ویزای تحصیلی

فراگیری زبان فرانسوی در استراسبورگ

فراگیری زبان فرانسوی در استراسبورگ

علاقمندان به زبان فرانسوی گزینه مناسبی چون فراگیری زبان فرانسوی در استراسبورگ را دارند و به منظور کار یا تحصیل، به یادگیری زبان نیاز دارند. زبان فرانسوی یک از زبان های بین المللی و پر کاربرد در جهان امروز می باشد. در برخی از کشورها مانند بلژیک و ترکیه، امکان تحصیل به زبان فرانسوی نیز برای دانشجویان فراهم آورده شده است. در این مقاله راه های فراگیری زبان فرانسوی در استراسبورگ به عنوان یکی از شهرهای فرانسه را بررسی خواهیم کرد. کشور فرانسه طی سیاستی از سال 2019 به پذیرش زبان فرانسه بیشترین ویزاها را داده است. این مقاله توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص زبان فرانسوی در سال 2023 تهیه شده است.

زبان فرانسوی یکی از فراگیرترین زبان های زنده دنیا در سطح جهان است، کشور فرانسه، محل تولد زبان فرانسوی می باشد. بخش هایی از بلژیک و سوئیس نیز به همین زبان سخن می گویند. بخش های عظیمی از شمال غرب آفریقا تا آفریقای مرکزی نیز به زبان فرانسوی صحبت می کنند، مناطق شمالی قاره آمریکا در کشور کانادا نیز به فرانسوی صحبت می کنند. افرادی که به منظور کار یا تحصیل به فرانسه مهاجرت می کنند، به مدرک معتبر زبان فرانسوی نیاز خواهند داشت. مدارک معتبر زبان فرانسوی شامل TCF، DELF و DALF می شود.

فراگیری زبان فرانسوی در دانشگاه استراسبورگ

موسسات معتبری در کشور فرانسه وجود دارد که به شما فرصت فراگیری زبان فرانسوی را می دهند. شهر استراسبورگ در فرانسه یکی از شهرهایی است که به آموزش زبان فرانسوی اهمیت ویژه ای می دهد. از جمله موسسات فراگیری زبان فرانسوی در استراسبورگ می توان به موسسه استارلنگ؛ موسسه IIEF، موسسه Ciel، موسسه Alliance France اشاره کرد. در ادامه شرایط تحصیل در این موسسات را بررسی خواهیم کرد. شانس صدور ویزا از فرانسه برای آموختن زبان برای ایرانیان در سال گذشته بیش از 80% بوده است. البته لارم به ذکر می باشد که شانس صدور ویزا برای افرادی که تا سطح A2 را در ایران فراگرفته اند و برای تکمیل سطح زبان خویش اقدام می نمایند بیشتر از کسانی است که از سطح صفر  یا A1 متقاضی شروع دوره های زبان هستند.

کار ضمن تحصیل در استراسبورگ

برخلاف دوره های کالج زبان اغلب کشورهای دنیا که با اجازه کار همراه نیست. پذیرش کالج زبان فرانسوی در کشور فرانسه و شهرهای مختلف آن، ویزای نوع D را به همراه دارد که در کشور فرانسه دارای مزایایی از جمله امکان کار ضمن تحصیل، امکان تبدیل در محیط به ویزای کاری یا تمدید به عنوان ویزای تحصیلی و غیره را دارد. برخی افراد با یک سال آموزش زبان فرانسوی در استراسبورگ یا سایر شهرهای فرانسه مستقیما وارد بازار کار می شوند و برخی ابتدائا از یکی از دانشگاه های دولتی این کشور پذیرش می گیرند. لازم به ذکر است درآمد حاصل از کار دانشجویی در فرانسه به طور متوسط ساعتی 8€ (یورو) است و کار دانشجویی تا 20 ساعت در هفته مجاز می باشد.

موسسات زبان در استراسبورگ در 2023

در قسمت ذیل ما به معرفی چند موسسه مهم و معتبر که افراد بین المللی را در سال 2023 ثبت نام می کنند، میپردازبم. البته ذکر این نکته لازم است که دانشگاه های فرانسه از کالج زبان ها ارزان تر هستند و راحت تر پذیرش و ویزا می دهند. کشور فرانسه شاید بتوان گفت بهترین پل جهت رسیدن به ایالت های فرانسوی زبان کشور کانادا هستند. اشخاصی که به راحتی به کشور کانادا نمیرسند بهترین بهانه آنها کشور فرانسه است.

فراگیری زبان فرانسوی در دانشگاه استراسبورگ

موسسه استارلنگ در استراسبورگ فرانسه

موسسه استارلنگ یکی از برترین موسسه های آموزش زبان در شهر استراسبورگ فرانسه است. در طول این دوره مهارت های مورد نیاز زبان آموزان به آن ها ارائه خواهد شد. مهم ترین این مهارت ها عبارتند از:

  • استقلال در صحبت کردن به زبان فرانسوی
  • توانایی برقرار کردن ارتباط با سایر فرانسوی زبان ها
  • افزایش مهارت صحبت در ارتباط با موضوعات تخصصی
  • مهارت خواندن و نوشتن
  • آشنایی با ادبیات، تاریخ، فرهنگ و جامعه فرانسه

در این موسسه آموزشی سه دوره مختلف آموزشی در نظر گرفته شده است.

دوره فشرده20 ساعت در هفته (4 ساعت در روز، 5 روز در هفته)
دوره عادی15 ساعت در هفته (3 ساعت در روز، 5 روز در هفته)
دوره بلند مدت4 ساعت در هفته (2 ساعت در روز، 2 روز در هفته)
دوره خصوصیزمان برگزاری کلاس به تشخصی معلم از آگاهی دانش آموز بستگی دارد

هزینه های تحصیل در این موسسه به شرح جدول زیر است:

دورهماهیانه3 ماهه نیمسال (5 ماهه)سالیانه (10 ماه)
عادی€540 (یورو) 60 ساعت€1458 (یورو) 180 ساعت€2295 (یورو) 300 ساعت€4320 (یورو) 600 ساعت
فشرده€720 (یورو) 80 ساعت€1944 (یورو) 240 ساعت€3060 (یورو) 400 ساعت€5760 (یورو)800 ساعت
بلند مدت€160 (یورو) 16 ساعت€432 (یورو) 48 ساعت€680 (یورو) 80 ساعت€1280 (یورو) 160 ساعت

هزینه پرداخت شده به هیچ عنوان به زبان آموزان استرداد نمی شود.

فراگیری زبان فرانسوی در موسسه IIEF در استراسبورگ

یکی دیگر از موسسات فراگیری زبان فرانسوی در استراسبورگ، موسسه IIEF در این شهر است، این موسسه آموزشی یکی از نهادهای وابسته به دانشگاه استراسبورگ است. در این موسسه زبان آموزان بدون هیچ گونه اطلاع اولیه از زبان فرانسوی می توانند نام نویسی کنند، همچنین دوره های سطح A1 تا C2 در این موسسه برگزار می شود. زبان آموزان این موسسه پس از پایان دوره مدرک DELF یا DALF دریافت خواهند کرد. امکان آموزش زبان فرانسوی در دوره تعطیلی دانشگاه نیز در این موسسه موجود می باشند. دانشگاه استراسبورگ یکی از دانشگاه های برجسته کشور فرانسه است.

فراگیری زبان فرانسوی در موسسه Ciel در استراسبورگ

مدرسه Ciel در سال 1987 در شهر استراسبورگ فرانسه افتتاح شد، در این موسسه دانش آموزانی که به زبان فرانسوی آگاهی دارند می توانند در دوره های مکالمه شرکت کنند، هزینه شرکت در این کلاس های 1:30 ساعته، 50€ (یورو) در طول هفته میباشد. زبان آموزان بر اساس نیاز خود می توانند در دوره های فشرده، عادی یا بلند مدت شرکت کنند. افرادی که هزینه های تحصیل خود را زودتر پرداخت کنند با تخفیف روبرو خواهند شد. هزینه ثبت نام در این موسسه به طور کامل در جدول زیر تشریح شده است.

نوع دورههزینه به یورو
1 تا 6 هفته€295
7 تا 12 هفته€280
13 تا 18 هفته€265
19 تا 23 هفته€255
24 تا 35 هفته€205
بیش از 35 هفته€180

هزینه ثبت نام اولیه زبان آموزان 50€ (یورو) است. علاوه براین افراد مسلط به زبان فرانسوی می توانند در دوره های معلمی زبان فرانسوی نیز شرکت کنند، طول این دوره 3 هفته خواهد بود و در هر هفته 25 ساعت کلاس آموزش برگزار می شود. هزینه این دوره 390€ (یورو) خواهد بود.

موسسه Alliance France استراسبورگ

یکی از بزرگ ترین موسسات فراگیری زبان فرانسوی در استراسبورگ، موسسه آلیانس است. این موسسه بیش از 800 شعبه آموزشی در 136 کشور جهان دارد و 12000 نفر برای این موسسه کار می کنند. دوره های آموزشی در نظر گرفته شده در این موسسه به 2 دسته فشرده و عادی تقسیم می شوند. هزینه ثبت نام در دوره های فشرده 2173.50€ (یورو) برای 3 ماه است. در طول این 3 ماه زبان آموزان برای 240 ساعت آموزشی باید در کلاس حضور داشته باشند. همچنین دوره های عادی این موسسه در 48 ساعت آموزشی برگزار می شود. طول این دوره نیز 3 ماهه بود و هزینه ثبت نام آن 475€ (یورو) است. هزینه پیش ثبت نام دوره های فشرده 603.75€ (یورو) و دوره های عادی 165€ (یورو) خواهد بود.

افراد زیادی هستند که برای زندگی در این کشور نیازمند، دانش زبان فرانسوی خواهند بود که این مورد با گذراندن دوره زبان در فرانسه برای افراد برآورده خواهد شد، که موسسات مختلف زبان آموزی در کشور فرانسه مانند، کالج های زبان در فرانسه این فرصت را در اختیار علاقمندان به زبان فرانسوی قرار می دهند. یکی دیگر از دلایل اصلی نیاز به فراگیری زبان فرانسوی برای ویزای تحصیلی فرانسه و ویزای کاری فرانسه در این کشور است، دانشجویان غیر اروپایی برای تحصیل در کشور فرانسه به ویزای تحصیلی این کشور نیاز خواهند داشت.

فراگیری زبان فرانسوی در استراسبورگ فرصت بسیار مناسبی را در اختیار افراد حتی برای کار و یا تحصیل در کشورهای دیگر مثل کشور 2 زبانه کانادا برای تحصیل و یا کار در کانادا در اختیار افراد قرار خواهد داد. موسسات مختلفی در این شهر وجود دارد که در این مقاله موسسه معتبری مثل، موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را به شما عزیزان معرفی می کنیم.

5/5 - (27 امتیاز)

22 دیدگاه برای “فراگیری زبان فرانسوی در استراسبورگ

  1. مهیلا براهیمی گفت:

    سلام خسته نباشید من میخوام در ماه آپریل در دوره های زبان دانشگاه استراسبورگ ثبت نام کنم و تا اونموقع سطح زبانم به a2 میرسه. مدارکی که باید ترجمه کنم چه مدارکی هستند دقیقا؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      این موارد به تیم اجرایی ما مربوط می شه. باید با ما تماس بگیرید

  2. G گفت:

    سلام
    كالج و موسسه زبان فرق ميكند؟
    دوره هاى زبان از چه تاريخ هايى شروع ميشوند؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      کالج هایی که صرفا دوره های زبان رو برگزار میکنن خیلی شبیه به موسسات زبان هستند
      دوره های زبان در کالج های فرانسه در هر موقعی از سال که شما بخواین اقدام کنید میشه براتون پذیرش گرفت

  3. Pariaa گفت:

    سلام خسته نباشید من لیسانس ادبیات فرانسه دارم ولی از اون جایی که بیشتر تو دانشگاه به ادبیات توجه میشه تا مکالمه و برقراری ارتباط حس میکنم الان ضعیفه زبانم و سطح a2 دارم و میخوام مهارت زبانمو قوی تر کنم و مدرک dalf delf بگیرم آیا میشه برای این دوره ها اقدام کرد؟

    1. داوری گفت:

      سلام سلامت باشید
      بله این امکان وجود داره

  4. امير گفت:

    سلام من ميخواستم بدونم اين دوره ها براي كسي كه هيچ اشنايي با زبان فرانسه نداره مناسبه؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      بله از پایه با شما کار میکنن

  5. Kiana گفت:

    سلام خسته نباشید من فرانسه تا سطح A1 خوندم می خواستم ببینم میتونم تو دوره میتونم شرکت کنم ؟؟؟ و اینکه آیا با اتمام دوره ها به سطح B2 میرسیم؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام سلامت باشید
      بله در صورتی که شرایطتون کامل باشه میتونید پذیرش و ویزا بگیرید
      و در کالج های خصوصی به این سطح میرسید
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  6. مریم گفت:

    سلام ممنون از مطالبتون.
    من 23 سالمه . لیسانس مترجمی زبان انگلیسی دارم. زبان فرانسه رو هم تا آخر A1 خوندم اما می خواستم برای دوره های زبان فرانسه اقدام کنم. آیا میتونم ؟
    و اینکه چرا هزینه دوره ها در کوتاه بلند مدت کمتره؟
    و اگر شرایط ثبت نام دوره را داشته باشم و موسسه هم قبول کرد آیا با همین قبولی موسسه میشه ویزای فرانسه رو گرفت؟

    1. مریم گفت:

      منظورم بلند مدته* ببخشید

      1. داوری گفت:

        بستگی به این داره که در کالج های خصوصی بخونید یا در دانشگاه

    2. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      بله در کل امکان اقدام رو دارید
      اما متوجه منظور سوال دومتون “و اینکه چرا هزینه دوره ها در کوتاه بلند مدت کمتره؟” نشدم
      قبل از اقدام برای پذیرش باید بررسی شه که شناس ویزا دارید یا خیر
      به همین خاطر توصیه میکنم برای اطلاعات بیشتر با مشاورین موسسه سفیران تماس بگیرید

  7. فاطما گفت:

    سلام خسته نباشید من بیست سالمه دیپلم دارم و مدرک زبان انگلیسی ایلتس دارم میتونم برای دوره های زبان فرانسه استرابورگ اقدام کنم

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      بله البته باید باقی شرایط شما هم بررسی بشه
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  8. فرناز گفت:

    با سلام ! من ٣٨ سالمه و فوق ليسانس اموزش زبان فرانسه و مدرك b2 هم ندارم ايا ميتوانم در اين دوره هاي زبان شركت كنم!

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      شما مدرک زبان فرانسوی دارید و دوره زبان برای شما مناسب نیست
      باید به پروسه های دیگه فکر کنید
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در تماس باشید

  9. عسل احمدی گفت:

    سلام. من ۱۴ سالمه برای اینده میخوام برم الان دو ماهه دارم زبان فرانسوی یاد میگیرم میخواستم بدونم بهترین روش برای رفتن به فرانسه و خرید ملک چیست؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      دوست عزیز خیلی خوبه که برای آینده داری برنامه ریزی میکنی اما برای کی میخوای اقدام کنی؟
      چون بحث مهاجرت بروز تغییر میکنه اما بهت پیشنهاد میکنم که مقاله مهاجرت به فرانسه رو مطالعه کنی
      اگر ابهامی داشتید بفرمائید من در خدمتتون هستم

  10. سعید گفت:

    با سلام و عرض ادب
    26 سال دارم و مقطع تحصیلیم کارشناسی در رشته مهندسی است.
    با سابقه کاره 3 ساله در رشته تحصیلی خود و مدرک فتوشاپ و آشپزی و …
    تمکن مالی حدود11000 یورو است.
    آیا میتوانم برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد اقدام کنم و پذیرش و ویزای تحصیلی بگیرم؟
    برای اینکه هزینه ی ثبت نام دوره فرانسوی ب حداقل برسد چه راهکاری وجود دارد؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      برای پذیرش شدن و اخذ ویزا نیاز به مدارک زیادی دارید البته رزومه تون به طور کلی خوبه
      که پیشنهاد میکنم برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *