ویزای تحصیلی

شرایط گرفتن fund آفریقای جنوبی

شرایط گرفتن fund آفریقای جنوبی

شرایط گرفتن fund آفریقای جنوبی در مقایسه با کانادا، انگلستان، ایالات متحده آمریکا، دانمارک و سایر کشورهای توسعه یافته ساده تر است. چرا که در مقایسه با کشورهای گفته شده نسبتا دانشجویان کم تری علاقه مند به تحصیل در آفریقای جنوبی هستند. آفریقای جنوبی کشوری زیبا با خرده فرهنگ های متعدد است که 11 زبان رسمی دارد و از جنوب به اقیانوس های اطلس جنوبی و هند ختم می شود. آفریقای جنوبی همچنین با کشورهای مختلفی از جمله موزامبیک و بوتسوانا همسایه و هم مرز است و به طور کلی در قاره آفریقا صاحب دومین تولید ناخالص داخلی بالا است. به همین دلیل است که اخیرا بانک جهانی اعلام کرده است آفریقای جنوبی کشوری صنعتی به حساب می آید. در این مقاله که از سوی تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه گردیده است در خصوص شرایط گرفتن fund آفریقای جنوبی توضیحاتی ارائه شده است.

  • شرایط تحصیل رشته های مختلف در آفریقای جنوبی چیست؟
  • بهترین کمک هزینه های تحصیلی در آفریقای جنوبی کدامند؟
  • در چه شرایطی می توان در این کشور بورسیه دریافت کرد؟
  • محدودیت های مالی تحصیل در این کشور چیست؟

شرایط گرفتن fund آفریقای جنوبی چگونه است؟

در برخی از کشورهای توسعه یافته برای جلوگیری از محروم ماندن دانشجویان نخبه از تحصیل به دلایل مالی، علاوه بر دولت، دانشگاه و اساتید، موسسات مختلفی نیز وجود دارند که به دانشجویانی که سطح علمی بالایی داشته باشند بورسیه یا فاند اهدا کنند. باید توجه داشت بورسیه یا فاندهای تحصیلی با توجه به سقف سرمایه دانشگاه، موسسه و غیره و همچنین بر اساس رزومه ای که دانشجو ارائه می دهد، تمام یا بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی وی را پوشش می دهد. منتهی فاند در مقایسه با بورسیه از آن جایی که علاوه بر شهریه شامل کمک هزینه زندگی نیز می شود دشوارتر به دست می آید چرا که برای اهدای آن شرایط سخت تری در نظر گرفته شده است. برخی از شرایط گرفتن fund آفریقای جنوبی عبارت هستند از:

  • معدل ممتاز
  • داشتن حداقل 2 مقاله ISI
  • نوشتن کتاب
  • شرکت در مسابقات بین المللی مثل موت کورت و ترجیحا کسب مقام اول تا سوم
  • داشتن نمره زبان انگلیسی بالا مثال تافل 100 به بالا یا آیلتس 7 به بالا
  • عضویت در بنیادهای خاص در ایران مثل بنیاد نخبگان ایران، سازمان نظام مهندسی ایران، کانون وکلای دادگستری ایران و غیره
  • توصیه نامه از اساتید مقطع قبلی
  • کسب جایزه های بین المللی مثلا اخذ رتبه های برتر در المپیادهای دانش آموزی و دانشجویی
  • داشتن فعالیت های غیر درسی مثل کسب مدال طلای ورزشی و غیره
  • داشتن سابقه کار عملی مرتبط با رشته تحصیلی و غیره

شرایط گرفتن fund آفریقای جنوبی چگونه است؟

هزینه تحصیل در صورت نداشتن شرایط گرفتن fund آفریقای جنوبی

تحصیل در آفریقای جنوبی نه برای آفریقایی ها و نه برای خارجی ها رایگان نیست یعنی برای ثبت نام در دانشگاه های این کشور علاقه مندان باید شهریه پرداخت نمایند. منتهی در مقایسه با بسیاری دیگر از کشورهای دنیا می توان بیان داشت که هزینه های تحصیل در آفریقای جنوبی به جز در رشته هایی مثل پزشکی و مدیریت، تقریبا پایین است. واحد پول رسمی آفریقای جنوبی راند است و شهریه دانشگاه های این کشور با توجه به رشته انتخابی به طور متوسط 95000ZAR (راند آفریقای جنوبی) و در برخی رشته ها مثل پزشکی تا 178000ZAR (راند آفریقای جنوبی) می باشد. البته دانشجویان بین المللی در آفریقای جنوبی باید یک هزینه اضافه ای به میزان 35000ZAR (راند آفریقای جنوبی) نیز پرداخت نمایند.

باید توجه داشت که نرخ بیکاری در آفریقای جنوبی متاسفانه 29.8% است در نتیجه اگر دانشجویان قصدشان مهاجرت به آفریقای جنوبی باشد و بخواهند پس از اتمام تحصیلات خود کاری در این کشور پیدا کنند و نتیجتا بتوانند اقامت خود را تمدید نمایند، بهتر است از دانشگاه های برتر آفریقای جنوبی پذیرش بگیرند. بهترین دانشگاه های آفریقای جنوبی عبارت هستند از:

رتبه در رنکینگ ملیبرترین دانشگاه های آفریقای جنوبیشهری که دانشگاه در آن واقع گردیده
1University of PretoriaPretoria
2University of Cape TownCape Town
3University of the WitwatersrandJohannesburg
4University of JohannesburgJohannesburg
5University of KwaZulu-NatalDurban
6Universiteit StellenboschStellenbosch
7North-West UniversityPotchefstroom
8University of the Western CapeBellville
9Rhodes UniversityGrahamstown
10University of the Free StateBloemfontein

تامین هزینه در صورت نداشتن شرایط گرفتن fund آفریقای جنوبی

دانشجویانی که شرایط گرفتن fund آفریقای جنوبی را نداشته باشند باید حداقل شهریه دانشگاه برای تمامی مدت تحصیل و هزینه زندگی 1 سال اول خود را داشته باشند. چرا که برای اخذ ویزای تحصیلی لازم است شهریه دانشگاه را جلوتر به حساب آن واریز نمایند منتهی می توانند امیدوار باشند کار دانشجویی پیدا کنند. کار دانشجویی در آفریقای جنوبی پاسخگوی پرداخت شهریه دانشگاه نیست و از آن جایی که نرخ بیکاری در این کشور بالا است ممکن است دانشجو نتواند 1 سال اول کاری پیدا کند. ولی این شانس وجود دارد در صورت تسلط داشتن به زبان انگلیسی بتواند در دوره های کارآموزی تخصص هایی مرتبط با رشته خود شرکت نموده و معمولا پس از چند ماه حقوق دریافت کند. نرخ بیکاری در آفریقای جنوبی در نمودار ذیل طی چند سال نشان داده شده است:

نرخ بیکاری در آفریقای جنوبی

هزینه زندگی در آفریقای جنوبی

زندگی در آفریقای جنوبی مجموعا از ایران ارزان تر است؛ به عبارت دقیق تر زندگی تک نفره در آفریقای جنوبی در سال 2022 ماهیانه بین 600$ تا 900$ (دلار آمریکا) می باشد. رقم دقیق هزینه های زندگی در آفریقای جنوبی بستگی به شهر محل اقامت و سبک زندگی افراد دارد به عنوان مثال اجاره مسکن با متراژ زیاد در شهری مثل ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی منجر می شود در نهایت هزینه زندگی فرد به 900$ (دلار آمریکا) هم برسد. در حالی که در شهرهای کوچک تر با تهیه خوابگاه دانشجویی می توان هزینه های زندگی در آفریقای جنوبی را به ماهی 600$ (دلار آفریقای جنوبی) نیز رساند.

البته متوسط درآمد ماهیانه در آفریقای جنوبی حدود 1000$ (دلار امریکا) است در حالی که در موناکو ماهیانه 15000$ (دلار آمریکا) و در آلمان حدود 3000$ (دلار آمریکا) می باشد. درنیتجه دانشجویان که هنوز مدرک تحصیلی خود را دریافت نکرده اند و نمی توانند تمام وقت مشغول به کار باشند ماهیانه بین 70$ تا 150$ (دلار آمریکا) حقوق دریافت می کنند. در این مقاله اطلاعاتی در خصوص شرایط گرفتن fund آفریقای جنوبی ارائه شد. علاقه مندان به مهاجرت به آفریقای جنوبی می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و بررسی شدن رزومه خود با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *