ویترین

صورتجلسه تغییر نام در شرکتهای تضامنی

صورتجلسه تغییر نام در شرکتهای تضامنی

کار تنظیم صورتجلسه تغییر نام در شرکتهای تضامنی طی جلسه مجمع عمومی فوق العاده انجام شده و منشی ملزم به تنظیم و تهیه این صورتجلسه میباشد. قانونا تنظیم صورتجلسه مذکور نیز همانند صورتجلسات دیگر بایستی حتما روی سربرگ شخصیت حقوقی صورت پذیرد و ضمنا این صورتجلسه بدون امضای کلیه اعضای دارای حق امضاء و مهر شخصیت حقوقی سندیت ندارد. نکته بعدی در این خصوص پیرامون ثبت رسمی این صورتجلسه از طریق ارسال یک نسخه از آن به اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری است. پیگیری این کار در طی همان جلسه مجمع عمومی فوق العاده به یکی از شرکاء یا وکیل رسمی شرکت محول می شود. هموطنان در جریان باشند که وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تخصص و آمادگی کاملی دارند تا کلیه امور مربوط به ثبت شرکت تجاری و تنظیم صورتجلسه تغییرات آن را انجام دهند.

وظیفه تغییر نام در شرکتهای تضامنی برعهده کیست؟

همانند دیگر شرکت های تجاری، شرکت های تضامنی نیز دارای ساختار ویژه ای هستند که این ساختار معمولا متشکل از مجمع عمومی، مجمع عمومی فوق العاده و هیئت رئیسه می باشد. اینها در حقیقت ارکان اصلی قوام دهنده شرکت تضامنی هستند که هر یک نیز در تصمیم گیری های مهم این شرکت، نقشی ایفاء می کنند. پس ارکان اصلی تشکیل دهنده شرکتهای تضامنی عبارتند از:

ارکان اصلی تشکیل دهنده شرکتهای تضامنی

مثلا وظیفه هیات مدیره اجرای مصوبات مجامع عمومی و فوق العاده و نیز تعیین اعضای دارای حق امضاء می باشد. همچنین وظایف مجمع عمومی که معمولا هم سالی یکبار تشکیل می شود عبارت از تصویب ترازنامه مالی شرکت تضامنی و نیز انتخاب اعضایی برای سمت هیات مدیره می باشد. اما وظایف محوله بر دوش اعضای مجمع عمومی فوق العاده به مراتب بیشتر و سنگین تر است. چراکه مجمع عمومی فوق العاده مسئول است تا درباره موضوعات مهم زیر تصمیم گیری کرده و تغییرات حاصله را نیز صورتجلسه کند:

  • تغییر نام شرکت
  • تغییر محل شرکت
  • تغییر موضوع شرکت
  • افزایش سطح سرمایه
  • کاهش سطح سرمایه
  • انحلال شرکت
  • نقل و انتقال سهم الشرکه

دلایل تغییر نام شرکتهای تضامنی

شرکتهای تضامنی شرکتهای صرفا تجاری بوده و معمولا نیز با مسئولیت تضامنی بین دو یا چندین شریک متضامن تشکیل می شود. این نوع شرکتها نیز همانند دیگر شرکت های هفتگانه پس از ثبت رسمی، برخوردار از یک شخصیت حقوقی می شود و هر نوع تغییری نیز در قالب این شخصیت حقوقی امکانپذیر است. یکی از تغییرات مجاز در شرکتهای تضامنی مربوط به تغییر نام این شرکتها است که ممکن است به یکی از دلایل زیر صورت گیرد:

دلایل تغییر نام شرکتهای تضامنی

مدارک لازم جهت تغییر نام در شرکتهای تضامنی

اصولا شرکت تضامنی بعد از اتمام مراحل ثبت رسمی ممکن است نیازمند اعمال تغییر و تحولاتی باشد. این تغییرات ممکن است شامل طیفی از تغییرات مثل تغییر نام شرکت، انتخاب هیات مدیره، افزایش یا کاهش سرمایه، تغییر حق امضاء، ورود یا خروج شریک یا شرکاء، تغییر محل شرکت، تعیین سمت ها، تغییر موضوع شرکت و غیره باشد. به استناد قوانین موجود نیز تغییر و تحولات انجام شده در شرکتهای تضامنی نیز بایستی حتما در اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری ثبت شود تا جنبه رسمی پیدا کند. بر همین اساس نیز ارائه اسناد و مدارک زیر به منظور تغییر نام در شرکتهای تضامنی از جمله الزامات مهم ثبت این تغییر قلمداد می شود:

  • صورتجلسه تغییر نام در شرکتهای تضامنی
  • دعوت نامه در صورت تشکیل جلسه مجمع با حداکثر اعضاء
  • مجوز لازم از مراجع یا ارگانهای ذیصلاح (در صورت لزوم)

شرایط صورتجلسه تغییر نام در شرکتهای تضامنی

شرایط صورتجلسه تغییر نام در شرکتهای تضامنی

به منظور تهیه صورتجلسه تغییر نام در شرکتهای تضامنی حتما بایستی جلسه مجمع عمومی فوق العاده تشکیل شود چراکه اصولا این وظیفه بر عهده این مجمع می باشد. در این مورد نیز هیات مدیر شرکت تضامنی موظف است تا شرکاء را برای تشکیل جلسه مذکور دعوت کند. بر طبق قوانین این جلسه حتما بایستی با نیمی از شرکا تشکیل شود و در غیر اینصورت با حداقل یک سوم اعضا نیز تشکیل جلسه ایرادی ندارد. اعضاء پس از تشکیل جلسه از بین خود کسانی را به سمت رئیس جلسه، ناظر جلسه و منشی انتخاب می کنند.

همانند دیگر صورتجلسات، صورتجلسه تغییر نام در شرکتهای تضامنی در طی نشست مجمع عمومی فوق العاده و توسط منشی همان جلسه تنظیم شده و به امضاء کلیه اعضاء صاحب امضاء می رسد. این صورتجلسه نیز بایستی به طور کامل و صحیح بر روی سربرگ شخصیت حقوقی نگارش شده و به اداره ثبت شرکت ها ارسال گردد. ضمنا برای ارسال نسخه ای از این صورتجلسه به اداره ثبت شرکتها نیز بایستی امضاء و مهر شرکاء بر روی آن باشد. اما محتوای صورتجلسه مذکور از قرار ذیل میباشد:

بندهاعنوان/ محتوا
بند 1نام شرکت
بند 2شماره ثبت
بند 3شناسه ملی
بند 4سرمایه ثبت شده به ریال
بنده 5 و 6تاریخ و ساعت جلسه مجمع عمومی فوق العاده
بند 7اعضای هیات رئیسه ئ میزان سهم الشرکه آنها
بند 8نتیجه تغییر نام شرکت تضامنی
بند 9وکالت پیگیری امور ثبت صورتجلسه به یکی از شرکا
بند 10اعضای هیات رئیسه بهمراه امضاء آنها

نحوه ثبت صورتجلسه تغییر نام در شرکتهای تضامنی

به منظور انجام تغییرات در شرکتهای تضامنی، این تغییرات حتما بایستی در اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر رسمی ثبت گردد و قانون نیز بر آن تاکید دارد. منتها قبل از هر کاری و به محض اتمام فرآیند تنظیم صورتجلسه تغییر نام در شرکتهای تضامنی مراحل زیر بایستی توسط یکی از شرکاء و یا وکیل رسمی آنها انجام شود:

مراحل ثبت صورتجلسه تغییر نام در شرکتهای تضامنی

همان طوریکه در تصویر فوق نیز مشاهده می گردد، اولین کار اخذ پذیرش آنلاین از طریق مراجعه به پورتال اداره ثبت شرکتها و موسسات غیرتجاری به نشانی www.sherkat.ssaa.ir می باشد. در این مرحله ضمن درج مشخصات مربوط به جلسه و اعضای شرکت کننده در آن همچنین نسبت به درج محتوای آن صورتجلسه نیز اقدام می شود. مرحله دوم از این کار مربوط به ارسال پستی اصل صورتجلسه تغییر نام در شرکت های تضامنی است که بایستی به آدرس اداره ثبت شرکتها ارسال گردد. مرحله سوم و آخر نیز اخذ پیش نویس آگهی ثبت تغییرات و درج آن در روزنامه رسمی است. سرمایه گذاری در ترکیه جذابیت خاصی برای سرمایه گذاران ایرانی دارد و هموطنان گرامی برای اطلاع از شرایط و مقررات ثبت شرکت یا خرید ملک در ترکیه 2021 می توانند با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *