مهاجرت

قانون اخذ تابعیت دومینیکا از طریق تولد

قانون اخذ تابعیت دومینیکا از طریق تولد

یکی از راه های اخذ تابعیت در دومینیکا، بررسی قانون اخذ تابعیت دومینیکا از طریق تولد می باشد که باید پیش از ورود متقاضیان مورد بررسی قرار گیرد. دومینیکا یک گزینه عالی برای اخذ تابعیت است چرا که خواستگاه تنوع بسیاری از مردم است. به دلیل قیمت پایین و زمان پردازش سریع، اخذ تابعیت دومینیکا نیز یک گزینه مناسب برای کسانی است که به دنبال یک گذرنامه سریع و آسان می باشند، است. مشاوران مهاجرت و اخذ تابعیت دومینیکا در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند در این راه، همراه شما باشند.

  • شرایط دریافت پاسپورت کشور دومینیکا از طریق تولد چیست؟
  • دریافت پاسپورت دومینیکا چه مزایایی دارد؟
  • شرایط تولد فرزند در دومینیکا چیست؟
  • تولد فرزند در دومینیکا چه مزایایی برای والدین دارد؟

درباره کشور دومینیکا

در ابتدای امر به تمام جزئیات نحوه دریافت شهروندی دومینیکا از طریق قانون اخذ تابعیت دومینیکا از طریق تولد خواهیم پرداخت. دومینیکا تحت عنوان “جزیره طبیعت کارائیب” شناخته می شود که نباید با جمهوری دومینیکن اشتباه گرفته شود. مسلما دومینیکا یکی از زیباترین جزایر کارائیب می باشد. این جزیره رودخانه ها و آبشارهای متعدد، کوه های سبز و منظره های اقیانوسی زیبا دارد. با داشتن جنگل های بارانی پر از گیاهان نادر، حیوانات و پرندگان و فرصت های شیرین تفریح و شیرجه رفتن از روی عرشه کشتی ها و چشمه های آب گرم در زیر آب، جای تعجب نیست که دومینیکا یک مقصد اکوتوریسم رو به رشد باشد.


نظام سیاسی و جغرافیای دومینیکا

دومینیکا یک کشور مستقل است. انگلیس در سال 1978 استقلال را به دومینیکا واگذار کرد و اکنون این کشور دارای دموکراسی پارلمانی با رئیس جمهور و نخست وزیر و سیستم قضایی بر اساس قانون مشترک انگلیسی می باشد. مساحت کل این کشور به اندازه سنگاپور است و کمتر از 75000 نفر جمعیت دارد که در واقع در این جزیره زندگی می کنند. اکثر ساکنان آفریقایی تبار هستند، اگرچه جمعیت بومی کم (آخرین جمعیت بومی از این تبار در کارائیب) و تعداد رو به رشد ساکنان سفید پوست و چینی تبار نیز وجود دارند. انگلیسی زبان رسمی این جزیزه زیبا است، اما گویش فرانسوی، Creole نیز به طور گسترده ای مورد استفاده واقع می شود. دومینیکا به عنوان یکی از شادترین مکان های زندگی در جهان به شمار می رود.

بررسی قانون اخذ تابعیت دومینیکا از طریق تولد

اکنون که قصد داریم به بررسی قانون اخذ تابعیت دومینیکا از طریق تولد بپردازیم باید بدانیم همه شهروندان دومینیکا واجد شرایط گذرنامه دومینیکا هستند. گذرنامه ای که در خصوص مهاجرت به دومینیکا به هر شهروند دومینیکا اجازه سفر در مناطق کارائیب را می دهد و در بیشتر موارد سفرهای بدون روادید را در سراسر جهان فراهم می آورد. همانند بیشتر کشورهای در حال توسعه، گذرنامه دومینیکا برای اهداف امنیتی طراحی شده است و برای برآورده ساختن نیازهای جهانی در حال حاضر به طور کامل “قابل کد برداری به وسیله ماشین” می باشد که برای ورود به کشورهای بسیار زیادی از جمله کشورهای مشترک المنافع بریتانیا قابل قبول هستند. گذرنامه های قدیمی دومینیکا که به صورت دستی بودند پذیرفته شده نیستند. همه دارندگان گذرنامه های قدیمی تر دومینیکا مجاز به جایگزین کردن این گذرنامه با گذرنامه های ماشینی جدید هستند.

بررسی قانون اخذ تابعیت دومینیکا از طریق تولد

واجدین شرایط قانون اخذ تابعیت دومینیکا از طریق تولد

به موجب قانون اخذ تابعیت دومینیکا از طریق تولد هر فردی که در دومینیکا به دنیا آمده باشد و یا والدین وی در دومینیکا متولد شده باشند به طور خودکار شهروندی دومینیکا را می گیرد و واجد شرایط دریافت گذرنامه دومینیکا می باشد. یعنی دومینیکا جزو معدود کشورهایی است که سیستم اعطای تابعیت بر اساس اصل خاک را پذیرفته است و صرف تولد در خاک این کشور به منزله اخذ پاسپورت دومینیکا خواهد بود.

دیگر راه های دریافت پاسپورت دومینیکا در 2024

از سایر راه ها در باب اخذ پاسپورت در دومینیکا تصویب قانونی و ازدواج یا اقامت می باشد. تصویب قانونی بدین صورت است که شخصی که کمتر از 18 سال داشته باشد، به نحوی که شهروندی دومینیکا توسط قانون به رسمیت شناخته شود تابعیت دومینیکا خواهد داشت. ازدواج با شهروند دومینیکا و اقامت در این جزیزه حداقل به مدت 3 سال می تواند منجر به درخواست گذرنامه فرد متقاضی گردد با این حال، افراد باید در آن زمان ازدواج کنند و به طور قانونی اقامت داشته باشند. در سال 2024 داشتن یک مجوز کار معتبر و اجازه اقامت نیز لازم است.

اسناد قانون اخذ تابعیت دومینیکا از طریق تولد

مطابق قانون اخذ تابعیت دومینیکا از طریق تولد برای درخواست گذرنامه مشترک المنافع دومینیکا افراد ابتدا باید موارد زیر را فراهم کنند و آن را به اداره مهاجرت دومینیکا ارسال نمایند:

  • هزینه های درخواست گذرنامه دومینیکا: پرداخت 100€ (یورو) به وزارت خزانه دارایی دومینیکا برای بزرگسالان
  • 2 عدد عکس گذرنامه جدید
  • کپی گواهی تولد اصلی یا گواهینامه حقوقی

مراحل پیش از اخذ پاسپورت دومینیکا

یک فرم درخواست گذرنامه که توسط اداره مهاجرت در ایستگاه پلیس توزیع شده است می بایست تکمیل گردد. با این حال کودکان زیر 16 سال سن باید به همراه والدین خود باشند و یا از طریق فرم فرزند خود، فرم درخواست را امضاء کنند. زمان پردازش معمول برای پاسپورت دومینیکا 2 هفته است با این حال در موارد اضطراری مثل بیماری و کسب و کار، گذرنامه می تواند تقریبا بلافاصله یا ظرف 3 روز کاری پردازش گردد.

پاسپورت دومینیکا به متقاضی توانایی زندگی و یا کار در هر کشور CARICOM ارائه می گردد. به علاوه شهروند دومینیکا می تواند به راحتی در این کشورها زندگی و یا کار کنند: آنتیگوا و باربودا، باهاما، باربادوس، بلیز، گرانادا، گویان، هائیتی، جامائیکا، مونتسرات، سنت کیتز و نویز، خیابان است لوسیا، سنت وینسنت و گرنادین، سورینام و ترینیداد و توباگو. گذرنامه های دومینیکا برای مدتی برابر با 10 سال برای افراد بالغ و 5 سال برای مهجورین و کودکان زیر 16 سال معتبر است. آنچه بیان شد تنها چکیده ای از قانون اخذ تابعیت دومینیکا از طریق تولد بود، متقاضیانی که نیازمند اطلاعات بیشتر در این زمینه هستند می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

سوالات متداول در خصوص اخذ تابعیت دومینیکا از طریق تولد

در بخش پایانی مقاله مفتخریم تا به برخی از کلیدی ترین سوالات شما عزیزان در خصوص اخذ تابعیت دومینیکا از طریق تولد پاسخ دهیم. این سوالات به شرح زیر می باشند:

  • آیا روند اخذ تابعیت دومینیکا از طریق تولد برای اتباع ایرانی دشوار است؟ به طور کلی روند اخذ تابعیت دومینیکا از طریق تولد، برای تمامی اتباع کشورهای ثالث به ویژه ایرانیان بسیار دشوار است. زیرا شرایط سختگیرانه ای را برای اتباع ایرانی اتخاذ می کنند.
  • آیا برای اخذ تابعیت دومینیکا از طریق تولد به پاسپورت دومینیکا نیاز داریم؟ تمامی اتباع کشورهای خارجی که به دنبال اخذ تابعیت دومینکا از طریق تولد هستند، باید پاسپورت معتبر دومینیکا را ارائه دهند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *