ویزای کاری

شرایط کار پزشکان در انگلیس

شرایط کار پزشکان در انگلیس

شرایط کار پزشکان در انگلیس با شرایط کار پزشکان در سایر کشورهای پیشرفته دنیا مختلف است و قوانین مخصوص به خود را داراست. در مقاله زیر، شما می توانید با همراهی متخصصان با تجربه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از شرایط کار پزشکان در انگلیس مطلع و آگاه شوید. کشور انگلستان یکی از قدرت های دنیا به شمار می رود و اقتصاد این کشور در شرایط مطلوبی قرار دارد.

سیستم آموزشی کشور انگلستان بسیار پیشرفته است. دانشجویان می توانند با تحصیل در دانشگاه های این کشور تبدیل به مهندسین، پزشکان، متخصصان و اساتید کاردان شوند. در کشور انگلستان متقاضیان خارجی می توانند به عنوان پزشک مشغول به کار شوند، اما به یاد داشته باشید که این امر نیاز به داشتن اطلاعات کافی درباره شرایط کار پزشکان در انگلیس و میزان حقوق پزشکان در این کشور دارد. مهاجرت به کشور انگلیس از راه های مختلفی از جمله تحصیل، سرمایه گذاری، اشتغال، تاسیس کمپانی و سایر راه های قانونی امکان پذیر است.

  • آیا پزشکان ایرانی می توانند در کشور انگلستان کار کنند؟
  • متوسط درآمد پزشکان در انگلستان چقدر است؟
  • هزینه تحصیل پزشکی در انگلستان چقدر است؟
  • آیا می توان برای تحصیل پزشکی به انگلستان مهاجرت کرد؟
  • بازار کار پزشکی در انگلستان چگونه است؟

شرایط کار پزشکان در انگلیس در 2023

به طور کلی، در سال 2023 شغل پزشکی، یکی از پردرآمدترین مشاغل در نقاط مختلف دنیا است. به دلیل انگلیسی زبان بودن این کشور، مهاجرت کادر درمان به انگلستان بسیار پر طرفدار است. متقاضیان و مهاجران می توانند با کسب ویزای کاری به کشور انگلستان مهاجرت کنند و با مطلع شدن از شرایط کار پزشکان در انگلیس، در زمینه مورد علاقه خود مشغول به کار شوند. مشغول به کار شدن در کشور انگلستان به عنوان یک پزشک در چندین زمینه امکان پذیر است.

چگونگی کار در انگلستان به عنوان پزشک

جهت مشغول به کار شدن در کشور انگلستان به عنوان یک پزشک، کسب مجوز کاری از سازمان GMC الزامی است. سازمان GMC و یا The General Medical Council یک سازمان دولتی در کشور انگلستان است که وظیفه اصلی آن ارائه مجوز کار پزشکی به پزشکان در زمینه های مختلف می باشد. متقاضیان می توانند با مراجعه به سایت این سازمان به صورت آنلاین جهت کسب مجوز اقدام کنند.

متقاضیان و مهاجران خارجی می توانند با سپری کردن دوره های آموزشی پزشکی در دانشگاه های معتبر کشور انگلستان در این کشور مشغول به کار شوند. دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی و کسب مدرک از دانشگاه های پزشکی این کشور در صورتی که شرایط لازم را داشته باشند می توانند با کسب اقامت و مجوز کار در بیمارستان های دولتی و خصوصی کشور انگلستان مشغول به کار در زمینه های مختلف پزشکی و درمانی و بهداشتی شوند.

نرخ بیکاری در انگلستان در سال های 2022 و 2023 به ترتیب 4.2% و 3.7% است. یعنی برای تمامی مشاغل فرصت های شغلی زیادی در انگستان وجود دارد. پزشکان جزو مشاغل مورد نیاز این کشور هستند. یعنی به مراتب تعداد موقعیت های شغلی و شرایط کاری از جمله سطح درآمد، برای پزشکان بسیار بهتر خواهد بود. البته با توجه به دشواری های معادل سازی مدرک و اخذ پیشنهاد شغلی، بهترین راه برای مهاجرت به انگلستان برای مشغول شدن به شغل پزشکی این است که افراد از همان ابتدا برای تحصیل این کشور را انتخاب کنند. یعنی ابتدائا باید ویزای Tier 4 بگیرند.

مشاغل موجود و شرایط کار پزشکان در انگلیس

مشاغل موجود و شرایط کار پزشکان در انگلیس

پزشکانی که در بیمارستان ها، کلینیک ها و درمانگاه های دولتی و همچنین خصوصی انگلستان مشغول به کار هستند می توانند بیمارانی که به این مراکز مراجعه می کنند معاینه، درمان و معالجه کنند. پزشکان جهت مشغول به کار شدن در بیمارستان ها، کلینیک ها و درمانگاه های دولتی و همچنین خصوصی کشور انگلستان نیاز به داشتن دانش و مهارت های پزشکی مورد نیاز می باشند تا بتوانند بیماری های مختلف را تشخیص دهند و یا آن ها را درمان و پیشگیری کنند. از رایج ترین فعالیت های پزشکان در مراکز درمانی می توان به بیهوشی، تزریق داروهای مختلف، جراحی، روانپزشکی، ارتوپدی، زنان و زایمان و سایر موارد اشاره کرد. وظایف پزشکان به زمینه کاری آن ها بستگی دارد. برای مثال، فعالیت پزشک جراح با یک پزشک عمومی و یا دندانپزشک متفاوت است. بدون در نظر گرفتن تخصص یک پزشک، داشتن مهارت های زیر الزامی است:

  • مراقبت عمومی از بیماران
  • معاینه بیمار و تشخیص بیماری
  • یادداشت و تهیه مستندات به عنوان سابقه قانونی
  • همکاری با سایر پزشک ها و کارکنان
  • ارتقا آموزش بهداشت
  • بر عهده گرفتن مسئولیت هایی چون برنامه ریزی
  • نظارت پزشک های تازه کار و جوان تر

افرادی که قصد دارند به عنوان پزشک در انگلستان مشغول به کار شوند، باید یک دوره آموزشی 2 ساله عمومی سپری کنند و از سازمان GMC مجوز کسب کنند. همچنین این افراد باید انتخاب کنند که در چه زمینه ای قصد فعالیت دارند. آموزش متقاضیان معمولا در زمینه های مراقبت های خاص، دارو، متخصص اطفال، روانپزشکی و عمل جراحی ارائه می شود.

ساعات کاری پزشکان در کشور انگلیس

ساعت کاری پزشکان در کشور انگلستان از 8 صبح الی 6:30 بعد از ظهر است. اما به طور کلی ساعات کاری به زمینه کاری پزشکان و فعالیت آن ها بستگی دارد و متغیر است. برای مثال، ممکن است جراحان در روزهای تعطیل و آخر هفته نیز مشغول به کار باشند. اکثر پزشکانی که در کشور انگلستان کار می کنند به صورت نیمه وقت مشغول به کار می شوند تا بتوانند از تمام مهارت ها و دانش خود بهره مند شوند. پزشکان زمینه های مختلف در کشور انگلستان می توانند در روزهای تعطیل نیز کار کنند و درآمد داشته باشند.

افرادی که قصد دارند به عنوان پزشک در کشور انگلیس مشغول به کار شوند، علاوه بر کسب اطلاعات درباره شرایط کار پزشکان در انگلیس، باید انگیزه و پشتکار کافی جهت کار داشته باشند. داشتن توانایی کار در بخش های مراقبت از بیماری، معالجه و تشخیص بیماری بیماران بسیار مهم است. پزشکان می بایست روحیه عالی برای انجام این امور داشته باشند. جهت کسب اطلاعات درباره شرایط معادل سازی مدرک پزشکی در کشور انگلستان می توانید به مقاله معادل سازی مدرک پزشکی در انگلستان مراجعه کنید.

هموطنان عزیز و گرامی که قصد دارند با ارائه مدارک مورد نیاز اقدام به مهاجرت به انگلستان کنند، می توانند با هماهنگی های قبلی به دفتر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنند و از راه های مهاجرت به انگلستان و هزینه های ورود به خاک این کشور و زندگی در شهرهای مختلف انگلیس به صورت کامل آگاه شوند.

3/5 - (2 امتیاز)

8 دیدگاه برای “شرایط کار پزشکان در انگلیس

  1. علیرضا گفت:

    سلام من دانشجوی تخصص ارتوپدی هستم میخاستم بدونم برای کار در انگلیس معادل سازی همانند GPانجام میشه ینی اون دوره دوساله باز هم نیاز هست و اینکه علاوه بر اون دوره دیگه ای برای رشته های جراحی مثل ارتوپدی وجود داره ممنون از توضیحاتتون

    1. داوری گفت:

      سلام
      در خصوص کار در انگلستان با شرایط شما صحبت زیاده که پیشنهاد میکنم ابتدا با ما تماس بگیرید تا تمام اونها رو از ما بشنوید

  2. امید گفت:

    سلام من دانشجوی سال آخر دوره لیسانس فیزیوتراپی هستم. برای گذراندن دوره معادل سازی و آزمون هاش در انگلستان لازمه سابقه کار داشته باشیم یا خیر؟ و اگر آره این سابقه کار باید حداقل چه مدت باشه؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      هم سابقه کار و هم ارزشیابی که آزمون داره

  3. Haley گفت:

    سلام خسته نباشین.اگه بعد از گرفتن مدرک پزشک عمومی بریم بازم باید 2 سال اموزش ببینیم؟؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      در هر صورت نیاز به معادلسازی مدرک و آزمون های پزشکی انگلستان خواهید داشت

  4. دکتر آینده گفت:

    با عرض سلام و ادب
    من پزشکی دانشگاه تهران میخونم و الان هنوز در مقطع علوم پایه هستم…
    میخواستم بدونم برای مهاجرت به کشور های خوب معدل علوم پایه و یا کلا معدل حائز اهمیت است یا خیر ؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      بله حائز اهمیته و اگر معدلتون بالای 17 باشه خیلی خوبه
      در این خصوص مقاله تحصیل پزشکی بدون کنکور را مطالعه نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *