ویزای تحصیلی

کار دانشجویی در کشور اسلوونی

کار دانشجویی در کشور اسلوونی

آگاهی از شرایط کار دانشجویی در کشور اسلوونی از سایر موارد حائز اهمیت در باب مهاجرت تحصیلی متقاضیان به این کشور زیبا می باشد. مجوز کار دانشجویی در اسلوونی مختص افرادی است که در این کشور دانشجو هستند و برای تامین هزینه و یا حتی کسب تجربه قصد دارند به مجوز کار دانشجویی در اسلوونی بپردازند. مهمترین مسئله افراد متقاضی جهت تحصیل در این کشور، کار دانشجویی است همچنین شرایط کار دانشجویی می باشد تا بتوانند حین تحصیل، کار مورد نظر را برای تحت پوشش قرار دادن هزینه های خود داشته باشند. این مقاله توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است.

جالب است بدانید از مزایای کار دانشجویی در این کشور، دانشجویان از پرداخت مالیات معاف می باشند. این معافیت، جهت صرفه جویی در هزینه های دانشجویان امری بسیار مهم بوده و خیال آن ها را برای پوشش هزینه های زندگی آسوده خاطر می کند. کشور اسلوونی برترین نظام تحصیلی در دنیا را دارا می باشد و از طرفی بستر مناسب تحصیلی را برای دانشجویان فراهم نموده است. از این رو هر ساله متقاضیان زیادی قصد مهاجرت به این کشور از طریق تحصیل را دارند.

اسلوونی با کشورهای اتریش، مجارستان، کرواسی و ایتالیا هم مرز می باشد.این کشور در جنوبی ترین مرکز اروپا قرار دارد. اسلوونی دارای یک جمهوری پارلمانی و از اعضای اتحادیه اروپا و سازمان ناتو بوده و از اقتصاد و وضعیت اجتماعی پیشرفته‌ای برخوردار است. پول این کشور € (یورو) می باشد. پایتخت کشور اسلوونی لیوبلیانا بوده و زبان آنها اسلوونیایی است و جمعیت این کشور کمتر از سه میلیون نفر می باشد.

قوانین کار دانشجویی در کشور اسلوونی در 2024

افرادی که قصد تحصیل در اسلوونی طی سال 2024 را دارند باید این امر را مد نظر قرار دهند که کشور اسلوونی برترین نظام تحصیلی را با شرایط مناسب دارا می باشد که به طبع با توجه به کیفیت آموزشی هزینه هایی را شامل خواهد شد. مهمترین مسئله ای که دانشجویان با آن روبرو هستند، بحث کار ضمن تحصیل در کشور اسلوونی می باشد.


برای اخذ مجوز کار دانشجویی و همچنین درآمد حاصله و اشتغال به کار جهت تحت پوشش قرار دادن هزینه های زندگی خود مواردی را باید مدنظر قرار داد. متقاضیانی که اقدام به مهاجرت از طریق اخذ ویزای دانشجویی می کنند. طبق قانون مهاجرت تحصیلی به کشور اسلوونی، اشخاص متقاضی باید بدانند که اجازه کار دانشجویی تا سقف 20 ساعت در هفته است.

قوانین کار دانشجویی در کشور اسلوونی

اجازه کاری در اسلوونی

در صورتی اجازه کار اعطا می شود که فرد متقاضی اجازه کاری را از طرف کارفرمای اسلوونیایی خود ارائه دهد. به طور کلی 4 نوع اجازۀ کاری در اسلوونی وجود دارد که عبارتند از:

  1. اجازه کار از سوی کارفرمای از اسلوونی
  2. اجازه کار شخصی از اسلوونی
  3. اجازه کار برای کارمند از اسلوونی
  4. اجازه کار دانشجویی از اسلوونی

اجازه کار از سوی کارفرمای اسلوونی: ویزا اجازه کار از سوی کارفرما برای مدت یک سال صادر خواهد شد و امکان تمدید نیز وجود دارد. در این نوع اجازه کار، شخص متقاضی حتما باید اجازه کاری را از طرف کارفرمای اسلوونیایی خود داشته باشد. درضمن لازم بذکر است افراد بدانند در صورتی این اجازه به شخص متقاضی داده می شود که در کشور اسلوونی شخصی برای انجام کار مورد نظر وجود نداشته باشد.

اجازه کار شخصی از اسلوونی: زمانی که یک تبعه خارجی خانواده ای در کشور اسلوونی دارد و شهروند آن کشور هستند. این نوع ویزا به شخص اعطا می گردد. با توجه به قوانین کشور اسلوونی این نوع از ویزا به مدت 3 سال صادر می شود.

اجازه کار برای کارمند از اسلوونی: این اجازه فقط برای مدیران و کارمندان خارجی است که در اسلوونی دارای شرکت و یا شعبه برند خارجی دارند صادر می شود.

اجازه کاری دانشجویی از اسلوونی: در این نوع از اجازه کار، دانشجویانی که با اخذ اقامت تحصیلی در کشور اسلوونی مشغول تحصیل هستند. می توانند با توجه به قوانین مورد نظر و مقطع تحصیلی خود در هفته به کار مشغول باشند.

شرایط اخذ کار دانشجویی در کشور اسلوونی

دانشجویان برای انجام کار دانشجویی حین تحصیل باید شرایط لازم را داشته باشند که یکی از این شرایط داشتن اقامت معتبر بالای یک سال می باشد. دانشجویان دارای اقامت معتبر بالای یک سال می توانند با مؤسسات کاریابی در کشور اسلوونی در ارتباط بوده، تا جهت اخذ کار دانشجویی اقدام کنند. لازم بذکر است برای معرفی به این موسسات باید به ترتیب شرایط زیر را داشته باشید:

  • داشتن رزومه کاری (CV)
  • قبولی در مصاحبه کاری

داشتن رزومه کاری: افرادی که از طریق موسسات کاریابی قصد دریافت مجوز کار دانشجویی در اسلوونی را دارند باید یک پروپوزال از رزومه کاری و توانایی هایی خود ارائه دهند. این رزومه می تواند مهارت ها و توانایی شخص متقاضی را بیانگر باشد. بعد از مورد تایید قرار گرفتن رزومه شخص متقاضی، نوبت به مصاحبه با کارفرما می رسد.

قبولی در مصاحبه کاری: افرادی متقاضی بعد از اینکه رزومه آن ها مورد تایید قرار گرفت، کارفرما با توجه به رزومه مصاحبه ای را ترتیب می دهد. سپس بعد از قبولی در مصاحبه می تواند مجوز اخذ کار ضمت تحصیل در کشور اسلوونی را دریافت کنند.

میانگین هزینه تحصیل در اسلوونی

تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه های دولتی کشور اسلوونی می تواند برای دانشجویان تا 2000€ (یورو) به صورت سالانه هزینه در بر داشته باشد. در مقطع کارشناسی ارشد هزینه ها می تواند از 2500€ (یورو) در سال تا بیش از 3000€ (یورو) در دانشگاه های خصوصی این کشور و رشته های غیر پزشکی هزینه داشته باشد. تحصیل در مقطع دکترا حداقل 5000€ (یورو) در دانشگاه های دولتی کشور اسلوونی هزینه دارد اما با تحصیل در دانشگاه های خصوصی اسلوونی تا 11000€ (یورو) در سال هم ممکن است برای رشته های غیر پزشکی شهریه پرداخت کنید.

با توجه به کیفیت سیستم آموزشی و استانداردهای ارائه شده در دانشگاه های اسلوونی هزینه تحصیل در دانشگاه های این کشور مقرون به صرفه تر از کشورهای آمریکا و کانادا می باشد. در این مقاله شرایط لازم جهت اخذ کار دانشجویی در اسلوونی را توضیح دادیم تا افراد متقاضی با قوانین دریافت مجوز کار ضمن تحصیل در اسلوونی آشنا شوند، همچنین می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط بوده تا از آخرین قوانین اخذ کار ضمن تحصیل در این کشور مطلع شوید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *