ویترین

موسسات مجاز اعزام دانشجو

موسسات مجاز اعزام دانشجو

موسسات مجاز اعزام دانشجو در واقع با توجه به تخصص کارشناسان خود می توانند ضمن ارزیابی شرایط متقاضیان آنها را در مسیر موفق مهاجرت تحصیلی خود هدایت کنند. پس نقش این شرکت ها راهنمائی و هدایت متقاضیان در تمامی مراحل فرآیند اعزام دانشجو به خارج می باشد. این فرآیند هم به ظاهر ساده اما توام با پیچیدگی های زیادی است که فقط مشاوران و کارشناسان شرکت های مذکور می توانند متقاضیان را در این مراحل مهم کمک نمایند.

حالا این مراحل ممکن است از لحظه شروع و گام نخستین آن یعنی انتخاب دانشگاه و برنامه تحصیلی تا لحظه اخذ ویزای تحصیلی متفاوت باشد. اما مهم این است که متقاضیان با راهنمای کارشناسان خبره این مراحل را تا آخر با موفقیت به پایان برساند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نیز به عنوان یکی از همین شرکت های معتبر در زمینه اعزام دانشجو به خارج می باشد که دایره فعالیت آن ویژه یک یا چند کشور خاص نبوده بلکه کل کشورهای جهان را شامل می شود. توصیه می شود که برای اخذ مشاوره و انجام هماهنگی های لازم جهت ارزیابی پرونده مهاجرتی خود و شروع فرآیند پذیرش تحصیلی از خارج حتما با این موسسه در ارتباط باشید.

  • آیا برای مهاجرت به کانادا نیاز به موسسات اعزام دانشجو است؟
  • شرایط تحصیل در کدام کشورها مناسب تر است؟
  • وِیژگی موسسات مجاز اعزام دانشجو چیست؟
  • هزینه موسسات اعزام دانشجو چقدر است؟

شرایط اعزام دانشجو به خارج

درخواست پذیرش و اعزام دانشجو به خارج همواره یکی از فرآیندهایی است که مورد سوال متقاضیان قرار دارد. چرا که این فرآیند دارای مراحل متعددی بوده و افراد بایستی از قبل با تمامی شرایط و جزئیات مراحل آن آشنا باشند. در واقع تحصیل در خارج چه در دوره مدرسه و چه در دوره دانشگاهی آرزوی اغلب دانش آموزان و دانشجویان ایرانی می باشد. چراکه از این طریق آنها علاوه بر دست یابی به کیفیت بالای آموزشی همچنین می توانند به امتیازات دیگری مثل هزینه های تحصیلی پایین، بورسیه های مختلف، کار دانشجوئی حین و پس از تحصیل و غیره دست یابند.


اما در این بین انتخاب مقصد تحصیلی در خارج نیز بسیار مهم است. چراکه داوطلبان علاوه بر توجه به سطح کیفیت تحصیلی انواع مقاصد تحصیلی و دانشگاه های مربوطه همچنین بایستی با هزینه تحصیل در این دانشگاه ها نیز آشنا باشند. پس ما در مبحث اعزام دانشجو به خارج از کشور دو دیدگاه متفاوتی داریم. دیدگاه اول راجع به کیفیت تحصیلی در مقاصد تحصیلی است تا معلوم شود که کدام کشورها برای تحصیل متقاضیان از کیفیت بالایی برخوردارند. دیدگاه دوم درباره هزینه تحصیل در مقاصد تحصیلی مختلف است تا مشخص شود که مقاصد تحصیلی رایگان و یا نیمه ارزان جهت اعزام دانشجو به خارج کدام کشورها هستند. بر این اساس ما دو لیست از کشورهای مختلف را از نظر کیفیت آموزش عالی و هزینه تحصیل در دست داریم:

کشورهای برتر از نظر کیفیت نظام آموزشیکشورهای برتر از نظر هزینه تحصیلی
آمریکا (رتبه 1 به دلیل کیفیت نظام آموزش عالی)نروژ (رتبه 1 به دلیل تحصیل رایگان)
انگلستانتایوان
استرالیاآلمان
آلمانفرانسه
کانادامکزیک
فرانسههند
هلندآرژانتین
ایتالیالهستان
اسپانیامالزی
سوئدآفریقای جنوبی

شرایط اعزام دانشجو به خارج

مدارک لازم موسسات مجاز اعزام دانشجو

یکی دیگر از مواردی که ممکن است دغدغه ای برای دانشجویان متقاضی اعزام به خارج نیز باشد، بحث مدارک لازم جهت تحصیل در خارج می باشد. اینکه آیا جهت تحصیل در خارج از کشور نیازی به معادلسازی مدرک وجود دارد؟ و یا آیا اخذ پذیرش از دانشگاه های کشورهای خارجی منوط به قبولی در آزمون پذیرش است؟ و یا اینکه آیا بدون مدرک زبان نیز می توان به تحصیل در خارج از کشور امیدوار شد؟ اینها سوالاتی است که متقاضیان می توانند از طریق مشاوره با موسسات مجاز اعزام دانشجو به پاسخ صحیح دست یابند. در حقیقت کارشناسان موسسات مجاز اعزام دانشجو با دانش و تجربه چندین ساله خود به این سوالات پاسخ داده و متقاضیان را راهنمائی می کنند. در کل تجربه و دانش مهاجرتی کارشناسان موسسات و شرکت های معتبر اعزام دانشجو نشان می دهد که فرآیند اعزام دانشجو چند مرحله ای و شامل فرآیند زیر می باشد:

فرآیند اعزام دانشجو

همان طوری که در نمودار فوق هم مشاهده شد، فرآیند اخذ پذیرش تحصیلی و اعزام دانشجو شامل کلیه مراحل فوق است و در این میان استفاده از مشاوره های حرفه ای موسسات مجاز اعزام دانشجو می تواند ضامنی برای انجام موفقیت آمیز این فرآیند باشد. در طی این فرآیند ممکن است شرکت ها و موسسات اعزام دانشجو مدارک زیر را از دانشجویان درخواست و یا برای آنها تهیه کنند:

  • پاسپورت بین المللی
  • مدارک هویتی (مثل شناسنامه و عکس پاسپورتی)
  • مدارک تحصیلی معتبر
  • کارنامه تحصیلی متقاضیان
  • مدرک آزمون زبان انگلیسی (TOEFL یا IELTS)
  • توصیه نامه
  • انگیزه نامه
  • رزومه تحصیلی (CV)
  • گواهی تمکن مالی
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • دفترچه بیمه دانشجوئی
  • حساب بانکی خارجی (ویزا کارت یا مستر کارت اروپایی یا آمریکایی)

تحصیل در خارج با کمک موسسات اعزام دانشجو

فرآیند پذیرش و اعزام دانشجو به خارج از صفر تا صد آن (از درخواست پذیرش تا درخواست اخذ ویزای تحصیلی) یک فرآیند به ظاهر ساده اما دارای پیچیدگی های حقوقی و اداری خاصی است. البته در این بین دانشجویان تنها نبوده و شرکت های اعزام دانشجوی معتبری در سطح ایران نیز وجود دارد که این دانشجویان را در کلیه مراحل اخذ پذیرش راهنمائی و کمک می کنند تا آنها به هدف نهایی خود برسند. اما در این مسیر دانشجویان بایستی بین شرکت های معتبر و نامعتبر تفاوت اساسی قائل شوند. متاسفانه در شرایط کنونی تعداد شرکت های نامعتبر اعزام دانشجو در ایران نیز کم نیست.

شرکت هایی که بدون مجوز خاصی از سوی وزارت علوم و معمولا در محیط مجازی فعال بوده و ضمن اخذ مبالغ هنگفت از متقاضیان تحصیل در خارج کار خاصی نیز برای آنها انجام نمی دهند. پس در این زمینه متقاضیان بایستی ضمن حفظ سطح آگاهی و دانش خود دربارهموسسات مجاز اعزام دانشجوی متخلف فریب تبلیغات پر زرق و برق آنها را نخورند!!! موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت دارای مجوز رسمی اعزام دانشجو از وزارت علوم ایران آماده است تا دانش روز و تجربه گرانبهای چندین ساله وکلا و کارشناسان خود در زمینه اعزام دانشجو به خارج را در اختیار هموطنان گرامی قرار دهد. تحصیل در آلمان، کانادا، آمریکا، استرالیا، بلژیک، سوئد، هلند، فرانسه، انگلستان، اتریش، دانمارک و غیره در تخصص کارشناسان این موسسه می باشد.

پرسش هایی درباره موسسات مجاز اعزام دانشجو

نام موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در لیست موسسات مجاز اعزام دانشجو به خارج از کشور دیده می شود. این مجوز می تواند به افراد اطمینان دهد که پروسه مهاجرت تحصیلی خود را به بهترین شکل در این موسسه پیگیری می کنند. با این وجود حضور در موسسه می تواند به افراد کمک کند که اطلاعات دقیق تری در این رابطه به دست آورند. باید در نظر داشت که می توان از طریق شماره تماس ها با مشاورین ما در ارتباط باشید و در صورت دارا بودن شرایط، خود را برای شرکت در یک جلسه حضوری آماده کنید. در این رابطه پرسش هایی مطرح می شود که مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • مهم ترین ویژگی شرکت های اعزام دانشجو به خارج از کشور چیست؟ نام این موسسات باید در لیست موسسات مجاز اعزام دانشجو که هر ساله منتشر می شود وجود داشته باشد.
  • برای اطمینان از مجوز شرکت ها باید چه کرد؟ باید فهرست ارائه شده در این رابطه را با نام و آدرس مربوط به شرکت ثبت شده بررسی کرد.
  • آیا موسسات غیر مجاز برای اعزام دانشجو می توانند مورد اطمینان قرار گیرند؟ باید در نظر داشت که اقدام برای اعزام دانشجو از این طریق غیر قانونی است.
4/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *