ویزای تحصیلی

کار دانشجویی در کره جنوبی

کار دانشجویی در کره جنوبی

اکثریت دانشجویان که عزم خود را جزم نموده و تصمیم به تحصیل در کره جنوبی می گیرند، نگران کار دانشجویی در کره جنوبی هستند. چرا که هزینه های تحصیلی و زندگی در کره جنوبی برای هر دانشجوی خارجی حائز اهمیت است. هزینه هایی از جمله، مسکن یا خوابگاه، خورد و خوراک، پوشاک، شهریه تحصیلی و غیره را می توان نام برد. کشور کره جنوبی در زمینه صنعت، آموزش، تکنولوژی و فناوری به پیشرفت های چشمگیری دست یافته است. به طوری که در چهار دهه اخیر توانسته دومین رشد اقتصادی در سطح دنیا را به دست آورد.

از این رو بهترین برای مهاجران یکی از بهترین گزینه ها محسوب می گردد. اما این اطلاعات کافی نیست. افراد متقاضی برای مهاجرت به کره جنوبی بایستی اطلاعات کامل تری در دست داشته باشند که موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این اطلاعات لازم را در اختیار متقاضیان قرار می دهد.

درباره زندگی در کره جنوبی

کره جنوبی یک کشور آسیایی بوده و در شرق آسیا واقع گردیده است. به همین دلیل نقش مهمی در شرایط اقتصادی و همچنین پیشرفت ها و رشد تکنولوژی در این منطقه دارد. وجود شرکت های بین المللی و پیشرفته کره جنوبی در زمینه تکنولوژی و فناوری مانند سامسونگ، KIA، LG و هیوندا، ارزش و اعتبار این کشور را صد چندان نموده است. تاریخ غنی در کره جنوبی وجود دارد که باعث گردیده گردشگران را مجذوب خود نماید.

بزرگترین شبکه حمل و نقل مانند مترو و پرسرعت ترین اینترنت کره جنوبی در اختیار افراد می باشد. با تکیه بر همه این ها، می توان این طور بیان نمود که شرایط تحصیلی نیز در کشور کره جنوبی بسیار ایده آل است. همچنین شرایط کار دانشجویی در کره جنوبی برای دانشجویان وجود دارد. زیرا همان طور که گفته شد کشور کره جنوبی اقتصاد بسیار مطلوب و سطح بالایی را در اختیار دارد. نمودار ذیل در خصوص تولید ناخالص داخلی در کره جنوبی نشان از اقتصاد قدرتمند این کشور تا سال 2026 دارد:

تولید ناخالص داخلی در کره جنوبی

بررسی کار دانشجویی در کره جنوبی

در این بخش از مقاله کار دانشجویی در کره جنوبی را مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار می دهیم. در واقع شرایط خاصی برای این امر در کره جنوبی وجود دارد که به کلیات آن در این بخش خواهیم پرداخت. فرد متقاضی تحصیل در کره جنوبی که قصد دارد به مدت 6 ماه معادل یک ترم تحصیلی در این کشور به تحصیل بپردازد، این اجازه را دارد که به صورت پاره وقت و حداکثر به مدت 20 ساعت در هفته مشغول کار شود. وی از این طریق قادر است بخشی از مخارج تحصیلی و زندگی در کره جنوبی را تحت پوشش قرار دهد. اما برای این امر بایستی مجوز کار داشته باشید. بدین صورت که ارائه توصیه نامه از سوی دانشگاه محل تحصیل و همچنین ویزای دانشجویی الزامی است.

بررسی کار دانشجویی در کره جنوبی

شرایط امنیت و بهداشت در کره جنوبی

شرکت بیمه ملی بهداشت، افراد خارجی که در کره‌جنوبی سکونت دارند را بیمه می‌نماید. امکانات بهداشتی بسیار خوب و ایده‌آلی در کره‌جنوبی وجود دارد که از جمله آنها می توان به وجود بیمارستان‌های شرقی (بیمارستان‌هایی که از طب سنتی شرقی بهره می برند)، بیمارستان های عمومی و همچنین مراکز درمانی و بهداشتی خصوصی اشاره نمود. اما برای بیمه شدن نیاز به مدارک و شرایط خاصی است. شرکت بیمه در صورتی دانشجویان بین المللی را که قصد تحصیل بیش از یک سال در کره جنوبی را دارند، بیمه می نماید که کارت ثبت نام و همچنین تاییدیه هدف و انگیزه اقامت خود در این کشور را به شرکت بیمه ارائه نمایند.

شرایط امنیتی خوبی بر این کشور حاکم است. اگرچه سرقت و دزدی در همه کشورها وجود دارد. اما در کره جنوبی به میزان کمتری دیده می شود. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از موسسه های معتبر و برگزیده است که مقاله فوق را برای علاقمندان به کار دانشجویی در کره جنوبی طی سال 2024 تهیه نموده است.

پرسش هایی درباره کار دانشجویی در کره جنوبی

باید پذیرفت که هزینه های تحصیل در کره جنوبی ارزان نیست. همین مسئله سبب شده است که کار دانشجویی در کره جنوبی به یک مسئله مهم تبدیل شود. افرادی که می خواهند در این کشور هزینه های زندگی خود را تامین کنند، به کار دانشجویی نیاز خواهند داشت. در چنین شرایطی است که پرسش های متعددی مطرح می شود که باید به آن پاسخ داد.

  • آیا می توان از طریق کارهای دانشجویی، هزینه های تحصیل خود در کره جنوبی را تامین کرد؟ فرد ممکن است بتواند هزینه های زندگی خود در این کشور را تامین کند. از طرفی اما تامین شهریه دانشگاهی در این کشور از طریق کار دانشجویی ممکن نیست.
  • مزایای کار دانشجویی در کره جنوبی چیست؟ باید به این نکته توجه داشت که فرد با کار کردن در این کشور، می تواند آماده ورود به بازار کاری شود که شناختی از آن ندارد. او همچنین می تواند زبان کره ای را بهتر بیاموزد. همچنین درآمدی خواهد داشت که به او کمک می کند که مخارج خود را کنترل کند.
  • آیا رسیدن به کار دانشجویی در کره جنوبی آسان است؟ در صورتی که فرد به زبان کره ای تسلط کافی داشته باشد، قادر به کاریابی ساده تری خواهد بود.
4.7/5 - (3 امتیاز)

2 دیدگاه برای “کار دانشجویی در کره جنوبی

  1. مریم محمدی گفت:

    سلام وقتتون بخیر…من لیسانس روانشناسی دارم ۲۴ سالم هست و برای ارشد میحواستم کره رو انتخاب کنم…سوالم این است که بعد فارغ التحصیلی برای من کار هست تو رشته خودم؟ و برای شروع در زمان ورود میتونم کارهای جنرال مثل( فروشندگی و…) انجام بدم؟ و اگه ایتلس داشته باشم میتونم باهاش تدریس انگلیسی انجام بدم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله شما می تونید در کره بعد از دریافت مدرک کارشناسی ارشد شروع به کار کنید و در طول دوره تحصیل هم اجازه کار خواهید داشت.
      برای شروع تدریس به زبان انگلیسی هم باید مدرک آموز زبان انگلیسی داشته باشید و مدرک آیلتس کفایت نمی کنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *