ویزای تحصیلی

کار دانشجویی در روسیه

کار دانشجویی در روسیه

دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در روسیه را دارند این سوال را میپرسند که آیا شرایط کار حین تحصیل وجود دارد؟ درآمد در روسیه چقدر است؟ با کار دانشجویی به آن درآمدی میرسند که هزینه های زندگیشان تامین شود؟ آگاهی از کار دانشجویی در روسیه از دغدغه این روزه دانشجویان در حال تحصیل می باشد که می توان از این فرصت در خصوص اخذ اقامت استفاده کرد. افرادی که تمایل به اخذ اطلاعاتی در باب شرایط کار دانشجویی در روسیه و دیگر کشورهای دنیا در باب اخذ اقامت و تابعیت می باشند نیز می توانند با تماس با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از این روند آگاهی کامل یابند.

کار دانشجویی و پس از تحصیل در روسیه از جمله انگیزه اصلی دانشجویان در این کشور می باشد که سالانه مورد استقابل افراد نیز قرار گرفته است. کار دانشجویی به منظور پوشش هزینه های زندگی و تحصیلات و کار پس از تحصیل به منظور اخذ اقامت محسوب می گردد که در مورد هر کشور از شرایط خاص به خود نیز برخوردار می باشد.

شرایط عمومی تحصیل در روسیه

تحصیل در روسیه شروط مخصوص به خود را داراست که عبارت است از:

شروطشرح
شرط اولهمان طور که می دانید هر ساله تعداد زیادی از دانشجویان از سرتاسر جهان در راستا ادامه تحصیل در روسیه مبادرت به تکمیل فرم درخواست دانشگاه می نمایند.
شرط دومدر کشور روسیه محدودیت سنی برای تحصیل در دانشگاه های وجود ندارد زیرا کشور روسیه تعهد کاری برای دانشجویان مطرح نکرده است.
شرط سومدر بیش تر و اکثر نقاط موجود در اروپا، دانشجویانی که دارای تابعیت بین المللی تا مدت زمان یک سال پس از پایان دوره تحصیل خود می باشند قادر هستند که در این کشور اقامت داشته باشند تا موفق شوند شغل مورد نظر خود را بدست آورند.


با این وجود این امکان در این کشور وجود ندارد و دانشجویان ملزم می باشند که پس از پایان دوره تحصیلی خود این کشور را ترک نمایند، ناگفته نماند که راه کارهایی وجود دارد که به وسیله این راه کارها دانشجویان می توانند برای ماندن در این کشور استفاده کنند. دانشگاه های این کشور در تعیین نمودن شرایط پذیرش دانشجو دارای استقلال کامل می باشند. اکثر دانشگاه های این کشور، اقدام به جذب دانشجویان بر طبق عملکرد در دوره های گذشته تحصیلی می کنند. دانشگاه مسکو به عنوان دانشگاه معروف و برتر در این کشور دارای دو آزمون ورودی می باشد.

شرایط تخصصی تحصیل در روسیه

شرایط تخصصی تحصیل در روسیه بدین صورت می باشد:

  • شرط سنی: اکثر اشخاصی که دارای تابعیت خارجی می باشند و هم چنین حق شهروندی کشور روسیه را دارند که سن آن ها بیش تر از 18 سال تمام باشد این فرصت را دارند که در این کشور، با کسب نمودن مجوز از اداره مهاجرت این کشور، اقدام به کار نمودن در خاک این کشور کنند.
  • شرط مخصوص دانشجویان بین المللی: لازم به ذکر می باشد که شرایط برای دانشجویانی که دارای تابعیت بین المللی است، یکسان می باشد. تمامی دانشجویانی که در رشته های گوناگون و مختلف تحصیلی به تحصیل می پردازند فقط می توانند به اشتغال در مشاغلی بپردازند که در برگه مجوز کار آن ها ثبت شده باشد.
  • شرط محل اقامت اشخاص متقاضی کار: مجوز کار برای خارج از محدوده منطقه تحصیل به دانشجویان داده نمی شود البته در صورتی که دانشجویان موفق شوند که شغلی در فضای دانشگاه و یا شرکت های وابسته به دانشگاه داشته باشند، دیگر برای کسب نمودن مجوز نیازی به مجوز کار از اداره مهاجرت ندارند.
  • شرط اعتبار داشتن مجوز کاری دانشجویان: مجوز لازم ویژه کار دانشجویان خارجی برای مدت زمان یک سال می باشد و باید هر ساله تمدید شود.

 

قوانین کار دانشجویی در روسیه

برطبق قوانین جدید که در سال 2014 به تصویب مجلس این کشور رسیده است، جستجو در زمینه کار دانشجویی در این کشور برای دانشجویان راحت تر می باشد و هم چنین مدارک مورد نیاز برای پذیرش نمودن در این کار نیز کم شده، کاهش یافته است. البته ناگفته نماند که مراحل قانونی برای صدور مجوز ممکن است تا ده روز طول انجامد. بیان این نکته حائز اهمیت می باشد که فقط دانشجویانی می توانند در این کشور به کار در ضمن تحصیل بپردازند که اقدام به ثبت نام نمودن دردوره های تمام وقت این دانشگاه ها کرده باشند.

قوانین کار دانشجویی در روسیه

مدارک و شرایط مجوز کار دانشجویی در روسیه

یکی از اصلی ترین شرایط کار دانشجویی در روسیه، دریافت مجوز رسمی از اداره مهاجرت این کشور نیز می باشد که افراد می بایست مدارک مورد نیاز را ارائه دهند:

  • تکمیل فرم درخواست مجوز کار
  • ارائه گذرنامه معتبر
  • ارائه کارت مهاجرت معتبر
  • ارائه رسید پرداخت برای صدور مجوز به مبلغ 3500 روبل
  • ارائه قرارداد کاری
  • ارائه گواهی عدم اعتیاد و بیماری واگیردار
  • ارائه گواهی عدم ایدز
  • به همراه داشتن گواهی مهر شده شخص که توسط دانشگاه ارائه شده و بیانگر این می باشد که شخص متقاضی در دوره های تمام وقت ثبت نام کرده باشد.

شرایط کار دانشجویی در روسیه از جمله دغدغه های دانشجویان در خصوص تحصیل و اعزام دانشجو به روسیه می باشد که افراد متقاضی می بایست با آگاهی از این روند و شرایط کار در روسیه در سال 2024 نسبت به این امر اقدام نمایند. افراد متقاضی نیز می توانند با مراجعه به مقالات مرتبط با شرایط کار دانشجویی در روسیه نسبت به تکمیل آگاهی در وب سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نیز اقدام نمایند.

سوالات پرتکرار درباره کار دانشجویی در روسیه

برخی از مهم ترین پرسش هایی که در این رابطه مطرح می شود عبارتند از:

  • آیا دانشجویان خارجی می توانند در روسیه کار کنند؟ باید حتما مجوزهای لازم در این رابطه را به دست آورند و بدون آن امکان کار وجود نخواهد داشت.
  • آیا می توان به زبان انگلیسی در روسیه کار کرد؟ مشاغل بسیار اندکی در این رابطه وجود دارد و نمی توان انتظار داشت که فرد به راحتی به شغل مورد نظر خود برسد.
  • بهترین راهکارها برای کاریابی در روسیه برای یک دانشجو چیست؟ افرادی که به زبان روسی تسلط داشته باشند، می توانند از سایت های کاریابی در این کشور استفاده کنند تا در یک زمینه کاری استخدام شوند.
  • آیا محدودیتی برای کار در روسیه برای دانشجویان خارجی وجود دارد؟ بله فقط به صورت نیمه وقت می توان در این کشور کار کرد.
  • آیا امکان کار برای دانشجویان روسی در این کشور وجود دارد؟ هیچ محدودیت زمانی در این رابطه وجود ندارد.
4.5/5 - (17 امتیاز)

25 دیدگاه برای “کار دانشجویی در روسیه

  1. طلایی پور گفت:

    طرز برخورد مردم روسیه با ایرانیان چگونه است؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خوشبختانه روسیه کشوری مهاجر پذیر هست و به ویژه در شهرهای بزرگ این کشور میشه انتظار داشت که به خوبی با شهروندان خارجی رفتار بشه.

  2. leilakk گفت:

    سلام. لطفا در مورد کارای پاره وقت توضیح بدین.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      روسیه یکی از کشورهای توریستی در منطقه هست و به همین دلیل دانشجوها می تونن امیدوار باشن که در صنایع مرتبط با توریسم بتونن کار پیدا کنند.
      مشاغل بسیار زیادی برای اشتغال به صورت نیمه وقت وجود داره.

  3. Naghme گفت:

    ضمن کار در هنگام تحصیل در روسیه می توان بورسیه هم اخذ نمود؟
    تشکد.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله این امکان برای شما وجود داره

  4. مهراد گفت:

    زمانی که داریم پزشکی میخونیم می تونیم تو همین رشته به عنوان دستیار کار کنیم و حقوق بگیریم ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      معمولا چنین امکانی وجود نداره. دانشجوهای رشته پزشکی در آخرین سال تحصیل خودشون وارد محیط بیمارستانی میشن تا دوره کارآموزی رو پشت سر بذارن

  5. قاسمی گفت:

    از چه راه هاییی میشه تو روسیه کار دانشجویی پیدا کرد؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بسیاری از دانشگاه های روسیه این امکان رو به دانشجوها می دن که به کار مشغول بشن.
      اما خارج از محیط تحصیل مشاغل رده پایین تر برای دانشجوها مناسب تر هست که با جستجوی ساده توی موسسات کاربابی این کشور می شه بهشون دسترسی پیدا کرد.

  6. آرتین گفت:

    بازار کار در روسیه زیاد مهیا نیست

  7. amir abbas گفت:

    بابت مطلبذ جالبتون در مورد شرایط کار ضمن تحصیل در روسیه تشکر می کنم اگه امکانش هست در مورد اخذ اقامت تحصیلی در روسیه هم مطلب بذارید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      توصیه می کنم مقاله تحصیل در روسیه را مطالعه کنید.

  8. میکاییل حقیقت گفت:

    شرایط کار ضمن تحصیل در روسیه به ما این اجازه رو میده که تمام وقت کار کنیم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خیر. در روسیه محدودیت های زیادی برای کار ضمن تحصیل وجود داره و کار کردن به صورت تمام وقت توی این کشور غیر ممکن هست

  9. ناصر زارعی گفت:

    تشکر از زحمتاتون

  10. قراری گفت:

    سلام. آیا بخاطر روابط نزدیک اقتصادی و سیاسی ایران و روسیه، امتیازات خاصی برای صدور روادید برای شهروندان ایرانی جهت سفر به روسیه وجود دارد؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شرایط دریافت ویزای تحصیلی روسیه چندان دشوار نیست و در صورتی که پرونده مهاجرتی درست ارائه بشه، شانس دریافت ویزا بسیار بالا خواهد بود.

  11. ایمان گفت:

    سلام
    برای کاریابی در ترکیه میشه چند سایت معرفی کنید؟از کجا میتونم دنبال کار بگردم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      می تونید مقاله موسسات معتبر کاریابی در ترکیه رو مشاهده کنید.

  12. امیرحسین گفت:

    مقاله خیلی خوبی بود.
    مرسی

  13. پدرام گفت:

    اگر کار داشته باشیم، بورسیه قطع میشه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در روسیه بورسیه های تحصیلی مختلفی وجود داره و زمانی که شما واجد شرایط دریافت بورسیه شناخته میشید، با شما قراردادی امضا خواهد شد که باید طبق اون عمل کنید. ممکن هست یکی از محدودیت ها شرایط کار باشه.

  14. رضا گفت:

    ممنون از مقاله بروزتان

  15. کیانا گفت:

    ممنون بابت اطلاعات خوبتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *