ویزای تحصیلی

کار دانشجویی در انگلستان

کار دانشجویی در انگلستان

شرایط کار دانشجویی در انگلستان از موارد حیاتی برای کاهش هزینه های تحصیل و زندگی دانشجویان خارجی محسوب می گردد که مورد استقبال قرار میگیرد. طبق قوانین مهاجرتی که در این کشور و سایر کشورها وجود دارد شما می توانید در کنار تحصیل از حق کار نیمه وقت بهره مند گردید. اینکه چه قوانین در این راستا حاکم می باشد را در ادامه این نوشتار می خوانید. مرجع صادر کننده ویزای تحصیلی که با این نوع ویزا دانشجویان قادر به شروع به کار می باشند وزارت کشور انگلستان می باشد.

در این مقاله که به وسیله تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به شرایط کار ضمن تحصیل و اعزام دانشجو به انگلستان طی سال 2024 توضیحاتی ارائه شده است.

  • آیا دانشجویان برای تامین هزینه های زندگی خود در انگلستان به کار ضمن تحصیل نیاز خواهند داشت؟
  • هزینه زندگی دانشجویی در انگلستان چقدر است؟
  • آیا می توان مخارج زندگی در انگلستان را از طریق کار دانشجویی تامین کرد؟
  • حداقل درآمد دانشجویان در انگلستان چقدر است؟
  • دانشجویان خارجی در این کشور چقدر اجازه کار خواهد داشت؟

اینفوگرافیک کار دانشجویی در انگلستان

آیین نامه های تحصیلی انگلستان در 2024

لازم به ذکر می باشد در سال 2024 وزارت کشور انگلستان (gov.uk) اقدام به صدور آیین نامه های تحصیلی می کند. مهم ترین هدف اشخاص متقاضی کار ضمن تحصیل در انگلستان در راستای گرفتن ویزای تحصیلی این کشور این می باشد که در راستای تحصیل نمودن مشغول به کارشوند. با این توضیح که در صورتی که اشخاص متقاضی موفق به گرفتن مجوز لازم برای شروع به کار شوند فقط قادر به کار در حین تحصیل در این کشور می باشند. شایان ذکر است که در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر به مقاله موجود در سایت با عنوان تحصیل در انگلستان مراجعه نمایید که بتوانید اطلاعات کاملی را در خصوص مهاجرت تحصیلی به انگلستان بدست آورید.


محدودیت های کار دانشجویی در انگلستان

دانشجویانی که در مقطع آموزش عالی مشغول به تحصیل می باشند نهایتا می توانند تا 20 ساعت کار در هفته و در حین ترم تحصیلی به اشتغال بپردازند. دانشجویانی که در مرکز زبان این کشور به تحصیل می پردازند نهایتا می توانند تا میزان 10 ساعت به کار با حقوق یا کار بدون مزد در طول یک هفته و در مدت زمان یک ترم تحصیلی به اشتغال بپردازند. تمامی دانشجویان در حین تحصیل می توانند اشتغال به کاری از نوع تمام وقت داشته باشند. همه دانشجویان تا وقتی که اقدام به درخواست مجوز کار نکرده باشند نمی توانند موفق به گرفتن قرارداد دائمی یا ناتمام شوند. تمامی دانشجویان ملزم به نداشتن خود اشتغالی می باشند و تمامی دانشجویان ملزم به اشتغال نداشتن به کاری می باشند که جزو مشاغل حرفه ای محسوب نشود.

مدت زمان ترم تحصیلی در انگلستان

تعطیلات در دانشگاه های این کشور ویژه تمامی دانشجویانی می باشد که موفق به ثبت نام در مقطع تحصیلات تکمیلی شوند. این تعطیلات در برگیرنده مدت زمانی مثل کریسمس و همچنین جشن عید پاک می باشد. توجه نمایید که کلیه دانشجویان مقاطع فوق لیسانس و هم چنین دکتری نمی توانند در هنگام تعطیلات فصل تابستان مشغول به کار تمام وقت شوند. کلیه دانشجویانی که در مقطع دکتری به تحصیل می پردازند نمی توانند از تعطیلات تابستانی بهره مند شوند و حتی قادر نمی باشند که در طول یک ترم تحصیلی برای تعطیلات درخواست دهند. در صورتی که دانشجویان مقطع فوق لیسانس می توانند اقدام به درخواست تعطیلات در طول فصل تابستان شوند.

وضعیت انجام و شرایط کار داوطلبانه دانشجویی در انگلستان

یک فرق و اختلاف قانونی بین کاری که به صورت داوطلبانه و هم چنین کاری که دارای حقوق و دستمزد یا حتی کاری که حقوق و دستمزدی نداشته باشد، وجود دارد. با این وجود کلیه عبارت ذکر شده در بالا دارای تعاریف مبهم و پیچیده ای می باشد، در نتیجه برای ممانعت و همچنین جلوگیری از بروز هر گونه مشکلی، اشخاص متقاضی کار دانشجویی در انگلستان ملزم به در نظر گرفتن کاری از نوع داوطلبانه به عنوان کار نیمه وقت و پاره وقت می باشند. اطلاعات بیشتر در باب حقوق ماهیانه کار در انگلستان را در لینک فوق بخوانید.

در صورتی که موفق به انجام کار داوطلبانه ای نشوند که مدت زمان اشتغالش بیشتر از 20 ساعت کار در طول یک هفته باشند امکان بروز مشکل برای آنها وجود دارد و در صورتی که این اشخاص دارای کار پاره وقت هم باشند، ملزم می باشند که این موضوع را در نظر بگیرند که مدت زمان لازم برای انجام کار داوطلبانه و هم چنین کاری که دارای دستمزد باشد بیشتر از 20 ساعت در طول هفته نباشد.

وضعیت انجام و شرایط کار داوطلبانه دانشجویی در انگلستان

اشتغال به کار ضمن تحصیل برای کارفرمایان در انگلستان

اشخاص متقاضی کار دانشجویی در انگلستان قادر به داشتن قراردادهای مختلف و متعدد می باشند اما ملزم می باشند که در زمان ترم تحصیلی بیشتر از 20 ساعت، کار با حقوق و یا حتی کار بدون مزد در طول هفته انجام ندهند. با این توضیح که این مطلب به این معنا می باشد که 20 ساعت کار باید به صورت مجموع کارفرمایان در نظر گرفته شود و به معنی این نمی باشد که تمامی این 20 ساعت ویژه یک کارفرمای خاص باشد. لازم به ذکر می باشد که کلیه اشخاص متقاضی شرایط کار ضمن تحصیل در انگلستان به انضمام همه کارفرمایانشان ملزم به داشتن اطمینان خاطر، از اشتغال به کار نداشتن برای مدتی بیشتر از 20 ساعت در طول یک هفته می باشند.

مزایای کار دانشجویی در انگلستان

حدود 100 دانشگاه انگلستان جزو بهترین های دنیا هستند و اخذ پذیرش از آن ها بسیار رقابتی است. نتیجتا گرفتن بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی نیز از دانشگاه ها یا دولت انگلستان دشوار خواهد شد چرا که تمام دانشجویان در این کشور ممتاز و نخبه هستند. ارزان ترین دانشگاه های انگلستان را در لینک فوق بخوانید. از طرفی نظام تحصیلی انگلستان نه تنها رایگان نیست بلکه برای دانشجویان غیر بریتانیایی و غیر اروپایی گران تر هم می باشد. یعنی در حالی که شهریه دانشجویان بریتانیایی و اروپایی در دانشگاه های دولتی انگلستان سالانه حدودا 9500£ (پوند) است، سایرین از 10000£ تا 35000£ (پوند) در سال شهریه پرداخت می کنند. زندگی در انگلستان نیز ماهانه بین 750£ تا 1500£ (پوند) با توجه به شهر محل اقامت و سبک زندگی دانشجو هزینه خواهد داشت. در این شرایط پیدا کردن کار دانشجویی می تواند مزایای زیادی داشته باشد از جمله:

  • تامین بخشی از هزینه های زندگی در انگلستان چرا که درآمد کار دانشجویی در انگلستان ساعتی 9£ تا 20£ (پوند) می باشد.
  • به دست آوردن سابقه کار در انگلستان و آشنا شدن با بازار کار این کشور که کمک بزرگی برای کاریابی پس از فارغ التحصیلی به حساب می آید.

آشنایی با مراکز کاریابی در انگلستان

از جمله مشهورترین و هم چنین دارای اعتبارترین موسسات کاریابی در انگلستان عبارتند از:

  • totaljobs.com – Total Jobs
  • fish4.co.uk – Fish 4 Jobs
  • monster.co.uk – Monster
  • reed.co.uk – Reed
  • Specialised jobs boards
  • jobs.nhs.uk – NHS Jobs
  • northeastjobs.org.uk – North East Jobs; jobs advertised by local North East Councils, including Durham and Stockton
  • caterer.com – national jobs board advertising catering and hospitality vacancies
  • retailchoice.com – national jobs board advertising retail vacancies
  • tesco-careers.com – Tesco
  • asda.jobs – Asda
  • https://sainsburys.jobs/ – Sainsbury’s

مشاغل پاره وقت جهت کار دانشجویی در انگلستان

در خصوص کار دانشجویی در کشور انگلیس اغلب دانشجویان به دنبال مشاغلی می باشند که بتوانند به صورت پاره وقت در کنار تحصیل به درآمد دست یابند. مهم ترین مشاغل پاره وقت جهت کار دانشجویی در انگلستان عبارتند از:

  • تدریس خصوصی
  • ترجمه
  • گارسون رستوران
  • فروشندگی
  • دستیار فروش در کافه

جهت پیدا کردن کار پاره وقت دانشجویی می توانید به وب سایت های رسمی دانشگاه ها یا سایت های کاریابی مراجعه نمایید.

مالیات بر درآمد کار دانشجویی در انگلستان

در کشور انگلستان به طور کلی برای مشاغل پاره وقت نیز مالیات دریافت می شود و متقاضی بایستی مالیات بر درآمد و دریافتی خود را بپردازد. نرخ تعیین شده جهت دریافت مالیات بر درآمد با توجه به شغل متقاضی مشخص می گردد. البته پرداخت مالیات تنها در صورتی شامل حال متقاضی می گردد که میزان دریافتی فرد از حد نصابی که دولت بریتانیا تعیین نموده بیشتر باشد. پس در نظر داشته باشید که اگر به عنوان دانشجو در کشور انگلستان به صورت پاره وقت مشغول به کار و تحصیل هستید، در صورت کسب درآمد بالا مشمول پرداخت مالیات خواهید بود.

الزامات و قوانین کار دانشجویی در انگلستان

اتباع کشورهای خارجی که به دنبال کار دانشجویی در انگلستان هستند، باید الزامات و قوانین موجود در این حوزه را رعایت کنند. یکی از اصلی ترین قوانین کار دانشجویی در انگلستان این است که، دانشجویان که در دوره های تمام وقت مشغول به تحصیل هستند، و دارای ویزای دانشجویی هستند، مجاز به کار در این کشور هستند. البته لازم به دکر است که دانشجویان دارای ویزای تحصیلی فقط می توانن به صورت موقت در این کشور کار کنند. زیرا آنها نمی توانند با قرارداد دائمی در این کشور استخدام شوند.

در نمودار زیر می توانید روند درخواست اتباع خارجی برای کار دانشجویی در انگلستان را مشاهده فرمایید:

روند درخواست اتباع خارجی برای کار دانشجویی در انگلستان

برای اینکه بیشتر با قوانین و الزامات کار دانشجویی در انگلستان آشنا شوید، جدولی را برای شما عزیزان تهیه کرده ای که در این بخش از مقاله به آن می پردازیم:

قوانین و الزامات کار دانشجویی در انگلستانتوضیحات
ساعات کاریدانشجویان فقط 20 ساعت در هفته در طول ترم دانشگاه اجازه کار در این کشور را دارند.
ویزای تحصیلی پاره وقتاگر ویزای تحصیلی برای دوره پاره وقت در انگلستان را دارید، حق انجام هیچ کاری چه پولی یا بدون دستمزد را در انگلستان نخواهید داشت.
طول دورههر محل کاری در انگلستان نباید بیش از 50% طول دوره کل باشد. مگر اینکه الزامات قانونی در انگلستان وجود داشته باشد.
تعطیلی اتحادیه دانشجویییکی از اصلی ترین قوانین و الزاماتی که باید رعایت شود این است که، دانشجویان خارجی مسئول تعطیلی اتحادیه دانشجویی تا 2 سال می شوند.

با توجه به پایان رسیدن این نوشتار و دانستن اطلاعاتی در زمینه شرایط کار ضمن تحصیل در انگلستان می توانید با مراجعه به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و همچنین با مشاوره به اطلاعات دقیق تری در رابطه با موضوع مهاجرت به انگلستان از طریق تحصیل دست یابید.

سوالاتی در خصوص شرایط کار دانشجویی در انگلستان

سوالاتی که در رابطه با کار دانشجویی در کشور انگلستان پیش می آید عبارتند از:

  • آیا دانشجویان می توانند به کمک کار در انگلستان، هزینه های تحصیل و زندگی را پوشش دهند؟ خیر، تنها هزینه های زندگی در این کشور قابل پوشش است.
  • آیا کار دانشجویی در انگلستان امکان پذیر است؟ بر اساس قوانین انگلستان هیچ محدودیتی در این خصوص وجود ندارد.
  • کار دانشجویی در انگلستان منجر به اخذ اقامت می شود؟ خیر، با توجه به اینکه به درآمد ناشی از کار نیمه وقت مالیات تعلق نمی گیرد، این امکان وجود ندارد.
  • مدت مجاز کار در حین تحصیل در انگلستان چه مدت است؟ 20 ساعت در طول یک هفته.
5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *