مهاجرت

شرایط پناهندگی در مجارستان

شرایط پناهندگی در مجارستان

شرایط پناهندگی در مجارستان نظر بسیاری از افراد را جهت اقدام برای این امر جلب نموده است اما با توجه به خطرات و آسیب های امر پناهندگی این امر توصیه نمی شود. در ابتدای امر توضیحاتی راجع به کشور مجارستان ارائه می گردد و در نهایت به موضوع اصلی که همان شرایط پناهندگی در مجارستان است، پرداخته خواهد شد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همواره اقدام از طریق روش های قانونی را جهت مهاجرت به کشور مجارستان به شما عزیزان توصیه می کند.

  • شرایط زندگی در مجارستان چگونه است؟
  • آیا می توان به صورت قاچاقی وارد مجارستان شده و اقامت این کشور را به دست آورد؟
  • شرایط پناهندگی در مجارستان چیست؟
  • مفاهیم اصلی در پناهندگی چیست؟
  • آیا مجارستان پناهجو می پذیرد؟

بررسی شرایط پناهندگی در مجارستان

پس از آن که فرد پناهنده وارد کشور مجارستان شد، می بایست اعلام پناهندگی کند و مشکلات خود را در کشور مبدا و علت ترک کشور خود را مطرح کند. اولین سوال اداره پلیس کشور مجارستان این است که فرد پناهنده چگونه وارد خاک کشور مجارستان شده است؟ سپس با گرفتن اثر انگشت از شخص پناهنده و ثبت برگه های اقامتی از پناهجو عکس گرفته می شود. هرچند نباید فراموش کرد در نهایت مجارستان هیچ پناهنده ای نمی پذیرد به کشور مبدا یا سایر کشورهای اروپایی می فرستد. لازم به ذکر است در کشور مجارستان به صورت بسیار محدود و موردی، صرفا پناهندگان سیاسی را می پذیرد و بررسی می کند و از این تعداد نیز عملا تعداد رد درخواست ها بیشتر از پذیرش شدگان است.

طبق توافق نامه دوبلین از اثر انگشت فرد پناهنده استعلام گرفته می شود. چنانچه فرد از کشوری غیر از کشور مبدایی که در اظهاراتش گفته بود آمده باشد، پناهنده به کشورش بازگردانده میشود اما اگر با آنچه که گفته بود تطابق داشته باشد، پناهندگی شخص پناهجو در کشور مقصد ثبت می شود. در مدت زمانی که اطلاعات پناهندگی، پناهجو در دست بررسی است، پناهجو در کمپ های پناهجویان اقامت میگزیند. مقامات صالح کشور مجارستان ظرف 60 روز پرونده پناهندگان را بررسی میکنند.

بررسی شرایط پناهندگی در مجارستان

شرایط پرونده پناهجویان در پناهندگی مجارستان

4 نوع تصمیم گیری بر روی پرونده پناهجویان کشور مجارستان انجام می شود:

انواعشرح
وضعیت پناهندگیدریافت کارت شناسایی
جویای کار شوید.
اجازه آوردن خانواده خود را دارید.
فرزندانتان این اجازه را دارند که به مدرسه بروند.
حفاظت جانبیدریافت یک کارت شناسایی
اجازه کار به شما داده می شود.
فرزندان شما این اجازه را دارند که به مدرسه بروند.
حفاظت بشر دوستانهتنها به مدت یک سال می توانید اقامت داشته باشید.
به شما اجازه کار داده نمی شود.
نمی توانید به هیچ عنوان همراه و حتی خانواده خود را به کشور مجارستان بیاورید.
تصمیم منفیادعاهای شما کاملا رد می شود.
پناهندگی شما منتفی است.
بازگشت شما به کشور خود حتمی است.
جلسات دادگاه شما همچنان ادامه دارد.

مشکلات پناهندگی در مجارستان

اگر چه پناهندگی در مجارستان امکان پذیر نمی باشد، اما همچنان افرادی هستند که به کشورهای عضو کنوانسیون پناهندگی سفر می کنند و درخواست پناهندگی می دهند. پناهندگی مفهومی است که مورد پسند هیچ کشوری نیست چرا که هیچ دولت و ملتی تمایلی به تامین هزینه های بیگانگان را ندارند. در واقع علاوه بر بار اقتصادی ای که پناهندگی برای کشورهای اروپایی ایجاد می کند، با توجه به این که اغلب پناهنده ها از کشورهای جهان سومی، به کشورهای اروپایی می روند، تفاوت فرهنگی موجود باعث می شود مشکلات خیلی جدی تری برای کشورهای میزبان به وجود آید.

در حقیقت پناهنده ها خیلی اوقات پس از ورود به کشورهای اروپایی مرتکب جرایمی از جمله قتل، تجاوز، دزدی و غیره می شوند؛ از این بابت هم مردم کشورهای اروپایی دید بدی نسبت به پناهنده ها دارند و با دیده تحقیر به این افراد نگاه می کنند و هم دولت ها سعی می کنند از ورود افرادی که احتمال می رود پس از رسیدن درخواست پناهندگی دهند جلوگیری به عمل آورند.

شرایط پناهندگی در مجارستان با قبولی پرونده

چنانچه درخواست پناهندگی شما از جانب مجارستان مورد قبول واقع شود، از طرف سازمان ملل در کشور مجارستان امکانات اولیه همچون مسکن، خوراک، بیمه درمانی، پوشاک و کمک های مالی دریافت خواهید کرد. اصولا محل اقامت پناهجویان کمپ های مخصوصی می باشد. شهرداری برای خانواده هایی که دارای فرزند هستند، محل اقامت مناسبی را فراهم میکند. اما در نهایت افراد به کشورهای دیگر فرستاده می شوند چون مجارستان پناهنده نمی پذیرد.

شرایط سخت و دشوار در کمپ های عمومی و سال های بسیار طولانی که پناهندگان در جلسات دادگاه ها سپری میکنند که باعث می شود که پناهندگی به هیچ وجه روش پیشنهاد شده ای نباشد. امید برآن است که با به پایان این مقاله توانسته باشیم اطلاعات کافی و مفیدی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار داده باشیم. شما میتوانید جهت بهره مندی از اطلاعات و اندوخته های ما در زمینه مهاجرت به مجارستان از راه های قانونی یعنی تحصیل، کار و سرمایه گذاری، با مشاوره تلفنی و حضوری با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

سوالات پرتکرار در باب شرایط پناهندگی در مجارستان

در بخش پایانی مقاله پیشرو به سوالات تخصصی شما پاسخ می دهیم:

  • مشکلات پناهندگی در مجارستان به چه صورت است؟ اگر چه پناهندگی در مجارستان امکان پذیر نمی باشد، اما همچنان افرادی هستند که به کشورهای عضو کنوانسیون پناهندگی سفر می کنند و درخواست پناهندگی می دهند. پناهندگی مفهومی است که مورد پسند هیچ کشوری نیست چرا که هیچ دولت و ملتی تمایلی به تامین هزینه های بیگانگان را ندارند. در واقع علاوه بر بار اقتصادی ای که پناهندگی برای کشورهای اروپایی ایجاد می کند، با توجه به این که اغلب پناهنده ها از کشورهای جهان سومی، به کشورهای اروپایی می روند، تفاوت فرهنگی موجود باعث می شود مشکلات خیلی جدی تری برای کشورهای میزبان به وجود آید.
  • شرایط پناهندگی در مجارستان با قبولی پرونده چگونه است؟ چنانچه درخواست پناهندگی شما از جانب مجارستان مورد قبول واقع شود، از طرف سازمان ملل در کشور مجارستان امکانات اولیه همچون مسکن، خوراک، بیمه درمانی، پوشاک و کمک های مالی دریافت خواهید کرد. اصولا محل اقامت پناهجویان کمپ های مخصوصی می باشد. شهرداری برای خانواده هایی که دارای فرزند هستند، محل اقامت مناسبی را فراهم میکند. اما در نهایت افراد به کشورهای دیگر فرستاده می شوند چون مجارستان پناهنده نمی پذیرد.
4.9/5 - (9 امتیاز)

13 دیدگاه برای “شرایط پناهندگی در مجارستان

  1. پدرام گفت:

    سلام ببخشید شرایط گرفتن ویزای کار کشور مجارستان چیه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما حتما باید پیشنهاد کاری داشته باشید

  2. Deniz گفت:

    راه آسانتر برای مهاجرت به مجارستان بجای پناهندگی چیست؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      روش های تحصیل کار یا سرمایه گذاری از بهترین روش های موجود هستند

  3. امیرحسین گفت:

    مقاله خوبی بود.
    ممنون

  4. امیر عباس گفت:

    بابت مطلب جالبتون در مورد شرایط پناهندگی در مجارستان تشکر می کنم اگه امکانش هست در مورد هزینه تحصیل و زندگی در مجارستان هم مطلب بذارید

    1. داوری گفت:

      سلام
      لطفا مقاله ما رو در هزینه تحصیل در مجارستان رو مطالعه فرمائید

  5. مهراد گفت:

    واقعا جالبه که این کشور اصلا پناهنده قبول نمیکنه ؟!

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله همینطوره

  6. ناصر زارعی گفت:

    آیا بعد از گرفتن رای از دادگاه با توجه به اینکه مجارستانم جزو شینگن محسوب میشه میتوان در کشورهای عضو شینگن هم اشتغال بکار داشت و یا زندگی کرد؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      موسسه سفیران خدماتی در خصوص پناهندگی ارائه نمیکنه

  7. ناصر زارعی گفت:

    سلام
    جالبه …اصل بر صداقته و فرهنگ روراستی و شفاف سازی از محدود ترین موقعیتها هم ترویج میشه

  8. صبا صابری گفت:

    ممنون از مطالب خوبتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *