ویزای تحصیلی

شرایط کار پس از تحصیل در هند

شرایط کار پس از تحصیل در هند

متقاضیانی که قصد مهاجرت تحصیلی به کشور هندوستان را دارند معمولا سوالاتی در رابطه با شرایط کار پس از تحصیل در هند مطرح می کنند. افرادی که از دانشگاه های کشور هندوستان فارغ التحصیل شده باشند می توانند به راحتی در این کشور مشغول به کار شوند و اقامت دائم هند را به دست آورند. هزینه اقامت و زندگی در کشور هند در شرایط مطلوبی قرار دارد، به همین دلیل فرد و اعضاء خانواده وی می توانند به راحتی در کشور هند زندگی کنند. در راستا تکمیل اطلاعات در رابطه با شرایط تحصیل و شرایط کار پس از تحصیل در هند کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله سعی دارند اطلاعاتی در این رابطه در اختیار شما عزیزان قرار دهند. برای تکمیل اطلاعات خود تا پایان مقاله ما را همراهی کنید.

شرایط تحصیل و کار پس از تحصیل در هند

برای مهاجرت به کشور هندوستان راه ها و روش های مختلفی وجود دارد اما مهاجرت تحصیلی یکی از راه های رایج و پر مخاطب برای اقامت در هند محسوب می شود. متقاضیان خارجی و بین المللی می توانند در تمامی مقاطع تحصیلی ادامه تحصیل دهند، در دانشگاه های هند طول مدت تحصیل در مقطع کارشناسی 3 تا 4 سال، مقطع کارشناسی 2 سال و مقطع دکتری 4 تا 5 سال است. زبان تدریس در دانشگاه های هند زبان انگلیسی است اما در برخی از دانشگاه های محلی امکان تحصیل به زبان هندی نیز وجود دارد. در دانشگاه های هند امکان تحصیل در رشته های مختلف وجود دارد اما رشته هایی مانند: گرایش های مختلف پزشکی، فنی و مهندسی، فلسفه، سینما، مدیریت و علوم کامپیوتر جزء رشته های پر مخاطب در این کشور می باشند.

جهت اخذ پذیرش و تحصیل در هند لازم است فرد در اولین قدم اطلاعاتی در رابطه با دانشگاه های این کشور به دست آورد، پس از بررسی متقاضی باید مدارک تحصیلی پیشین و ریز نمرات، مدرک معتبر TOEFL یا IELTS، گواهی تمکن مالی، انگیزه نامه، اسکن از مدارک شناسایی و پاسپورت معتبر را به دانشگاه مورد نظر ارسال نماید. هزینه تحصیل در دانشگاه های هند با توجه به نوع دانشگاه، رشته و مقطع تحصیلی متفاوت است. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی بین 600$ تا 2500$ (دلار)، مقطع کارشناسی ارشد بین 1000$ تا 4000$ (دلار) و مقطع دکتری بین 3000$ تا 6000$ (دلار) برآورد شده است.

شرایط تحصیل و کار پس از تحصیل در هند

امکان پذیری شرایط کار پس از تحصیل در هند

متقاضیانی که قصد مهاجرت به هند را دارند باید بدانند که از این طریق نمی توانند در کشور هندوستان اقامت دائم داشته باشند. به همین منظور لازم است فرد پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کرده و در این کشور مشغول به کار شود. پس از گذشت 5 سال از شروع کار در کشور هند و پرداخت مالیات فرد می تواند اقامت دائم هند را بدست آورد. از مزایای مهاجرت به کشور هند این است که فرد می تواند به همراه اعضای خانواده (همسر و فرزندانی با سن کمتر از 18 سال) در این کشور اقامت داشته باشد.

برای تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کار هند متقاضی باید مدارک ذیل را ارائه نماید:

  • 4 قطعه عکس پاسپورتی
  • ارائه پاسپورت معتبر
  • ارائه مدارک شناسایی
  • آدرس و محل دقیق اقامت در کشور هندوستان
  • مدارک فارغ التحصیلی از دانشگاه
  • مدرک معتبر زبان
  • ارائه قرار داد کاری با کارفرما یا موسسه ای در کشور هند
  • گواهی تمکن مالی
  • در صورت اقامت با اعضای خانواده باید پاسپورت، مدارک شناسایی اعضاء و سند ازدواج نیز ارائه شود.

سایر راه های اقامت پس از تحصیل در هند

دانشجویان پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه های هند می توانند از طریق سرمایه گذاری در این کشور اقامت داشته باشند. برای سرمایه گذاری در هندوستان راه های مختلفی وجود دارد که عبارتند از: سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت، سرمایه گذاری از طریق خرید ملک و سرمایه گذاری از طریق خرید اوراق قرضه. همچنین باید به این نکته اشاره کرد که فرد می تواند از طریق ازدواج با فردی با تابعیت کشور هندوستان اقامت دائم این کشور را بدست آورد. در این روش متقاضیان باید اثبات نمایند که ازدواج آن ها سوری نبوده و تنها در جهت اخذ اقامت دائم کشور هندوستان نمی باشد. پس از گذشت 7 سال از زندگی مشترک در کشور هند متقاضی می تواند اقدامات لازم را در جهت اخذ اقامت دائم هندوستان انجام دهد. متقاضیان با مطالعه مقاله فوق اطلاعات مختصری در رابطه با شرایط کار پس از تحصیل در هند کسب کردند. برای کسب اطلاعات در رابطه با تحصیل در دانشگاه های معتبر در دنیا و شرایط اقامت پس از تحصیل می توانید با کارشناسان و وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید و از مشاوره های رایگان در نظر گرفته شده استفاده نمایید.

سوالات متداول شرایط کار پس از تحصیل در هند

در این بخش از مقاله قصد داریم تا به برخی از مهمترین سوالات شما در خصوص شرایط کار پس از تحصیل در هند پاسخ دهیم. مهمترین آنها به شرح زیر می باشند:

  • آیا برای کار پس از تحصیل در هند به مجوز اقامت این کشور نیاز داریم؟ تمامی اتباع کشورهای خارجی که به دنبال کار پس از تحصیل در هند هستند، در قدم اول باید برای دریافت مجوز اقامت این کشور اقدام نمایند.
  • شرایط کار پس از تحصیل در هند برای اتباع ایرانی چگونه است؟ شرایط کار پس از تحصیل در هند به ویژه برای اتباع ایرانی که کمتر با زبان انگلیسی و هندی آشنا هستند، کار بسیار دشواری می باشد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *