مهاجرت

فهرست بهترین کشورها جهت کاریابی

فهرست بهترین کشورها جهت کاریابی

امروزه افراد زیادی برای بهتر شدن شرایط کار و زندگیشان تصمیم به مهاجرت به کشور های پیشرفته می گیرند. یکی از راه های رایج برای ورود به این کشورها، مهاجرت کاری می باشد. برای معرفی فهرست بهترین کشورها جهت کاریابی می توان به کشورهای آلمان، کانادا، روسیه، استرالیا و کشور اتریش که در مقاله فوق بررسی می شود، اشاره کرد. معمولا افرادی که از طریق کار به کشوری مهاجرت می کنند، پس از گذشت مدت معین و رعایت قوانین می توانند اقامت دائم آن کشور را به دست بیاورند اما ابتدا لازم است تا فرد جویای کار موفق به جلب نظر مثبت کارفرمای خارجی و اثبات توانمندی های خویش و در نهایت موفق به عقد قرارداد معتبر و حمایت کارفرما برای دریافت ویزا شود. مقاله پیش رو توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و در رابطه با فهرست بهترین کشورها جهت کاریابی به نگارش در آمده است.

آلمان در صدر فهرست بهترین کشورها جهت کاریابی

یکی از کشور هایی که در فهرست بهترین کشورها در سال 2024 جهت کاریابی وجود دارد، کشور آلمان است. متقاضیان برای کار در المان باید ابتدا دعوت نامه ی شغلی از کارفرمایی در آلمان دریافت نمایند، بعد از آن فرد باید اقدامات لازم را جهت اخذ ویزای کاری انجام دهد. برای استفاده از نیروی کار خارجی در این کشور قوانینی وجود دارد. کارفرما باید آگهی کار را به مدت 3 ماه در کشور آلمان منتشر نماید اگر در طول این مدت نیروی کاری استخدام نشد باید آگهی به مدت 3 ماه دیگر در کشور های عضوء اتحادیه اروپا منتشر شود اگر همچنان فردی برای شغل مورد نظر پیدا نشد کارفرما می تواند نیرو کار خارجی استخدام نماید.

پیدا کردن کار از طریق اخذ دعوت نامه کاری از کارفرما کاری آسان نمی باشد. یکی دیگر از روش های یافتن کار در این کشور دریافت ویزای کاریابی یا ویزا جستجو کار می باشد. متقاضیان با دریافت این ویزا 6 ماه فرصت دارند در شغلی استخدام شوند. هر چه سن متقاضی کمتر باشد و تسلط بیشتری به زبان داشته باشد و همین طور دارای مهارت و تخصص باشد شانس بیشتری برای پیدا کردن کار دارد.

جایگاه دوم فهرست بهترین کشورها جهت کاریابی

نام یکی دیگر از کشور هایی که در فهرست بهترین کشورها جهت کاریابی دیده می شود، کشور کانادا می باشد. یکی از طرق محبوب برای مهاجرت به کانادا، مهاجرت کاری است. در هر سال استان های این کشور همراه با دولت فدرال فهرستی از مشاغل مورد نیاز را منتشر می کنند، تا متقاضیان با توجه به مهارت و تخصص خود در خواست خود را برای استخدام ارسال نمایند. برای مهاجرت از این طریق فرد باید ویزای Skill Worker را دریافت نمایند.

یکی دیگر از روش های مهاجرت کاری به این کشور دریافت دعوت نامه از کارفرمایی در این کشور می باشد. بعد از دریافت دعوت نامه باید ویزای کاری کشور کانادا را کسب نمایید. جهت اخذ ویزای کاری در این کشور سیستم امتیاز بندی کانادا در نظر گرفته شده است. متقاضیان باید از 100 امتیاز حداقل 67 امتیاز به دست آورند. معیار امتیاز بندی در کشور کانادا بر اساس سن، مهارت و تخصص فرد، میزان تسلط به زبان، انطباق پذیری و مدرک تحصیلی می باشد.

انگلیس از بهترین کشورها جهت کاریابی

انگلیس به عنوان یکی از بهترین کشورها برای کاریابی شناخته می ‌شود. انگلیس به عنوان زبان رسمی و اصلی کشور خود، دارای جایگاه بسیار مهمی در جهان است. این زبان به عنوان زبان اصلی تجارت، علم، فناوری و ارتباطات شناخته می ‌شود، بنابراین داشتن مهارت در زبان انگلیسی می‌ تواند در کاریابی و فرصت ‌های شغلی موثر باشد. انگلیس دارای دانشگاه ‌های برجسته و معتبر جهانی است که در رده‌ بندی‌ های جهانی به عنوان مراکز تحصیلی برتر شناخته می ‌شوند. فارغ ‌التحصیلان این دانشگاه ‌ها اغلب به دلیل کیفیت تحصیلات خود، فرصت ‌های شغلی خوب و پردرآمد در انگلیس و سراسر جهان دارند.

لندن به عنوان پایتخت مالی و تجاری انگلیس و یکی از مراکز مالی بزرگ جهان شناخته می ‌شود. این شهر دارای بازار کار پویا و چندفرصتی است که فرصت ‌های شغلی بسیار مناسب برای فارغ ‌التحصیلان و کارآموزان فراهم می ‌کند. انگلیس یک کشور با تنوع فرهنگی بالا است که افراد از سراسر جهان را به خود جذب کرده است. این تنوع فرهنگی باعث شده که فضای کاری در انگلیس پویا و پرآزاد باشد و افراد با زمینه ‌های مختلف فرصت‌ های بسیار برابر و گسترده ‌ای داشته باشند. به طور کلی، انگلیس به عنوان یک کشور پویا، تحصیلات برتر، بازار کار پویا و تنوع فرهنگی، یک مقصد جذاب برای کارآموزان و فارغ ‌التحصیلان است.

منبع: palife.co.uk

انگلیس از بهترین کشورها جهت کاریابی

مهاجرت کاری به استرالیا

نام یکی دیگر از کشور های حاضر در فهرست بهترین کشورها جهت کاریابی جای گرفته است، کشور استرالیا است. هر ساله افراد زیادی به دلیل شرایط اقتصادی و فرصت های کاری موجود در استرالیا به این کشور مهاجرت می کنند. در این کشور ویزا کاری در انواع مختلف و با توجه به شرایط فرد صادر می شود. علاقه مندان به کار در استرالیا باید درخواست خود را از طریق سایت Skill Select ارائه نمایند. اگر فرد دارای شرایط لازم باشد درخواست او پذیرفته می شود و دعوت نامه کاری صادر می شود. بعد از آن متقاضی باید ویزای کاری را به دست آورد بدین منظور فرد باید مدارکی را آماده و ارائه نماید.

وزارت امور کار این کشور برای متقاضیانی با شرایط زیر ویزا کار صادر می کند:

کارگرانی با تخصص بالاکارگران ماهر
کار آموزان کوتاه مدتشرکت کنندگان فعالیت های خاص
کارگران فصلیسرمایه گذاران
اشخاصی که قصد کار در صنایع نفت و گاز دارند

کار در کشور اتریش

متقاضیانی که قصد مهاجرت کاری به اتریش را دارند باید بدانند که از این طریق می توانند اقامت دائم اتریش را به دست آورند. برای کار در این کشور شما باید از کارفرما اتریشی دعوت نامه شغلی دریافت نمایید. برای ارائه دعوت نامه شرایطی تعیین شده است که کارفرما ملزم است آن ها را رعایت نماید. آگهی شغلی باید به مدت 90 روز در کشور اتریش منتشر شود و در صورت نبودن متقاضی باید 90 روز دیگر در اتحادیه اروپا منتشر گردد اگر همچنان متقاضی وجود نداشت کارفرما می تواند نیروی کار خارجی استخدام نماید. پیدا کردن کار از این طریق آسان نمی باشد.

اگر فردی مهاجرت تحصیلی به این کشور را انتخاب کند، بعد از فارغ التحصیلی به او 1 سال فرصت داده می شود تا به جست و جو کار بپردازد. در صورتی که فرد موفق شود در شغلی استخدام شود می تواند ویزای تحصیلی اش را به ویزا کاری تبدیل نماید و در این کشور مشغول به کار شود. روش دیگری برای یافتن کار در این کشور دریافت ویزای جست و جو کار می باشد، این ویزا برای مدت 6 ماه معتبر می باشد. ارائه ویزا از این طریق بر اساس سیستم امتیاز بندی می باشد. متقاضی برای پذیرفته شدن درخواستش باید موفق به اخذ 70 امتیاز شود.

برای آگاهی از شرایط کار در اتریش پیشنهاد می شود مقاله مراکز فنی حرفه ای در اتریش را مطالعه نمایید. در این مقاله سعی داشتیم اطلاعاتی در رابطه با فهرست بهترین کشورها جهت کاریابی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند طی مراجعه به سایت موسسه مهاجرتی سفیران سروش سعادت مقالات بیشتری در مطالعه نمایند. همچنین می توانید طی تماس با کارشناسان ما اطلاعات کامل تری در این رابطه به دست بیاورید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *