ویزای تحصیلی

فهرست دانشگاه های کرواسی

فهرست دانشگاه های کرواسی

داشتن شناخت از فهرست دانشگاه های کرواسی از مهم ترین موارد برای تحصیل در دانشگاه های این کشور برای متقاضیان بین المللی به شمار می رود. برای تحصیل در دانشگاه های کشور کرواسی، متقاضیان و دانشجویان خارجی حتما باید از دانشگاه ها و مراکز تحصیلی معتبر در این کشور به صورت کامل مطلع باشند. در کشور کرواسی دانشگاه ها و مراکز تحصیلی و آموزش عالی زیادی وجود دارد و هر ساله متقاضیان زیادی از نقاط مختلف دنیا برای ادامه تحصیل در این دانشگاه ها اقدام به مهاجرت تحصیلی به کشور کرواسی می کنند.

در این نوشتار متقاضیان و هموطنان گرامی می توانند با همراهی کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از دانشگاه های دولتی و خصوصی کشور کرواسی، دانشگاه های پلی تکنیک خصوصی و دولتی کشور کرواسی، کالج های دولتی و همچنین کالج های خصوصی کشور کرواسی که همگی در فهرست دانشگاه های کرواسی قرار می گیرند مطلع شوند.

تحصیل در کشور کرواسی

کرواسی به خاطر میراث غنی تاریخی خود مشهور می باشد. فرهنگ فولکلور با موسیقی عامیانه خود کاملاً به این کشور متصل است. اما کرواسی همچنین دارای میراث و جاذبه های طبیعی نفیس می باشد. گروه های جزیره ای مانند Brijuni ،Krka و جزایر Kornati همگی از بهترین جاذبه های طبیعی و گردشگری کشور کرواسی به شمار می روند که برای تمامی بازدید کنندگان جذابیت خاصی دارند.

در مراکز تحصیلی معتبر کشور کرواسی دانشجویان بین المللی می توانند از برنامه های تحصیلی مختلف به زبان های کروات و انگلیسی و یا سایر زبان های روز دنیا بهره مند شوند. تحصیل در دانشگاه های کشور کرواسی شرایط خاصی دارد و هزینه های تحصیل در هر دانشگاه با در نظر گرفتن مقطع تحصیلی، دوره تحصیلی، رشته تحصیلی و همچنین برنامه تحصیلی متفاوت می باشد. کرواسی یکی از کشورهای اروپایی می باشد که سیستم آموزش و پرورش آن براساس فرآیند بولونیا فعالیت می کند. لازم به ذکر می باشد که این موضوع موجب جذب دانشجویان بین. المللی زیادی به دانشگاه های کشور کرواسی شده است.

برای تحصیل در دانشگاه ها و مراکز تحصیلی معتبر کشور کرواسی، متقاضیان و دانشجویان بین المللی می بایست به صورت مستقیم با دانشگاه و یا مرکز تحصیلی مورد نظر تماس حاصل فرمایند؛ زیرا هیچ سیستم کاربردی مرکزی برای ثبت نام وجود ندارد و ورود به دانشگاه های کشور کرواسی تنها با مراجعه و یا تماس با خود دانشگاه امکان پذیر می باشد. در ادامه با اسامی و فهرست دانشگاه هاي کرواسی به صورت کامل آشنا خواهید شد.

دلایل تحصیل در دانشگاه های برتر کرواسی

سالانه بیش از صدها تبعه خارجی از کشورهای مختلف جهان، به دلایل گوناگونی تحصیل در دانشگاه های برتر کرواسی را برای آینده تحصیلی خود انتخاب می کنند. به عبارت دیگر، تحصیل در دانشگاه های برتر کرواسی مزایا بی شماری را برای تمامی دانشجویان بین المللی به همراه دارد. یکی از اصلی ترین دلایل ورود دانشجویان بین المللی برای تحصیل در کرواسی، وجود دانشگاه های معتبر تراز اول جهانی در این کشور می باشد. زیرا اغلب دانشگاه های کرواسی در بین برترین دانشگاه های جهان رتبه بندی شده اند.

در جدول زیر می توانید مهمترین دلایل تحصیل در دانشگاه های برتر کرواسی را مشاهده فرمایید:

دلایل تحصیل در دانشگاه های برتر کرواسیتوضیحات
هزینه شهریهبا توجه به ارائه کیفیت بالای آموزش توسط دانشگاه های برتر کرواسی، هزینه شهریه در این دانشگاه ها به نسبت اغلب کشورهای مدرن اروپایی بسیار پایین تر است.
بورسیه تحصیلیاغلب دانشگاه های برتر کرواسی برای دانشجویانی که بضاعت مالی کافی برای تحصیل در کرواسی را ندارند، بورسیه های تحصیلی متنوعی را ارائه می دهند. دانشگاه های کرواسی با همکاری دولتی این کشور بورسیه های تحصیلی متنوعی را در اختیار دانشجویان مستعد قرار می دهد.
شرایط پذیرشیکی از اصلی ترین دلایل تحصیل در دانشگاه های برتر کرواسی، شرایط پذیرش در این دانشگاه های می باشد. شرایط پذیرش در دانشگاه های کرواسی بسیار ساده است و از بوروکراسی های اداری پیچیده در روند ثبت نام خبری نیست.
خوابگاه دانشجوییاغلب دانشگاه های برتر کرواسی خوابگاه های دانشجویی پیشرفته ای را در اختیار دانشجویان بین المللی قرار می دهند.

فهرست دانشگاه های دولتی و خصوصی کرواسی

در کشور کرواسی 8 دانشگاه دولتی معتبر در نقاط مختلف این کشور وجود دارد. علاوه بر دانشگاه های دولتی، در کشور کرواسی دانشگاه های خصوصی نیز وجود دارند که شرایط تحصیل در این دانشگاه های بسیار متفاوت می باشد. اسامی این دانشگاه ها جهت تحصیل در کرواسی عبارتند از:

دانشگاه های دولتی کرواسیدانشگاه های خصوصی کرواسی
Josip Juraj Strossmayer University of OsijekCroatian Catholic University
Juraj Dobrila University of PulaLibertas International University
University North
Dubrovnik
Rijeka
Split
Zadar
Zagreb

فهرست دانشگاه و پلی تکنیک های دولتی در کرواسی

موسسه فن آوری و یا پلی تکنیک که به عنوان فن دانشگاه فنی، دانشگاه تکنولوژی و یا آموزشگاه فنی و حرفه ای نیز شناخته می شود، است یک نوع از دانشگاه یا کالج برای تحصیل در زمینه های مختلف مهندسی و تکنولوژی و فناوری می باشد. در کشور کرواسی، پلی تکنیک ها به 2 بخش خصوصی و دولتی تقسیم می شوند. اسامی پلی تکنیک های دولتی کشور کرواسی عبارتند از:

  • College of Applied Sciences “Lavoslav Ružička” in Vukovar
  • College of Slavonski Brod
  • Karlovac University of Applied Sciences
  • Marko Marulić Polytechnic of Knin
  • Međimurje Polytechnic in Čakovec
  • Polytechnic “Nikola Tesla” in Gospić
  • Šibenik
  • Požega
  • Rijeka
  • University of Applied Health Sciences in Zagreb
  • Zagreb University of Applied Sciences

فهرست دانشگاه و پلی تکنیک های دولتی در کرواسی

فهرست دانشگاه و پلی تکنیک های خصوصی در کرواسی

علاوه بر پلی تکنیک های دولتی، پلی تکنیک ها و یا موسسه های آموزش فنی و حرفه ای خصوصی نیز در کشور کرواسی وجود دارند. اسامی پلی تکنیک های خصوصی در کشور کرواسی عبارتند از:

  • Baltazar Polytechnic in Zaprešić
  • Polytechnic Hrvatsko Zagorje in Krapina
  • Polytechnic of Bjelovar
  • Velika GoricaVERN’ University of Applied Sciences

فهرست کالج های دولتی در کرواسی

علاوه بر پلی تکنیک ها، موسسه های آموزش فنی و حرفه ای و همچنین دانشگاه های خصوصی و دولتی در کشور کرواسی، دانشجویان و متقاضیان بین المللی می توانند در کالج های کشور کرواسی نیز مشغول به تحصیل شوند. اسامی کالج های دولتی در کشور کرواسی عبارتند از:

  • College for Management in Tourism and Informatics in Virovitica
  • College of Agriculture in Križevci
  • Police College

فهرست کالج های خصوصی در کرواسی

در کشور کرواسی، علاوه بر کالج های دولتی، کالج های خصوصی نیز برای ادامه تحصیل در برنامه های تحصیلی مختلف وجود دارند. اسامی کالج های خصوصی در کشور کرواسی عبارتند از:

  • Algebra University College
  • Aspira University College
  • Business College “Libertas”
  • Business College “PAR”
  • College for Finance and Law “Effectus”
  • College for Information Technologies, Zagreb
  • Edward Bernays College of Communication Management
  • European Business School Zagreb
  • Evangelical Theological Seminary in Osijek
  • RIT Croatia
  • RRiF College of Financial Management
  • TV Academy – College of Multimedia and Communication in Split
  • University College of Economics, Entrepreneurship and Management “Nikola Subic Zrinski”
  • Zagreb School of Business
  • Zagreb School of Economics and Management

فهرست دانشگاه های کرواسی در حوزه پزشکی

طی سال های اخیر به دلیل پیشرفت های قابل توجه کرواسی در حوزه های بهداشتی و پزشکی این کشور مورد توجه بسیاری از دانشجویان بین المللی از سراسر جهان قرار گرفته است. علاوه بر این به دلیل وجود موسسات آموزشی معتبر به ویژه دانشگاه های کرواسی در حوزه پرشکی، این کشور بیش از پیش مورد توجه دانشجویان پزشکی قرار گرفته است. نکته قابل توجه این است که، اغلب دانشگاه های کرواسی به ویژه در حوزه پزشکی، در بین برترین موسسات آموزشی جهان رتبه بندی شده اند. علاوه بر این، شرایط پذیرش و اعزام دانشجو به کرواسی نیز در دانشگاه های پزشکی به مراتب ساده تر از سایر دانشگاه های این کشور می باشد.

در جدول زیر می توانید فهرست دانشگاه های کرواسی در حوزه پزشکی را به صورت دقیق مورد بررسی قرار دهید:

فهرست دانشگاه های کرواسی در حوزه پزشکیتوضیحات
دانشگاه اروپایی کرواسیدانشگاه اروپایی کرواسی یکی از معروف ترین دانشگاه های کرواسی در رشته پزشکی می باشد. که سالانه بورسیه های تحصیلی متنوعی را برای دانشجویان پزشکی از سراسر جهان ارائه می دهد.
دانشگاه پزشکی اسپلیتدانشکده پزشکی اسپلیت یکی از بخش های کلیدی دانشگاه بزرگ اسپلیت می باشد. این دانشکده از دانشجویان پزشکی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری پذیرایی می کند.
کالج پزشکی دانشگاه جبراین دانشکده پزشکی در سال 1999 در شهر زادار کرواس تاسیس شد. یکی از موسسات غیرانتفاعی در کرواسی می باشد.
دانشگاه اوسیجکدانشگاه اوسیجک یک موسسه آموزش عالی و تخقیقاتی پیشرو در زمینه پزشکی می  باشد، که به صورت خصوصی در پایتخت کرواسی شهر زاگرب اداره می شود.

میزان شهریه در دانشگاه های غیر رایگان کرواسی

هزینه های تحصیل برای کلیه دانشجویان تمام وقت اتحادیه اروپا در سال اول از دوره اول و دوم در موسسات آموزش عالی دولتی به طور کامل تحت پوشش وزارت علوم، آموزش و ورزش می باشد. در سال های تحصیلی بعدی، هزینه ها به معیارهای تعیین شده توسط موسسات آموزش عالی فردی بستگی دارد. برای بعضی از دانشجویان، هزینه ها توسط دولت پرداخت می شود و برخی از دانشجویان سهم مشخصی از هزینه را پرداخت می کنند و بعضی دیگر هزینه کامل را پرداخت می کنند. شهریه تحصیل بسته به رشته تحصیلی از 270€ الی 1300€ (یورو) در سال می باشد. همچنین شهریه دانشجویان بین المللی (خارجی) بسته به موسسه آموزش عالی و رشته تحصیلی متفاوت است. در بیشتر موارد، هیچ هزینه ای برای دانشجویان انتقالی وجود ندارد.

در این نوشتار متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به شما عزیزان اطلاعات کافی در زمینه اسامی و فهرست دانشگاه هاي کرواسی ارائه دادند. اما به طور کلی شما عزیزان اگر قصد دارید علاوه بر کشور کرواسی از فهرست دانشگاه های صربستان و یا دانشگاه های سایر کشورهای همسایه کرواسی مطلع شوید، می توانید با هماهنگی های قبلی به دفتر موسسه مراجعه کنید.

سوالات کلیدی در خصوص فهرست دانشگاه های کرواسی

در بخش پایانی مقاله قصد داریم تا به برخی از کلیدی ترین سوالات شما عزیزان در خصوص فهرست دانشگاه های کرواسی پاسخ دهیم. این سوالات عبارت اند از:

  • متقاضیان برای دریافت فهرست دانشگاه های کرواسی به کجا مراجعه کنند؟ اتباع کشورهای خارجی برای دریافت فهرست دانشگاه های کرواسی می توانند به سایت وزارت آموزش کرواسی مراجعه کنند. تا بهترین دانشگاه را با توجه به رشته تحصیلی خود انتخاب کنند.
  • بهترین دانشکده دولتی در فهرست دانشگاه های کرواسی کدام است؟ به طور کلی، بهترین دانشکده دولتی در فهرست دانشگاه های کرواسی موسسه آموزشی دولتی زاگرب در پایتخت این کشور می باشد. این موسسه یکی از مقرون به صرفه ترین دانشگاه های کرواسی برای دانشجویان بین المللی می باشد.
5/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه برای “فهرست دانشگاه های کرواسی

  1. علیرضا حاجی اشرفی گفت:

    با تشکر فراوان و آرزوی موفقیت بیش از پیش . داشتم موقعیت تحصیلی رادر کشور کرواسی نگاه میکردم بسیار هم عالی هست ولی نمیدانم در کدام دانشگاه این کشور در زمینه کشاورزی و گردشگری میشود ادامه تحصیل داد. این رشته جدید و هم اکنون مزارع زیادی در داخل و خارج از کشور در این رشته احداث گردیده که نیاز شدید به تحصیل در مدیریت اینگونه مزارع وجود دارد ولی چنین رشته مستقلی در ایران نداریم. از راهنمائی تون ممنون و سپاسگزارم.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام در این رابطه با مشاورین ما در تماس باشید تا شما رو راهنمایی کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *