اروپا

شهروندی اتحادیه اروپا

شهروندی اتحادیه اروپا

تضمین شهروندی اتحادیه اروپا برای اتباع کشورهای خارجی ممکن است چالش برانگیز به نظر برسد، اما با رویکرد صحیح قابل دستیابی است. برای اینکه بتوانید به راحتی شهروندی کشورهای اروپایی را دریافت کنید، باید مقیم دائم یک کشور اتحادیه اروپا باشید. اخذ شهروندی اتحادیه اروپا امتیازات ویژه ای را در اختیار افرادی که قصد تجربه زندگی بهتر در قاره سبز را دارند ارائه می دهد. برای دریافت شهروندی اتحادیه اروپا می توانید از روش های مختلفی استفاده کنید. با این حال با توجه به کشوری که شهروندی خود را دریافت خواهید کرد، تصمیم شما در مورد آن تغییر می کند. بنابراین در مورد هر کشور تحقیق کنید و برای یک سفر هیجان انگیز برای تبدیل شدن به یک شهروند اتحادیه اروپا آماده شوید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با کوله باری از تجربه در زمینه مهاجرت، آماده ارائه مشاوره های دقیق به شما عزیزان در خصوص نحوه اخذ شهروندی اتحادیه اروپا می باشد.

اهمیت اخذ شهروندی اتحادیه اروپا

آن دسته از اتباع کشورهای خارجی که به دنبال دریافت شهروندی اتحادیه اروپا هستند، بهتر است قبل از شروع فرآیند اخذ شهروندی به خوبی با اهمیت آن آشنا شوند. به عبارت دیگر،  اخذ شهروندی و تابعیت کشورهای اتحادیه اروپا امتیازات ویژه ای را در اختیار اتباع کشورهای خارجی از نقاط مختلف جهان قرار می دهد. اگر رویای سفر بدون محدودیت در سراسر اتحادیه اروپا را دارید، این همان چیزی است که انتظار آن را کشیده اید. به طور کلی، اهمیت اخذ شهروندی اتحادیه اروپا به شرح زیر می باشد:

  • دسترسی به آموزش و اشتغال در حوزه های مختلف
  • دسترسی به بهداشت جهانی
  • دستیابی به فرصت های سرمایه گذاری متعدد در زمینه های مختلف اقتصادی
  • سهولت انجام تجارت در هر نقطه از اتحادیه اروپا بدون چالش های متداول
  • ایمنی و حریم خصوصی ایده آل
  • تجربه تحصیلات اروپایی در بهترین دانشگاه های اروپا و اخذ دیپلم های معتبر
  • حق رای به عنوان یک شهروند اروپایی

در نمودار ارائه شده در این بخش از مقاله می توانید با میانگین اعطای شهروندی اتحادیه اروپا در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا آشنا شوید:

میانگین اعطای شهروندی اتحادیه اروپا در بین کشورهای عضو اتحادیه

فرآیند درخواست شهروندی اتحادیه اروپا

آن دسته از متقاضیانی که به دنبال اخذ شهروندی اتحادیه اروپا (EU) هستند، باید به خوبی با فرآیند درخواست شهروندی اتحادیه اروپا آشنا شوند. به عبارت دیگر، بدون داشتن اطلاعات کافی در خصوص فرآیند درخواست شهروندی اتحادیه اروپا، با چالش های متعددی در این مسیر مواجه خواهند شد. به طور کلی، افرادی که به دنبال  اخذ شهروندی و تابعیت کشورهای اتحادیه اروپا هستند، در قدم اول باید صلاحیت خود را مشخص کنند. به این ترتیب قبل از درخواست، معیارهای واجد شرایط بودن و مسیر خاصی را که قصد دارید دنبال کنید را به دقت بررسی کنید. زیرا این معیارها می توانند به طور قابل توجهی متفاوت باشند.

در جدول ارائه شده در این بخش از مقاله می توانید فرآیند درخواست شهروندی اتحادیه اروپا را به دقت بررسی کنید:

فرآیند درخواست شهروندی اتحادیه اروپاتوضیحات
جمع آوری مدارک مورد نیازمتقاضیان باید تمامی مدارک و شواهد مورد نیاز را برای حمایت از درخواست خود جمع آوری کنند.
فرم درخواست را به دقت تکمیل کنید.در این مرحله باید فرم درخواست مناسب برای مسیر انتخابی  خود را از مقام صالح دریافت کنید، فرم را باید به طور دقیق و کامل پر کنید.
شرکت در آزمون شهروندی اتحادیه اروپابسته به مسیر و شرایط شما ممکن است لازم باشد در آزمون EU citizenship شرکت کنید، تا دانش خود را از جامعه، فرهنگ و سیستم حقوقی اتحادیه اروپا نشان دهید.
پرداخت هزینه درخواستهزینه درخواست EU citizenship را باید به صورت کامل پرداخت کنید.
ارسال درخواستفرم درخواست تکمیل شده را باید به مراجع مربوطه ارسال کنید.
منتظر پردازش باشید.رسیدگی به درخواست های شهروندی اتحادیه اروپا ممکن است چندین ماه طول بکشد، بنابراین صبور باشید.

در نمودار ارائه شده در این بخش از مقاله می توانید دریافت کنندگان اصلی شهروندی اتحادیه اروپا را طی سالهای اخیر مشاهده فرمایید:

دریافت کنندگان اصلی شهروندی اتحادیه اروپا

شرایط ریجکتی در فرآیند درخواست شهروندی اتحادیه اروپا

تمامی متقاضیانی که به دنبال  اخذ شهروندی و تابعیت کشورهای اتحادیه اروپا هستند، باید به خوبی با شرایط ریجکتی درخواست خود به خوبی آشنا شوند. بنابراین بهتر است قبل از شروع فرآیند درخواست EU citizenship به خوبی با شرایط ریجکتی در این زمینه آشنا شوند. در غیر این صورت با چالش های متعددی در طول فرآیند درخواست خود برای اخذ شهروندی اتحادیه اروپا مواجه خواهند شد. زیرا تضمین شهروندی در قاره اروپا مستلزم توجه دقیق به جزئیات در فرآیند درخواست است. همچنین اجتناب از مشکلات رایج برای یک درخواست موفق بسیار مهم خواهد بود.

شرایط ریجکتی در فرآیند درخواست شهروندی اتحادیه اروپا

در جدول ارائه شده در این بخش از مقاله عواملی که منجر به طرد شدن درخواست شهروندی اتحادیه اروپا می شود آورده شده است:

عوامل تاثیرگذار در ریجکت شدن درخواست EU citizenshipتوضیحات
خطاهای فرم درخواستاغلب ریجکتی ها ناشی از عدم دقت در فرم EU citizenship است. اشتباهات تایپی و مغایرت در جزئیات می تواند منجر به رد شود.
فرمت های نادرسترعایت فرمت های مشخص شده در فرم درخواست EU citizenship بسیار حیاتی است. تکمیل فرم درخواست طبق دستور العمل به طور دقیق ضروری است.
سوابق جناییسوابق کیفری قابل توجه، یک دلیل رایج برای رد درخواست EU citizenship است. متقاضیان باید قوانین اروپا را درک کرده و به آن پایبند باشند.
مدارک ناکافیمتقاضیان اخذ EU citizenship باید مطمئن شوند که مدارک صحیح و واضحی برای پشتیبانی از درخواست ارائه کرده اند.

در نموداری که در این بخش از مقاله برای شما عزیزان تهیه و ارائه کرده ایم، می توانید با آمار اخذ پذیرش اخذ شهروندی کشورهای اروپایی بر اساس سن و جنسیت افراد آشنا شوید:

آمار اخذ پذیرش شهروندی اتحادیه اروپا

اخذ شهروندی اتحادیه اروپا از طریق سرمایه گذاری

یکی از متداول ترین روش ها برای دریافت شهروندی اتحادیه اروپا از طریق سرمایه گذاری خواهد بود. هر ساله سرمایه گذاران بی شماری از نقاط مختلف جهان برای  اخذ شهروندی و تابعیت کشورهای اتحادیه اروپا از طریق سرمایه گذارای اقدام می کنند. اخذ شهروندی اتحادیه اروپا از طریق سرمایه گذاری به روش های مختلفی صورت می گیرد، که متقاضیان می توانند با بررسی این روش ها فرآیند اخذ شهروندی خود را آغاز کنند. همچنین از مزایا برنامه اخذ شهروندی از طریق سرمایه گذاری می توان به حق زندگی در کشورهای اتحادیه اروپا اشاره کرد. دلیل آن این است که، این حق شامل محدویت مدت اقامت یا حداقل شرایط اقامت در کشورهای اتحادیه اروپا نمی شود. به طور کلی، هدف اخذ شهروندی اتحادیه اروپا از طریق سرمایه گذاری جذب سرمایه گذاران بین المللی و تخصص خارجی به کشورهای عضو اتحادیه اروپا می باشد.

نحوه دریافت شهروندی اتحادیه اروپا از طریق ازدواج

هر ساله متقاضیان بی شماری از نقاط مختلف جهان، برای دریافت شهروندی اتحادیه اروپا از طریق ازدواج اقدام می کنند. زیرا یکی از کم هزینه ترین روش ها برای  اخذ شهروندی و تابعیت کشورهای اتحادیه اروپا، از طریق ازدواج میسر می شود. به عبارت دیگر، ازدواج  یکی از گزینه های دریافت شهروندی اتحادیه اروپا محسوب می شود. بنابراین اگر شهروند اتحادیه اروپا هستید، همسر شما می تواند برای شهروندی کشوری که تابعیت آن را دارید درخواست دهد. البته لازم به ذکر است که، الزامات در این حوزه بسته به ملیت متقاضیان متفاوت خواهد بود. با این حال روند درخواست شهروندی اتحادیه اروپا شامل یک دوره اقامت از طریق ازدواج در اروپا می شود. در نهایت اینکه، مراحل و دوره اخذ شهروندی یا حقوق اقامت در کشورهای اتحادیه اروپا از طریق ازدواج، به قوانین تابعیت و مهاجرت کشور مورد نظر متقاضیان بستگی دارد.

در تصویر ارائه شده در این بخش از مقاله می توانید با ساده ترین کشورها برای  اخذ شهروندی و تابعیت کشورهای اتحادیه اروپا از طریق ازدواج آشنا شوید:

ساده ترین کشورها برای دریافت شهروندی اتحادیه اروپا

منبع: getgoldenvisa

اخذ شهروندی اتحادیه اروپا از طریق تولد

برخی از متقاضیان دریافت شهروندی اتحادیه اروپا، به دنبال دریافت شهروندی از طریق تولد در کشورهای عضو اتحادیه اروپا هستند. زیرا روند درخواست شهروندی اتحادیه اروپا از طریق تولد به نسبت سایر مسیرهای اخذ تابعیت و شهروندی اروپا در این کشورها بسیار ساده تر و در کوتاه ترین زمان ممکن صورت می گیرد. به طور کلی، کودکی که در یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا متولد شود، تنها در صورتی مجوز شهروندی بدون قید و شرط دریافت می کند که حداقل یکی از والدین شهروند آن کشور باشد. علاوه بر این، کودکی که از والدین خارجی متولد شود، تنها در 10 کشور اتحادیه اروپا واجد شرایط  اخذ شهروندی و تابعیت کشورهای اتحادیه اروپا با حق تولد خواهد بود. البته شایان ذکر  است که، اگر والدین از طریق سرمایه گذاری مجوز اقامت کشورمورد نظر را دریافت کرده باشد، حاقل مدت اقامت در این کشور قبل از تولد فرزند می تواند کاهش یابد.

منبع: immigrantinvest

سریع ترین روش برای اخذ شهروندی اتحادیه اروپا

اغلب متقاضیانی که قصد دریافت شهروندی اتحادیه اروپا را دارند، به دنبال یافتن سریع ترین روش برای دستیابی به شهروندی  اروپا در کوتاه ترین زمان ممکن هستند. بنابراین توصیه می شود قبل از شروع فرآیند درخواست تابعیت و شهروندی اروپا با روش های سریع در این زمینه آشنا شوید. به طور کلی، سریع ترین راه برای دریافت شهروندی اتحادیه اروپا درخواست شهروندی از طریق یک برنامه شهروندی اروپایی از طریق سرمایه گذاری است. به طور مثال، اگر گزینه 1 ساله شهروندی مالتا را از طریق برنامه تابعیت انتخاب کنید، این کشور فرصت های سرمایه گذاری ایده آل را برای اغلب اتباع کشورهای خارجی ارائه می دهد. به این  ترتیب بهترین کشور اروپایی برای ایرانیان جهت اخذ شهروندی اروپا کشور مالتا خواهد بود. اما با این حال، قبل از مهاجرت به مالتا به خوبی با شرایط دریافت شهروندی در این کشور آشنا شوید.

تفاوت بین شهروندی اتحادیه اروپا و ملیت اروپا

اغلب متقاضیان اخذ تابعیت و شهروندی اروپا، تفاوت های رایج بین اخذ شهروندی کشورهای اروپایی را با ملیت درک نمی کنند. به عبارت دیگر، اخذ شهروندی و تابعیت کشورهای EU یک وضعیت قانونی است که به افراد اجازه می دهد آزادانه در کشورهای عضو اتحادیه اروپا حرکت کنند، زندگی کنند یا تحصیل کنند، که این یک ملیت نیست. با این حال، فردی که تابعیت اتحادیه اروپا را دارد، نژاد کشور محل اقامت خود را به دست نمی آورد. اما در مقابل، آنها طبق قوانین اروپایی به عنوان بخشی از وضعیت خود به عنوان یک EU citizenship دارای یک لایه اضافی از حقوق هستند که کارت آبی اتحادیه اروپا را نیز شامل می شود. بر خلاف ملیت، اخذ EU citizenship علاوه بر آزادی رفت و آمد در تمام کشورهای عضو، از حقوق متعددی نیز برخورار است. هدف ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از ارائه این مقاله بالا بردن سطح آگاهی شما در خصوص EU citizenship بوده است.

سوالات متداول در خصوص شهرندی اتحادیه اروپا

در بخش پایانی مقاله بر آن شده ایم تا به برخی از کلیدی ترین سوالات شما عزیزان در خصوص شهروندی اتحادیه اروپا پاسخ دهیم. برخی از مهمترین سوالات شما در این حوزه عبارت اند از:

  • آیا شهروندان بریتانیا شهروند اتحادیه اروپا محسوب می شوند؟ حقوق شهروندی و جابجایی آزاد شهروندان بریتانیا در اتحادیه اروپا با پایان دوره گذار برگزیت در سال 2020 به پایان رسیده است. این حقوق شهروندان بریتانیا را قادر می ساخت که بدون ویزا آزادانه در کشورهای عضو اتحادیه اروپا تردد کنند.
  • آسان ترین کشور اتحادیه اروپا برای دریافت شهروندی کدام کشور است؟ پرتغال به عنوان کشوری توسعه یافته، ساده ترین کشوری است که می توانید در آن EU citizenship را دریافت کنید. ساده ترین راه برای دریافت شهروندی پرتغال ویزای طلایی این کشور است.
4.7/5 - (12 امتیاز)

2 دیدگاه برای “شهروندی اتحادیه اروپا

  1. رضا گفت:

    اقامت اروپا که میگین شامل خارجی ها مثلا ما هم میشه؟ میشه با کار توی اونجا اقامت همیشگی گرفت و ماندگار شد؟ محدودیتی نداره بنظرتون؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما بستگی به شوایط شما داره اخذ ویزای کار مخصوصا برای کشورهایی مثل آلمان و اتریش بدون کارفرما میتوان ویزای گرفت و با کار بین ۳ الی ۵ سال اقامت دائم گرفت برای اطلاعات بیشتر با شماره های موسسه تماس بگیرید ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *