ویزای توریستی

صنعت توریسم کانادا

صنعت توریسم کانادا

صنعت توریسم کانادا یکی از صنعت های مهم به شمار می آید چرا که در کانادا درآمد حاصل از این صنعت به بیش از میلیاردها دلار میرسد و تأثیر آن بر اقتصاد گسترده است. همچنین صنعت توریسم در کانادا موجب تولید هزاران شغل که مستقیماً با فعالیت های گردشگری مرتبط هستند می شود که تعداد بیشتری از آنها از طریق این صنعت تأمین و پشتیبانی می شوند. زیبایی طبیعی و پیشرفت شهرهای کانادا و جغرافیای وسیعی که کانادا دارد باعث می شود سالانه گردشگران زیادی را از سرتاسر جهان جذب کند. کانادایی ها نیز خود اهل سفر هستند و به دنبال ماجراجویی به مکان های مختلف کشور سفر می کنند و موجب رونق توریسم داخلی نیز می شوند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله صنعت توریسم در کانادا را بررسی می کنند و نگاهی به آمارهای منتشر شده در سال های اخیر می اندازد که به علاقمندان آگاهی ببخشند.

درباره صنعت توریسم کانادا

صنعت توریسم در کشور پهناور کانادا از چندین قسمت متفاوت تشکیل شده است که از بخش های تجاری متمایزی می باشد که مکمل یکدیگر هستند؛ این بخش ها عبارتند از:

  • حمل و نقل: شامل خدمات مسافر از طریق هوا، راه آهن و دریا و همچنین بین شهری، چارتر و تور اتوبوس و اجاره وسیله نقلیه
  • اسکان و اقامت: شامل هتل ها، مسافرخانه ها، خوابگاه ها، کمپینگ و اجاره
  • غذا و نوشیدنی: رستوران ها و موسسات دارای مجوز و همچنین خدمات غذایی ارائه شده توسط هتل ها
  • جلسات و رویدادها: جلسات تجاری و کاری و همچنین رویدادهای مهم و جشنواره ها.
  • جاذبه ها: فعالیت های تفریحی و سرگرمی، همچنین جاذبه های فرهنگی، طبیعی و تاریخی.
  • گروه مهم دیگر بازیگران صنعت توریسم هستند: سازمان های بازاریابی مقاصد (DMO)، نمایندگی شهرداری ها، مناطق و استان ها. به عنوان مثال در بازار جهانی توریسم، کمیسیون گردشگری کانادا به عنوان یک بازاریاب ملی، کانادا را به مسافران بین المللی تبلیغ می کند.

فعالیت های صنعت توریسم در کانادا

طی شش ماه اول سال، بر اساس مخارج سنگین توریسم در کالاها و خدمات کانادایی توسط کانادایی ها (3.6%) و توسط خارجی ها (3.9%)، درامد توریسم در کانادا %3.6 نسبت به سال قبل افزایش یافته است. افزایش مسافرت های هوایی توسط کانادایی ها به مقصد بین المللی همراه با بازگشت و ورود هوایی بازدید کننده ها بصورت غیر مستقیم به کانادا نیز باعث افزایش هزینه توریسم شده است که شامل افزایش 8.5% در بخش خدمات حمل و نقل، افزایش 7.9% در بخش خدمات مسافرتی، افزایش 5.5% در بخش مخارج پیش از سفر و افزایش 4% در بخش کالاهای مسافرتی همراه با خدمات غذایی و نوشیدنی شده است. همچنین درامد توریسم حاصل از بازدید کنندگان بین المللی 18.5% از سهم کل گردشگری افزایش یافته است.

اثر صنعت توریسم بر اقتصاد کانادا

رشد صنعت توریسم در کانادا و افزایش تقاضا برای ارائه خدمات گردشگری به طور تقریبی حدود 740,000 شغل ایجاد کرده است که این میزان نسبت به سال قبل 1.2% رشد داشته است. میزان رشد اشتغال در بخش حمل و نقل هوایی 4.2%، در بخش خدمات مسافرتی 4.1%، در بخش اسکان و اقامت 1.4% و در بخش خدمات خوراکی 1.3% بوده است. همچنین صنعت توریسم در کشور کانادا موجب افزودن 18.8 میلیارد دلار به اقتصاد کانادا کرده است به طوری که 1.83% تولید ناخالص داخلی کانادا را شامل می شود. تولید ناخالص داخلی با افزایش رشد فصلی گردشگران، در سه ماهه دوم سال حدود 2.01% بهبود یافته است.

افزایش تولید ناخالص داخلی و همچنین میزان اشتغال تاثیر صنعت توریسم بر اقتصاد کانادا را به خوبی نشان می دهد:

سه ماهه اولتغییر نسبت به سال پیشسه ماهه دومتغییر نسبت به سال پیشنیم سال اولتغییر نسبت به سال پیش
میزان تقاضای کل توریسم (میلیون دلار)201293.8%25,2953.5%45,4243.7%
میزان تقاضای توریسم داخلی (میلیون دلار)164084.6%19,1512.7%35,5593.9%
تقاضای توریسم خارجی (میلیون دلار)37210.5%6,1446.1%9,8653.6%
تولید ناخالص داخلی (GDP) (میلیون دلار)82343.3%10,6123.8%18,8463.9%
سهم توریسم در GDP1.64%0.012.01%1.83%
میزان اشتغال (هزار)7301.4%7501.1%7401.2%

اثر صنعت توریسم بر اقتصاد کانادا

عوامل موثر بر رشد بخش های مختلف صنایع توریسم کانادا

از جمله عواملی که موجب رشد صنعت توریسم در کانادا می شود می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • یک محیط امن و پذیرا: در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر که شاهد افزایش چشمگیر رفتار علیه بیگانگان از جمله حمله به گردشگران هستیم، کانادا هنوز مکانی امن و پذیرا برای بیگانگان است.
  • شهرهای متنوع و مناسب برای زندگی: مناطق شهری کانادا در دسترس گردشگران است و هر کدام جاذبه های بی نظیری دارند که نشان دهنده تاریخ و میراث بی نظیر آنها است.
  • جاذبه های طبیعی فراوان: کانادا به عنوان مکانی زیبا و چشمگیر و طبیعتی زیبا شناخته شده است و دارای طیف گسترده ای از جاذبه های طبیعی در سطح جهانی از جمله کوه ها، دریاچه ها و شفق ها و حیوانات وحشی است. این محیط طبیعی طیف گسترده ای از فعالیت های فضای باز از جمله پیاده روی، قایق رانی، دوچرخه سواری، اسکی، صخره نوردی، شکار و ماهیگیری را امکان پذیر می کند. کسانی که می خواهند طبیعت را در نزدیکی مراکز مهم شهری تجربه کنند، می توانند به راحتی آن را پیدا کنن ، در حالی که افرادی که به دنبال یک تجربه دور افتاده تر هستند نیز طیف گسترده ای از گزینه ها را در دسترس دارند.
  • تنوع فرهنگی: در کانادا سالانه طیف گسترده ای از رویدادها در سراسر کشور برگزار می شود که شامل جشن مردمان بومی کانادا، میراث انگلیسی و فرانسوی و رویدادهای چند فرهنگی امروز است.

بررسی ها دلالت بر افزایش و رشد صنعت توریسم در کانادا دارد و موارد مختلف از جمله امنیت، جاذبه های طبیعی و امکانات تفریحی و میزان علاقه گردشگران به سفر و مهاجرت به کانادا را افزایش داده است. علاقمندان مهاجرت به کانادا می توانند با تماس با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از مشاوره با کارشناسان ما بهره مند گردند.

سوالات تخصصی در راستای صنعت توریسم کانادا

در بخش پایانی مقاله پیشرو به مهم ترین سوالات شما پاسخ داده می شود:

  • فعالیت های صنعت توریسم در کانادا چگونه است؟ طی شش ماه اول، بر اساس مخارج سنگین توریسم در کالاها و خدمات کانادایی توسط کانادایی ها (3.6%) و توسط خارجی ها (3.9%)، درامد توریسم در کانادا %3.6 نسبت به سال قبل افزایش یافته است. افزایش مسافرت های هوایی توسط کانادایی ها به مقصد بین المللی همراه با بازگشت و ورود هوایی بازدید کننده ها بصورت غیر مستقیم به کانادا نیز باعث افزایش هزینه توریسم شده است که شامل افزایش 8.5% در بخش خدمات حمل و نقل، افزایش 7.9% در بخش خدمات مسافرتی، افزایش 5.5% در بخش مخارج پیش از سفر و افزایش 4% در بخش کالاهای مسافرتی همراه با خدمات غذایی و نوشیدنی شده است. همچنین درامد توریسم حاصل از بازدید کنندگان بین المللی 18.5% از سهم کل گردشگری افزایش یافته است.
  • اثر صنعت توریسم بر اقتصاد کانادا به چه صورت است؟ رشد صنعت توریسم در کانادا و افزایش تقاضا برای ارائه خدمات گردشگری به طور تقریبی حدود 740000 شغل ایجاد کرده است که این میزان نسبت به سال قبل 1.2% رشد داشته است. میزان رشد اشتغال در بخش حمل و نقل هوایی 4.2%، در بخش خدمات مسافرتی 4.1%، در بخش اسکان و اقامت 1.4% و در بخش خدمات خوراکی 1.3% بوده است. همچنین صنعت توریسم در کشور کانادا موجب افزودن 18.8 میلیارد دلار به اقتصاد کانادا کرده است به طوری که 1.83% تولید ناخالص داخلی کانادا را شامل می شود. تولید ناخالص داخلی با افزایش رشد فصلی گردشگران، در سه ماهه دوم سال حدود 2.01% بهبود یافته است.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *