ویزای کاری

شرایط کار پزشکان ایرانی در دبی

شرایط کار پزشکان ایرانی در دبی

شرایط کار پزشکان ایرانی در دبی 2022 با وضعیت نرخ بیکاری حدود کمتر از 2% و نیز متوسط درآمدی 9014$ (دلار) جزء برترین شرایط کار پزشکی در جهان محسوب می شود. اصولا کار مخصوصا کار طبابت در دبی جزء فهرست مشاغل مورد نیاز کشور امارات است و کارفرمایان بسیار زیادی هم در دبی هستند که به دنبال جذب پزشکان و پرستاران متخصص خارجی هستند. اما پزشکان محترم ایرانی بایستی بدانند که برای کار پزشکی در امارات آنها بایستی در ابتداء به فکر اخذ مجوز کار پزشکی از اداره بهداشت امارات (DHA) باشند.

با توجه به حیاتی بودن این مباحث برای پزشکان محترم ایرانی، موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ضمن ارائه مطالب جامع و به روز درباره شرایط کار پزشکی در دبی همچنین به پزشکان عزیز درباره اخذ ویزای کار پزشکان در امارات نیز مشاوره های تخصصی ارائه می دهد. اما برخی سوالات مهمی که ممکن است جزء سوالات پزشکان ایرانی متقاضی کار در دبی باشد، عبارتند از:

  • آیا دبی شهر خوبی برای کار پزشکی محسوب می شود؟
  • چگونه می توان از دبی مجوز کار پزشکی گرفت؟
  • میانگین درآمد پزشکان ایرانی در دبی امارات چقدر است؟
  • بالاترین سطح درآمدی پزشکان ایرانی متعلق به کدام دسته از پزشکان است؟
  • امتیازات کار پزشکی در دبی چیست؟
  • هزینه زندگی پزشکان در دبی چقدر است؟

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت خدماتی در خصوص اخذ ویزای کار و کاریابی در دبی ندارد. لطفا در این خصوص تماس نگیرید.

تحلیل شرایط کار پزشکان ایرانی در دبی

در ابتداء بایستی به یک نکته بسیار مهم اشاره شود و آن اینکه کشور امارات متحده عربی و شهر دبی از یک بازار کار بسیار عالی هم در منطقه خاورمیانه و هم در سطح جهانی برخوردار است. به طوری که میانگین درآمد ملی کار در دبی حدود 5506$ (دلار) است که رقم درآمدی ایده آلی در جهان محسوب می شود. همچنین در سال گذشته نرخ بیکاری این شهر اماراتی به حدود 2.58% رسیده است. وضعیتی که حتی بهتر از آلمان و آمریکا است. نمودار زیر هم نشانگر سیر تحول نرخ بیکاری دبی در طی سال های 1999 تا 2019 می باشد:

سیر تحول نرخ بیکاری دبی

اکنون به شرایط درآمد متوسط پزشکان در دبی می پردازیم که مسلما باعث تعجب شما می شود. آمارهای موثق نشانگر این واقعیت مهم است که میانگین درآمد پزشکان در دبی با متوسط 40 ساعت کار استاندارد حدود 9014$ (دلار) می باشد که بالاتر از درآمد متوسط در این شهر می باشد. نمودار پایین نشانگر وضعیت درآمدی پزشکان در مقایسه با درآمد متوسط در دبی 2022 می باشد:

متوسط درآمد پزشکان در دبی با سایر مشاغل

شرایط حقوق کار پزشکان ایرانی در دبی

اکنون که با وضعیت درآمدی پزشکان ایرانی در دبی آشنا شده و از موقعیت برتر آن نسبت با درآمد متوسط در دبی مطلع شدیم. قصد آن داریم که درآمد پزشکان ایرانی در دبی را به صورت کاملی در این بخش از مقاله بررسی کنیم. ابتداء پزشکان محترم باید به این نکته عنایت داشته باشند که سطح سابقه کار پزشکی بیشترین تاثیر ممکن بر روی درآمد پزشکان ایرانی دارد. با توجه به نمودار زیر می توان چنین گفت که بالاترین سطح درآمدی پزشکان ایرانی مربوط به دسته پزشکان مجرب با سابقه کاری بالای 10 سال می باشد:

سطح درآمد پزشکان به درهم امارات

همان طوری که ملاحظه گردید، پزشکان مجرب ایرانی بالاترین افزایش حقوق یعنی تا سطح 26.8% را از آن خود می کنند. اکنون این سوال مطرح می شود که بیشترین درآمد پزشکان متعلق به کدام دسته از متخصصان است. برای دست یابی به پاسخ سوال خود جدول زیر را مشاهده نمائید:

مشاغل پزشکیمتوسط درآمدی به درهم امارات
دستیار عمومی7000 AED الی 389000 AED
پرستار ثبتی5000 AED الی 129000 AED
پرستار کارمند5000 AED الی 190000 AED
پزشک عمومی7000 AED الی 450000 AED
دندانپزشک10000 AED الی 499000 AED
پرستار بخش ICU5000 AED الی 357000 AED
پزشک اتاق فوریتی (ER)44000 AED الی 796000 AED
متخصص بیهوشی61000 AED الی 974000 AED

با توجه به مشاهدات فوق می توان نتیجه گرفت که 3 دسته شغل پزشکی با درآمد بسیار بالا به ترتیب مشاغل متخصص بیهوشی، پزشک اتاق فوریتها و دندانپزشک می باشد.

چگونه در دبی پزشک شوم؟

اینک پس از اطلاع کامل درباب شرایط کار پزشکان ایرانی بهتر است به این سوال مهم نیز پاسخ داده شود. مسلما برای پزشک شدن و انجام کار پزشکی در هر کشوری، افراد بایستی در ابتداء تحصیلات پزشکی مرتبط داشته باشند و کار پزشکی در دبی نیز از این قاعده مستثنا نیست. اما برای انجام کار طبابت در دبی متقاضیان بایستی مجوز کار پزشکی از اداره بهداشت دبی (DHA) را دریافت کنند تا بتوانند قانونا در دبی مشغول کار شوند. اما اخذ این مجوز از DHA مستلزم ثبت نام و شرکت در آزمون ارزیابی می باشد. توصیه می شود که افراد پس از اتمام دوره تخصص در این آزمون شرکت و مجوز کار پزشکی در دبی را دریافت نمایند.

با تحصیل پزشکی در آمریکا یا حتی تحصیل پزشکی در ترکیه، فرد این فرصت را خواهد داشت که به عنوان یک پزشک حرفه ای در این کشور کار خود را آغاز کرده و فرصت مناسبی برای کاریابی و دسترسی به درآمد بالا را تجربه کنند.

شرایط حقوق کار پزشکان ایرانی در دبی

هزینه زندگی پزشکان ایرانی در دبی

معمولا اغلب پزشکان ایرانی شاغل در امارات، دبی را به عنوان شهر محل اقامت خود انتخاب می کنند. اما پزشکان ایرانی باید در جریان این امر باشند که دبی در بین شهرهای کشور امارات گرانترین شهر این کشور محسوب می شود. معمولا هزینه زندگی در امارات برای پزشکان خارجی بدون اجاره ماهیانه حدود 3491.61AED (درهم امارات) معادل 950.62$ (دلار) و همراه با اجاره بهای ماهیانه نیز در حدود 9171AED (درهم امارات) معادل حدود 2496$ (دلار آمریکا) است. برخی از این هزینه ها در دبی به قرار ذیل می باشد:

آیتم هاهزینه به درهم (AED)
شیر یک لیتری6.10 AED
یک عدد نان تازه 500 گرمی4.79 AED
یک کیلو برنج سفید6.65 AED
یک کیلو گوشت مرغ26.99 AED
یک لیتر بنزین معمولی2.22 AED
اجاره آپارتمان تک خواب5679.99 AED
اجاره آپارتمان سه خواب3729.13 AED

بله، کاملا درست متوجه شدید بالاترین بخش از بودجه پزشکان ایرانی در شهر دبی صرف هزینه اجاره خانه می شود. همان طوری که در نمودار پایین هم ملاحظه می شود، هزینه اجاره منزل یا آپارتمان در شهری مثل دبی حدود 40.8% از کل مخارج پزشکان ایرانی در دبی را به خود اختصاص می دهد:

توزیع هزینه های زندگی پزشکان در دبی

امیدواریم که مطالب ارائه شده درباب شرایط کار پزشکان ایرانی در دبی مورد توجه پزشکان محترم قرار گرفته باشد. جامعه محترم پزشکی می توانند با اخذ مشاوره از طریق وکلای مهاجرت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت زمینه برای اخذ ویزای کاری امارات (دبی)را برای خودشان فراهم کنند.

سوالات مکرر درباب شرایط کار پزشکان ایرانی در دبی

برخی از سوالات شما پزشکان محترم از کارشناسان ما و پاسخ متقابل آنها عبارتند از:

  • آیا دبی جای خوبی برای کار پزشکان ایرانی است؟ مسلما بله. چرا که نرخ بیکاری چزشکان در دبی بسیار پایین و میانگین درآمدی آنها بالاتر از متوسط درآمد ملی است.
  • میانگین درآمدی پزشکان ایرانی در دبی چقدر است؟ در حال حاضر، میانگین درآمد پزشکان در دبی حدود 9014$ (دلار) می باشد که بالاتر از درآمد متوسط در این شهر می باشد.
  • از پردرآمدترین مشاغل پزشکی در دبی امارات چیست؟ بیهوشی، دندانپزشکی و پزشک اتاق فوریت 3 شغل پردرآمد پزشکان در دبی می باشد.
  • پزشکان ایرانی چگونه می توانند در دبی کار کنند؟ متقاضیان بایستی مجوز کار پزشکی از اداره بهداشت دبی (DHA) را دریافت کنند.
  • هزینه زندگی پزشکان ایرانی در دبی چقدر است؟ این هزینه ها ماهیانه در حدود 9171AED (درهم امارات) معادل حدود 2496$ (دلار آمریکا) است.
3/5 - (2 امتیاز)

26 دیدگاه برای “شرایط کار پزشکان ایرانی در دبی

  1. احمد خالد گفت:

    سلام وقت بخیر
    من مدرک زبان انگلیسی دارم و فعلا در ایران دانشجو هستم و اقامت ایران را هم دارم.
    حالا برای دریافت پذیرش از کدام دانشگاه مکزیک پزیرش بگیرم اگر لطف کنید اسم دو سه تا دانشگاه رو بنویسید
    در ضمن آیا ویزای تحصیلی مکزیک مثل ویزای سیاحتی احتمال رجیکت شدن و برگرداندن از فرودگاه را دارد یا خیر؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله امکان ریجکت شدن هست
      مقاله ویزای تحصیلی مکزیک رو مطالعه کنید تا اطلاعات در مورد دانشگاه ها رو به دست بیارید

  2. رویا گفت:

    سلام،من متخصص قلب هستم،میخاستم برای مهاجرت و کار در دبی راهنماییم کنید،کسی از پزشکان هیت که مهاجرت کرده باشه و به من معرفی کنید تا ازشون کمک بگیرم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید در آزمون های معادلسازی مدرک پزشکی شرکت کنید تا واجد شرایط شناخته بشید

  3. ساداتی گفت:

    سلام ایا واقعا علاوه برامتحان پرومتریک ودیتا فلو ومراحلی که توی شرکتهای اعزام پزشک به دوبی هست ثبت شرکت هم باید انجام بدیم تا بتونیم اونجا بعنوان پزشک در بیمارستان کارکنیم؟پس چرا در مراحل کار ی اعزام پزشک ذکر نشده؟ممنون

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      زمانی که شما یک سرمایه رو وارد امارات می کنید، به شما اجازه ثبت شرکت و کار داده می شه. در حقیقت به عنوان یک ایرانی باید محدودیت های کاری رو دور بزنید.

  4. مهدی گفت:

    با سلام
    بنده متخصص هستم. در پروسه نامه صلاحیت هستم. آیا درسته که برای اخذ ویزای امارات باید ثبت شرکت انجام بدم؟ بین همکاران پخش شده که برای قطر و امارات ثبت شرکت برای اینکه بیمارستانی بتونه ویزا بگیره پزشک باید جداگانه ثبت شرکت کرده باشه.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      متاسفانه در این زمینه اقدامی انجام نمی دیم و راهنمایی های ما ممکنه باعث گمراهی شما بشه.
      بهتر هست با همکاران ایرانی خودتون در امارات برای پیدا کردن یک وکیل مشورت کنید

  5. آرش گفت:

    سلام.وقت بخیر.این کفیل و کارفرما رو توضیح بدین دوست عزیز لطفا.من پزشک عمومی با ۵سال سابقه کار هستم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      کارفرما در حقیقت افرادی مثل رئیس بیمارستان یا کلینیک هستند که شما رو استخدام می کنند اما کفیل فردی هست که ساپورت مالی شما رو به عهده می گیره تا شما بتونید توی ایون کشور دنبال کار بگردید

  6. علی گفت:

    سلام
    من پزشک عمومی هستم و ۲سال سابقه کار دارم ، اقامت دبی رو هم از طریق ثبت شرکت دارم
    میتونم برای کار بعنوان پزشک عمومی هم اقدام کنم ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      باید ابتدا مدرک پزشکی خودتون رو معادل سازی کنید.

      1. Docter گفت:

        با سلام و درود. اگر امتحان DHA رو پاس بکنیم و تو دیتا فلو هم به فرض اوکی باشیم. از کجا باید نیازمندیهای تخصص خودمون رو در امارات پیدا کنیم. از طرفی پزشکان رشته های تخصصی و فوق تخصص در ایران بعلت دیر آزاد سازی مدارک سن 50 رو حداقل با احتساب سابقه کار مکفی دارند. که این محدودیت در پذیرش در امارات و سایر کشورهای عربی ایجاد میکند؟

        1. رهنما گفت:

          سلام و احترام دوست عزیز
          جهت اطلاع از نیازمندی های تخصص خود باید با بیمارستان ها و مراکز درمانی این کشور ارتباط گرفته و متناسب با رزومه خود جویای موقعیت شغلی باشید. ضمنا محدودیت سنی از باب شرایط کاری شما در این کشور وجود ندارد.

  7. اردشیر دوستی گفت:

    باسلام من متخصص جراحی عمومی ھستم میخوام در امارات کار کنم

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای کار در امارات باید فارغ التحصیل دانشگاه های این کشور باشید دوست عزیز

    2. آرش گفت:

      بنده پزشک عمومی با 18 سال سابقه کار فوریت(اورژانس) هستم.جهت کار در دبی و اشتغال ترجیحا در بیمارستان ایرانیان در دلی احتیاج به راهنمایی دارم. ممنون میشم.

      1. داوری گفت:

        سلام و درود
        برای کار در دبی یا امارات نیاز به دعوتنامه کاری و کفیل و آزمون خواهید داشت بزرگوار

  8. بابک گفت:

    در حال حاضر برای معادل سازی مدرک دندانپزشکی میتوان اقدام کرد؟ و اولین مرحله چیه؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      دبی در حال حا

  9. محمد آبخضر گفت:

    سلام
    چجوری برای کار در دبی اقدام کنم؟
    پزشک عمومی با ۴سال سابقه کار هستم

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای کار در امارات نیاز به کفیل و کارفرما خواهید داشت

  10. فاروق گفت:

    سلام برای گرفتن مجوز اداره بهداشت دبی سابقه کار قبلی ملاک هس؟کسی که تازه فارغ التحصیل شده میتونه درخواست بده؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      در حال حاضر افراد فارغ التحصیل دانشگاه های این کشور میتونن اقدام کنن

  11. آزاده گفت:

    اطلاعاتتون جامع و عالی بود. ممنون

    1. داوری گفت:

      خواهش میکنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *