ویزای تحصیلی

شرایط گرفتن fund از گرجستان

شرایط گرفتن fund از گرجستان

شرایط گرفتن fund از گرجستان ساده نیست چراکه برخلاف کشورهای ثروتمند اروپایی، دانشگاه های گرجستان بورسیه کمی برای دانشجویان در نظر میگیرند. چرا که کشور گرجستان کشوری کم درآمد و در حال توسعه است و اگرچه تعداد گردشگران آن طی سال های اخیر افزایش چشم گیری داشته است، گرجستان هنوز هم جزو کشورهای در حال توسعه قرار می گیرد. در این مقاله که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در خصوص شرایط گرفتن fund از گرجستان در سال 2022 به سوالات ذیل پاسخ داده شده است:

  • هزینه تحصیل در گرجستان بدون گرفتن بورسیه و فاند تحصیلی چقدر است؟
  • شرایط و مدارکی که برای گرفتن بورسیه از گرجستان باید وجود داشته باشد کدام اند؟
  • چه کسانی شانس بالایی برای دریافت بورسیه دارند؟
  • محدودیت های مهاجرت به گرجستان به عنوان دانشجو چیست؟
  • هزینه ماهیانه زندگی در گرجستان چه میزان می باشد؟
  • شانس پیدا کردن شغل مناسب پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه های گرجستان چقدر است؟

بررسی شرایط گرفتن fund از گرجستان در سال 2022

از آن جایی که تحصیل در کشور گرجستان از سوی دانشجویان بین المللی طرفداران زیادی ندارد، شاید به نظر برسد اخذ بورسیه و فاند از این کشور ساده باشد. اما با توجه به این که کشور گرجستان برخلاف ایتالیا، کانادا، آمریکا و غیره کشوری در حال توسعه است و بودجه و سرمایه کافی برای بورسیه دادن به دانشجویان ندارد، کسانی که بخواهند موفق به اخذ فاند شوند باید شرایط ویژه ای داشته باشند. کلیات شرایط گرفتن fund از گرجستان در سال 2022 به شرح ذیل است:

  • معدل A
  • داشتن مقالات، علی الخصوص مقالات ISI
  • کنفرانس های معتبر، علی الخصوص کنفرانس های بین المللی
  • شرکت در رقابت های بین المللی مثل موت کورت و کسب مقام
  • نمره زبان بالا
  • داشتن رزومه خوب مثل سابقه تحصیل در دانشگاهی که رنکینگ خوبی داشته و سابقه انجام کار مرتبط با رشته تحصیلی
  • عضویت در گروه های علمی برتر مثل بنیاد ملی نخبگان کشور، کانون وکلای دادگستری، نظام مهندسی و غیره
  • نوشتن کتاب
  • فعالیت در حوزه های غیردرسی مثل کسب مدال ورزشی و غیره

بررسی شرایط گرفتن fund از گرجستان

ویژگی ها و شرایط گرفتن fund از گرجستان

انواع بورسیه های و فاندهای تحصیلی در سال جاری در گرجستان به شرح ذیل است:

نام دانشگاه ارائه دهنده فاندمقطع تحصیلی
Ilia State UniversityPhD
Georgia Universities, Tbilisi State UniversityMasters

در ادامه به ارائه توضیحاتی در خصوص انواع بورسیه های معرفی شده در گرجستان پرداخته خواهد شود:

  • Ilia State University: 12 فاند کامل (Fully Funded) از سوی دانشگاه ایلیای گرجستان (Ilia State University) به دانشجویان بین المللی که رزومه خوبی داشته باشند تخصیص داده می شود. این بورسیه علاوه بر این که هزینه های تحصیلی افراد را در گرجستان پوشش می دهد به دانشجویانی که موفق به اخذ آن شوند تا دسامبر سال 2021 ماهانه مبلغی را معادل 500€ (یورو) پرداخت می کند.
  • Georgia Universities, Tbilisi State University: این بورسیه به دانشجویان مقطع کارشناسی ارشدی که قصد دارند در رشته اقتصاد تحصیل کنند و رزومه خوبی دارند داده می شود. این بورسیه توسط بانک جهانی، دولت گرجستان، وزارت امور خارجه نروژ، دولت آلمان، OSI و غیره پرداخت می گردد. این بورسیه برای دانشجویان گرجی است و تنها به 10 نفر از دانشجویان بین المللی داده خواهد شد. شرایط اخذ این بورسیه نیز به صورت ذیل است:
شرایط اخذ بورسیهمیزان مبلغ دریافتی به لاری
گرفتن 100% در کنکور گرجستاناخذ مبلغ GEL2250
گرفتن 70% در کنکور گرجستاناخذ مبلغ GEL1575
گرفتن 50% در کنکور گرجستاناخذ مبلغ GEL1125

شرایط گرفتن fund از گرجستان در رشته اقتصاد

لازم به ذکر است در خصوص بورسیه دانشگاه گرجستان که به دانشجویان رشته اقتصاد اختصاص دارد، بورسیه 100% تنها به دانشجویان محلی یعنی کسانی که تابعیت گرجستان را دارند، داده می شود. دانشجویان بین المللی که موفق به اخذ بورسیه شوند تنها تا سقف 60% از هزینه های آن ها پرداخت خواهد شد و مابقی شهریه را باید خود بپردازند. شهریه مربوطه حدود 3000$ (دلار آمریکا) در هر سال تحصیلی است که برای بالا بردن شانس اخذ ویزا دانشجویانی که موفق به اخذ بورسیه نشده اند بهتر است تمام آن را از 1 سال جلوتر پرداخت کنند. علاوه بر شهریه دانشگاه، دانشجویان باید زمان اخذ ویزا و پذیرش نشان دهند توانایی پرداخت هزینه های زندگی در گرجستان را نیز دارند که ماهیانه حدود 450$ (دلار آمریکا) می باشد. در نمودار ذیل متوسط هزینه زندگی در گرجستان و ترکیه مقایسه شده است:

مقایسه متوسط هزینه ماهیانه زندگی در گرجستان و ترکیه

مقایسه گرفتن fund از گرجستان و ترکیه

دو کشور گرجستان و ترکیه هر دو جزو کشورهای در حال توسعه به حساب می آیند منتهی سرعت رشد اقتصادی ترکیه و همچنین میزان درآمد ماهیانه در ترکیه بسیار بالاتر از گرجستان می باشد. نتیجتا دولت ترکیه برای جذب بیشتر دانشجویان بین المللی بودجه بیشتری برای اختصاص دادن به دانشجویان ترکیه ای و دانشجویان خارجی در نظر گرفته است. با توجه به بیشتر بودن تعداد بورسیه ها و فاندهای تحصیلی در ترکیه، اخذ آن نیز ساده تر از بورسیه هایی است که گرجستان در نظر گرفته است. همچنین لازم به ذکر است غالب بورسیه ها و فاندهایی که گرجستان اختصاص می دهد از سوی دولت ها و سازمان های خارجی در نظر گرفته شده اند نه دولت خود گرجستان.

مزایا و معایب مهاجرت به گرجستان

مهاجرت به گرجستان برای دانشجویان کشورهایی مثل ترکمنستان، پاکستان و غیره که از گرجستان شرایط ضعیف تری دارند، مزایای زیادی به همراه خواهد داشت. اما کسانی که می خواهند سبک و سطح زندگی خود را به میزان قابل توجهی ارتقا دهند بهتر است کشورهای توسعه یافته و قدرتمندی مثل مجارستان، سوئد، هلند، کانادا، ایتالیا، دانمارک و غیره را انتخاب کنند. البته باید توجه داشت در برخی از کشورهای اروپایی از جمله فرانسه امکان تحصیل رایگان وجود دارد و در نتیجه دانشجویان لازم نیست هزینه خیلی زیادی پرداخت نمایند.

در این مقاله که از سوی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است در خصوص شرایط گرفتن fund از گرجستان در سال 2022 توضیحاتی ارائه گردید و به معرفی برخی از فاندهای گرجستان پرداخته شد. هرچند پیشنهاد می شود علاقه مندان به مهاجرت و تحصیل در کشورهای خارجی حتی اگر هزینه لازم برای زندگی در اروپا را نیز ندارند، کشور ترکیه را انتخاب کنند چراکه در این کشور هم سرعت اخذ پاسپورت بیشتر است و هم امکانات رفاهی و آموزشی بیشتری وجود دارد.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *