ویزای کاری

شرایط کار پزشکان در کانادا

شرایط کار پزشکان در کانادا

یکی از سوالات پزشکانی که قصد مهاجرت به کشور کانادا و کار در این کشور را دارند این است که شرایط کار پزشکان در کانادا به چه صورت می باشد؟ برای کار در این کشور شرایط و قوانینی وجود دارد که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد. رشته تحصیلی پزشکی، یکی از پرطرفدار ترین رشته های تحصیلی می باشد. بسیاری از دانشجویان قصد دارند برای ادامه تحصیل به کشور کانادا مهاجرت کرده و پس از فارغ التحصیلی در این کشور اقامت داشته باشند و مشغول به کار شوند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله پیش رو سعی دارد اطلاعاتی در رابطه با شرایط کار پزشکان در کانادا در اختیار متقاضیان قرار دهد. ضمن آنکه شما عزیزان را به مطالعه این مقاله دعوت می کنیم، اعلام می داریم که مشاورین ما در این موسسه آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

قوانین و شرایط کار پزشکان در کانادا

همان طور که گفته شد رشته پزشکی یکی از پرطرفدار ترین رشته در بازار جهانی می باشد. کشور کانادا یکی از کشورهای پیشرفته در دنیا محسوب می شود، به همین دلیل افراد زیادی در سراسر جهان به این کشور مهاجرت می کنند. متقاضیان برای تحصیل یا کار در این زمینه دشواری هایی را پیش رو خواهند داشت. شاخه های اصلی پزشکی را به طور کلی می توان به 2 بخش تقسیم کرد، که عبارتند از: 1. علوم پایه پزشکی 2. علوم تخصصی. متقاضیانی که قصد مهاجرت کاری یا تحصیلی به این کشور را دارند می توانند در رشته های زیر مشغول به کار شوند و یا در دانشگاه های این کشور تحصیل کنند.

علوم پایه پزشکیعلوم تخصصی
ژنتیکآناتومیبیومکانیکروماتولوژیجراحی مغز و اعصابارتوپدی، جراحی کلیه و مجاری ادراری
بیو شیمیبیو استاتیکبیو فیزیکچشم پزشکیجراحی زنان و زایمانگوش و حلق و بینی
رویان شناسیهمه گیر شناسیدرون ریز شناسیاروانکولوژیارولوژی اطفالپیوند کلیه
ایمنی شناسیبافت شناسیمیکروب شناسیجراحی سر و گردنجراحی عروقجراحی اطفال
فیزیک پزشکیبیولوژی مولکولیعلوم غذاییجراحی قلب و عروقجراحی پلاستیک
عصب شناسیآسیب شناسیعلوم تغذیه
فوتوبیولوژیداروشناسیرادیولوژی
فیزیولوژیسم شناسی

معادل سازی مدرک پزشکان ایرانی در کانادا

زمانی که به فکر این هستید که در رشته پزشکی تحصیل نمایید حتما این نکته را به یاد داشته باشید که اگر مایل هستید با آن مدرک در کشور دیگری مشغول بکار شوید باید در کشور هدف نیز مدرک خود را معادل سازی کنید تا اجازه کار به عنوان یک پزشک را داشته باشید. در کشور کانادا هم تمامی پزشکانی که مدرک خود را در خارج از کانادا اخذ نموده اند برای کار به عنوان پزشک باید معادل سازی نمایند.

مراحل کلی و اصلی برای تبدیل شدن به یک پزشک کانادایی شامل مراحل ذیل می گردد:

چگونگی معادلسازی مدرک پزشکی در کانادا

نکته ای که در خصوص طی نمودن این فرآیند وجود دارد این است که مراحلی که مشخص شده اند هر کدام نیاز به مدارک و شرایطی دارد که بهتر است از قبل نسبت به طی نمودن هر کدام از این مراحل با یک مشاور یا وکیل مطمئن در ارتباط باشید. در شرایط کنونی بسیاری از پزشکان به جهت موفقیت در مهاجرت و اشتغال در حرفه خود به سمت اتحادیه اروپا روی آورده اند.

قوانین و شرایط کار پزشکان در کانادا

میزان حقوق و دستمزد پزشکان در کانادا

یکی از مشاغل پر در آمد در کشور کانادا پزشکی می باشد. طبق آمارهای ارائه شده از بانک شغلی متوسط در آمد سالیانه پزشکان که شامل پزشک عمومی و پزشک خانواده می شوند 233726$ (دلار کانادا) بوده است. این در حالی است که متوسط درآمد ملی در کشور کانادا حدود 120000$ (دلار کانادا) می باشد. یعنی به عبارت دیگر درآمد سالیانه پزشکان در کانادا دو برابر متوسط درآمد کانادایی ها می باشد و این یک درآمد بسیار ایده آلی در کشور کانادا محسوب می شود:

 

با توجه به بررسی ها پزشکان خانواده در شهر ساسکاچوان بالاترین میزان حقوق را دریافت می کنند. همچنین می توان گفت در آمد سالانه پزشکان متخصص 404328$ (دلار) می باشد و در آمد سالیانه پزشکان فوق تخصص حدودا 464759$ (دلار) تخمین زده می شود. همانند بیشتر کشورهای دنیا افرادی که دوره های رزیدنتی را در کانادا نیز می گذرانند حقوق دریافت می کنند. میزان حقوق با توجه به محلی که شما دوره رزیدنتی را می گذرانید متفاوت می باشد.

شرایط و وظایف مربوط به کار پزشکان در کانادا

شرایط کار پزشکان در کانادا به این صورت می باشد که فرد باید وظایف در نظر گرفته شده را به خوبی انجام دهد. وظایف پزشکان به 5 بخش تقسیم می شود که عبارتند از ارائه توصیه های مراقبت بهداشتی و پیشگیری از بیماری، انجام جراحی های جزیی، در صورت نیاز بیمار به سایر خدمات بهداشتی ارجاع داده شود، تجویز و مدیریت داروها و درمان بیمار و بررسی بیماران و ارزیابی بهداشت فیزیک و درمان و ارائه مشاوره های لازم به آن ها.

مقایسه درآمد سالانه پزشکان در سطح ملی

با مطالعه مقاله پیش رو اطلاعات ابتدایی در رابطه با شرایط کار پزشکان در کانادا به دست آوردید. متقاضیانی که می خواهند در رشته های پزشکی در دانشگاه های کانادا ادامه تحصیل دهند پیشنهاد می شود با مراجعه به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله تحصیل در کانادا را به دقت مطالعه نمایند.

سوالات متداول در باب شرایط کار پزشکان در کانادا

از سوالات پر تکرار در خصوص شرایط کار پزشکان در این کشور عبارتند از:

  • محیط های معمول کار برای پزشکان در کانادا چه مکان هایی است؟ جراحان و متخصصان بیهوشی معمولاً در محیط های روشن و استریل کار می کنند و عمدتا این قشر از پزشکان دارای ساعت کار طولانی مدت خواهند بود. بسیاری از پزشکان و جراحان خارجی در مطب پزشکان کانادایی فعالیت می کنند و تعدادی هم که دارای تجربه بالاتر و مهارت بالاتری هستند در بیمارستان های خصوصی و دولتی کار می کنند.
  • آیا پزشکان خارجی می توانند در کانادا کار کنند؟ در حال حاضر بیش از 7000 پزشک آموزش دیده خارجی فقط در انتاریو ساکن هستند. بر أساس آمار به دست آمده از سایت aipso.webs.com تعداد کل پزشکان خارجی در کانادا تا 10000 نفر نیز افزایش یافته است. براساس وب سایت CIC، سالانه بیش از 2000 پزشک (پزشک عمومی و متخصص) به عنوان مهاجرین فدرال به کانادا مهاجرت کرده اند.
  • پزشکان در کانادا چند ساعت کار می کنند؟ تحت محدودیت های فعلی ساعت کاری در کانادا، با حداکثر شیفت کاری 26 ساعت است که هر 4 روز یک بار شیف پزشکان عوض می شود، ساکنان می توانند 70 ساعت در هفته به طور متوسط و حداکثر 100 ساعت در هفته به کار در کانادا مشغول شوند
  • درآمد پزشکان در کانادا چقدر می باشد؟ متوسط درآمد سالانه (قبل از مالیات) برای پزشکان کانادایی اندکی بیش از 233726$ (دلار) است. اما باز هم یک دامنه از روانپزشکان که حداقل 306000$ (دلار) خالص درآمد دارند تا چشم پزشکان که 266000$ (دلار) خالص در کانادا درآمد ماهیانه خواهند داشت، وجود دارد.
  • کدام استان در کانادا فرصت شغلی بیشتری دارد؟ به طور عمده مهاجران می توانند فرصت های شغلی بهتری در استان های منیتوبا، ساسکاچوان و آلبرتا پیدا کنند.
5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *