانشگاهی ندارند بسیار سخت هست.
      کارفما باید دلیل روشنی داشته باشه که چرا قصد داره شما رو استخدام کنه

      1. احمدالس گفت:

        سلام خسته نباشید من کارگر ساده هستم
        دنبال کار میکردم پاها آذربایجان غربی هستم آیا امکانش هست کمکم کنید

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام
          کشورهای خارجی خیلی کم به کارگرهای ساده نیاز پیدا می کنند. تلاش دولتی مثل ترکیه که نرخ بیکاری بالا داره این هست که نرخ بیکاری خودش رو کاهش بده تا این که از خارج نیروی کار بگیره.
          در صورتی که آشنا داشته باشید می تونید شانس پیدا کنید برای مهاجرت

          1. محمد گفت:

            منکه مثلا آرایشگری و جوشکاری بلدم نمیتونم برم ؟؟

          2. امیر جلالی گفت:

            سلام
            اگر تجربه کاری هم دارید، می تونید حتی از طریق سفر توریستی برید به ترکیه و اونجا کار پیدا کنید

  9. بهرام گفت:

    سلام خسته نباشی بنده میخوام برم ترکیه کار جوش کاری بلدم ومدارک جوشکاری رادارم آیا کار گیرم میاد و و حقوقش چدر ماه هست ممنون میشم توضیح بفرمایید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام متوسط حقوق در حدود 3500 تا 5000 لیر در ماه هست که به عوامل مختلفی بستگی داره.
      بیمه شهروندان خارجی توی این کشور برای کارفرما بسیار سخت هست. اگر در کار خودتون واقعا حرفه ای نباشید، خیلی سخت کار گیرتون میاد

    2. حمید حسینی گفت:

      سلام خسته نباشید ،میخواستم بدونم ویزای کار ۱ سال چقدره ودستمزدشون حداقل ماهی چقدر وچه سایتی رو برای کار انتخاب کنم ممنون

      1. امیر جلالی گفت:

        سلام
        بستگی به شغل، شهر محل زندگی و شرکتی که برای اون کار می کنید داره و نمیشه اینقدر راحت در موردش حرف زد

  10. امین گفت:

    سلام من تعمیرکار لوازم خونگی هستم لباسشویی و جارو و خورده ریز میخواستم میتونم میانگین در آمد بپرسم؟
    ۲۵ سالمه مدرک دیپلوم تعمیرات لوازم خانگی ۵ سال مفید سابقه کار دارم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      پیدا کردن درآمد دقیق و نزدیک شما کار سختی هست. ولی میشه گفت حدود 4500 لیر می تونید درآمد داشته باشید

      1. محمد گفت:

        سلام. من راننده کامیون هستم ایاکار درترکیه یا کشور دیگری برام پیدا میشه

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام
          بله این امکان برای شما هم وجود داره ولی خودتون باید با شرکت های مختلف مذاکره کنید

  11. رحیم گفت:

    سلام من تخصص کار در صنایع غذایی با ۱۲ سال سابقه کار مفید دارم میتونم در شرکت های صنایع غذایی کار کنم
    تخصص من به صورت عملی میباشد

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله این امکان هست ولی در نظر داشته باشید که توی این کشور حمایت از نیروی کار داخلی خیلی زیاد هست و کارفرما خیلی سخت می پذیره که به شهروند خارجی کار بده

  12. شاهان گفت:

    سلام حقوق مربی بدنسازی در استانبول چقدره؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در حدود 3900 لیر در ماه

  13. محمدرضا گفت:

    سلام.من کارم خیاطی کفش هست
    کارکفش چطوره تو کشور ترکیه
    و مدلیست بودن کفش چی .
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      به طور کلی کار کردن شهروندان خارجی در ترکیه ساده نیست و به همین دلیل نمی شه انتظار داشت که راحت توی این کشور کاری برای خارجی ها پیدا بشه.
      با این حال شما می تونید یک سفر توریستی به این کشور داشته باشید و اونجا دنبال کار بگردید در این زمینه که بهترین روش در حال حاضر هست

  14. اسماعیل گفت:

    سلام حقوق کارگر در رستوران ترکیه در استانبول چقدر و در هتلش

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      نزدیک به 3000 لیر حداقل حقوق هست و بسته به جایگاه بیشتر میشه

  15. REZAJEFERI گفت:

    سلام حقوق کارگر هتل چقدر هستش

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بسته به جایگاهی که دارید، می تونه بین 2900 تا 4800 لیر در ماه باشه

    2. جمشید گفت:

      ببخشید من دنبال کارم .ممنون میشم راهنمایی کنید

      1. امیر جلالی گفت:

        سلام
        نیاز به اطلاعات بیشتری در رابطه با این مسئله داریم.
        با ما تماس بیگرید. همکاران من شما رو راهنمایی می کنن

  16. علی طاهری نیک گفت:

    سلام وقتتون بخیر باشه.
    من میخام به عنوان ی کارگر ساده در وان ترکیه یا استانبول کار کنم مثلا در رستوران
    کف حقوق ماهانه یک کارگر در ترکیه چقدره؟
    ممنون میشم راهنماییم کنین😊

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بستگی به بسیاری از موارد از حدود 2500 لیر تا 4000 لیر میشه ارزیابی کرد

  17. ایوب نمازی گفت:

    سلام وقت بخیر من راننده لیفتراک که 7ساله سابقه لیفتراکی دارم سال 1391 ترکیه بودم مشغول کار بودم آذری زبان هستم اون زمان خیلی خوب بود بازم میخوام برم ولی شنیدم شرایط سخت شده ب راحتی کیملیک نمیدن از شما بزرگوار خواهشمندم شرایط کیملیک را توضیع دهید در سال جدید 2023 در چه شرایطی کیملیک میدن .ممنون فراوان

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      لطفا در این رابطه با شماره 02191003232 تماس بگیرید تا مشاورین ما شما رو راهنمایی کامل کنند

  18. مجید گفت:

    سلام
    من طراح داخلی هستم و مسلط به نرم افزار 3dsmax وvray .
    میانگین درآمد طراح داخلی چقدره؟؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      به عوامل بسیار مختلفی بستگی داره و میشه از حدود 4000 تا 10000 لیر دونست

  19. Parisa Shahbazi گفت:

    سلام میانگین میزان درآمد یه حسابدار و یه عکاس و تدوینگر فیلم چقدره در ترکیه؟ آیا راحت میتونن کار پیدا کنن این مشاغل؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      درآمد یک حسابدار در این کشور در حدود 8000TRY (لیر ترکیه) در ماه هست.
      تحصیل رشته حسابداری در ترکیه را مطالعه کنید.
      درآمد یک عکاس هم در حدود 4600TRY (لیر) هست در ماه.
      کار پیدا کردن به توانمندی شما بستگی داره اما اولویت همواره با شهروندان ترکیه هست و قوانین مالی استخدام شهروندان خارجی یک مقدار سخت گیرانه هست

  20. زینال جعفری گفت:

    سلام وقت بخیر درامد طلاسازی در ترکیه چقدر است و چطوری میشه کار کرد اونجا ممنون میشم کمکم کنید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در حدود 6200TRY (لیر) در ماه هست درآمد این دسته از افراد.
      برای پیدا کردن کار در ترکیه بهتر هست که شما یک سفر توریستی به این کشور داشته باشید

  21. Amir گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    ایا برای یک باریستا و بارتندر کار هست در ترکیه
    و اینکه میانگین درامدش چقدر هست
    ممنونم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله می تونید در این زمینه هم کار کنید اما کار پیدا کردن کمی سخت هست.
      متوسط درآمد کمتر از 5000 لیر هست ولی بستگی به عوامل مختلفی داره

  22. محمد گفت:

    سلام محمد هستم الان دارم خدمت میکنم و اشپزی یاد گرفتم کل غذاهای ایرانیو بلد هستم کار هست داخل رستورانی چیزی کار کنیم؟؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما می تونید به شرط اینکه توی این کشور کار پیدا کنید و کارفرما بتونه از نظر قانونی برای شما مجوز کار بگیره

  23. علی کلانتری گفت:

    سلام و درود من تعمیرکار کامپیوتر و لپ تاپ و پرینتر هستم و تکنیسین کامپیوتر….حقوق این نوع کار در آنکارا ترکیه چند؟؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      این مسئله بسته به تخصص شما داره. با این حال می تونید بین 3500 تا 6700 لیر در ماه رو در نظر بگیرید

    2. مهدی گفت:

      سلام وقتتون بخیر برای کار منبت کاری و نصب و تعمیرات آسانسور در ترکیه امکان اشتغال هست.من تقریبا ۱ سال هست آسانسور کار میکنم میخوام بدونم برای این کار مدرک دانشگاهی هم لازم هست یا نه وآیا داشتن مدرک برای رشته آسانسور در این کشور ب درد میخوره؟

      1. امیر جلالی گفت:

        سلام
        خیر مدرک دانشگاهی برای شما الزام به حساب نمیاد و شام با استفاده از تجربه کاری خودتون می تونید یک کارفرما رو متقاعد کنید که شما رو استخدام کنه

  24. امیر حسام گفت:

    سلام حقوق خیاط حرفه ای و کفاش حرفع ای در ترکیه چقدر است؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      درآمد این دست مشاغل در حدود 2700 تا 4500 لیر هست در ماه

      1. zavareh گفت:

        سلام من ده سال فولاد کار کردم ریخته گری آیا واسه من کارهست

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام
          بله می تونید در این زمینه هم کار پیدا کنید.
          با این حال ورود به این حوزه سخت هست

  25. امین گفت:

    سلام برای کار تاسیسات من نصاب کولر گازی پکیج رادیاتور و غیر میخاستم بدونم حقوقش چقده و استقبال میشه و جای پیشرفت مالی داره

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      درآمد شما در حدود 3000 تا 5000 لیر خواهد بود

  26. محسن کریمی گفت:

    سلام خسته نباشید حقوق جوشکارحرفه ای درترکیه چقدر است چطوری باید اقدام کرد.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      حدود 3500 لیر ترکیه در ماه

  27. Farid Ahmad گفت:

    سلام من یه استاد کار سنگ نما هستم به. نظر تون ماهی چقد میتونم حقوق بگیرم…

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام بین 3800 تا 5800 لیر در ماه

  28. سینا ایران منش گفت:

    سلام و درود . بنده خودم اهل آذربایجان شرقی هستم مدرک تحصیلیم سیگل هستش. خواستم ازتون بپرسم حقوق ماهیانه یک کارگر ساده در ترکیه چقدر هستش؟ البته چند مدتی هم در رستوران ها کار میکردم. ممنون میشم جواب بدین

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      با توجه به شرایطی که می فرمایید خیلی سخت بتونید در ترکیه کار پیدا کنید. در نظر داشته باشید که متوسط حقوق کارگر ساده در این کشور در حدود 3500 تا 4500 لیر در ماه هست

  29. حمیدی گفت:

    سلام حقوق خیاط حرفویی شلوار دوز چقدره

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      3300 تا 5500 لیر در ماه

  30. امیر گفت:

    سلام من 17 سالمه کار بازار انجام دادم باربری انجام دادم یک پسر کاری هستم میخوام تو سن 18 سالگی بیام ترکیه برای کار زبان ترکی هم بلدم ولی کسی ندارم و جاه و مکان ندارم آیا من میتونم بیام ترکیه برای کار موفق میشم زندگی خوبی داشت باشم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      باید با ویزای توریستی برید ترکیه و برای پیدا کردن کار در ترکیه اقدام کنید تا بتونید به ویزای کاری برسید.

  31. امیر گفت:

    سلام خسته نباشین منو دوستم میخواستیم بریم استانبول،ی مبلغی هم داریم،خواستم ببینم استانبول میشه کار پیدا کرد؟برای اقامت اجاره قبول میشه یانه؟هزینه اجاره مغازه چقدر میشه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      متاسفانه دیگه با اجاره ملک نمی شه اقامت ترکیه رو به دست آورد.می شه واستون پذیرش دوره زبان رو گرفت که اقامت اولیه توی این کشور رو به دست بیارید

  32. مهسا گفت:

    سلام من یک قسمتی از دندانسازی رو به طور تجربی بلدم ایا اونجا میتونم کار کنم تو یه دندانسازی؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما برای کار در این حوزه باید مدرک داشته باشید

  33. پرناز گفت:

    سلام همسر من کارش کابینت سازی و دکوراسیون هست میخواد ترکیه کار کنه به نظرتون کدوم شهر بره میتونه راحت‌تر کار پیدا کنه؟ و حقوقش چقدر میتونه باشه تقریبا؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      طبیعتا توی شهرهایی مثل استانبول و ازمیر و امثال این ها شرایط کار بهتر هست.
      درآمد این دسته از افراد از 4500لیر شروع میشه

  34. آیدا گفت:

    سلام شوهرمن لیسانس itو لیسانس گرافیک داره.منم خیاطم بنظرتون اونجا برای ما فرصت شغلی هست و درامد این شغلا چقدره؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      فرصت های شغلی برای مهندسین IT در سراسر جهان بسیار مناسب هست و ایشون می تونه راحت تر از شما کار پیدا کنه

      1. آیدا گفت:

        کدوم کشور بهتره برای تخصص ایشون؟؟؟

        1. امیر جلالی گفت:

          من می تونم بگم که آلمان گزینه خیلی ایده آلی برای ایشون هست.
          اگر در زمینه برنامه نویسی هم مهارت دارند، حتما با مشاورین ما تماس بگیرید، شاید بتونیم براشون پیشنهاد کاری از آلمان دریافت کنیم

  35. داود گفت:

    سلام من کارگر شرکت تولیدی خط لوله هستم اونجا بیام حقوق چنده کار هست؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      حقوق کارگر در ترکیه بین 3500 تا 4500 لیر در ماه هست

  36. MAHAN گفت:

    سلام حقوق نصاب و سرویس کولر آبی در ترکیه چقدر

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در حدود 3 تا 5000 لیر در ماه

      1. امیر گفت:

        سلام خسته نباشید حقوق کار در ارتفاع در ترکیه چقدره؟

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام
          بسته به حجم پروژه
          بین 3500 تا 5000 لیر

  37. مسعود گفت:

    سلام خسته نباشید. من برقکار هستم 42 سال سن دارم وتجربه 20 ساله در این حرفه را دارم میخواستم بدونم از ایران اقدام کنم یا برم ترکیه، واینکه درآمد این حرفه چقدر است. سپاس

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      اگر حضورا تشریف ببرید تریکه دنبال کار بگردید برای شما بهتر هست

  38. حسین گفت:

    سلام من مدرک کشتیرانی و دریانوردی و افسر ۲ عرشه دارم آیا از این رشته ی کاری در ترکیه استقبال میشه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      با توجه به این که ترکیه هم به آب های آزاد دسترسی داره، بله می تونید امیدوار باشید به کاریابی

  39. Mehdi گفت:

    سلام درآمد تور لیدر چقدره؟ ،ممنون

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما درامد متغیر از تور دریافت می کنید و توافقی با کار فرما هست

  40. میثم گفت:

    سلام حقوق یک نقاش ماشین با مغازه خود ماهی چقدر میشه

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بین 3500 تا 5000 لیر در ماه متغیر هست

  41. Saeed گفت:

    سلام من27سال سن دارمو نقاش ساختمان هستم قصددارم برم ترکیه ادامه بدم و متاسفانه زبان بلدنیستم وتنهاهستم میشه لطفا راهنمایی کنیدک ازچ راهی بایدبرم. گاهاً شنیدم قاچاقی سفرمیکنن ایااین روش درسته یاخیر وایااونجاکارپیدامیشه برام وبرای استراحت بایدب مسافرخانه برم یاخونه بگیرم ک اگه خونه بگیرم بایدحداقل چقدرپول هزینه کنم. ببخشیدخیلی سوال پرسیدم چون واقعا هیچی نمیدونم وتازه ب تحقیق شروع کردم
    باتشکر

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      توصیه می کنیم یک سفر به ترکیه داشته باشید و اونجا دنبال کار بگردید. این که زبان بلد نیستید می تونه خیلی کارتون رو سخت کنه البته

  42. حسین گفت:

    سلام خسته نباشی ببخشید کار تو ترکیه حقوق یه کارگرش چقدره یا کسیکه تو تولیدی پوشاک کار کنه برجی چقدر درامد داره به پول ایران چقدر میشه و هر لیر چقدره ایرانه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      متوسط حقوق کارگری توی این کشور از 2800 لیر در ماه شروع میشه

  43. محمد گفت:

    سلام اسمم محمد هیچ کاری بلد نیستم هر کاری هم انجام میدم بیشتر خرابکاری می کنم همه بهم میگن دست پا چلفت به نظر شما من بیام ترکیه چقدر ماهانه بهم پول میدن

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      چرا باید در چنین شرایطی ااز شما حمایت بشه؟

  44. Aydin گفت:

    سلام، من بخوام ترکیه تحصیل کنم درآمد کارگر چقدره و نسبت به درامد، برای پرداخت اجاره خانه به مشکل نمیخورم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما نیمه وقت می تونید کار کنید و به اندازه یک زندگی دانشجویی توی این کشور درآمد خواهید داشت

  45. Amir گفت:

    سلام خدمت شما
    یه دندونپزشک کاربلد با متب شخصی در استانبول چقد میتونه درامد داشته باشه با تشکر🙏🏼

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      زمانی که شما مطب شخصی افتتاح می کنید، بستگی به توانمندی های خودتون داره این که بتونید تا چه حد بیمار داشته باشید

  46. مهدی گفت:

    سلام خسته نباشید
    من یک گچکارم خواستم بدونم در ترکیه شغل گچکاری وجود داره و درآمدش ماهانه چقدره

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما می تونید توی این کشور کار کنید و درآمدتون بسته به توانمندی که دارید از 3000 لیر در ماه می تونه شروع بشه به بالا

  47. مهسا گفت:

    سلام حقوق برای خیاط یا کارگر تولیدی لباس با مدرک خیاطی حدودا چقدر است ،و اینکه هزینه آب و برق و گاز در ماه برای دونفر حدودا چقدر است ؟شرایط دخل و خرج برای این شغل چطور است؟ با توجه به اینکه فوق دیپلم حسابداری هم دارم و زبان ترکی هم متوسط به بالا بلدم چه زیمنع دیگه ای میتونم مشغول بشم؟با این شرایط بنده همسرم پایان خدمت نداره چگونه میتوانیم مهاجرت کنیم ؟ممنون میشم اگر لطف کنید پاسخ بدین…

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      ایشون برای خروج از کشور باید پایان خدمت داشته باشه یا این که سرباز غایب نباشه که بتونه خارج بشه.
      در مورد شما؛ نمیشه دقیق گفت چون بستگی داره که شما برای چه شرکتی قرار هست کار کنید
      شما می تونید روی حدود 5000لیر در ماه حساب کنید با اختلافات نسبی.

      1. سید وحید حسینی گفت:

        سلام من یک فسفود کار ماهر هستم و به کار ویزیتوری هم مشغلول هستم ،حقوق ماهانه چقدر فسفود کار

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام
          شما در ترکیه ممکن هست بین 3 تا 5000 لیر در ماه درآمد داشته باشید

  48. حمید مرادی گفت:

    سلام وقت بخیر جناب من یک سنگ کار به کاشی کار سرامیک موزاییک کار هستم الان با این داخل ترکیه چقدر حقوق میشه گرفت یا کار کرد کارم حرفه ای هست

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      درآمد شما به محل کارتون بستگی داره ولی به طور کلی میشه اون رو در حدود 4800 تا 7000 لیر در ماه دونست

  49. عرفان ملکی گفت:

    سلام، درآمد باطری ساز خودرو در ترکیه چقدر هست؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بین 4000 تا 7500 لیر در ماه

  50. نظری گفت:

    با سلام و خسته نباشید
    من عکاس هستم حدود 9سال سابقه در این زمینه فعالیت دارم
    سوال بنده : درآمد عکاس در ترکیه (سال 2022) چقدر است
    با تشکر

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در حدود 5000 لیر در ماه هست درآمد

  51. توحید گفت:

    سلام وقت بخیر من باریستا هستم ۶ سال سابقه کار در آمد و کار در ترکیه چجوریه

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      درآمد شما بسته به نوع تخصصی که دارید می تونه بین 4 تا 6 هزار لیر در ماه باشه

      1. مهدی گفت:

        سلام من شغلم گچکاری ماهانه چقدر میتونم در ترکیه در بیارم

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام
          بستگی به مهارتتون می تونید بین 3500 تا 6000 لیر درآمد داشته باشید

  52. رضا گفت:

    سلام من جوشکار ارگون بلدم اگه ترکیه استخدام شوم ماهی چقدر بهم حقوق میدن

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بستگی به عوامل مختلفی داره ولی میشه گفت که در حدود 3000 لیر ذر ناع

  53. محمد گفت:

    باسلام ببخشیداگه بخوام یه ملک به ارزش 1میلیارددراستانبول غرب اروپایی نشین بخرم ودرترکیه کارکرساده باشم باتوحه به هزیته های بالادرآمدحداقل برای1نفرو2نفرچقدراست؟آیاارزش زندگی دارد؟درآمدمامتناسب بازتدگی درترکیه هسا یاخیرلطفاجواب بدیدبرام خیلی مهمه

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بسته به سبک زندگی شما داره و می تونه حدود 350 دلار در هر ماه برای یک نفر باشه

  54. مهدی درگاهی نیا گفت:

    سلام برای فروشندگی در معازه چقدر حقوق میدن ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بسته به فروشگاه داره بین 3500 تا 5000 لیر در ماه

  55. دای رضا گفت:

    سلام خسته مباشید،میبخشید، من استاد کاشی و سرامیک کاری ساختمانی هستم، میخواستم بدونم برای من هم کار هست، که برم و حقوق این کارآ چقدر هستش؟ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      نمیشه با قاطعیت در رابطه با حرفه شما صحبت کرد اما معمولا میزان درآمد این افراد در حدود 5000لیر در ماه هست

  56. نوید گفت:

    سلام خسته نباشید…حقوق پرسنل دندانسازی (نه خود دندانساز)به چه صورت هستش میانگین؟؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در حدود 5200 لیر

  57. آرش گفت:

    سلام.
    خیلی ممنون بابت مقاله‌ی خوب تون و این که همواره به همه‌ی سوالات پاسخ دادین.
    سپاس فراوان.
    بنده عکاس و تصویربردار هستم و سابقه‌ی تولید تیزر و تصویربرداری فیلم کوتاه دارم.
    کل سابقه ۱۴ سال که شامل دستیاری بوده و ۶ سال‌ش تصویربرداری حرفه‌ای بوده
    ۳سال اخیر هم تدوین تیزر
    حدود پایه حقوق ماهانه در هر دو حالت ثابت و پروژه‌ای در ترکیه چقدر هست؟
    و این که امکان دریافت ریموت جاب از ترکیه برای ایران در همین رشته شغلی امکان پذیر هست؟
    برای عکاسی تصویربرداری و ادیت

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      ممنون از حسن توجه شما
      واقعا پاسخ دادن به این پرسشی که مطرح کردید ساده نیست.
      شما باید در نظر داشته باشید که شغل شما پروژه محور هست ونمیشه به سادگی پاسخ داد. حدودی می شه گفت شما بین 4500 تا 6000 لیر در ماه می تونید درآمد کسب کنید

    2. M.k گفت:

      در امد فروشنده ساده چقدر هست؟

      1. امیر جلالی گفت:

        سلام
        در حدود 5000 لیر و کمتر

  58. مسعود گفت:

    سلام بنده بازنشسته هستم حقوق بازنشستگی من تقریبا ده هزار لیر ترکیه می باشد آیا با این شرایط امکان اقامت دارم ویا به چه راهی میتوانم اقامت بگیرم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      10000لیر برای یک خانواده 3 نفره هم می تونه کافی باشه التبه با شرایط زندگی متوسط.
      میشه با اجاره ملک اقامت گرفت

    2. عليرضا گفت:

      سلام دستمزد رویه کوب ماهر مبلمان در ماه چقدر است . ممنون

      1. امیر جلالی گفت:

        سلام
        در حدود 4000 لیر در سال

  59. abc گفت:

    سلام خسته نباشید ببخشید یک آدم خواننده باید چجوری بیاد ترکیه ، چه ویزایی باید بگیره ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بسته به هدف، فرد باید ویزا بگیره. شما اگر قصدتون تحصیل باشه باید ویزای تحصیلی بگیرید، اگر قصدتون کار باشه باید ویزای کاری بگیرید و غیره

    2. کامی گفت:

      سلام حقوق کارگر ساده ترکیه در سال ۲۰۲۲ نسبت به پول ایران چقدر

      1. امیر جلالی گفت:

        سلام
        قیمت ارز رو به روز شده نداریم ولی حدود 3000 لیر

  60. آرش گفت:

    سلام . من گرافیست هستم مسلط به فتوشاپ و ایلاستریتور و عکاسی به فرآیند چاپ در سطح بسیار خوبی مسلط هستم ؛ و در زمینه طراحی روی بسته بندی محصولات هم خیلی مسلطم . بازار کار واسه من در ترکیه هست یا نه؟ درآمد کسی مثل من چقدر؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید تشریف ببرید ترکیه و توی این کشور برای پیدا کردن کار در ترکیه اقدام کنید.
      متوسط درآمد شما از 5500لیر در ماه شروع میشه

  61. سینا گفت:

    من لوله کشی ساختمانی بلدم یعنی تاسیسات ساختمانی ماهیانه چقدر به پول ایران میتونم در آمد داشته باشم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      3500 تا 5500 لیر در ماه بسته به وسعت تجربه و مهارت

  62. رضا گفت:

    سلام من یه کارگر ساده هستم آیا ترکیه میشه تو رستوران یا مغازه ای کار پیدا کرد و حوقوقش چقدر هست
    ممنون

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید برید این کشور دنبال کار بگردید
      حقوق معمولا در حدود 3500 تا 5000 لیر

  63. محمد گفت:

    سلام
    من طلاساز هستم و مربی فنی و حرفه ای.
    میخواستم بدونم ،کار برای من هست؟؟
    حدود درآمد چقدر هست؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در حدود 6500 لیر در ماه به صورت متوسط که البته با توجه به تجربه افراد می تونه تا 3 برابر هم افزایش داشته باشه

  64. Mahdi گفت:

    وقت بخیر
    ی سوال داشتم حقوق ی باریستا (کافی من ) در ترکیه چقدره !؟
    ممنون

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      از 2400 لیر در ماه شروع میشه

  65. محدثه گفت:

    سلام خسته نباشید پدر من گچ کار هست و سابقه ۷ یا ۸ ساله داره و بخوایم به ترکیه مهاجرت کنیم در استانبول چقدر در ماه حقوقش میشه اصلا برای کسب درآمد خوب هست یا خیر ؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بستگی به پروژه ای داره که ایشون به عهده می گیرن.
      متوسط درآمد بین 3000تا 6900 لیر در ماه هست

  66. میلاد گفت:

    سلام خسته نباشید
    من اشپز بین الملل هستم همراه با مدرک بین الملل
    حدودا 10 سال هست ک کارکردم تو این رسته
    میخواستم بدونم برای این رسته چقد حقوق در نظر گرفته میشه؟
    با تشکر فراوان

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بستگی به رستورانی داره که شما در اون استخدام میشید.
      متوسط درآمد از 2900 لیر در ماه آغاز میشه

  67. مهدب گفت:

    سلام من لیسانس حقوق دارم
    کارهای ساختمانی کار کردم به عنوان کارگر و تخصصی که دارم در رشته هنر خوشنویسی و تذهیب هستش
    و برام فرقی نمیکنه کارگر ساده باشم فعلا برای اوایل کارم میشه بیشتر توضیح بدید بهم
    حتی حاظرم ادامه تحصیل بدم اگه شرایتطش باشه

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بهتر هست در این زمینه با ما تماس بگیرید اما گزینه ادامه تحصیل در ترکیه برای شما بهتر هست.

  68. ابوالفضل گفت:

    سلام ، من راننده پایه یکم و با انواع تریلی و کامیون کار کردم. برای منم تو ترکیه کاری هست؟ اگر هست تقریبا چقدر حقوق میدن؟ ممنون

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بسته به شرکتی داره که واسش کار می کنید. در حدود 3000 تا 5000 لیر در ماه

  69. علیرضا فخاری گفت:

    با سلام و درود به شما عزیزان ، من آشپز ایرانی پز هستم ، میخواستم بدونم اگر در رستوران های ایرانی ترکیه مثل ریحون استخدام بشم ، ماهانه چقدر حقوق میگیرم؟سپاس از راهنمایی شما.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      دوست عزیز این مسئله رو باید از طرف خود رستوران پیگیری کنید

  70. پیمان گفت:

    سلام خسته نباشید من میخوام برم استانبول و کارگر ساده هستم بخوام در ترکیه در یک رستوران ایرانی مشغول بشم آیا هست و حقوق کارگر ساده برای یک ماه چقدر می باشد

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در حدود 4000 لیر در ماه

  71. حبیب گفت:

    سلام
    من رر سه شغل متفاوت سابقه حرفه ای دارم
    ۱ حسابدارم و تو یه کارخونه بزرگ چند سالی حسابداری کردم
    ۲ طراحی و اجرا دکوراسیون داخلی به مدت ۸ ساله فعالیت دارم
    ۳ چند سالی هم خیاطی و نساجی به صورت حرفه ای فعالیت کردم
    از این ۳ شغل کدوم درآمد خوبی تو ترکیه داره و زودتر به نتیجه میرسم و دامنه درآمدش چقدر میشه تو یه ماه

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      به همون ترتیبی که فرمودید می تونید درآمد خوبی داشته باشید. در نظر داشته باشید که شما باید در ترکیه بتونید در این مشاغل کار پیدا کنید

  72. مهدی گفت:

    سلام من استاد کار ساختمانم( نما سرامیک کاشی دیوار و…) میخواستم ببینم وضعیت کار چطوره و درامد ماهیانم حدودا چنده؟
    ممنون از شما

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در تخصص شما سطح درآمد به عوامل مختلفی بستگی داره اما در حدود 2500 تا 5000 لیر در ماه

  73. خشایار گفت:

    سلام
    در ترکیه مثل ایران برای ماموریت (داخل یا خارج از کشور) کارفرما هزینه ایی پرداخت میکنه و اگر این قانون هست چقدر پرداخت میشود؟
    ممنون

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      این مواردی هست که در قرارداد اولیه کار بین کارفرما و نیروی کار توافق میشه

  74. ابوالفضل گفت:

    سلام در ترکیه کار هست ؟؟؟
    حقوق یه کارگر ساده به پول ایران چقدر هست

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بستگی به تخصص شما داره

  75. Mehdi گفت:

    سلام من میخام برم تو هتلی چیزی کار کنمو جای خابم بدن بم تقریبن چقد حقوق میگیرم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام شما ماهانه می تونید حدود 5000 لیر درآمد داشته باشید. این شرطی که شما دارید باید با کارفرما در موردش مذاکره کنید که قطعا مبلغی رو از حقوق شما کثر می کنه

  76. حمید گفت:

    سلام من یه نجارمبلمان هستم با ۱۵سال سابقه کاری آیا میتونم اونحا کارپیداکنم وپایه حقوقش چقدهست ممنون میشم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      با توجه به سابقه کاری که دارید بین 5 الی 6هزار لیر در ماه

  77. محمد گفت:

    سلام من ۱۵ سال سابقه تو کار مبلمان منزل دارم
    ترکیه هم خودش تو تولید مبل یه قطب میخواستم ببینم یکی مثل من تو ترکیه میتونه ماهیانه چقدر درامد داشته باشه

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      حرفه شما یک تخصص خاص هست و هر شرکتی ممکنه درآمد متفاوتی رو در نظر بگیره برای شما اما به طور کلی میشه گفت که حدود 5000 تا 6000 لیر در ماه

  78. احمد گفت:

    سلام من فنی کار هستم نصب دستگاهای مخابراتی سانترال دوربین مداربسته و تعمییرات خودرو و جوشکاری و تراشکاری مهارت کامل دارم برای فنی کار چقدر ماهی میدن

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بسته به کارفرمایی که واسش کار می کنید می تونه بین 3000 تا 6000 لیر در ماه متغیر باشه

  79. امیرم گفت:

    سلام اگه برای تحصیل برم‌ باید کارت پایان خدمت داشته باشم و میشه هم تحصیل کرد و هم کار؟؟ لطفا راهنمایی کنید ممنون

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      زمانی که برای تحصیل در ترکیه اقدام می کنید، به شما اجازه داده میشه که به صورت نیمه وقت (20 ساعت در هفته) کار کنید. درآمد شما از این طریق شاید هزینه زندگیتون رو با کیفیت دانشجویی تامین کنه

  80. محسن گفت:

    سلام خسته نباشید من مکانیک ماشین سنگین هستم میخواستم ببینم چجوری میتونم از ایران فرار کنم
    متوسط درآمد هم بگید ممنون میشم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید پیشنهاد کاری از این کشور داشته باشید یا اینکه با ویزای توریستی سفر کنید که بتونید دنبال کار بگردید

  81. سيدعلي گفت:

    سلام وقت بخير ب ي سايت معرفي شدم كاريابيه گف واست كار ميزارم و خونه و اقامت ي ساله با ده هزار لير ولي بعد ي سال مال پيش پرداخت خونه ٥هزار ليره برش ميگردونه صاحب خونه و حقوق كار ١٠٠لير در روزه آيا خوبه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      انتخاب این شغل به عهده شما هست اما در صورتی که در شهری مثل استانبول اقامت داشته باشید، در اختیار داشتن 3000 لیر در ماه، درآمد کمی هست

  82. مجید گفت:

    باسلام
    عذرخواهم آیا رمینه اشتغال برای یک عکاس خبری یاهمان فتوژورنالیست به راحتی فراهم خواهد شد؟
    و میزان حقوق این شغل تقریبا چقدر خواهدبود؟
    تشکر

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      با توجه به بحران اقتصادی که کرونا در ترکیه ایجاد کرده، هیچ شغلی توی این کشور به راحتی در دسترس نیست.
      شما باید با مراکزی که به شما ممکن هست نیاز پیدا کنند، مکاتبه کنید.

  83. علی موافق گفت:

    سلام
    میخواستم بدونم کار تعمیرات موبایل در ترکیه به چه صورت هست و آیا میشه راحت مشغول به کار شد؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما می تونید در این زمینه در ترکیه مشغول به کار بشید اما باید در نظر داشته باشید که شانس دریافت بیمه اشتغال برای شما به شدت محدود هست و علتش هم هزینه های بالایی هست که کارفرما باید برای استخدام نیروی کار خارجی پرداخت کنه

  84. متین گفت:

    سلام من باریستا هستم و میخواستم برای کار تو کافه مهاجرت کنم میخواستم بدون کار در ترکیه به چه صورته و تغریبا حقوق ماهیانه چقدره؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در استانبول کمتر از 4000 لیر در ماه هست اما بهتر هست پیشنهاد کاری موجود در سایت های کاریابی رو بررسی کنید تا اطلاعات دقیق تری به دست بیارید

    2. محمد گفت:

      سلام لطفا حقوق آرایشگر و جوشکارو میگید حدودا در ماه چقدره؟؟

      1. امیر جلالی گفت:

        سلام
        درآمد شما می تونه ماهی بین 3000 لیر تا 5000 لیر متغیر باشه و بستگی به تخصصتون داره

  85. جواد رضا لطفی گفت:

    سلام من در ایران مدت ۱۳سال آشپز و ۵سال باریستا بودم اگر در ترکیه در نمایندگیهای KFCیا starbucks کار پیدا کنم معمولا حقوق چقدر است

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      عوامل زیادی می تونن در متوسط درآمد شما تاثیرگذار باشند اما به طور متوسط میشه گفت حدود 5500 لیر ترکیه می تونید درآمد داشته باشید

  86. فرشته گفت:

    سلام خسته نباشید..من در اوریفلیم کار میکنم وخیلی از دوستام رو میبینم که از همین طریق میرم ترکیه و اقامت میگیرن…میخاستم بدونم آیا میشه با درآمد ۵۰۰۰لیر در ترکیه زندگی کرد؟خودم هم لیسانس روانشناسی هستم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      5000 لیر درآمد عالی حساب نمیشهاما برای زندگی توی این کشور کافی هست

  87. بهاری گفت:

    سلام من یک خانمم به حرفه خیاطی کاملا واردم خواستم بدونم تا زبان ترکی رو کاملا آموزش ببینم، اونجا برای بنده در رابطه با این حرفه شغل هست؟ و آیا درآمدش کفاف یک زندگی دونفره رو میده و اینکه لازمه درخواست ویزای کاری بدم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در صورتی می تونید این کار رو انجام بدید که در کشور ترکیه بتونید یک شغل برای خودتون پیدا کنید و بعد کارفرما حاضر باشه شما رو رسما استخدام کنه. در صورتی که چنین اتفاقی رخ بده شما می تونید ویزای کاری دریافت کنید.

    2. کوروش گفت:

      سلام خسته نباشید
      من مکانیک خودرو های خارجی (کیا هیوندای بنز و ب ام و) هستم آیا میتونم در ترکیه در یکی از نمایندگی های خودرو مشغول بشم و اینکه درآمد یه مکانیک در ترکیه چند لیره؟ و میشه با ویزای کاری اقامت دائم گرفت؟

      1. امیر جلالی گفت:

        سلام
        شما باید با این نمایندگی ها مکاتبه کنید تا بتونید پیشنهاد کار دریافت کنید.
        تجربه کاری، توانمندی و تسلط شما به زبان و همینطور شرکتی که در اون استخدام شدید، در درآمد شما تاثیر مستقیم داره

  88. حسین گفت:

    سلام
    با دو سه میلیارد سرمایه میشه تو ترکیه یه کاری راه انداخت تو زمینیه ابزار یراق من خودم بچه بازاریم از بچگی تو بازار ابزار یراق بزرگ شدم همه چیشو ینی بلدم زبان ترکی استانبولی کاملا بلدم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله این امکان برای شما وجود دارد

  89. مژده گفت:

    سلام در امد حداقل و حداکثر یک ماساژور خوب چقدره؟ در بخش بانوان و اقایان

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      درآمد یک ماساژ تراپیست در ماه در حدود 5000 لیر هست

  90. Mrswd گفت:

    سلام و خسته نباشید
    توی ترکیه برای شغل کابینت سازی و صنایع چوبی (آزاد) بازار کار خوبی هست؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بعد از شیوع بیماری کرونا بازار کار در ترکیه دچار مشکلات زیادی شد و قوانین این کشور هم به گونه ای تنظیم شده که امکان کاریابی برای شهروندان خارجی رو سخت تر می کنه

    2. سامان گفت:

      با سلام و درود فراوان
      من در رشته سیستم های امنیتی فعالیت دارم
      دوربین مداربسته
      درب ریموت کنترل
      کرکره برقی
      دزدگیر اماکن
      میخواستم بدونم به نظر شما در ترکیه میتونم فعالیت داشته باشم .

      1. امیر جلالی گفت:

        سلام
        در صورتی که بتونید پیشنهاد کاری دریافت کنید قطعا می تونید در این زمینه فعالیت داشته باشید.

  91. حسن گفت:

    سلام وقت بخیر
    بازار کار ترکیه برای رشته امنیت شبکه های کامپیوتری چطور هستش؟و میانگین حقوق دریافتی ماهانه چقدر هستش؟
    باتشکر

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای کار در ترکیه باید دعوتنامه کاری داشته باشید یا مستقیما برای کار تشریف ببرید

  92. علی گفت:

    سلام من دیپلم زبان انگلیسی دارم سطح زبانم در حد متوسط است در چند تا از کورس های زبان تدریس کرده ام و در حال یادگیری زبان ترکی هم هستم، کار با برنامه های کامپیوتری مثل فوتوشاب ره بلد هستم با این شرایط می توانم در ترکیه کار بیابم

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای کار در ترکیه میتونید مستقیما با ورود به ترکیه در این کشور به کار مشغول بشید

  93. زینب گفت:

    سلام من ورزشکار و ملی پوش هستم /, مهندس it
    میخوام به ترکیه مهاجرت کنم
    چطور میتونم برم
    کار کنم و هم ورزشمو ادامه بدم ؟؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بهتره که در ابتدا برای دوره زبان ترکی استانبولی در این کشور اقدام کنید تا بتونید اقامت بگیرید و کار کنید

  94. میثم گفت:

    سلام سوال داشتم من یکی از خانوادم ترکیه زندگی میکنه ولی تو بازار آزاد نیست وبرنامه نویسی کامپیوتر انجام میده.میخوام ببینم گواهینامه پایه یک دارم اونجا اعتبار داره.وشغل آزاد مثل آشپزی نانوایی.وجوشکاری…فنی کار با چه درآمدی هست

    1. داوری گفت:

      سلام
      بهتره که در ابتدا برای این کشور و کار در این کشور اقدام کنید تا بتونید اونجا به کار برسید
      بهتره که در خصوص درآمدها مقاله حال حاضر رو مطالعه نمایید

  95. محمد گفت:

    سلام و عرض خدا قوت به خاطر سایت خوب و مفیدتون
    من کارشناسی مهندسی شهرسازی دارم ، میخوام برای شروع کارم به ترکیه برم ؛ میخوام بدونم توی رشته من حداقل درآمد ماهانه چقدره؟
    با اینکه سابقه کار ندارم اما چند مدرک فنی و حرفه ای هم برای تقویت رزومه ام گرفتم

    1. داوری گفت:

      سلام ودرود
      برای اطلاع در مورد درآمدها با ما تماس بگیرید

      1. حسن گفت:

        سلام مطالبتون عالیه.خواستم بدونم من ک ارایشگر هستم میتونم تو ترکیه شروع ب کار کنم.یا اینکه با این حرفه تو کدوم کشورها راحت میشه رفت و درامد خوبی داشت,,؟؟

        1. داوری گفت:

          سلام
          ترکیه راحتترین کشوریه که میتونید در اون به شغل آرایشگری بپزدازید و راحت هم رفت و آمد داشته باشید

  96. حمید جاهد گفت:

    سلام . من تصمیم به احداث یه کارخانه لوازم خانگی در ترکیه دارم و اطلاعات من خیلی کم هست در مورد کارگر و حقوق و بیمه و مالیات . لطفا راهنمایی کنید

    1. داوری گفت:

      سلام
      لطفا مقاله انواع سرمایه گذاری در ترکیه رو مططالعه نمایید اگر سوالی بود با ما تماس بگیرید

  97. رويا سيفي پور گفت:

    سلام روزتون بخير
    من فوق ليسانس بيوشيمي هستم دوتا مقاله ي ISI دارم ميخوام ببينم شرايط كاري براي اين رشته درتركيه چطوره ميشه كار مناسبي داشت ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای کار در ترکیه بهتره که در ابتدا سایت های کاریابی رو چک کنید و ببنید میتونید در این زمینه آفر کاری دریافت کنید یا خیر
      در غیر این صورت بهتره که ابتدا وارد ترکیه بشید و اونجا به دنبال کار باشید

  98. رادین گفت:

    سلام
    با توجه به آشنایی ۹۰ درصدی با زبان ترکی استانبولی و سابقه معلمی و تدریس ۳۰ ساله در ایران آیا برای تدریس زبان فارسی به ترکی امکان پیدا نمودن کار وجود دارد؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای کار در ترکیه در زمینه ای که میفرمائید بازار کار کمی وجود داره و باید به دنبال مدارس یا موسسات زبانی باشید که فارسی به ترکی رو دارن لذا باید باهاشون از طربق اینترنت مکاتبه کنید تا از این قضیه اطلاع پیدا نمایید

  99. علی غفاری گفت:

    سلام خانم من فوق لیسانس زبان انگلیسی داره و ۲۰ ساله در مقاطع دبیرستان تدریس میکنه میخواستم بدونم برای همسرم کاری مربوط به رشته تحصیلی خودش پیدا میکنه

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای کار در این کشور رشته زبان انگلیسی بازار کار خوبی داره
      برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  100. فرزاد گفت:

    با سلام
    دوست عزیز سوالم اینه که شما تو جواب های قبلی تون بیشتر جوابا این بود که یه سفر ترکیه برید و اونجا مستقیم با کارفرما صحبت کنین و دنبال کار بگردین من میخوام بدونم که تقریبا به نظر شما به پول ایران چقدر پول نیازه تا بشه یه کار برای کارگر ساده پیدا کرد
    خیلی خیلی ممنون از راهنماییتون
    ممنون میشم اگه جواب بدید

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      پول بلیط هواپیما و هزینه زندگی در ترکیه میانگین مبلغی هست که نیاز دارید. لطفا این مقاله رو مطالعه کنید اگر سوالی بود در خدمتتون هستم

  101. امیر گفت:

    سلام میشه بفرمائید در ترکیه برای برقکار و مونتاژ کار تابلو برق صنعتی ماهانه چقدر حقوق میدن

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای کار در ترکیه میانگین درآمدی رو که در مقاله اومده به عنوان حقوق خودتون در نظر بگیرید

  102. ابراهیم ذوالفقاری گفت:

    سلام وقت بخیر میخوام بدونم حقوق ماهیانه یه کاگر ساده چند لیره.

    1. داوری گفت:

      سلام
      در داخل مقاله ذکر شده دوست عزیز

  103. Daneyal گفت:

    سلام خوب هستید ببخشید سه تا سوال داشتم هر یک لیر ترکیه به ایران چقدر میشه
    حقوق یک کاگر ساده اونجا چقدر هس یک مثال بگید
    میخوام برم کار کنم پول بفرستم یکم توضیح میدید
    دستتون درد نکنه

    1. داوری گفت:

      سلام
      ارزشش تغییر میکنه ولی در کل حدود 3000 تومنه که کم و زیاد میشه در مقاله میانگین حقوق ذکر شده اما به این صورت نمیشه تصمیم بگیرید در ابتدا با مشاورین ما تماس بگیرید

  104. Negin گفت:

    سلام وقت بخیر
    به نظر شما برای مدرک های حسابداری و آرایشگری با کدوم بهتر میشه در ترکیه مشغول به کار شد ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای کار در این زمینه بایستی مستقیم با کارفرما صحبت کنید و هر دو زمینه خیلی با هم تفاوتی ندارن از بحث کار در ترکیه باید ببنید در کدوم یکی بیشتر توانمند هستید

  105. Mohammadamin گفت:

    برای کار در ترکیه حتما باید پیشنهاد کاری داشته باشیم؟؟؟

    1. داوری گفت:

      یک راه دیگه اینه که خودتون تشریف ببرید ترکیه و مستقیم با کارفرما صحبت کنید

      1. Miaran گفت:

        سلام بایان
        اگه الان بخایم بریم ترکیه مرزا بستس یا مهاجر می‌پذیرن بخاطر کرونا یا باید 1ماه تست بدیم تو مرز؟

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام
          مرزهای زمینی برای جلوگیری از مهاجرت قانونی به این کشور بسته هستند

  106. Sobhan گفت:

    سلام من 16 سالمه و رشته تجربی میخونم میخواستم ببینم که شغل پرستاری در ترکیه خوب هست؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بطور کلی رشته پرستاری در ترکیه بازار کار خوبی داره اما اگر به فکر درآمد خوبی هستید پیشنهاد میکنم به کشورهای اروپایی فکر کنید

  107. عبدالله شمسی خیرابادی گفت:

    سلام وقت بخیر من یک استاد کار ساختمانی با 15سال سابقه کارم در زمینه گچ کشی و قالب بندی و سرامیک و آجر کاری و کلیه کارهای ساختمانی از صفر تا صد میتوانم کار بگیرم همراه با خانواده

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای کار در ترکیه نیاز به دعوتنامه کاری خواهید داشت یا اینکه مستقیم به ترکیه سفر کنید تا بتونید اونجا به کار برسید

      1. نریمان گفت:

        سلام ۳۰۰۰لیر ترکیه به پول ایران چند تومان میشود؟

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام
          این رو باید از صرافی ها سوال کنید

  108. سینا گفت:

    من ۱۹ سالمه بعد دو سال دیگه چقد باید با خودم ببرم ترکیه

    1. داوری گفت:

      سلام
      هزینه زندگی شما که حدودا 200 دلار خواهد بود البته بستگی به نحوه زندگی شما داره مقاله هزینه زندگی در ترکیه رو مطالعه نمایید

  109. بهنام گفت:

    سلام
    اگه بخوایم اونجا یه ماشین به روز بخریم و مثل اسنپ کار کنیم در استانبول حدودا چقدر درامد داره؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      این که میفرمائید بستگی به میزان کار شما خواهد داشت

  110. بهرام فرضی گفت:

    باسلام من کارگر ماهر رستوران هستم ایا برای من کار پیدا میشه تو رستوران های ترکیه.فقط پاسپورت دارم وتا حالا هم ترکیه نرفتم

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای کار در ترکیه در زمینه هایی که میفرمائید باید به صورت مستقیم به این کشور سفر کنید

  111. حمیدرضا گفت:

    سلام من جوشکار و راویزکارساختمان هستم می‌خوام ب ترکیه سفر کنم آیا میتونم بعدازسفر ب ترکیه بگردم کار،ساختمونی پیداکنم وایا درامدکارگران ترکیه بیشتراز ایران است،خیلی ممنون میشم اگه پاسخ بدید

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای کار در ترکیه در صررتی که دعوتنامه کاری داشته باشبد میتونید اقدام کنید یا مستقیم تشریف ببرید تا به کار برسید

  112. عرفان فاضلی گفت:

    سلام و خسته نباشید به شما و تمامی کادر کاریتون ببخشید اگه جواب سوال من رو بدید ممنون میشم بنده میخواهم بدونم آیا میتوانم اقامت زندگی در کشور ترکیه و در شهر استانبول رو داشته باشم و آنجا به یک شغلی مشغول بشم یعنی منظورم این است که یک شغلی برای خودم پیدا کنم و اینکه بتوانم اونجا کار کنم آیا میشه این کار، ممنون میشم که جواب سوال من رو ببدید باتشکر ازشما فاضلی هستم.

    1. داوری گفت:

      سلام
      دوست من برای کار در ترکیه بهتره که در ابتدا یک سفر به این کشور داشته باشید تا در اونجا بتونید کار رو پیدا کنید

  113. ناصر گفت:

    سلام من یه تراشکار سرسیلندر ماشین سبک سنگین هستم ایا میتونم با خانواده برم و کار پیدا کنم.کارفرما چطوری میتونم پیدا کنم

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای کار در ترکیه بهترین راه برای شما سفر به این کشور و صحبت با کارفرمای این کشوره

  114. aryn گفت:

    سلام من و دوستم 16 ساله هستیم مخاهیم به ترکیه سفر کنیم در اونجا به ما کار میدهند و حقوقش چقدر است

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای کار در ترکیه شرایط سنی شما مناسب نیست و بهتره از طریق تحصیلی اقدام کنید

  115. محمد گفت:

    سلام.وقت بخیر.
    من درست متوجه نشدم.اینکه گفتین میانگین درآمد کارگر ساده،کدوم گذینه بود!یعنی چقدر در ماه؟به لیر یا به دلار؟

    1. داوری گفت:

      سلام وقت شما هم بخیر
      حقوق کارگر ساده به لیر مطرح شده در این مقاله دوست من

  116. رضا گفت:

    سلام.
    من 21 سالمه و ترکی رو تا حد کمی بلدم (البته خودم ترک تبریزم) بعلاوه اینکه دو ترم دیگه لیسانس حسابداریم رو دریافت میکنم و در حال حاضر هم دو ساله که سابقه کار در دفتر حسابداری مالیاتی دارم.و اینکه پایان خدمت ندارم.آیا میتونم به ترکیه برم و صاحب شغل با درامد مناسب بشم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بدون مدرک پایان خدمت امکانپذیر نیست متاسفانه

  117. مهدی سعیدی گفت:

    سلام خسته نباشید من جوان ۲۱ ساله چگونه می توانم با کمترین هزینه به ترکیه سفر کنم و مشغول کار یا هر چیز دیگه شوم

    1. داوری گفت:

      سلام
      بهترین روش برای شما دوره های زبان ترکی استانبولی خواهد بود

  118. رشید مرامی گفت:

    سلام ببخشید میشه بگین ویزایی کار یک ساله که بخواهیم ویزای کاری بگیریممم چقدر هزینه بره؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای اخذ ویزای کار نیاز دارید یک شغلی در ترکیه داشته باشید و هزینه خاصی نخواهید داشت

  119. سید رسول گفت:

    سلام خسته نباشید توی ترکیه اگه من برم گواهی نامه ایران مورد قبوله ؟ یا باید برای رانندگی گواهینامه بگیرم ؟ چ فرآیندی رو باید طی کنم ؟

    و اینکه میشه با ماشین شخصی مث اسنپ یا ماکسیم تو ایران مسافر کشی کرد تو ترکیه ؟ همچین برنامه هایی هست ؟ چون میزان درامد کارگر ساده خوب نمیدونم چطور نوشتید بهتره ولی 1200 لیر میشه 600 هزارتومن خودمون به قیمت الان خوب اگه تو ایران کارگری کنیم ک ماهی سه ملیون میدن .

    1. داوری گفت:

      سلام
      اگر میخواین به عنوان راننده ترانزیت مشغول به کار بشید اون متفاوته اما اگر میخواین در این کشور به عنوان راننده کار کنید باید گواهینامه اوونجا یا بین المللی رو دریافت کیند

    2. امیر گفت:

      سلام من عکاس و فیلمبردار هستم و به نرم افزارهاش مسلطم چطور میتونم کارفرمای مورد نظر رو برای استخدام پیدا کنم

      1. داوری گفت:

        سلام
        لطفا مقاله موسسات معتبر کاریابی در ترکیه رو مطالعه نمایید

        1. رضا گفت:

          سلام وقتتون بخیر .بنده گواهینامه ی ریلی از راه اهن دارم و الان چندسال سابقه ی کاردر راه اهن و مترو رو دارم . ترکیه میتونم کارپیداکنم؟؟؟؟

          1. امیر جلالی گفت:

            سلام
            بله می تونید در این زمینه هم کار پیدا کنید ولی باید مستقیما با شرکت ها در تماس باشید که شما رو در این زمینه راهنمایی کنند

  120. سامان گفت:

    سلام من یک نوازدنده پیانو و ویولن هستم آیا میتونم در ترکیه همین کار را انجام دهم

    1. داوری گفت:

      سلام
      در کشور ترکیه میشه کار کرد به شرط اینکه در اون کشور به کار رسیده باشید

  121. فرامرز گفت:

    سلام روز بخیر من یک کاشی کار حرفه ای هستم به نظر شانسی دارم در ترکیه

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای کار در ترکیه نیاز به یک کارفرما دارید

  122. سینا گفت:

    سلام
    من ۱۷سالمه برای رفتن به ترکیه درس خوندن باید چکار کنم چه مقدار پول نیاز داره؟؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      در خصوص تحصیل در ترکیه ابتدا مقاله های تحصیل در ترکیه و هزینه تحصیل در ترکیهرو مطالعه بفرمائید اگر سوالی بود در خدمتتون هستم

  123. علی شاهعلیزاده گفت:

    سلام
    من کارم پیمانکاری ساختمانه مدرک کارشناسی معماری دارم ایا میتونم با مهاجرت به کشور تورکیه بعنوان کارگر ساده یا تکنسین فعالییت میتونم خرج روزمره خانوادمو بطور متوسط دربیارم لطفا رهنمایی کنید

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای کار در ترکیه باید دعوتنامه کاری داشته باشید لطفاا مقاله کار در ترکیه رو مطالعه کیند

  124. محسن گفت:

    سلام وقت بخیر من لیسانس معماری هستم البته الان هم دفتر مهندسی معماری دارم ومشغول کارم ووگواهینامه شرکت در سمینار معماری هم دارم البته جزء فعالان انجمن دوستداران محیط زیست هم هستم و ونایب ریس انجمن وکلی لوح تقدیر حتی درهلال احمر هم مسول خانه هلال بخش ودرگردشگزی مسول شرکت و ۱۷ سال تور برگذار کردم ایا برای من کار است ممنون می شم من رو راهنمایی کنید سپاس

    1. داوری گفت:

      سلام
      تبریک میگم به خاطر روزمه خوبتون. برای کار در ترکیه بزرگوار باید ابتدا اقدام به سفر به ترکیه کنید و در اونجا با به کار رسیدن میتونید کارت کیملیک خودتون رو دریافت کنید

  125. هاشم گفت:

    سلام من خیاط هستم 34 سالمه به نظرتون اونجا چطوره برای شغل من باید چکار کنم که بتونم اونجا شاغل بشم آیا اونجا برای شغل من مناسبه

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای کار در ترکیه بایستی به این کشور سفر کنید و یک قرارداد کاری دریافت کنید تا بتونید به اقامت کاری برسید دوست من

    2. Ali گفت:

      سلام خسته نباشید میخواستم بدونم حقوق یک تست نفوذ و امنیت حالا وب یا شبکه یا نرم افزار فرقی ندارن در ترکیه چقدر هست ؟ ممنون میشم راهنمایی کنید🌹

      1. امیر جلالی گفت:

        سلام
        مدیران امنیست شبکه توی این کشور حدودا 11000 لیر درآمد دارن

  126. بهرام گفت:

    من بعنوان مربی رانندگی در ایران مشغولم آیا میتوانم همین کار را در ترکیه ادامه بدم و اینکه

    1. داوری گفت:

      سلام
      بایستی حتما از کارفرما کفیل داشته باشید

  127. امیر گفت:

    سلام اگر 3 تا جوان 17 ساله بخوایم بریم و زندگی کنیم و شغل کاریمون هم کار در رستوران یا فروشگاهی باشه میشه رفت یا نه

    1. داوری گفت:

      سلام
      بایستی یک سفر به این کشور داشته باشید و با به کار رسیدن در این کشور اقامت کاری دریافت کیند

  128. عبدالشکورشیخ حسینی گفت:

    سلام من خیاطی بلدم لوله کشی وبرق کشی ساختمانم بلدم ولی سرمایه انچنانی ندارم ایا میتونم کار پیدا کنم داخل ترکیه

    1. داوری گفت:

      سلام
      باید در ترکیه کارفرما داشته باشید بزرگوار اگر کارفرما ندارید بابستی سفر کنید به این کشور و به دنبال کار باشید

  129. farid گفت:

    سلام وقت بخیر.
    دستمزد اوپراتور لیفتراک در ترکیه(شرکت کیمیا حیات)تقریبأ چند لیره؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بزرگوار شما میانگین حقوق رو در این مقاله در نظر بگیرید حقوق شما هم همون خواهد بود

  130. امیر گفت:

    سلام
    من و همسرم مهندس کامپیوتر هستیم. و دنبال مهاجرت به ترکیه هستیم.البته در ترکیه (شهر امیر)دنبال کار it نیستیم و به فکر ایجاد یک کسب و کار ساده مثل فروشگاه اغذیه یا نانوایی دستگاهی هستیم. دو فرزند داریم که الان کلاس نهم و هفتم هستند. زبان ترکی رو هم بلد نیستیم. پیشنهاد کلی شما چیه

    1. داوری گفت:

      سلام
      بهترین راه اینه که یه سفر به این کشور داشته باشدی و اگر اونجا به کار رسیدید میتونید اقامت و کارت کیملیک رو دریافت کنید

  131. ناصر گفت:

    سلام
    بنده لیانس ماشین ابزار دارم .35 سال سن دارم.13 سال سابقه کار اجرایی و سرپرستی ابزارسازی در یک شرکت قطعه سازی خودرو دارم در زمینه های تراش فرز و کلیه دستگاهای ابزار مهارت دارم لطفا واسه اقامت راهنماییم کنید.مرسی

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای کار در ترکیه نیاز به یک دعوتنامه کاری خواهید دااشت

      1. لیلا عرب خزاعلی گفت:

        سلام خانمی هستم ۴۹ ساله دارای سه دختر به ترتیب ۱7 و ۱۵ و ۱۲ ساله می باشم رزومه کاری ندارم ولی در چندین رستوران به عنوان خدماتی کار کردم مسل ظرف شور و کارای از این قبیل کارگری باغ مرکبات هم انجام دادم حتی در شالیزار هم کار کردم بیشتر وقتم در جمع آوری ضایعات با گاری در سطح شهر بودم و حالا میخواهم با سه دخترم برای کار و زندگی به ترکیه بیایم زبان ترکی بلد نیستم حرف بزنم ولی زبان ترکی آذری را کاملا متوجه میشوم و همینطور سی درصد از زبان استانبولی را میدانم آیا با شرایط شغلی من میتوانم همین کار هایی که در ایران انجام دادم را در انجا انجام بدهم یا به مشکل بر میخورم در ضمن دختر بزرگم هشتاد درصد زبان ترکی استانبولی را میداند و با مبلغ 100 میلیون تومان میتوانیم به ترکیه آمده و در آنجا یعنی استانبول خانه اجاره کنیم و کار کنم دو دختر های دیگه ام در حال یادگیری زبان هستند چون در ایران آنقدر دستمزد کم هست که من از خرج ماهیانه عاجز مانده ام و ترجیح دادم به همراه فرزندانم به ترکیه بیایم لطفا راهنمایی کنید متشکرم

        1. داوری گفت:

          سلام
          لطفا برای اطلاعات بیشتر در این زمینه با مشاورین ما در تماس باشید

  132. امیر حسین گفت:

    سلام میخواستم بدونم یک کارگر رستوران در ازمیر ماهانه حدود چند لیر دستمزد میگیره
    با تشکر

    1. داوری گفت:

      سلام دوست من
      در داخل مقاله اومده لطفا مطالعه کنید

  133. iman گفت:

    سلام ببخشید من واسه فوتبال باید یک سال فعالیت داشته باشم واز چه طریقی اقدام کنم

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای فوتبال باید ازر باشگاهی دعوتنامه داشته باشید

  134. نامیک گفت:

    سلام با ۲ میلیارد سرمایه چیکار میشه کرد؟ممنون از کمکتون

    1. داوری گفت:

      سلام
      روزمه تون رو بفرمائید بودجه ای که دارید برای مهاجرت مناسب هست اما اینکه از چه روشی برای شما ویزا بگیریم بستگی به شرایط سنی و روزمه تحصیلیتون داره که لطفا بفرمایید تا راهنماییتون کنم

  135. رویا گفت:

    سلام وقت بخیر من همسرم سابقه کار ۱۴ سال در عسلویه برای کار استاد نقاشی و رنگ ساختمان داره مهندسی صنایع شیمیایی هم داره ولی ترکی و انگلیسی بلد نیستیم نهایت سرمایه هم ۳۰۰ میلیون داریم به نظر شما میشه ترکیه کار پیدا کرد و زندگی متوسطی داشت

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای کار در ترکیه همسرتون باید یه سفر داشته باشه و با کارفرما صحبت کنه و ببینه که به ایشون کار میدن که اونجا مستقر شه یا خیر

    2. غلامرضا گفت:

      باسلام واحترام،اینجانب فردی ۱۸ ساله هستم و داری دیپلم ریاضی بامعدل ۱۵ هستم .می خواستم بدونم درترکیه یا حتی کشورهای خارج شرایط اقامت یاکار رابفرمایید درضمن من خیاطی بلدم واتباع مقیم ایران هستم.تشکراگه جواب بدهید .

      1. داوری گفت:

        سلام
        لطفا ابتدا مقاله کار در ترکیهرو مطالعه بفرمائید اگر سوالی بود در خدمتتون هستم

  136. Mahi گفت:

    با سلام
    من و همسرم قصد مهاجرت به ترکیه رو داریم ولی زبان ترکی متاسفانه بلد نیستیم همسرم کارگر ساختمانی است یعنی کارایی از قبیل سرامیک و کاشی کاری انجام میدن هم اینکه مدرک تحصیلی شون سیکله ایا میتونیم با این شرایط مهاجرت کنیم یا خیر و اگه امکانش هست حقوق ماهیانشون چقد میشه ممنون میشم جواب بدین

    1. داوری گفت:

      سلام
      همسر شما باید با مسافرت به ترکیه بررسی کنن که در اونجا میتونن کار کنن یا خیر اگر کاری پیدا کنن میتونن اقامت بگیرن

    2. فرشید گفت:

      سلام من دیپلم رشته مکانیک و دارم ولی میخام برم ترکیه (استانبول)تو یه رستوران کار کنم چجوری این رستوران و پیدا کنم یه راهنمایی لطف کنین

      1. داوری گفت:

        سلام
        بایستی به صورت حضوری به این کشور برای کار در این زمینه مراجعه کنید

        1. محسن گفت:

          سلام
          من نقاش ساختمان و مکانیک خودرو هستم
          ایا کار گیرم میاد ترکیه با حقوق خوب

          1. امیر جلالی گفت:

            سلام
            کار گیرتون میاد و حقوقتون در حدود 3500 تا 5000لیر در ماه هست بسته به شهر محل زندگی و شرایط کارتون داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *