ویزای کاری

شرایط کار پزشکان در آذربایجان

شرایط کار پزشکان در آذربایجان

شرایط کار پزشکان در آذربایجان شامل ساعات کاری، میزان درآمد، شرایط اخذ مجوز و ویزای کار در قالب مقاله حاضر مورد بررسی قرار می گیرد. پزشکان در آذربایجان از کیفیت زندگی بالایی بر خوردار هستند مخصوصا زمانی که رئیس جمهور آذربایجان فرمان افزایش حقوق معلمان و پزشکان را صادر کرد.

از شرایط کار پزشکی در آذربایجان می توان به داشتن حداقل مدرک کارشناسی پزشکی معادل مدرک MBBS آذربایجان و نیز تسلط متقاضیان به یکی از زبان های روسی یا انگلیسی اشاره کرد. برای اخذ مجوز کار پزشکی، متقاضیان در وهله اول بایستی به دنبال پیشنهاد کاری از سوی کارفرمای آذربایجانی همانند بیمارستان ها، کلینیک ها، مراکز درمانی و درمانگاه ها بروند. در واقع داشتن پیشنهاد کاری موید صلاحیت برای درخواست ویزای کار آذربایجان می باشد. متقاضیان کار پزشکی در خارج مخصوصا متقاضیان کار پزشکی در آذربایجان می توانند سوالات خود را با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در میان گذاشته و در جریان آخرین اطلاعات در خصوص مهاجزت به آذربایجان یا اقامت اروپا قرار گیرند.

  • آیا پزشکان خارجی می توانند در کشور آذربایجان به کار مشغول شوند؟
  • شرایط معادلسازی مدرک پزشکی در کشور آذربایجان چیست؟
  • آیا پزشکان در کشور آذربایجان به درآمد بالایی دسترسی دارند؟
  • شرایط اقامتی برای پزشکان در کشور آذربایجان چیست؟

شرایط کلی بازار کار پزشکان در آذربایجان در 2023

در ابتدا و قبل از هر چیزی، متقاضیان کار پزشکی در آذربایجان باید بدانند که مراقبت های پزشکی در آذربایجان توسط موسسات درمانی دولتی و خصوصی و با نظارت وزارت بهداشت آذربایجان تهیه می شود. بنابراین، اصلی ترین کارفرمای پزشکان در جمهوری آذربایجان نیز بیمارستان ها و کلینیک های دولتی و خصوصی می باشد. از مهم ترین مسئولیت ها و کارهای پزشکان در آذربایجان می توان به معالجه، جراحی و درمان بیماران با استفاده از آخرین متدها و دانش پزشکی روز، پیشگیری از بیماری ها و امراض، نسخه پیچی برای بیماران، ارائه توصیه ها و راهنمائی های سلامت به بیماران، همکاری با سایر پرسنل درمانی و مدیریت بیمارستان و غیره اشاره کرد.

پزشکان در آذربایجان نیز با توجه به قوانین کار کشور آذربایجان عمل می کنند و ساعت کاری پزشکان همانند مشاغل دیگر آذربایجان در حدود 40 ساعت در هفته می باشد. شرایط کار پزشکان در آذربایجان به گونه ای است که آنها می توانند هم در بخش دولتی و هم در بخش خصوصی استخدام و به کار مشغول شوند. از رشته های پزشکی پرمتقاضی در بازار کار آذربایجان می توان به جراح، پزشک، متخصص رادیولوژی، روانپزشک، پرستار، دندانپزشک، اورتوپد، مامایی، متخصص هوش بری و پذیرشگر بخش اشاره کرد.

تحصیل و کسب درآمد در رشته های پزشکی در آذربایجان

تحصیل رشته پزشکی در آذربایجان (MBBS) معمولا در دانشگاه پزشکی آذربایجان و به مدت 6 سال می باشد و دانشجویان علاوه بر گذراندن دروس مبانی و تئوریک همچنین در سال های آخر بایستی در دوره انترنی شرکت کرده و کار کنند. اما تحصیل در رشته دندانپزشکی در آذربایجان دوره ای 5 ساله است و این رشته تحصیلی متقاضیان فراوانی از سراسر دنیا دارد. رشته داروسازی در آذربایجان به مدت 4 سال طول می کشد و فارغ التحصیلان می توانند با اخذ مدرک معتبر وارد بازار کار آذربایجان شوند. اما شرایط و مدارک تحصیل رشته های پزشکی در آذربایجان عبارت است از:

  • پاسپورت معتبر
  • کپی رسمی از مدرک دیپلم متوسطه
  • ترجمه رسمی از مدرک دیپلم و ریزنمرات مربوطه
  • فرم درخواست پذیرش تکمیل شده
  • 8 قطعه عکس 3 در 4 با پس زمینه مات قرمز رنگ و جدید
  • نمره زبان انگلیسی IELTS 5.0 یا TOEFL 40 امتیاز برای مقطع کارشناسی و IELTS 5.5 یا TOEFL 50 امتیازی برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد

لازم به ذکر است که فقط متقاضیان ایرانی با حداقل نمره 15 امتیاز در بخش علوم طبیعی آزمون دبیرستان می توانند متقاضی تحصیل در برنامه کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان AMU باشند.

شرایط تحصیل پزشکان در آذربایجان

تحصیل پزشکی در آذربایجان با تمرکز خاص بر روی سیستم آموزشی MBBS آذربایجان در سراسر دنیا معروف است. دوره تحصیل پزشکی در آذربایجان یک دوره تحصیلی 6 ساله است که در دانشگاه علوم پزشکی این کشور (UMA) (نمره دهی شده به عنوان دسته B+ توسط WHO) به 2 زبان انگلیسی و روسی به متقاضیان ارائه می شود. 6 سال برنامه تحصیلی شامل 5 سال آموزش تئوریکی و کلینیکی و یک سال دوره انترنی در باکو و یک سال دوره کلرک شیپی در آمریکا می باشد و دانشجویانی که قبل از سال پنجم بتوانند در آزمون USMLE-1 قبول شوند، شانس شرکت در آزمون USMLE-2CK/ CS را در طی دوره کلرک شیپی خواهند داشت که منجر به اخذ رزیدنسی در آمریکا می شود. لازم به ذکر است که مهلت درخواست پذیرش پزشکی در آذربایجان قبل از 15 جولای هر سال می باشد. مدارک لازم برای پذیرش بدین شرح است:

  • پاسپورت معتبر
  • کپی رسمی از مدرک دیپلم متوسطه
  • ترجمه رسمی از مدرک دیپلم و ریزنمرات مربوطه
  • فرم درخواست پذیرش
  • عکس 3 در 4 جدید
  • مدرک زبان انگلیسی با نمره حداقل IELTS 5.0 یا TOEFL 40 برای مقطع کارشناسی و IELTS 5.5 یا TOEFL 50 امتیازی جهت مقطع کارشناسی ارشد

شرایط کلی بازار کار پزشکان در آذربایجان

امتیازات تحصیل پزشکی در آذربایجان

تحصیل پزشکی در آذربایجان در کانون توجه متقاضیان خارجی از جمله دانشجویان ایرانی مایل به تحصیل در خارج قرار دارد. آنها به این دلیل آذربایجان را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند که اولا فرآیند پذیرش تحصیلی دانشجویان پزشکی در این کشور آسان و بدون گرفتن هیچ آزمونی است. ثانیا تحصیل پزشکی در آذربایجان و در بین دانشگاه های معتبر بین المللی اغلب به زبان انگلیسی است و همین امر بر جذابیت تحصیل پزشکی در آذربایجان می افزاید. ثالثا مهمترین عامل در گرایش دانشجویان خارجی جهت تحصیل پزشکی در آذربایجان، هزینه فوق العاده پایین تحصیل و زندگی در کشور آذربایجان است. این هزینه ها در 6 سال تحصیلی MBBS در کشور آذربایجان (با واحد پول ملی آذربایجان منات) بدین شرح است:

پارامتر6 سال تحصیلی به منات آذربایجان
شهریهAZN480000
اجاره خانهAZN70000
هزینه زندگیAZN50000
هزینه های دیگرAZN10000
کل هزینهAZN610000

با توجه به پایین بودن نرخ تورم در آذربایجان خوشبختانه قیمت اجناس و خدمات مختلف در این کشور به مرور افزایش چشم گیری نخواهد داشت. در جدول ذیل نرخ تورم طی چند سال اخیر در آذربایجان بررسی شده است:

سالنرخ تورم در آذربایجان
2017%12.8
2018%2.3
2019%2.6
2020%3.3
2021%3.2
2022%6.65
2023%13.6

شما می توانید با مطالعه مقاله اخذ ویزای کار در کشور آذربایجان اطلاعات بیشتر و کامل تری در این رابطه کسب نمایید.

شرایط و امتیازات کار پزشکان در آذربایجان

پس از اطلاع در خصوص شرایط کار پزشکان در آذربایجان، اکنون نوبت اطلاع از دلایل و امتیازات کار پزشکی در کشور آذربایجان است. متقاضیان کار پزشکی در آذربایجان باید بدانند که شغل آنها علاوه بر قرار گرفتن در لیست مشاغل مورد نیاز آذربایجان همچنین مشاغل آنها جزء پردرآمدترین مشاغل آذربایجان نیز می باشد. این امر را می توان با مشاهده 3 شغل برتر آذربایجان در جدول زیر تصدیق کرد:

شغلمیانگین درآمد ماهانه به منات آذربایجان (AZN)
جراحAZN17100
پزشکAZN8913
متخصص رادیولوژیAZN8045

از دیگر امتیازات کار پزشکی در آذربایجان می توان به روند آسان و سریع مهاجرت پزشکان و خانواده همراه آنها به آذربایجان نام برد چرا که پزشکان جزء آن دسته از مشاغل محبوب و به شدت مورد نیاز جامعه آذربایجان می باشد. برای اطلاع از شرایط کار پزشکان در سایر کشورهای اروپایی یا آمریکایی همانند تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آمریکا، متقاضیان می توانند از مشاوره های کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوند.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *