ویزای تحصیلی

شرایط گرفتن Fund در اسلواکی

شرایط گرفتن Fund در اسلواکی

شرایط گرفتن Fund در اسلواکی به سوابق تحصیلی و عملکرد فرد بستگی دارد که ساده نبوده و باید پیش از اقدام رزومه متقاضی بررسی گردد. با توجه به وجود دانشگاه های معتبر و با کیفیت آموزش عالی و مزایای تحصیلی فراوان در کشورهای اروپایی هر ساله افراد زیادی از سراسر دنیا مهاجرت تحصیلی به این قاره را تجربه می کنند. تحصیل در کشورهای اروپایی به خصوص در کشور اسلواکی با توجه به هزینه های تحصیل و زندگی مناسب، امکان اخذ فاند، شرایط مناسب زندگی و نزدیک بودن به کشورهای مطرح اروپایی مثل: اتریش مورد توجه ایرانیان زیادی قرار گرفته است.

افرادی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های اسلواکی را دارند باید آگاه باشند روند تحصیل در این کشور شامل: سخنرانی، سمینار، پروژه، تمرین های کاربردی، همفکری، مشاوره، کارهای آزمایشگاهی و غیره می شود. موضوعی که کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله مورد بررسی قرار می دهند شرایط گرفتن Fund در اسلواکی است.

  • شرایط تحصیل در اسلواکی چیست؟
  • بهترین رشته های تحصیلی در اسلواکی چیست؟
  • محدوده هزینه های تحصیلی در اسلواکی چقدر است؟
  • شرایط دریافت کمک هزینه تحصیلی در کشور اسلواکی چیست؟
  • فاند در اسلواکی چه هزینه هایی را پوشش می دهد؟

بررسی شرایط گرفتن Fund در اسلواکی

ادامه تحصیل در موسسات آموزش عالی اسلواکی می تواند یکی از گزینه های خوشایند برای انتخاب باشد چرا که همیشه مسئله مالی اعم از شهریه دانشگاه و هزینه زندگی دانشجویی بر همه موارد سایه می افکند. دریافت فاند تحصیلی در در هر مقطع مستلزم تحصیل در دانشگاه های دولتی به زبان اسلواکیایی می باشد، متقاضیان به این موضوع دقت داشته باشند که امکان اخذ فاند تحصیلی در مقطع کارشناسی درصد کمی دارد. در کشور اسلواکی امکان اخذ فاند تحصیلی در ترم های تابستانی نیز وجود دارد اما شرط تحقق یافتن این است که دانشجو در حال تحصیل باشد و از کشور اسلواکی خارج نشود.

در مواردی بورس تحصیلی دانشجویان لغو می شود که این موارد عبارتند از: اگر فردی سال تحصیلی را دوباره تکرار کند، دانشجویی که بدون اطلاع رشته تحصیلی خود را تغییر دهد، طول مدت دوره تحصیلی از برنامه تعیین شده توسط دانشگاه طولانی تر شود و اگر بدون دلیل قانع کننده تحصیلات خود را متوقف کنید. برای اعطای فاند به دانشجویان پذیرفته شده در دانشگاه های دولتی اسلواکی شرایط سنی در نظر گرفته شده است، حداقل سن برای دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد بین 18 تا 26 سال و رده سنی برای دانشجویان مقطع دکتری بین 23 تا 35 سال می باشد. طبق قوانین و مقررات دولت اسلواکی موظف است دانشجویی که فاند گرفته را بیمه درمانی کند که این بیمه پوشش دهنده خدمات بهداشتی و درمانی است.

شرایط گرفتن Fund در اسلواکی برای دانشجویان خارجی

در سال 2005 دولت جمهوری اسلواکی برنامه بورسیه ملی اسلواکی را برای حمایت از تحرک دانشجویان، دانشجویان دکتری، اساتید دانشگاهی، محققان و هنرمندان تصویب کرد. علاوه بر این برنامه ملی بورس این کشور از دانشجویان خارجی و بین المللی برتر نیز حمایت می کند. برنامه ملی بورس تحصیلی اسلواکی با نام اختصاری NSP شناخته می شود که بودجه آن توسط وزارت آموزش و علوم، تحقیقات و ورزش تامین می شود. بورسیه تحصیلی اسلواکی که برای دانشجویان خارجی و بین المللی در نظر گرفته شده است معمولا در مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری به فرد تعلق می گیرد و بخشی یا تمامی هزینه های زندگی را پوشش می دهد.

مدرسان دانشگاه های بین المللی، محققان و هنرمندانی که از طرف موسسه ای با گواهی معتبر برای انجام تحقیق و توسعه به مرکز تحقیقی، آموزشی یا هنری دعوت شده اند می توانند از اقامت بورس تحصیلی در نظر گرفته شده به مدت 1 الی 10 ماه استفاده کنند. به طور کلی می توان گفت شهروندان تمامی کشورها در دنیا به جزء کشور اسلواکی می توانند در چارچوب NSP درخواست خود را برای اخذ بورس تحصیلی اعلام کنند. میزان بورس تحصیلی ماهانه NSP به شرح ذیل است.

متقاضیانمیزان بورسیه
دانشجویانماهانه 350€ (یورو)
دانشجویان دکتریماهانه 580€ (یورو)
اساتید/ محققان/ هنرمندانبدون مدرک دکتری با سوابق کاری کمتر از 4 سال به عنوان مدرس دانشگاه، هنرمند یا محقق. ماهانه 580€ (یورو)
دارای مدرک دکتری با سوابق کاری کمتر از 10 سال به عنوان مدرس دانشگاه، هنرمند یا محقق. ماهانه 850€ (یورو)
دارای مدرک دکتری با سوابق کاری بیشتر از 10 سال به عنوان مدرس دانشگاه، هنرمند یا محقق. ماهانه 1000€ (یورو)

شرایط گرفتن Fund در اسلواکی برای دانشجویان خارجی

شرایط گرفتن Fund در اسلواکی و مدارک لازم

دانشجویان واجد شرایط که قصد اخذ بورس تحصیلی از دانشگاه های اسلواکی را دارند باید درخواست خود را به صورت کتبی اعلام کنند، پس از اخذ پذیرش از دانشگاه تنها 14 روز فرصت دارید تا درخواست خود را اعلام کنید. دانشجویان علاوه بر تکمیل فرم در نظر گرفته شده باید مدارک و مستنداتی مثل: مدرک معتبر زبان جهت اثبات در تسلط به زبان اسلواک، ارائه مدارک تحصیلی به همراه ریز نمرات، ارائه رزومه تحصیلی، انگیزه نامه، 2 توصیه نامه، اگر در سمینار یا کنفرانس بین المللی شرکت کرده اید باید مدارک را ارائه کنید و ارائه مقالات معتبر و اختراعات ثبت شده را ارائه کنند تا درخواست آن ها برای اخذ Fund بررسی شود. در دانشگاه های اسلواکی امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز وجود دارد برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه پیشنهاد می کنیم به مطالعه مقاله تحصیل به زبان انگلیسی در اسلواکی بپردازید.

پاسخ به سوالات در رابطه با تحصیل در اسلواکی

در خصوص تحصیل در اسلواکی سوالات زیر عنوان می شود:

  • آیا امکان تحصیل رایگان در دانشگاه های اسلواکی وجود دارد؟ بله، دانشجویان خارجی و بین المللی می توانند با گرفتن Fund تحصیلی از دانشگاه های دولتی این کشور به صورت رایگان ادامه تحصیل دهند.
  • هزینه تحصیل در دانشگاه های اسلواکی چقدر است؟ برای تحصیل در دانشگاه های خصوصی اسلواکی دانشجو موظف به پرداخت شهریه تحصیلی است به این منظور باید سالانه مبلغی بین 2000€ الی 5000€ (یورو) بپردازید.
  • آیا برای تحصیل در موسسات آموزش عالی اسلواکی باید به زبان رایج و رسمی این کشور تسلط داشت؟ اگر قصد اخذ Fund را دارید باید به زبان اسلوواک تسلط داشته باشید، اما در دانشگاه های اسلوواکی امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز وجود دارد.

در این بخش سعی داریم به برخی از سوالات مطرح شده در رابطه با مهاجرت تحصیلی به اسلواکی پاسخ دهیم. امیدواریم با مطالعه این نوشتار پاسخ سوالات خود را در رابطه با شرایط گرفتن Fund در اسلواکی به دست آورده باشید، دانشجویان می توانند برای شناخت بهترین شهرهای دانشجویی کشور اسلواکی به مقاله بهترین شهرهای اسلواکی برای تحصیل رجوع کنند. متقاضیانی که قصد مهاجرت تحصیلی به کشور اسلواکی و یا سایر کشورهای مورد نظر را دارند می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با شرایط تحصیل همه روزه با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *