مهاجرت

قاچاقی رفتن به سوئد

قاچاقی رفتن به سوئد

شاید افرادی که به دنبال قاچاقی رفتن به سوئد در سال 2023 هستند بیشترین ریسک را به جان خریده اند تا اقامت این کشور را بدست آورند. فارغ از اینکه این افراد در نهایت باید مورد پذیرش پناهندگی قرار بگیرند، مهاجرت قاچاقی برای آن ها خطر جانی دارد. افرادی که پیشنهاد قاچاقی رفتن به سوئد را به شما می دهند طبیعتا وکیل نیستند و علمی نسبت به قوانین ندارند، به همین منظور پیشنهاد میشود برای اطلاعات دقیق با کارشناسان ارشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس گرفته تا از راه های قانونی مطلع شوید. البته در خصوص روش های پناهندگی هیچ مشاوره و خدماتی ارائه نمی شود.

  • فرق مهاجرت قانونی با قاچاقی در چیست؟
  • نحوه برخورد دولت سوئد با مهاجران قاچاقی چگونه است؟
  • آیا پناهندگی در سوئد در شرایط کنونی ارزش اقدام دارد؟

فرق مهاجرت قانونی و قاچاقی

افراد می توانند در داخل کشورشان با مراجعه به سفارت سوئد و در راستای قوانین درخواست ویزا نمایند. در میان این مسیرها ویزاهای کاری، تحصیلی،سرمایه گذاری و غیره به عنوان راه های پرتقاضا معرفی شده اند، مسیری نیز به عنوان پناهندگی در کنار این طرق معرفی شده است. افراد طبق قوانین می بایست درخواست پناهندگی را زمانی دهند که موفق شده اند به مرز این کشور برسند ارائه دهند. اما با توجه به دشواری ها و خطرات پناهندگی علاقمندان به سوئد بهتر است از راه های دیگر، خصوصا از روش تحصیلی، اقامت سوئد را به دست آورند.

خطرات قاچاقی رفتن به سوئد در 2023

در اخبار شنیده اید که قایق پناهجویان غرق شد یا پناهجویان در مرز توسط پلیس دستگیر شده اند. مطابق آمارهای حاصله از اداره مهاجرت کشور سوئد، بیشترین آمارهای مربوط به مهاجران قاچاقی مربوط به کشورهای سوریه، اریتره، عراق و گرجستان می باشد. این مهاجران غیرقانونی یا به اصطلاح قاچاقی عمدتا در نواحی شهری سکنی می گزینند. آمار زیر نشانگر وضعیت مهاجران قاچاقی به کشور سوئد در سال 2023 می باشد:

کشورهاتعداد مهاجران غیرقانونی
سوریه267 نفر
اریتره263 نفر
عراق117 نفر
گرجستان106 نفر
عمدت ترین شهرهای محل سکونت مهاجرانتعداد مهاجران 
Svealand217 نفر
GÖTALAND
430 نفر

قوانین پناهندگی در سوئد

سوئد اجازه اقامت را به فردی که یک پناهنده است مطابق با کنوانسیون سازمان ملل متحد می دهد. مطابق با کنوانسیون ملل متحد مربوط به وضعیت پناهندگان، قوانین سوئد و مقررات اتحادیه اروپا، فردی به عنوان پناهنده در نظر گرفته می شود که دلیلی صحیح برای ترس از آزار و اذیت به علت نژاد، ملیت، باورهای دینی یا سیاسی، جنسیت، گرایش جنسی یا وابستگی به یک گروه اجتماعی خاص داشته باشد.

قوانین پناهندگی در سوئد

 

شرایط پناهندگی در سوئد

وضعیت پناهندگی بر اساس کنوانسیون پناهندگان سازمان ملل متحد و مقررات اتحادیه اروپا بررسی می شود. با اعلام وضعیت پناهندگی در سوئد به طور معمول اجازه اقامت برای مدت 3 سال به متقاضی داده می شود. اما آیا اعطای وضعیت پناهندگی در سوئد به این آسانی است؟ همانطوری که در جدول زیر نیز مشاهده می شود،کل پناهجویان در نیمه اول سال گذشته برابر 21502 نفر است. نکته جالب در این مورد آن است که فقط یک چهارم از این تعداد (5990) توسط دولت سوئد به پناهندگی قبول شده است:

درخواست هاانتظار برای پاسخگوئیوضعیت پناهندگیحفاظت ثانویحفاظت بشر دوستانهردنرخ پناهندگی
کل21502175990398566520680%19.1

یک مسیر دیگر پناهندگی در سوئد، حمایت فرعی نام دارد که مشمول افردی می شود که در معرض خطر محکومیت به مرگ، مجازات های بدنی، شکنجه یا رفتار و مجازات غیرانسانی و یا تحقیر آمیز باشند یا به دلیل دیگری به عنوان یک غیر نظامی، در معرض خطر جدی آسیب به دلیل درگیری مسلحانه باشند. به افرادی که دارای اعلامیه حفاظت از محیط زیست هستند، معمولا به مدت 13 ماه اجازه اقامت داده می شوند. بعضی از افرادی که برای تأیید پناهندگی قبل از تاریخ 24 نوامبر 2015 درخواست داده اند مجوز اقامت دائمی می گیرند.

عوامل قاچاقی رفتن به سوئد

در موارد استثنایی پناهندگی در سوئد به پناهجویان ممکن است اجازه اقامت داده شود حتی اگر آنها مورد آزار و اذیت نباشند، این امر مستلزم شرایط فوق العاده ای است که مستقیما به وضعیت شخصی خود متقاضی مربوط می شود. به عنوان مثال، افرادی که مسائل بسیار جدی بهداشتی و یا مورد سوء استفاده قاچاق انسان قرار گرفته اند. پناهندگی افراد قبول واقع نشده و رد می گردد اگر تحقیقات درمورد درخواست آن ها نشان دهد که:

  • آن ها جنایات جنگی، جنایات علیه بشریت یا دیگر جنایات جدی را مرتکب شده یا تهدیدی برای امنیت کشور دارند.
  • باز هم بر اساس این شرایط فرد هنوز هم می تواند یک مجوز اقامت برای یک مدت محدود دریافت کند.

رفتار با کودکان در قاچاقی رفتن به سوئد

طبق قوانین سوئد، آژانس مهاجرت و قوانین پناهندگی باید به طور خاص به بهترین منافع کودک توجه کند. همه كودكان حق دارند برای جستجوی پناهندگی به صورت جداگانه اقدام نموده و درخواستشان بررسی شود؛ زیرا ممکن است این کودکان دلایل دیگری برای درخواست پناهندگی نسبت به دلایل والدین خود داشته باشد.

هنگام درخواست پناهندگی در سوئد افسر پرونده باید تا حد امکان بررسی سن و بلوغ و سایر شرایط را بررسی کند. اگر درخوسات پناهندگی آن ها در سوئد مورد تائید قرار گیرد می تواند در این کشور کار و زندگی کند. اگر هم درخواست پناهندگی افراد از سوی مقامات رد گردد بایستی کشور را ترک کرده و یا به کشور مبدا خود بازگردند. این اتفاق باید ظرف 2 تا 4 هفته و در ابتدا به صورت داوطلبانه از سوی خود شخص انجام گیرد. در صورتی که این اتفاق نیفتد فرد مشمول دریافت یک کارت اقامت به عنوان اثر فوری خواهد بود.

بهترین روش مهاجرت به سوئد

افراد متقاضی مهاجرت اگر تمکن مالی لازم را ندارند بهتر است کلا مهاجرت نکنند یا ابتدائا مهاجرت قانونی به کشورهای ارزان قیمت تری مثل ترکیه را انتخاب کنند. چرا که هزینه های تحصیل و زندگی در ترکیه بسیار مناسب است. اما کسانی که تمکن مالی لازم را دارند و قصد دارند به سوئد مهاجرت نمایند بهتر است روش تحصیلی را انتخاب کنند. چرا که هزینه های تحصیلی و زندگی در سوئد در مقایسه با کشورهای دیگر اسکاندیناوی پایین تر است و در ضمن در غالب موارد برای همسر دانشجوی ایرانی هم ویزای همراه صادر می شود؛ اتفاقی که از سوی غالب کشورهای دنیا اتفاق نمی افتد.

در سوئد در سال 2023 غالب دانشگاه ها دولتی هستند و در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد از دانشجویان اتحادیه اروپا (EU) ، حوزه اقتصادی اروپا (EEA) و سوئیس هیچ شهریه ای نمی گیرند. اما با توجه به رشته و مقطع تحصیلی سایر دانشجویان باید سالانه 7000€ تا 25500€ (یورو) شهریه پرداخت نمایند. البته تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه های دولتی سوئد معمولا برای تمامی دانشجویان، صرف نظر از کشوری که تابعیت آن را دارند، رایگان است. دانشجویان در سوئد ضمن تحصیل تا 40 ساعت در هفته اجازه کار دارند و پس از فارغ التحصیلی هم به راحتی می توانند شغلی در این کشور پیدا کنند و ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل نمایند.

قبل از هر هزینه و اقدامی باید از راه های مهاجرتی قانونی برای اقامت دائم سوئد آگاه شده و با وکلا و موسسات حقوقی مشاوره نمائید. وکلای ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شما عزیزان را در زمینه مهاجرت قانونی به سوئد یعنی روش کاری، تحصیلی و سرمایه گذاری یاری می نمایند.

سوالات پرتکرار در خصوص قاچاقی رفتن به سوئد

افرادی که قاچاقی رفتن به سوئد را مد نظر قرار می دهند با سوالات زیر روبرو می شوند:

  • فرق مهاجرت قانونی با قاچاقی به سوئد چیست؟ در مهاجرت قاچاقی فرد باید به هر نحوی پای خود را مرز کشور رسانده و درخواست خود را ثبت کند.
  • خطرات قاچاقی رفتن به سوئد چیست؟ عدم آگاهی از رویه پیش رو، محل اقامت، امنیت جانی و مالی از خطرات قاچاقی رفتن به سوئد است.
  • آیا سوئد با مهاجرت قاچاقی موافق است؟ کشور سوئد درهای خود را بر روی مهاجران قاچاقی بسته است.
  • بهترین طریق مهاجرت به سوئد کدام است؟ مهاجرت از طریق تحصیل یکی از برترین و شناخته شده ترین راه های اخذ اقامت می باشد.
4.8/5 - (16 امتیاز)

38 دیدگاه برای “قاچاقی رفتن به سوئد

  1. حسین قاسمی گفت:

    سلام خسته نباشید میخواستیم از اطلاعاتون دربارهی مهاجرت یا پناهندگی به کشور سوئد راهنمایم کنید من به دلیل شرایط بد سیاسی دین مذهبی اقتصادی فرهنگی اجتماعی حتی خانوادگی که در ان کشور بخاطر نداشتن حقوق بشر انسانی به طرز وحشتناکی اسیبی های غیر انسانی روحیم جسمی دیدم اقدام کنم ممنون میشم راهنمایم کنید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      ما این روش رو به هیچ عنوان توصیه نمی کنیم ولی اگر تصمیم خودتون رو گرفتید، تلاش کنید که به صورت قانونی (مثل استفاده از ویزای توریستی یا تحصیلی) خودتون رو به سوئد برسونید که مشکلی واستون پیش نیاد

  2. میکائیلی گفت:

    سلام من بوکسرم میتونم از این طریق بە سوئد مهاجرت کنم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      باید دعوت نامه ورزشی دریافت کنید

  3. Kevil nj گفت:

    سلام هزینه قاچاقی رفتن به سوئد چقدره ؟؟لطفا جواب بدید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      ما در این زمینه اقدامی انجام نمی دیم و توصیه هم نمی کنیم چون پرونده های پناهندگی در سوئد ممکنه تا 3 سال هم رسیدگی نشه

  4. ...حسن گفت:

    سلام من به دلیل مشکل مالی از ایران فرار کردم یعنی مالیات که همه ایرانیا در جریان هستند تو دام افراد سود جو افتادیم و مالیات زیادی برامون اومده و نمیشه کاری کرد به همین دلیل مجبورا از ایران رفتم،والان یه کیس ازدواج دارم زن دوتا بچه داره و۵ الی ۶سال از من بزرگتره،میخواد قانونی ببره به مشکل میخوره بخاطر قاچاق بودنم چون دلیل کارمو سیاسی اعلام کردم ،نامزدم کردم ولی دلیل کافی نیست،وحتی مجبورا دلیل کارمو طرفا اعلام کرده یعنی مالیات رو ،میگن سن من کمه و من هیچ وقت ازدواج نکردم،میبینیم جور نمیشه راه قاچاق رو در پیش گرفتم ممنون میشم راهنمایی کنین لطفا

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      زمانی که شما وارد این کشور شدید (به صورت غیر قانونی) یعنی یکی از بزرگ ترین تخلفات ممکن رو انجام دادید.
      باید با مشاورین ما تماس بگیرید تا جزئیات بیشتری از این موضوع رو بدونن و شرایط شما رو بررسی کنند

      1. ...حسن گفت:

        من چطوری میتونم با مشاورین شما در ارتباط باشم

        1. امیر جلالی گفت:

          با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  5. رضا گفت:

    سلام رضا هستم ۲۱ ساله من از شرایط مالی خوبی ندارم اما میخوام قانونی به سوئد برم آیا تغییر دین یا فقر دلیل خوبی برای درخواست پناهجویی میشود یانه؟؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      این مسئله ای که می فرمایید می تونه شرایط ورود شما به سوئد رو سخت کنه.
      شما باید دلیل روشنی برای ورود به سوئد داشته باشید. اگر بتونید وارد سوئد بشید پس می تونید قانونی اقامت بگیرید و نیازی به پناهندگی نیست

  6. مهدى كثيرى گفت:

    سلام، من مهدى كثيرى هستم و 45 سال سن دارم، مدرك تحصيلى من فنى و حرفه اى آرايشگرى در سطح عالى است با 8 سال سابقه كار حرفه اى كه گواهى اشتغال به كار و مدرك تحصيليم موجود است. با مراجعه به سايت كارى سفارت سوئد، يكى از مشاغل مورد نياز دولت سوئد، آرايشگر ميباشد. قابل ذكر است كه در واقع من مجردم ولى دو تا شناسنامه كاملا قانونى دارم، يكى متاهلى و يكى مجردى، اين موضوع رو به اين جهت عرض كردم كه نميدانم به فرد مجرد راحت تر ويزا ميدند يا فرد متاهل؟؟؟ حال سوال من اين است كه ازتون كمك و راهنمايى ميخوام كه آيا ميتونم از سفارت تقاضاى ويزاى كار كنم؟؟ بقيه مدارك لازم كه كشورهاى شينگن براى اخذ ويزا ميخواند رو كامل و جامع دارم. در ضمن يك مطلب : من ايميلم هك شده، موبايلم را خدمت تان ميدم كه اگر سوالى يا مطلبى جا مانده جواب گو باشم و ايشالله از طريق مجموعه محترم شما از صفر تا صد كارم ( از اخذ ويزا تا بليط هواپيما و رزرو هتل و بيمه مسافرتى و غيره…) را انجام دهيد. …، با كمال تشكر و به اميد يك همكارى عالى، 🙏🙏🙏🙏👍👍👍👍👍

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      به زودی همکاران ما با شما تماس خواهند گرفت

  7. عالمه حکیمی گفت:

    سلام برای تحصیل در سوید چگونه اقدام کنیم از سفارت این کشور
    در ایران درزمینه ویزای تحصیلی کشور سوید خدماتی است یا شما خدماتی داریین تا قدام کنییم درمقطع کارشناسی
    مصارف آن را هم خواهشا ذکر کنید به دلار.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      مقاله های تحصیل در سوئد و ویزای تحصیلی سوئد را مطالعه بفرمایید تمامی توضیحات ارائه شده است.

  8. سیدبدرالدین حسینی گفت:

    سلام من از ایران می خوهم به سوئد بروم چگونه بروم وهزینه اش چنده ۱۷سالم

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما با ویزای تحصیلی میتونید مهاجرت کنید و باید نزدیک به ۴۰۰ میلیون هزینه کنید

  9. Arezoo گفت:

    سلام
    درصورتی که برای مهاجرت قاچاقی به سوئد به مرز برسیم کار تمومه؟؟ یعنی می تونیم برای پناهندگی اقدام کنیم؟؟ سوال دیگر این که اگر دستگیری اتفاق بیوفته، فقط به کشور خودمون برمی گردوند؟؟ یا اینکه ممکنه اتفاق دیگه ای بیوفته؟
    ممنون از مقاله خوبتون.

    1. داوری گفت:

      سلام
      موسسه سفیران هیچگونه خدماتی در خصوص مهاجرت پناهندگی ارائه نمیکنه

  10. مهراد گفت:

    من با یکی از این افراد آشنا شدم و بعد از مدتی گفت باید این مقدار پول رو قبل از شروع کارت بدی و بقیش هم بعد اینکه رسیدی سوئد اما شنیدم میگن این پولتو می گیرن و میخورن یه ابم روش به کی میشه اعتماد کرد ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      پناهندگی در هر صورت به صلاح نیست

  11. لیدا بهرامی گفت:

    با سلام و سپاس فراوان بابت اطلاعات مفیدتون شما برای پناهندگی چه اقداماتی انجام می دهید؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      موسسه سفیران هیچگونه خدماتی در خصوص مهاجرت پناهندگی ارائه نمیکنه

  12. amir abbas گفت:

    بابت مطلب خوبتون تشکر میکنم من اصلا فکر نمیکردم شرایط مهاجرت قاچاقی به سوئد به این شکل باشه اگه امکانش هست شرایط مهاجرت قاچاقی به دیگر کشور های اروپایی که دارای شرایط راحت تری هستند توضیح بدید

    1. داوری گفت:

      سلام
      موسسه سفیران هیچگونه خدماتی در خصوص مهاجرت پناهندگی ارائه نمیکنه

  13. ترنم گفت:

    سلام من ۳۵ ساله ارشد مکانیک دارم و متاهل هستم ۵ سال سابقه کار دارم چگونه میتونم به سوئد مهاجرت کنم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بررای مهاجرت به سوئد بهتره که از طریق تحصیل یا کاری اقدام کنید

  14. سحر گفت:

    سلام
    لطفا در مورد ویزای کاری سوئد بهم توضیح میدید؟
    ممنون از اطلاعات بسیار خوبتون

    1. داوری گفت:

      سلام
      لطفاا مقاله ویزای کاری سوئد رو مطالعه نمایید

  15. عباس گفت:

    من چطور می تونم برای این پروسه اقدام کنم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      موسسه سفیران هیچگونه خدماتی در خصوص مهاجرت پناهندگی ارائه نمیکنه

  16. سورنا عباسی گفت:

    قاچاقی بهترین کشور دنیا هم باشه فایده نداره

  17. علی قاسمی گفت:

    چطور با خانوادم برای رفتن به سوئد اقدام کنم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      موسسه سفیران هیچگونه خدماتی در خصوص مهاجرت پناهندگی ارائه نمیکنه

  18. کتایون گفت:

    بسیار خطرناکه این روش امیدوارم هیچکس انتخابش نکنه

  19. احمد روشنی گفت:

    با پناهندگی کلا مخالفم

  20. hiva گفت:

    به نظرم ریسک مهاجرت قاچاقی به سوئد زیاده و از راه های دیگه رفتن معقول تر هست.ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *