ویزای تحصیلی

اخذ بورس تحصیلی در لیتوانی

اخذ بورس تحصیلی در لیتوانی

اخذ بورس تحصیلی در لیتوانی در سال 2024 یکی از روش های گرفتن اقامت دائم برای متقاضیان تحصیل در مقاطع مختلف این کشور محسوب می شود. به علت عضویت این کشور در اتحادیه اروپا (EU) اخذ بورس تحصیلی در لیتوانی برای دانشجویان و متقاضیان جذاب می باشد. چند هزار دانشجو در این کشور تحت عنوان برنامه های مختلف و بورس های تحصیلی به تحصیلات خود ادامه می دادند. اخذ بورس تحصیلی در لیتوانی از مشغله های دانشجویان در خصوص ادامه تحصیل محسوب می گردد که توانسته مورد استقبال افراد قرار گیرد. ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت کوشیده ام که با بررسی شرایط اخذ بورس تحصیلی در لیتوانی این امر دشوار و سخت را برای افراد ممکن سازیم.

  • هزینه تحصیل در کشور جمهوری چک چقدر است؟
  • آیا می توان بدون استفاده از بورسیه تحصیلی در این کشور هزینه های تحصیل در این کشور را تامین کرد؟
  • شرایط دریافت بورسیه تحصیلی لیتوانی چیست؟
  • بهترین دانشگاه های لیتوانی کدامند؟

تحصیل دانشجویان خارجی در لیتوانی

هم اکنون دانشجویان بسیاری از 95 کشور گوناگون دنیا در لیتوانی به تحصیل می پردازند. دولت این کشور کمک هزینه تحصیلی را برای دانش آموزان پیشرفته، استادان و یا پژوهشگران مؤسسات آموزش عالی و پژوهش های خارجی تعیین کرده است و آنها را قادر به مطالعه و تحصیل در موسسات آموزش عالی این کشور می نماید. دانشجویان، سخنرانان و محققان از حوزه های مختلف مطالعات و تحقیقات می توانند برای بورس تحصیلی لیتوانی درخواست کمک کنند. اما آیا از دانشگاه های برتر لیتوانی و رتبه این دانشگاه ها در سطح بین المللی نیز باخبرند. برای اطلاع از برترین دانشگاه های لیتوانی در سال 2024 لطفا به جدول زیر توجه نمائید:

دانشگاهرتبه در رنکینگ دانشگاهی جهان (QS)
دانشگاه ویلنیوس (vu.lt)473
دانشگاه فنی ویلنیوس گدمیناس (vilniustech.lt)801- 850
دانشگاه فنی کائوناس (en.ktu.edu)801- 850
دانشگاه ویتائوتاس ماگنوس801- 850

شرایط اخذ بورس تحصیلی در لیتوانی

پس از سال 2015 میلادی تعداد پذیرش دانشجویان خارجی در لیتوانی رو به افزایش می باشد. چندین هزار دانشجو در این کشور تحت عنوان برنامه های مختلف و بورس های تحصیلی به تحصیلات خود ادامه می دادند. در حال حاضر دانشجویان از 95 کشور مختلف دنیا در لیتوانی تحصیل کرده اند. اکثر دانشجویان خارجی دانشگاه علوم پزشکی لیتوانی را انتخاب می کنند. در حال حاضر 734 دانشجوی خارجی در این دانشگاه تحصیل می کنند.

دولت لیتوانی کمک هزینه تحصیلی را برای دانش آموزان پیشرفته، استادان و یا پژوهشگران مؤسسات آموزش عالی و پژوهش های خارجی تعیین نموده است و آنها را قادر به مطالعه و تحصیل در موسسات آموزش عالی جمهوری لیتوانی می نماید. دانشجویان، سخنرانان و محققان از حوزه های مختلف مطالعات و تحقیقات می توانند برای بورس تحصیلی لیتوانی درخواست کمک کنند. مبنای اعطای انواع بورسیه های دانشگاهی در کشور لیتوانی اثبات دو معیار اساسی زیر توسط دانشجوی متقاضی می باشد:

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی لیتوانی

اخذ انواع بورس تحصیلی در لیتوانی

شرایط اخذ بورسیه در هر کشور نیز متغیر می باشد. بورسیه های تحصیلی توسط آموزش های عالی و برنامه های بورس بین المللی نیز ارائه می گردد. بورس های تحصیلی مختلف در سالهای اخیر عبارتند از:

  • بورسیه تحصیلی که مختص دوره های آموزشی زبان لیتوانیایی می باشد.
  • بورسیه تحصیلی که مختص دوره فرهنگی برای اشخاص با تابعیت خارجی می باشد.
  • بورسیه تحصیلی که مختص دوره های زبان و همچنین دوره های فرهنگی در این کشور می باشد.
  • بورس تحصیلی که مختص دوره های کوتاه مدت می باشد. 1 الی 2 ترم به مطالعه همه رشته ها نیز می پردازند.
  • بورس تحصیلی Shocalrships که مختص تحصیلات مقطع فوق لیسانس به صورت تمام وقت می باشد.

سیستم آموزش مقطع تحصیلات عالیه لیتوانی

به صورت کلی مؤسسات آموزش عالی موجود در این کشور دارای 2 نوع نظام آموزشی مختلف می باشد. کلیه دانشگاه ها و هم چنین کالج ها و موسسات آموزش عالی غیر دانشگاهی در این کشور به صورت کلی مطالعات تکمیلی در دوره های مختلف انجام می شود. این دوره ها عبارتند از:

  • دوره تحصیلات تکمیلی
  • دوره تحصیلات ویژه مطالعات دکتری

اخذ انواع بورس تحصیلی در لیتوانی

بررسی هزینه تحصیل در لیتوانی

هزینه لازم برای تحصیل در لیتوانی و هم چنین میزان هزینه زندگی در لیتوانی ممکن است که برای تعداد زیادی از اشخاص، غیر مناسب و سنگین باشد. به همین منظور بررسی تمامی اطلاعات در زمینه بورسیه تحصیلی این کشور از موارد حائز اهمیت می باشد. به صورت متوسط میزان ​​هزینه تحصیل در موسساتی که به آموزش عالی می پردازند به صورت تقریبی میانگین 1000€ الی 5300€ (یورو) ویژه تحصیلات مقطع کارشناسی، در مقطع کارشناسی ارشد در لیتوانی به ازای هر سال به میزان از 2200€ الی 6500€ (یورو) در سال و برای مقطع دکترا این هزینه تحصیل شامل 7100€ تا 8500€ (یورو) می باشد.

با توجه به اینکه تحصیلات عالی در اکثر نقاط جهان گران تمام شده است، بیش از سه چهارم دانشجویان بین المللی با تحصیل در لیتوانی موافقند ولی ممکن است بسیاری از افراد با این هزینه نیز مشکل داشته باشند. به همین دلیل اشخاص متقاضی تحصیل در این کشور می خواهند که شرایط خود و هم چنین کشور خود را برای دریافت بورسیه تحصیلی مورد بررسی قرار دهند.

کلیات اخذ بورس تحصیلی در لیتوانی

دانشجویان بین المللی در صورت داشتن شرایط عالی امکان بهره مندی از بورسیه های تحصیلی در لیتوانی را خواهند داشت. در واقع بورسیه های تحصیلی بخشی از هزینه تحصیل و زندگی را پوشش می دهند. مهم ترین بورسیه های تحصیلی در کشور لیتوانی عبارتند از:

  • بورسیه ای مختص به دوره های تحصیلی در تابستان
  • بورسیه ای برای مدت زمان معین (کوتاه مدت)
  • بورسیه ای برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به صورت تمام وقت

به طور کلی تاریخ اول آوریل مهلت ارسال مدارک است. همچنین مهلت درخواست بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد در لیتوانی با توجه به رشته تحصیلی در اواسط ماه جولای امکان پذیر خواهد بود.

اخذ بورس تحصیلی در لیتوانی در مقطع کارشناسی

بورسیه تحصیلی در لیتوانی در مقطع کارشناسی به تمامی دانشجویان بدون محدودیت و در تمامی رشته ها اعطا می گردد. بورسیه های تحصیلی در مقطع کارشناسی در کشور لیتوانی امتیاز پوشش دهی هزینه تحصیل و زندگی را خواهند داشت. در نظر داشته باشید که بورسیه در مقطع کارشناسی تنها یکبار در سال به متقاضیان اعطا می گردد که تنها تعداد معدودی موفق به دریافت این بورسیه خواهند بود.

اخذ بورس تحصیلی در لیتوانی در مقطع کارشناسی ارشد

بورسیه تحصیلی که در مقطع کارشناسی ارشد به دانشجویان اعطاء می گردد به صورت تمام وقت می باشد. جهت اخذ پذیرش در خصوص اخذ بورس تحصیلی در لیتوانی در مقطع کارشناسی ارشد ارائه مدارک زیر الزامی است:

  • ترجمه کلیه مدارک تحصیلی به زبان انگلیسی یا لیتوانیایی
  • ارائه مدرک زبان در سطح B2
  • انگیزه نامه
  • ارائه نامه پذیرش رسمی از دانشگاه معتبر

بورسیه CBD و JELVIX2019 جزء مهم ترین بورس های تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد در لیتوانی می باشند.

اخذ بورس تحصیلی در لیتوانی در مقطع دکتری

قبولی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد از شرایط اولیه جهت اخذ بورس تحصیلی در لیتوانی در مقطع دکتری است. مدارک و الزاماتی که در خصوص اخذ بورس تحصیلی در لیتوانی در مقطع دکتری نیاز است عبارتند از:

  • سن متقاضی بالاس 24 سال باشد.
  • ارائه توصیه نامه معتبر
  • ارائه نامه سلامت جسمی و روحی دانشجو
  • ارائه نامه پذیرش رسمی

مدارک لازم برای اخذ بورس تحصیلی در لیتوانی

اشخاص متقاضی اخذ بورس تحصیلی در لیتوانی در راستای دریافت بورسیه تحصیلی در این کشور ملزم به تحویل دادن مدارک زیر می باشند:

  • به همراه داشتن مدارک تحصیلی که بیانگر سطح عالی نمرات این اشخاص باشد.
  • به همراه داشتن مقاله هایی که در بر گیرنده ISI می باشند.
  • به همراه داشتن نمره GMAT که بیان گر میزان ضریب هوشی این اشخاص می باشد.
  • به همراه داشتن مدرکی که بیانگر نمره بالای این اشخاص باشد

بیان این نکته حائز اهمیت می باشد که در برخی از موارد این امکان وجود دارد که مدارک مورد نیاز این اشخاص بیشتر از موارد مطرح شده باشد که البته این موضوع به نوع دانشگاه مورد نظر مرتبط است. اگر شما هم پس از مطالعه مقاله اخذ بورس تحصیلی در لیتوانی برای اخذ اطلاعات بیشتر علاقه مند شدید می توانید با مشاوره با وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و هم چنین مطالعه مقالاتی نظیر راه های مهاجرت به لیتوانی و یا تحصیل در لیتوانی به اطلاعات زیادی دست یابید.

بررسی پرسش هایی درباره بورسیه تحصیلی در لیتوانی

از مهم ترین پرسش هایی که در این رابطه مطرح می شوند عبارتند از:

  • مهم ترین مسئله در رابطه با دریافت بورسیه تحصیلی در لیتوانی چیست؟ افرادی که قصد دریافت بورسیه تحصیلی در این کشور را دارند، باید در ابتدا یک رزومه تحصیلی خوب در اختیار داشته باشند. در چنین شرایطی است که فرد می تواند امید به بورسیه داشته باشد.
  • آیا همه دانشجویان خارجی می توانند در لیتوانی بورسیه دریافت کنند؟ خیر. فقط افرادی می توانند بورسیه تحصیلی خود را دریافت کنند که در این کشور رزومه تحصیلی قوی داشته باشند. افرادی که به عنوان نخبه وارد لیتوانی می شوند نیز شانس بالایی برای دریافت بورسیه خواهند داشت.
  • مقدار تعیین شده بورسیه تحصیلی لیتوانی چقدر است؟ این بورسیه برای دانشجویان خارجی بسته به توانایی دانشگاه دارد. می توان سطح نرمال آن را برای دانشجویان در حدود مبلغ شهریه دانشگاه ارزیابی کرد.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *