ویزای تحصیلی

کار دانشجویی در آمریکا

کار دانشجویی در آمریکا

دانشجویان بین المللی باید از شرایط کار ضمن تحصیل در آمریکا بهره مند و مطلع شوند تا بتوانند بخشی از هزینه های خود را تامین نمایند. دانشجویان بین المللی که در دانشگاه های معتبر این کشور به تحصیلات خود ادامه می دهند، با ویزای تحصیلی وارد این کشور شده اند. کارشناسان ارشد و مشاورین حقوقی ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه شرایط کار ضمن تحصیل در آمریکا، ویزای تحصیلی در آمریکا و مهاجرت کاری به آمریکا در این مقاله اطلاعاتی ارائه نموده اند.

اما سوالات ویژه در خصوص کار دانشجویی در آمریکا که ممکن است برای تمام متقاضیان مهاجرت تحصیلی به آمریکا وجود داشته باشد و بهتر است قبل از اقدام بررسی شود عبارتند از:

  • آیا دانشجویان ایرانی حق کار در آمریکا را دارند؟
  • شرایط کار دانشجویی در آمریکا به چه صورتی می باشد؟
  • دانشجویان در آمریکا چند ساعت در هفته حق کار دارند؟

اینفوگرافیک کار دانشجویی در آمریکا

دریافت مجوز کاری آمریکا

دریافت کارت مجوز کاری آمریکا با شرایط زیر ممکن می باشد:

  • متقاضی نامه پذیرش تحصیلی از دانشگاه دریافت کرده باشد.
  • شخص دانشجو فرم مرتبط با کار را تکمیل کرده باشد.
  • هزینه مرتبط به صدور مجوز کار را باید پرداخت کنید.
  • مدارک لازم بابت دریافت مجوز باید به اداره مهاجرت ارسال کنید.
  • در مرحله نهایی مجوز کار برای شخص متقاضی ارسال می شود.

لازم به ذکر است که فرد باید کاری را راه اندازی کند یا مشغول به کاری شود که رشته تحصیلی شخص حداقل تا میزان معقولی با آن کار هماهنگ باشد. لازم به ذکر است که دانشجویانی که تمایل به کار بعد از تحصیل به مدت 120 روز دارند نیز می توانند مجوز قانونی بابت انجام کار در خاک آمریکا دریافت کنند.

قوانین کار دانشجویی در آمریکا با دریافت ویزای f1

بیشتر دانشجویان بین المللی که در این کشور مشغول به ادامه تحصیل هستند و از طریق F1 تحصیل می کنند، شرایط کار ضمن تحصیل در آمریکا بسیار سختی خواهند داشت. دانشجویان بین المللی که با ویزای تحصیلی وارد این کشور می شود این مجوز را ندارند که در سال اول تحصیلی خود مشغول کار شوند ولی می تواند در خود دانشگاه مشغول به کار باشند. دانشجویان بین المللی که در خرده فروشی، فروشگاه ها و غیره به صورت تمام وقت کار می کنند، دستمزد و حقوق شخصی آن ها باید حداقل 85% از حداقل دستمزد و حقوق پرداختی در این کشور باشد. افراد شاغل این امکان را دارند در صورت عدم پرداخت این حقوق توسط شخص کارفرما از وزارت کار این کشور گواهی نامه اخذ نمایند و از این طریق حقوق و دستمزد خود را دریافت کنند.

قوانین و شرایط کار دانشجویان در آمریکا در 2024

شما بابت کار کردن در دانشگاه نیاز به مجوز اداره مهاجرت آمریکا ندارید. مجوز کار را باید افرادی دریافت کنند که تمایل به تحصیل و کار دانشجویی خارج از دانشگاه در این کشور دارند. در سال 2024 دانشجویان در هفته تا 20 ساعت می توانند کار کنند و درآمد کسب کنند و بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی خود را پوشش دهند.

درباره تحصیل و کار دانشجویی در این کشور لازم به توضیح می باشد که دانشجویان رشته های علوم، تکنولوژی، مهندسی و ریاضیات این امکان را دارند که تا دو سال بعد از تمام شدن درسشان مجوز کار کردن خود را تمدید کنند. مجوز بابت دانشجویان دوره لیسانس (کارشناسی)، دوره فوق لیسانس (کارشناسی ارشد) و دکترا موجود می باشد. هر مجوزی تا دوازدهمین ماه معتبر می باشد و به شما بابت این اعتبار کارت اعطا می شود.

قوانین و شرایط کار ضمن تحصیل در آمریکا

درباره شرایط کار دانشجویی در آمریکا

دانشجویانی که در کشور آمریکا به تحصیل و کار می پردازند باید از نکات زیر مطلع باشند:

  • حتما باید مسئولیت شما و شغل مورد نظرتان مرتبط به رشته تحصیلی خودتان باشد.
  • شخص دانشجوی باید ویزای تحصیلی F1 را دریافت کنند نه ویزای M یا J را دریافت کنند.
  • بعد از دریافت مدرک مجوز این را دارید به مدت نود روز کار پیدا کنید.
  • بعد از دریافت مدرک می توانید کارت مجوز دریافت کنید و بعد از این کشور خارج شوید.
  • در مورد تحصیل و کار دانشجویی در این کشور به 2 بخش OPT و CPT تقسیم کنید.
  • با دارا بودن مجوز CPT شما می توانید در داخل دانشگاه مشغول کارهای دانشگاهی شوید.
  • تمام مراحل کار دانشجویی در این کشور و دریافت کارت کار دانشجویی با پست صورت می گیرد و احتیاج به حضور در اداره مهاجرت نمی باشد.
  • قبل از هرگونه اقدام بابت تحصیل و کار دانشجویی در این کشور بعد از اتمام تحصیل در محل کارآموزیشان به صورت تمام وقت کار می کنند.

مزایای کار دانشجویی در آمریکا

از مهم ترین مزایای کار دانشجویی در آمریکا برای کسب درآمد و تامین هزینه های زندگی می توان به موارد مهم ذیل اشاره نمود:

  1. فرد مهارت های شغلی کسب نموده و خصوصا زمانی که شغل وی مرتبط با رشته تحصیلی او باشد با داشتن تجربه کار راحت تر می تواند پس از فارغ التحصیلی استخدام شود و ویزای تحصیلی خود را تبدیل به ویزای کاری نماید.
  2. دانشجو می تواند با مشغول شدن به کار دانشجویی بخشی از هزینه های زندگی خود را تامین نماید چرا که درآمد حاصل از کار دانشجویی در آمریکا در سال 2021 با توجه به نوع شغل دانشجو ماهانه بین 150$ تا 650$ (دلار آمریکا) می باشد.

از جمله مشاغلی که دانشجویان در آمریکا به آن مشغول می شوند می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • کار مرتبط با رشته تحصیلی مثلا دانشجویان حقوق در موسسات حقوقی مشغول می شوند.
  • دستیار اساتید { مقاطع کاشناسی ارشد و دکترا }
  • کار به عنوان کتاب دار یا کمک در کتاب خانه
  • کار در هتل و رستوران، کافی شاپ به عنوان آشپز، حسابدار، مسئول هماهنگی، گارسون
  • عکاسی برای دانشگاه و انجام غامور هنری

میزان حقوق و دستمزد برای کار دانشجویی در آمریکا

افرادی که در آمریکا به عنوان دانشجو کار می کنند، می توانند درآمد مناسبی نیز داشته باشند. این مسئله به آن ها کمک می کند که بتوانند هزینه های زندگی خود را تامین کنند. برخی از بهترین مشاغلی که دانشجویان خارجی از در آمریکا می توانند در آن ها استخدام شوند عبارتند از:

  • دستیار آموزشی با درآمد هر ساعت در حدود 15$ تا 20$ (دلار)
  • دستیار تحقیق با درآمد در حدود 15$ تا 25$ (دلار)
  • دستیار IT با درآمد در حدود 12$ تا 20$ (دلار)
  • دستیار کتابخانه با درآمد ساعتی در حدود 10$ تا 15$ (دلار)
  • کارشناس تورهای علمی با درآمد در حدود 10$ تا 15$ (دلار) در ساعت
  • کارهای فیریلنسری با درآمد حدود 15$ تا 50$ (دلار)
  • طراح گرافیک با درآمد 15$ تا 25$ (دلار)
  • توسعه دهنده وب با درآمد ساعتی حدود 20$ (دلار)

منبع: canamgroup

کار دانشجویی در آمریکا در محوطه دانشگاه

یکی از محبوب ترین روش های برای انجام کار دانشجویی در آمریکا کار در محوطه دانشگاه های این کشور می باشد. طبق آمار به دست آمده اغلب دانشجویان که به دنبال کار دانشجویی در آمریکا هستند، در محوطه دانشگاه های این کشور مشغول به کار می شوند. به طور کلی فرصت های شغلی متنوعی را می توان در تابلوی حقوق و دستمزد دانشجویان در سالن دانشگاه های آمریکا مشاهده کرد. البته لازم به ذکر است که به دلیل استقبال بالا از مشاغل دانشجویی در آمریکا باید هرچه سریع تر برای کار دانشجویی در این کشور اقدام کرد.

در نمودار زیر می توانید روند استقبال از کار دانشجویی در محوطه دانشگاه های آمریکا را طی سالهای اخیر مشاهده فرمایید:

روند استقبال از کار دانشجویی در محوطه دانشگاه های آمریکا

در جدول زیر می توانید لیستی از انواع مشاغلی که دانشجویان در محوطه دانشگاه های آمریکا برای کار دانشجویی در این کشور را انتخاب می کنند را مشاهده فرمایید:

مشاغل دانشجویی در محوطه دانشگاه های آمریکاتوضیحات
خدمات غذا و کتابفروشیانجمن دانشجویان دانشگاه های آمریکا، دانشجویان را در سالن ها غذاخوری، فودکورت، کافه و کتابفروشی ها استخدام می کنند.
معلم مرکز آموزشیمعلمان مرکز آموزشی در آمریکا، به دانشجویان در موضوعات مختلف از ریاضی گرفته تا زبان ها خارجی کمک های بسزایی را ارائه می دهند. دانشجویان می توانند برای معلمی در مرکز یادگیری، باید در ترم بهار، معمولا تا ماه مارس و بریا معلم خصوصی سال بعد اقدام کنند.
خدمه میز شبخدمه میز شب در دانشگاه های آمریکا، مسئولیت میز نشستن در ورودی اصلی و امضای مهمانان ساکنین در داخل و خارج را بر عهده دارند.

کار دانشجویی خارج از محوطه دانشگاه

اداره مهاجرت آمریکا اعلام کرده است که دانشجویان در سال اول تحصیل خود در آمریکا، امکان کار خارج از محیط دانشگاه را نخواهند داشت. با این حال، همانطور که در بخش قبل گفته شد، می توانند در دانشگاه به کار مشغول شوند. بعد از پایان سال اول، دانشجویانی که ویزای F-1 در اختیار دارند، می توانند خارج از محیط دانشگاه نیز به کار مشغول شوند. برخی از مشاغلی که می توان خارج از محیط دانشگاه به آن ها مشغول شد عبارتند از:

  • فعالیت های آموزشی
  • آموزش های علمی اختیاری
  • کلیه مشاغلی که عناوین مهندسی، ریاضیات، فناوری یا علوم را یدک می کشند.

دانشجویانی که ویزای F-1 در اختیار دارند، ممکن است در مشاغل اقتصادی نیز فعالیت داشته باشند ولی دارندگان ویزای M-1 این امکان را نخواهند داشت. افرادی که ویزای تحصیلی دارند، برای کار، حتما باید در یک حوزه مرتبط با رشته تحصیلی خود استخدام شوند.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه شرایط کار ضمن تحصیل در آمریکا، ویزای تحصیلی در آمریکا، ویزای کاری آمریکا، مهاجرت کاری به آمریکا، حقوق و مزایای آمریکا در این مقاله اطلاعاتی ارائه نموده است و علاقه مندان به مهاجرت به کشورهای مختلف می توانند جهت کسب اطلاعات دقیق با این موسسه تماس بگیرند.

سوالات متداول در باب کار دانشجویی در آمریکا

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب کار دانشجویی در آمریکا می باشیم:

  • قوانین و شرایط کار دانشجویان در آمریکا چیست؟ شما بابت کار کردن در دانشگاه نیاز به مجوز اداره مهاجرت آمریکا ندارید. مجوز کار را باید افرادی دریافت کنند که تمایل به تحصیل و کار دانشجویی خارج از دانشگاه در این کشور دارند. در سال 2023 دانشجویان در هفته تا 20 ساعت می توانند کار کنند و درآمد کسب کنند و بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی خود را پوشش دهند.
  • قوانین کار دانشجویی در آمریکا با دریافت ویزای f1 چیست؟ بیشتر دانشجویان بین المللی که در این کشور مشغول به ادامه تحصیل هستند و از طریق F1 تحصیل می کنند، شرایط کار ضمن تحصیل در آمریکا بسیار سختی خواهند داشت. دانشجویان بین المللی که با ویزای تحصیلی وارد این کشور می شود این مجوز را ندارند که در سال اول تحصیلی خود مشغول کار شوند ولی می تواند در خود دانشگاه مشغول به کار باشند. دانشجویان بین المللی که در خرده فروشی، فروشگاه ها و غیره به صورت تمام وقت کار می کنند، دستمزد و حقوق شخصی آن ها باید حداقل 85% از حداقل دستمزد و حقوق پرداختی در این کشور باشد. افراد شاغل این امکان را دارند در صورت عدم پرداخت این حقوق توسط شخص کارفرما از وزارت کار این کشور گواهی نامه اخذ نمایند و از این طریق حقوق و دستمزد خود را دریافت کنند.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *