ویزای کاری

شغل های پر درآمد گرجستان

شغل های پر درآمد گرجستان

یکی از سوالات متقاضیان کار در گرجستان این است که کدام مشاغل جزء شغل های پر درآمد گرجستان محسوب می شوند؟ برای پاسخگوئی به سوال مذکور شما بایستی ابتداء با شرایط کار و بازار کاری این کشور حوزه قفقاز آشنایی پیدا کنید. سپس بدانید که چه عوامل یا فاکنورهایی بر روی درآمد شاغلین در گرجستان تاثیرگذارند و یا به تعبیر دیگر چه مشاغلی با نرخ افزایش حقوق بالا مواجه هستند و چرا. تیم کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در همین مقاله ضمن تشریح کلیه موارد فوق و آشناسازی هموطنان با شرایط کاری گرجستان در خاتمه نیز مشاغل پردرآمد این کشور در سال 2021 را معرفی می کند.

شغل های پر درآمد گرجستان و میانگین درآمدی در این کشور

قبل از پرداختن به موضوع متوسط درآمدی در گرجستان بایستی به یک نکته مهم توجه کنید و آن اینکه ارز رایج در کشور گرجستان لاری نام دارد که با علامت اختصاری GEL نشان داده می شود. بر پایه گزارش بازار مبادلات ارزی نیز هر $1 (دلار) معادل GEL3.12 (لاری) می باشد. با این توضیح اکنون به میانگین سطح درآمدی در گرجستان می پردازیم. همان طوری که در نمودار پایین هم مشاهده می شود، متوسط درآمد ماهیانه در کشور گرجستان حدود GEL7380 (لاری) معادل $2365 (دلار) می باشد:

رنج درآمد ماهیانه در گرجستان

اما اگر توزیع درآمدی در گرجستان را به صورت درصدی بیان کنیم باید بگوییم که میانه درآمد در گرجستان ماهیانه حدود GEL6930 (لاری) است و این بدان معناست که 50% جمعیت کار در این کشور کمتر از GEL6930 (لاری) کسب می کنند در حالی که 50% جمعیت بیشتر از آن رقم کسب می کنند. همان طوری که در نمودار زیر هم مشاهده می شود، دو رقم 25% و 75% به میانه نزدیک می باشد. بر این اساس، 25% جمعیت کمتر از GEL3960 (لاری) کسب کرده درحالی که 75% آنها بیش از GEL3960 (لاری) کسب می کنند. همچنین بر اساس نمودار توزیع درآمدی، 75% جمعیت کمتر از GEL18700 (لاری) درآمد کسب می کنند درحالی که فقط 25% بیش از GEL18700 (لاری) کسب می کنند:

میانگین درآمدی در گرجستان

در شرایط کنونی نیز بهترین شهر گرجستان برای اخذ درآمد بالا همان پایتخت این کشور یعنی تفلیس است. چراکه میانگین درآمد دریافتی در تفلیس حدود 9% بیشتر از بقیه نقاط گرجستان می باشد. مثلا متوسط درآمدی در تفلیس حدود GEL7380 (لاری) اما متوسط درآمد در باتومی حدود GEL6850 (لاری) است:

مقایسه متوسط درآمد ماهیانه در شهرهای مختلف گرجستان

فاکتورهای اثرگذار بر روی درآمد در گرجستان

با اینکه میانگین درآمدی در گرجستان حدود GEL7380 (لاری) معادل $2365 (دلار) می باشد اما همان طوری که در نمودار فوق هم ملاحظه شد، کارکنان در این کشور حتی می توانند به متوسط درآمد ماهیانه بیش از GEL32900 (لاری) معادل $10544 (دلار) هم دست یابند. تنها در این صورت است که آنها می توانند در رده شغل های پر درآمد گرجستان قرار گیرند. اما چگونه؟ فاکتورهای متعددی مثل سوابق کاری، میزان تحصیلات و غیره در این کار دخیل می باشد که در یک کلمه به آن رزومه یا CV افراد گفته می شود. بنابراین برای اینکه شغل شما در دسته شغل های پر درآمد گرجستان قرار گیرد، رزومه کاریتان بایستی قوی باشد. پس این رزومه کاری در گرجستان شامل:

  • سابقه کاری: همان طوری که در نمودار پایین هم مشاهده می شود، درآمد افراد دارای سابقه کاری بیش از 5 سال در گرجستان حدود 36% بالاتر از بقیه می باشد:

مقایسه سابقه کاری و میزان درآمد در گرجستان

  • سابقه تحصیلی: همان طوری که در نمودار پایین هم مشاهده می شود، درآمد افراد دارای مدرک کارشناسی به بالا در گرجستان 29% بیشتر از سایرین است:

مقایسه سابقه تحصیلی و میزان درآمد در گرجستان

شغل های پر درآمد گرجستان طبق نرخ افزایش حقوق

اکنون که با شرایط کار در گرجستان 2021 آشنا شدیم بهتر است با شغل های پر درآمد گرجستان نیز آشنا شویم. قبل از بحث پیرامون این دسته از مشاغل یادآوری چند نکته بسیار مهم است. اولا لازم است بدانید که چه بخش هایی در گرجستان از نرخ افزایش سالیانه بالایی برخوردارند. همانگونه که در نمودار زیر هم ملاحظه می شود، بیشترین نرخ افزایش سالیانه در بخش های شغلی مختلف گرجستان متعلق به بخش بانکداری با 8% می باشد:

بیشترین نرخ افزایش حقوق در گرجستان

علاوه بر این شغل های پر درآمد گرجستان را می توان برطبق متوسط افزایش حقوق با توجه به سابقه کاری آنها نیز دسته بندی کرد. بر این اساس، مشاغل دسته مدیریت ارشد با 15 تا 20% افزایش حقوق بیشترین نرخ افزایش حقوق را دریافت می کنند:

نرخ افزایش حقوق دسته مدیریت در گرجستان

همچنین بایستی یادآور شد که بیشترین پاداش دریافتی در بین شغل های پر درآمد گرجستان متعلق به مشاغل بخش های مالی، معماری، بازاریابی، فروش و توسعه بازرگانی می باشد.

معرفی شغل های پردرآمد گرجستان

معرفی شغل های پر درآمد گرجستان

مشاغل زیادی در کشور گرجستان وجود دارد؛ مشاغلی که شاغلین آنها با توجه به رزومه خود درآمدهای متفاوتی دریافت می کنند. اما برخی از مشاغل هستند که جزء شغل های پر درآمد گرجستان محسوب می شوند و  متوسط دریافتی آنها بالاتر از متوسط ماهیانه یعنی بسیار بالاتر GEL7380 (لاری) می باشد. این دسته از مشاغل در کشور گرجستان عبارتند از:

شغلدرآمد به واحد لاری
جراحان/ پزشکانGEL25100
قضاتGEL21100
وکلاGEL17100
مدیران بانکیGEL16100
مدیران کلGEL15100
مدیران مالیGEL14100
اورتدونتیستهاGEL13600
اساتید دانشگاهیGEL12000

اما از شرایط اخذ ویزای کاری گرجستان این است که فرد متقاضی علاوه بر داشتن یک رزومه خوب و قابل قبول همچنین از قبل یک پیشنهاد کاری یا به اصطلاح Job Offer از شرکتهای مستقر در گرجستان داشته باشد. سپس با تهیه مدارک لازم اقدام به درخواست اقامت کاری گرجستان نماید. شما عزیزان برای مشاوره در خصوص شروع پروسه مهاجرت به گرجستان 2021 می توانید به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه نمایید.

4.7/5 - (8 امتیاز)

8 دیدگاه برای “شغل های پر درآمد گرجستان

  1. سامان گفت:

    سلام ارادت من در ایران شغلم فروش تعویض لاستیک یا همون آپاراتی هست
    سوالم اینه درامدش در تفلیس چه میزانه؟
    و ایا میشه اقامت گرفت
    ممنون میشم جواب بدید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در این رابطه خیلی سخت هست که بشه صحبت کرد.
      یک نکته که خیلی باید بهش توجه داشته باشید این هست که برای کار توی این کشور نرخ بیکاری نزدیک به 16% هست و خیلی سخت میشه به عنوان یک شهروند خارجی به کار دست پیدا کنید.
      نکته دوم در رابطه با اهمیت تسلط به زبان گرجی است
      در نظر داشته باشید که در حال حاضر نمیشه به راحتی در رابطه با درآمد شما صحبت کرد چون به عوامل بسیار متفاوتی وابسته هست از جمله فروشگاهی که در اون کار می کنید و مشتریانی که دارید

  2. اشکان گفت:

    سلام ، وقت بخیر ، من توی گرجستان یه آشنا دارم که کارگاه نجاری داره ، خودم هم استاد کار کابینت هستم ، می‌خواستم بپرسم آشنای من توی گرجستان می‌تونه از من دعوت به همکاری کنه ؟ و اینکه برای رفتن به گرجستان باید چیزا گرفت یا کلا ویزا گرفتن منحل شده ؟ ممنون

    1. داوری گفت:

      سلام وقت شما هم بخیر
      اگر بتونن برای شما دعوتنامه کاری بفرستن امکانپذیره
      لطفا مقاله کار در گرجستان رو بخونید به شما کمک میکنه

  3. نادر گفت:

    سلام. چطور میشه توی ارمنستان کار پیدا کرد؟ حتما باید ویزا گرفت و اونجا کار پیدا کرد ؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما برای اخذ ویزای کار در هر کشوری در ابتدا باید یک کارفرما از ارمنستان داشته باشید که از شما دعوت کرده باشه سپس ویزا گرفته و مهاجرت کاری داشته باشید، برای اطلاعات بیشتر با شماره های ما تماس بگیرید.

  4. امیرعلی گفت:

    خیلی هم خوب. مرسی ma

  5. امیرعلی گفت:

    Jaleb bod mamnoon as shoma

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *