ویزای تحصیلی

شرایط گرفتن Fund از مالزی

شرایط گرفتن Fund از مالزی

شرایط گرفتن Fund از مالزی برای دانشجویان بین المللی واجد شرایط آسان است و موسسات آموزش عالی مالزی بورسیه تحصیلی برای دانشجویان خارجی در دسترس قرار داده اند. تحصیل در خارج از کشور نه تنها قدمی بزرگ برای تحقق آرزوهای شغلی شماست بلکه فرد را قادر می سازد تا دنیایی از تجربیات جدید را کشف کند. اگر به دنبال تحصیل در دانشگاه های مالزی هستید در حقیقت فرصت هایی برای درخواست بورس تحصیلی وجود دارد که این امر به نوعی در کاهش هزینه ها موثر است. به این منظور و با توجه به افزایش درخواست مهاجرت تحصیلی کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تصمیم دارند در این نوشتار به بررسی شرایط تحصیل و شرایط گرفتن Fund از مالزی بپردازند و اطلاعات مفیدی در اختیار متقاضیان قرار دهند.

  • هزینه تحصیل در مالزی چقدر است؟
  • آیا می توان در مالزی بورسیه تحصیلی سنگین دریافت کرد؟
  • محدودیت های مالی دانشجویان در کشور مالزی چیست؟
  • آیا مالزی مقصد مناسبی برای تحصیل است؟
  • هزینه های تحصیل در مالزی از چه طرقی قابل پرداخت هستند؟

شرایط گرفتن Fund از مالزی چیست؟

هر یک از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی مالزی بورسیه های تحصیلی متنوعی ارائه می دهند که تنها متقاضیان برتر و واجد شرایط می توانند از آن بهره مند شوند. هر نوع از بورس های تحصیلی با توجه به دانشگاه، دوره و نوع برنامه تحصیلی متفاوت است. متداول ترین شکل کمک های مالی در طول دوران تحصیل اخذ بورس تحصیلی است، سوالی که مطرح می شود این است که نحوه اخذ فاند و بورس تحصیلی در کشور مالزی به چه صورت می باشد؟ در پاسخ این سوال می توان گفت دانشجویان باید پس در هنگام بررسی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور مالزی شرایط اخذ بورس تحصیلی در دانشگاه های مورد نظر را بررسی کنند. دولت مالزی برای دانشجویان خارجی و بین المللی وجوهی را فراهم می کند که یکی از این صندوق ها بورسیه تحصیلی مشترک المنافع کشور مالزی و برنامه کمک هزینه تحصیلی SEP است.


در حال حاضر اعطای فاند در مالزی محدود و دریافت آن با رقابت همراه است، لازم به ذکر است وزارت آموزش عالی مالزی برای دانشجویان بین المللی که مایل به ثبت نام در دانشگاه مالزی هستند 2 برنامه بورسیه تحصیلی در نظر گرفته است که به شرح ذیل است.

  • کمک هزینه به اتباع کشورهای مشترک المنافع CSFP که تنها به دانشجویان با تابعیت کشورهای مشترک المنافع اعطاء می شود.
  • بورسیه تحصیلی بین المللی MIS که با هدف تحصیلات تکمیلی دانشجویان با استعداد بین المللی در برخی از زمینه های خاص در نظر گرفته شده است.

شرایط گرفتن Fund از مالزی چیست؟

تخفیف شهریه در دانشگاه­ های مالزی

تخفیف شهریه تنها در دانشگاه ­های خصوصی کشور مالزی وجود دارد و دانشگاه­ های دولتی این کشور تخفیف شهریه ندارند. اگر تخفیفی در دانشگاه­ های خصوصی وجود داشته باشد فقط به دلیل جذب بیشتر دانشجوی خارجی خواهد بود و به داشتن معدل بالا، داشتن مقاله و از این قبیل موارد بستگی ندارد. در حال حاضر متقاضیان حتی به فکر تخفیف شهریه در دانشگاه­ های خصوصی نیز نباید باشند و برای مهاجرت تحصیلی به این کشور باید همه شرایط را بررسی نمایند.

شرایط گرفتن Fund از مالزی در مقاطع مختلف

در دانشگاه های مالزی امکان تحصیل در هر 3 مقطع دانشگاهی وجود دارد، در هر مقطع تحصیلی امکان اخذ بورسیه تحصیلی برای دانشجویان وجود دارد. در جدول زیر سعی داریم به بررسی بورسیه تحصیلی در مقاطع مختلف تحصیلی بپردازیم.

مقطع تحصیلیشرایط اخذ Fund
لیسانساخذ بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی بسیار رقابتی است، به دلیل پایین بودن سطح علمی دانشجویان تعداد بورس های ارائه شده در این مقطع محدود است. به همین جهت دانشجویانی که دارای نمرات بالایی هستند می توانند بورس تحصیلی دریافت کنند. برخی از بورس های تحصیلی ارائه شده در این مقطع عبارتند از بورسیه تحصیلی ووتنبرگ در آلمان- مالزی، بورسیه تحصیلی الیزابت گرینشیلد، بورسیه تحصیلی در رشته های هنر، مجسمه سازی و موسیقی
فوق لیسانسدانشجویان با ارائه مدارک تحصیلی معتبر و مدارک علمی و پژوهشی عالی می توانند بورسیه تحصیلی دریافت کنند. امکان اخذ بورسیه تحصیلی در این مقطع نیز محدود است اما در مقایسه با مقطع کارشناسی در دسترس تر می باشد. جهت اخذ بورس تحصیلی در این مقطع لازم است دارای مدرک زبان با نمره بالا و رزومه تحصیلی (علمی و پژوهشی) بسیار قوی باشید. برخی از بورس های تحصیلی ارائه شده در این مقطع عبارتند از بورس تحصیلی جف شو، بورسیه تحصیلی بنیاد خیاطی، بورسیه تحصیلی فارغ التحصیلان دانشگاه موناش در مالزی
دکتریاخذ بورسیه تحصیلی در این مقطع در مقایسه با 2 مقطع قبلی آسان تر است، برای اخذ بورسیه تحصیلی در مقطع دکتری باید با سوپروایزر (استاد راهنما) مکاتبه داشته باشید. علاوه بر این دانشجویان باید دارای مقالات علمی ISI، ژورنالی و تحقیقات علمی و پژوهشی معتبر باشند. از جمله بورس های تحصیلی ارائه شده در مقطع دکتری در مالزی می توان به MAHASA، بورس تحصیلی دکتر تیلور، بورسیه تحصیلی دانشگاه تکنولوژی مالزی UTM و بورس تحصیلی TWAS- USM اشاره نمود.

هزینه تحصیل و گرفتن Fund از مالزی

آموزش عالی در دانشگاه های مالزی رایگان نیست و با توجه به افزایش نرخ تحصیلی و تغییر نرخ ارز مهم است از قبل برنامه ریزی کنید. هزینه تحصیل در دانشگاه های مختلف مالزی با توجه به مقطع و رشته تحصیلی متغیر است، دانشجویان برای تحصیل در مقطع کارشناسی باید سالانه مبلغی بین 12000$ تا 16000$ (دلار)، مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های دولتی سالانه بین 6000$ تا 7500$ (دلار) و دانشگاه های خصوصی بین 10000$ تا 12000$ (دلار) و مقطع دکتری سالانه بین 10000$ تا 16000$ (دلار) پرداخت کنند.

دانشجویان بین المللی لازم است علاوه بر شهریه دانشگاه هزینه های زندگی در مالزی را نیز در نظر داشته باشند، هزینه های زندگی با توجه به محلی که در آنجا اقامت دارید و نوع زندگی شما متغیر می باشد اما به طور کلی میتوان گفت هزینه های زندگی در مالزی مقرون به صرفه است، حتی افرادی که در شهر کوالالامپور نیز زندگی می کنند هزینه های زندگی کمی پرداخت می کنند زیرا این شهر به عنوان یکی از شهرهای ارزان قیمت در دنیا شناخته می شود. دانشجویان برای زندگی در مالزی باید ماهانه مبلغی بین 3400$ الی 4600$ (دلار) پرداخت کنند. اگر قصد مهاجرت تحصیلی به مالزی را دارید پیشنهاد میکنیم برای تکمیل اطلاعات مقاله هزینه تحصیل و زندگی در مالزی را مطالعه کنید.

کشور هند یکی دیگر از کشورهای آسیایی است که در اختیار دانشجویان بین المللی فاند تحصیلی قرار میدهد. برای اطلاع از شرایط اخذ بورس تحصیلی از دانشگاه های هند به مقاله شرایط گرفتن Fund از هند رجوع کنید. برای دریافت اطلاعات تکمیلی در خصوص نحوه اخذ Fund از دانشگاه های مختلف در دنیا می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

پرسش های کلیدی درباره بورسیه تحصیلی در مالزی

برخی از مهم ترین پرسش هایی که در این رابطه مطرح می شوند عبارتند از:

  • آیا هزینه های تحصیل در مالزی بالا است؟ بله این هزینه ها ممکن است برای برخی از افراد بالا باشد و معمولا نزدیک به 10000$ (دلار) در سال است.
  • آیا همه افراد می توانند در مالزی به بورسیه دسترسی داشته باشند؟ بله این امکان فقط برای افرادی وجود دارد که از نظر علمی شرایط بسیار خوبی دارند.
  • آیا امکان دریافت تخفیف های دانشجویی در این کشور وجود دارد؟ بله این امکان وجود دارد با این حال معمولا تخفیف ها جزئی است
1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *