ویزای تحصیلی

کار دانشجویی در مالزی

کار دانشجویی در مالزی

کار دانشجویی در مالزی در سال 2024 برای متقاضیان چندان سخت نمی ­باشد و متقاضیان می­ بایست حتما ویزای تحصیلی معتبر داشته باشند. کار در حین تحصیل در این کشور شرایط خاص خود را دارد و در ادامه مفصل به شرح این مورد خواهیم پرداخت. این مقاله توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در باب کار دانشجویی در مالزی برای دانشجویان نگارش شده است.

کشور مالزی در آسیا قرار دارد و در جنوب شرقی این قاره واقع شده است، واحد پول این کشور، RM (رینگیت مالزی) و مذهب ­های موجود در این کشور، اسلام، مسیحیت و بودایی می­ باشد. مساحت این کشور در حدود 331 هزار کیلومتر مربع است و حدود 31 میلیون نفر نیز جمعیت دارد و از 16 ایالت مستقل تشکیل شده است. کشور مالزی به دلیل دریای جنوبی چین به 2 ناحیه هم اندازه شبه جزیره مالزی و مالزی شرقی تقسیم می­ شود. پایتخت این کشور، شهر کوالالامپور و پایتخت اداری آن، شهر پوتراجایا می­ باشد و کشور مالزی عضو سازمان ملل متحد است. زبان رسمی و ملی مردم کشور مالزی، زبان مالایی و زبان دوم این کشور نیز زبان انگلیسی است که بسیار رایج می ­باشد.

قوانین کار دانشجویی در مالزی

متقاضیان دانشجوی خارجی، مجوز کار پاره وقت در حدود 20 ساعت در هفته در حین تحصیل را دارند. متقاضیان دانشجوی خارجی، مجوزکار در رستوران، پمپ بنزین، فروشگا­ه­ های کوچک و هتل ها را دارند. همچنین دانشجویان خارجی مجوز کار در شغل­ های زیر را ندارند:

  • خواننده
  • صندوقدار
  • نوازنده
  • قسمت روابط عمومی
  • ماساژ دهنده و غیره

مدارک لازم ویزای دانشجویی مالزی

اسناد و مدارک مورد نیاز برای ارسال و دریافت ویزای دانشجویی به شرح زیر می­باشند:

  • یک نسخه کپی از گذرنامه یا پاسپورت معتبر
  • آدرس، شماره تماس و نامه کارفرمای آینده متقاضی
  • پرداخت هزینه ویزا در حدود 12000RM (رینگیت مالزی) که قابل بازگشت نمی­باشد.
  • درخواست برای کار پاره وقت می ­بایست توسط نماینده دانشگاه به اداره مهاجرت کشور مالزی ارسال گردد و همچنین دانشگاه باید یک نامه پشتیبانی در باب مجوز دانشجوی خارجی برای کار ارائه دهد که شامل تاریخ وقفه­ های ترم تحصیلی باشد.
  • تأیید یا رد درخواست بعد از مصاحبه با دانشجویان انجام می­شود.
  • تأیید گذرنامه یا پاسپورت متقاضیانی که با تقاضای این افراد موافقت می­شود.

شرایط حقوق دانشجویان در مالزی در 2024

دانشگاه باید یک گزارش 3 ماهه به اداره مهاجرت درباره پیشرفت تحصیلی متقاضیان دانشجو ارائه نماید و تمدید مجوز کار فقط به خاطر پیشرفت تحصیلی خوب دانشجو، امکان پذیر است. از دلایل منفی زندگی در جاهایی که هزینه زندگی کمتر می­باشد، می­توان به حقوق پیشنهادی کم این مکان­ ها اشاره کرد. در سال 2024 حقوق و دستمزد متقاضی کار تقریباً RM150 (رینگیت مالزی) برای یک هفته کاری می­باشد. این دستمزد را تنها می­توان جهت هزینه ­های جزئی استفاده کرد و مطمئناً برای تحصیل و زندگی در این کشور احتیاج به حمایت خوب مالی دارید و تنها با حقوق کار پاره وقت نمی­توان زندگی خوبی داشت.

شرایط حقوق دانشجویان در مالزی

قانون کار بعد از فارغ التحصیلی مالزی

همانطور که مطالب فوق در مورد کار دانشجویی در مالزی شرح داده شد، اکنون به شرایط کار بعد از تمام تحصیل خواهیم پرداخت. فرصت و شانس زیادی برای دانشجویان خارجی در یافتن شغل در کشور مالزی بعد از اتمام تحصیلات وجود ندارد و اولویت استخدام در گام نخست برای اتباع مالزیایی می­ باشد. متقاضیان بهتر است در کشور خودشان به دنبال کار باشند و به دنبال کار در کشور مالزی نباشند، همچنین دانشجویان خارجی که با خوش شانسی بعد از فارغ التحصیلی در این کشور، شغلی پیدا می­نمایند، قبل از شروع به کار، احتیاج به کد اشتغال خواهند داشت.

یافتن کار دانشجویی در مالزی

در کشور مالزی، روش‏ های قدیمی و سنتی جذب نیرو برای کار همچنان وجود دارد و همچنین در حال حاضر راه­ هایی مانند موسسات کاریابی آنلاین، نمایشگاه‏ های کاریابی و آزمون‏ های دوره‏ای شرکت ‏های بزرگ نیز وجود دارد. علاوه برا راه­ های فوق، وبسایت ‏های کاریابی مانند Jobstreet ،Jobdb و Monster نیز وجود دارند که برای پیدا کردن کار بسیار مناسب می باشند. روش کلی در سایت­ های ذکر شده، بدین صورت است که امکانی را فراهم کرده تا متقاضی کار و کارفرما هر دو در سایت مورد نظر ثبت نام نمایند.

متقاضی کار در پروفایل خود، علاوه بر مشخصات شخصی و اطلاعات تماس، رزومه تحصیلی و دوره‌های آموزشی مربوط به تخصص­های کاری و سوابق شغلی را نیز در پروفایل خود قرار می­دهد. کارفرما نیز علاوه بر بیان اهداف، عرصه فعالیت و تخصص ‏های شرکت خود، آگهی‏ های جداگانه‌ای جهت هر فرصت شغلی در شرکت را بر روی سایت قرار می‌دهد. سایت ­های کاریابی با طبقه بندی اطلاعات، به متقاضی کار کمک می­نماید که در جستجوی کار، مناسب ترین آگهی ‏ها را اخذ نماید.

هزینه­ زندگی در کشور مالزی

هزینه های پایین زندگی از مزیت های اصلی زندگی در مالزی می باشد. همچنین هزینه مسکن در داخل خوابگاه و در بیرون از خوابگاه، بسیار پایین و ارزان می­ باشد. هزینه زندگی بستگی زیادی به نوع زندگی هر شخص و محل سکونت دارد، لازم به ذکر است که شهر کوالالامپور یکی از شهرهای ارزان برای زندگی در سرتاسر دنیا به شمار می ­آید. بیشتر دانشجویان کشور مالزی، ماهیانه با بودجه 1200RM (رینگیت مالزی) به راحتی می­توانند زندگی نمایند. هزینه ­های زندگی در مالزی شامل مسکن، پوشاک، خورد و خوراک، وسایل نقلیه عمومی، هزینه قبض آب، برق، تلفن و غیره می شود.

اگر متقاضیان خواستار اطلاع از کار دانشجویی در مالزی و روش­ های اخذ ویزای کار در مالزی می ­باشند، وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت که از معتبرترین موسسات مهاجرت کشور است، می­توانند شما را در این امر یاری دهند.

پرسش های کلیدی درباره کار دانشجویی در مالزی

برخی از مهم ترین پرسش هایی که در رابطه با این موضوع مطرح می شوند عبارتند از:

  • آیا مالزی مقصد مناسبی برای کار دانشجویی است؟ بله این کشور شرایط مناسبی برای کار دانشجویی ایجاد کرده است.
  • آیا می توان در مالزی حقوق مناسبی به عنوان دانشجو به دست آورد؟ بله درآمد کار دانشجویی در این کشور برای دانشجویان صرفا برای هزینه های زندگی است.
  • آیا ممنوعیت کار دانشجویی در این کشور وجود دارد؟ بله در صورتی که دانشجویان نتوانند از دانشگاه نمرات کافی قبولی را به دست آورند، امکان کار دانشجویی را نخواهند داشت.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *