مهاجرت

شهر نووسیبیریسک روسیه

شهر نووسیبیریسک روسیه

شهر نووسیبیریسک روسیه از جمله شهرهای بزرگ این کشور است که در ذهن افرادی که برای اولین بار راهی روسیه شده اند، ماندگار است. چرا که شهری معاصر و دارای جاذبه های گردشگری بسیار شگفت انگیزی بوده و بهترین خاطرات سفر را در ذهن افراد بر جای می گذارد. این شهر در حاشیه رود بزرگ سیبری واقع گردیده و در سال 2008 میلادی توانست عنوان پر جاذبه ترین شهر جهت تجارت در روسیه را به خود اختصاص دهد. مطالب موجود در مقاله ای که مشغول مطالعه آن هستید، توسط محققان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جمع آوری و نوشته شده است که حاوی اطلاعات بسیار خوبی در مورد شهر نووسیبیریسک روسیه می باشد. از این رو چنانچه قصد مهاجرت به این شهر را دارید، بد نیست مطالعه مقاله مذکور را در برنامه های مقدماتی خود قرار دهید.

  • بهترین دانشگاه های نووسیبریسک کدامند؟
  • آیا شرایط آب و هوایی در این شهر مناسب است؟
  • آیا نووسیبریسک از شهرهای برتر کشور روسیه است؟
  • هزینه زندگی در این شهر چگونه است؟

درباره شهر نووسیبیریسک روسیه

شهر نووسیبیریسک روسیه، پس از شهرهای مسکو و سنت پترزبورگ عنوان سومین شهر بزرگ روسیه را دارا است. تقریبا 1.4 میلیون نفر در این شهر زندگی می کنند. به همین دلیل لقب پر جمعیت ترین شهر سیبری را نیز دارد. این شهر که در سال 1893 میلادی به تاسیس رسیده، از لحاظ جغرافیایی در جنوب شرقی دشت سیبری غربی قرار گرفته است. از آنجا که شهر نووسیبیریسک توسط موسس آن که شخصی به نام تزار نیکولاس دوم است، پایه گذاری و تاسیس گردیده، لذا تا سال 1925 میلادی به نام نیکولایوسک خوانده می شد. قهرمان اسبق المپیک در رشته کشتی فرنگی به نام الکساندر کارلین، در این شهر زندگی می کرده است. وی قهرمان دوازده دوره کشتی فرنگی بوده است که در قرن بیستم نیز به عنوان بهترین فرنگی کار قرن شناخته شد.

اقتصاد شهر نووسیبیریسک روسیه

شهر نووسیبیریسک روسیه در زمینه اقتصادی بسیار قوی بوده و در سال های اخیر نیز به پیشرفت های چشمگیری دست یافته است. صنعت، خدمات، حمل و نقل، ساخت و ساز، تجارت، علم و خدمات علمی از جمله حوزه های اقتصادی است که در شهر نووسیبیریسک روسیه فعالیت دارند. اگرچه شرکت های بزرگ استخراج منابع در این شهر بسیار کم است، اما این شهر در حال توسعه بسیار موفقیت آمیز عمل نموده و همین امر باعث منحصر به فرد بودن این شهر گردیده است. از این رو افرادی زیادی جهت مهاجرت به روسیه دست به اقدام می زنند.

زندگی در نووسیبیریسک روسیه در 2022

همان طور که گفته شد شهر نووسیبیریسک روسیه از بزرگ ترین شهرهای روسیه است. چرا که در سال 2022 تقریبا 108400 شرکت و سازمان و بالغ بر 45100 کارآفرین و سرمایه گذار فردی در این شهر مشغول فعالیت در زمینه های مختلف اقتصادی هستند. در همین راستا، تقریبا تعداد 800000 نفر نیز در حوزه های اقتصادی مختلف مشغول فعالیت شغلی بوده و به کار می پردازند. طبق آمارهایی که در این خصوص به دست آمده است، نیمی از آنها شاغل در شرکت های بزرگ و متوسط و ارگان های شهری مشغول به کار می باشد و تقریبا سه چهارم آنها نیز مشغول فعالیت شغلی در شرکت های کوچک هستند.

اقتصاد شهر نووسیبیریسک روسیه

امکانات روسیه در شهر نووسیبیریسک

شهر نووسیبیریسک روسیه به دلیل این که در تقاطع راه آهن Trans-Siberian قرار گرفته و بزرگ ترین مرکز حمل و نقل سیبری غربی به شمار می رود. همچنین دسترسی راه به آسیای میانه را نیز فراهم نموده است. تعداد 4 ایستگاه راه آهن در این شهر وجود دارد که بزرگ ترین آنها ایستگاه Novosibirsk-Glavny بوده و در شرق اورال قرار گرفته است. Novosibirsk بزرگ ترین مکان برای انبار و مرتب سازی در کشور روسیه است که حجم قابل توجهی از بارها در این محل دریافت و انبار می شوند. خطوط هوایی گسترده Novosibirsk نیز از دیگر امکانات موجود در شهر نووسیبیریسک روسیه است که بالغ بر 80 شهر روسیه و شهرهای مختلف جهان را به یکدیگر مرتبط می سازد. همچنین فرودگاه Tolmachevo، بزرگ ترین فرودگاه سیبری بوده و در Ob City، منطقه Novosibirsk قرار گرفته است که با مرکز نووسیبیریسک، تقریبا 17 کیلومتر فاصله دارد.

حمل و نقل در نووسیبیریسک

امکانات حمل و نقلی در شهر نووسیبیریسک روسیه بسیار مجهز بوده و تردد و رفت و آمد را برای مردمان این شهر و سایر شهرها آسان می سازد. اتوبوس، تراموا، تریلر، تاکسی و مترو از جمله وسایل حمل و نقل در این شهر است که سیستم های حسابداری آن به صورت اتوماتیک است. متروی Novosibirsk در اواخر سال 1985 میلادی به عنوان نخستین و تنهاترین خط مترو در قسمت شرقی کشور روسیه افتتاح و راه اندازی گردید. در حال حاضر تعداد خطوطی که برای این مترو، فعال است، شامل 2 خط با 13 ایستگاه می باشد که طول آن به 15.9 KM می رسد.

تئاتر در نووسیبیریسک روسیه

تئاترهای مختلفی در این شهر وجود دارد که از جمله آنها می توان به تئاتر اپرا و باله اکوادور به عنوان بزرگ ترین تئاتر و یکی از نمادهای نووسیبیریسک اشاره نمود. سایر تئاترهای این شهر به شرح زیر است:

  • تئاتر دراماتیک دولتی نووسیبریسک “Stary Dom” “خانه قدیمی”
  • تئاتر جوانان دانشگاهی نووسیبریسک “گلوبس”
  • تئاتر درام دانشگاه نووسیبیریسک “Krasny Fakel” که یک بنای تاریخی معماری محسوب می شود
  • تئاتر دره شهر نووسیبریسک Na levom beregu
  • تئاتر کمدی موسیقی نووسیبیریسک
  • تئاتر عروسکی منطقه نووسیبیریسک

موزه های واقع در نووسیبیریسک روسیه

نووسیبیریسک روسیه دارای موزه بزرگی در زمینه تجهیزات راه آهن است که N.A. Akulinin نام دارد. این موزه تجهیزات و مجموعه بزرگی از بخار، دیزل، واگن ها و لوکوموتیوهای الکتریکی را دارا است. مضاف بر آن، مجموعه ای عظیم و دیدنی از اتومبیل های شوروی، کامیون ها، تراکتورها و وسایل نقلیه را به نمایش در آورده است که جذابی خاصی دارد. موزه «پوست ساحلی سیبری» نیز در شهر نووسیبیریسک قرار دارد و آثاری مانند پوست بریان را به نمایش گذاشته که حاصل هنرنمایی هنرمندان سیبری مدرن می باشد. کاربرد آثار تزئینی یاد شده در منازل قدیمی می باشد.

موزه های مختلف دیگری در این شهر وجود دارد که شامل موزه N. Rerich و موزه Sun می گردد. نمادها و نشانه های خورشید در موزه SUN به نمایش گذاشته شده است. همچنین موزه هایی مربوط به آثار تاریخی در این شهر وجود دارد که آثار منحصر به فردی همچون معماری چوبی در آن وجود دارد که فرهنگ سیبری را بازگو می کند. چنانچه اطلاعاتی در مورد سایر شهرهای روسیه یا هزینه زندگی در روسیه نیاز دارید، با کارشناسان حاضر در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نموده و کسب مشاوره نمایید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *