مهاجرت

قوانین کشور امارات

قوانین کشور امارات

قوانین کشور امارات در جهت کنترل جریان ورود و خروج اتباع بیگانه یا خارجی به خاک و قلمروی این کشور (UAE) به تصویب رسیده است که تحت عنوان اساسنامه اجرایی قانون مهاجرت برچگونگی مهاجرت و اقامت افراد مهاجر در امارات نظارت داشته و حاکم می باشد. در قوانین امارات آمده است که اتباع کشور قطر بایستی پیش از درخواست ویزا، توسط وزارت امورخارجه امارات متحده مورد تایید قرار گیرند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله ای با این عنوان را در اختیار شما قرار داده است.

  • شرایط دریافت ویزاهای امارات چیست؟
  • آیا می توان بدون ویزا به کشور امارات وارد شد؟
  • قوانین داخلی کشور امارات چگونه است؟
  • قوانین صدور ویزای امارات چیست؟

انواع ویزاهای امارات متحده عربی در 2024

اتباع خارجی برخی کشورهای جهان جهت ورود قانونی به خاک امارات می بایست از قوانین کشور امارات پیروی نموده و در وهله اول ویزای مربوطه ورود به این کشور را از سفارت امارات اخذ نمایند. ویزا در قوانین مهاجرتی به سندی اطلاق می گردد که اجازه سفر به کشور مورد نظر را به فرد خارجی می دهد تا بتواند به خاک آن کشور ورود پیدا کند. در سال 2024 دولت امارات نیز بستگی به نوع مهاجرت فرد خارجی، ویزاهای متعددی را صادر می نماید که اسامی آنها به صورت زیر می باشد:

  • ویزای توریستی
  • ویزای ترانزیت که شامل ویزاهای 96 ساعته و 14 روزه می گردد.
  • ویزای بازدید چند بار ورود
  • ویزای یک بار ورود
  • ویزای یک ماهه
  • ویزای اقامت
  • ویزای تحصیلی
  • ویزای کاری
  • ویزای تجاری

برخی از این ویزاها به صورت موقتی و کوتاه مدت و برخی دیگر به صورت بلند مدت برای متقاضیان صادر می گردد که البته شرایط صدور هر یک از آنها با یکدیگر متفاوت خواهد بود. اگرچه برخی از ویزاهای امارات به صورت موقتی و کوتاه مدت صادر می شوند، اما طبق شرایط و ضوابطی خاص قابلیت تمدید را خواهند داشت.

قوانین کشور امارات جهت اشتغال

شهروندان خارجی بدون ویزای امارات

طبق قوانین کشور امارات، شهروندان برخی از کشورهای خارجی به منظور مهاجرت به امارات و ورود به این کشور نیازی به گرفتن ویزا ندارند. چنین افرادی به محض ورود به فرودگاه امارات، می توانند مجوز ورود را دریافت نمایند که هزینه آن AED100 (درهم امارات) می باشد. شرایط و قوانین حاکم در این زمینه، اینگونه است که آنها می توانند برای مدت زمان 60 روز در امارات اقامت داشته باشند و در صورتی که سفر آنها طولانی شود، مجاز به تمدید ویزا برای 30 روز دیگر نیز هستند.

هزینه تمدید ویزا تقریبا AED500 (درهم امارات) می باشد و بایستی پیش از پایان 60 روز اقدام گردیده و پرداخت شود. اسامی کشورهایی که شهروندان آنها جهت سفر به امارات نیاز به ویزا ندارند، عبارتند از استرالیا، ایالات متحده آمریکا، برونئی، مالزی،هنگ کنگ، نیوزلند، کره جنوبی، روسیه، کانادا، واتیکان، ژاپن، ایرلند، موناکو، جمهوری خلق چین، انگلستان و سان مارینو.

نهادهای صدور ویزای امارات

قوانین کشور امارات در خصوص صدور ویزای مهاجرتی از هر نوعی، بدین صورت است که وزارت کشور امارات چند ارگان و اداره را مسئول صدور ویزای مهاجرتی امارات قرار داده است که از جمله آنها می توان به اداره امور قبول تابعیت و مهاجرت امارات، اداره فرودگاه های بین المللی امارات و سایر موسسات و ادارت مربوطه اشاره نمود. ستاد مهاجرت و اقامت در امارات مسئولیت اصلی را بر عهده دارد.

قوانین کشور امارات جهت اشتغال

قوانین کشور امارات در زمینه مهاجرت بیگانگان، توسط وزارت کشور اداره و نظارت می گردد. از آنجایی که امارات متحده عربی متشکل از 7 امارت می باشد، لذا هر یک از امارت ها اداره مهاجرت مخصوص به خود را دارند که با نام اداره کل اقامت و امور اتباع خارجی شناخته می شود و وظیفه آن اجرای مقررات مهاجرت برای اتباع بیگانه و پردازش امور مربوطه در هر اماراتی که فرد خارجی ساکن است، می باشد. گفتنی است قوانین کشور امارات در زمینه اشتغال و کار در امارات، کاملا مبتنی با استانداردهای بین المللی و الگوی سازمان بین المللی کار و اشتغال است. در سال 2024 سطح درآمد در امارات به شرح ذیل است:

سطح درآمد در امارات

صدور ویزا و قوانین کشور امارات

در قوانین کشور امارات این گونه آمده است که صدور ویزا برای اتباع مراکشی، الجزایری، لیبیایی ها، تونسی ها، موریتانی ها و سوری ها با در نظر گرفتن مذکر یا مونث بودن آنها، قانون شرایط سنی وجود دارد. برای مثال افراد متقاضی بایستی حداقل 40 سال داشته باشند. برای اتباع سایر ملیت ها نیز شرایط سنی وجود دارد که برای آقایان حداقل 21 سال و برای زنان حداقل 23 سال تعیین گردیده است.

قوانین ازدواج در دبی

اگر قصد ازدواج با فردی با تابعیت کشور امارات را دارید باید آگاه باشید که برای ازدواج در شهر دبی قوانین و مقرراتی وضع شده است. با ازدواج رسمی با فردی با تابعیت امارات به شما مجوز اقامت 3 ساله اعطاء می شود که می توانید پس از گذشت این مدت اقدامات لازم را در جهت تمدید اعتبار آن انجام دهید. حداقل سن قانونی برای ازدواج در امارات برای دختران 18 سال و برای پسرها 21 سال تعیین شده است.

برای بررسی درخواست ازدواج لازم است فرد مدارک تمکن مالی جهت اثبات توانایی در پرداخت هزینه های زندگی را ارائه کند همچنین باید محل زندگی همسر را اعلام کند. طبق قوانین در زمان ثبت ازدواج باید پدر دختر در دادگاه حاضر شود در صورتی که پدر فوت کرده باشد حضور یکی از بستگان دختر الزامی است. در صورتی که متقاضی زن پیش از این ازدواج کرده باشد یا همسر وی فوت شده باشد ممکن است از او مدارک بیشتری درخواست شود.

قوانین جالب در کشور امارات

اتباع خارجی در مهاجرت به امارات و به محض ورود به خاک این کشور مستلزم رعایت قوانین این کشور هستند و باید تابع قوانین حاکم بر امارات باشند. در مجموع 13 قانون مهم گردشگری و اجتماعی در امارات وجود دارد که ملزم به رعایت آن هستند. این قوانین مدنی و فرهنگی بدین شرح هستند:

  • عدم تجاوز به حریم شخصی دیگران از جمله چک کردن گوشی یا کامپیوتر سایر افراد (جریمه AED100 الی AED500000 (درهم امارات) دارد)
  • آشامیدن و خوردن در کلیه ناوگان حمل و نقل عمومی
  • حمل مواد غذایی حاوی خشخاش
  • جمع آوری هرگونه کمک های داوطلبانه و مردمی نقدی و غیر نقدی که دارای مجوز و تاییدیه از اداره امور فعالیت های خیرخواهانه اسلامی امارات تحت عنوان (IACAD) نباشد، جرم محسوب می گردد.
  • استفاده از فیلترشکن جهت ارتکاب جرایم سایبری و اینترنتی
  • عدم شست و شوی اتومبیل و کثیف ماندن آن یکی از قوانین کشور امارات است که به آن توجه زیادی شده است؛ به طوری که حتی جریمه AED3000 (درهم امارات) برای آن در نظر گرفته شده است.
  • عکاسی از دیگران بدون کسب اجازه از وی
  • گرفتن هر گونه عکس یا فیلم از حوادث جاده ای یا هوایی و به اشتراک گذاشتن آنها در شبکه های اجتماعی جرم محسوب می شود.

انواع روش های مهاجرتی به کشور امارات وجود دارد که می توانید به سادگی نسبت به آنها اقدام نمایید. تحصیل در امارات یکی از آنهاست که می توانید آینده خود را تضمین نمایید که البته در همگی روش ها می بایست قوانین کشور امارات را در هنگام اقامت در این کشور رعایت نموده و پایبند باشید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آمادگی لازم در جهت ارائه انواع خدمات مهاجرتی و مشاوره های حقوق بین الملل را داشته و ماهرترین وکلا و مشاوران را در اختیار دارد که می توانید از مشاوره های آنها نهایت بهره را ببرید.

سوالات کلیدی درباره قوانین امارات

امارات یکی از کشورهای عربی است که قوانین بسیار سخت گیرانه ای را اعمال می کند. به همین دلیل اگر شهروندان خارجی قصد دارند در این کشور در آرامش زندگی کنند، باید به خوبی با شرایط این کشور آشنایی داشته باشند. قوانین زیادی در این کشور وجود دارد که می تواند منجر به اخراج فرد از امارات یا حتی به زندان افتادن او شود. در این رابطه پرسش هایی مطرح می شود که مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • بدترین جرائم در امارات کدامند؟ در شرایط کنونی، می توان به این نکته اشاره کرد که بی احترامی به پرچم امارات، توهین و استفاده از الفاظ رکیک در شبکه های اجتماعی، سوگند دروغ یاد کردن، لمس کردن افراد بدون اجازه، انجام حرکات بی ادبانه در فضای عمومی و بسیاری از اقدامات دیگر می تواند منجر به برخورد شدید دولت با فرد خاطی شود.
  • سخت گیری های دولت امارات در قوانین چگونه است؟ در حال حاضر، قوانین امارات متحده عربی وابسته به شریعت اسلام است. در این رابطه هر فعالیتی که مخالف مبانی اسلامی باشد، با برخورد سخت روبرو خواهد شد.
  • چالش برانگیزترین قوانین امارات چیست؟ گوش دادن به موسیقی با صدای بلند ممنوع است. افراد نباید در این کشور سوگند یاد کنند. در ماه رمضا سختگیرانه ترین قوانین اجرا می شوند.
1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *