مهاجرت

قوانین کشور برزیل

قوانین کشور برزیل

یکی از موارد مهم در امر مهاجرت به برزیل اطلاع از قوانین کشور برزیل می باشد که برای متقاضیان مهاجرت کاری، تحصیلی، سرمایه گذاری و ازدواج موضوع حائز اهمیتی است. در واقع اطلاع از مجموع قوانین و مقررات مهاجرتی در کشور برزیل می تواند تسهیل کننده امر اقامت برزیل محسوب شود. در این زمینه متخصصان و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تلاش می کنند تا در این مقاله اطلاعات کامل و به روزی درباره قوانین کشور برزیل در خصوص کار، تحصیل، سرمایه گذاری و ازدواج به هموطنان عزیز ارائه نموده و پاسخی جامع و کامل به سوالات آنها ارائه نمایند.

کشور برزیل با عنوان کامل جمهوری فدرال برزیل از جمله کشورهای بزرگ و قدرتمند قاره آمریکای جنوبی محسوب می شود. زبان مردمان برزیل پرتغالی بوده و جمعیت آن در حدود 211243220 نفر می باشد. تراکم جمعیت برزیل در حدود 25 نفر در کیلومتر مربع می باشد. جالب است بدانید که کیفیت زندگی در برزیل 64.1% و این کشور در رتبه 39 جهانی می باشد. هزینه زندگی در برزیل حدود 53.07% بوده و دارای رتبه 51 جهانی است. اما نکته منفی در مورد برزیل شاخص امنیتی این کشور می باشد که با 29.38% در رتبه 117 جهانی قرار دارد.

  • شرایط کار در کشور برزیل برای شهروندان خارجی چیست؟
  • قوانین تحصیل در برزیل برای شهروندان خارجی چیست؟
  • قوانین تولد در کشور برزیل چیست؟
  • شرایط ازدواج در کشور برزیل چیست؟
  • مزایای مهاجرت به برزیل چیست؟

قوانین کار در کشور برزیل

اصولا قوانین کار کشور برزیل مجموعه قوانینی است که ناظر بر کلیه شرایط کاری در این کشور می باشد. بر اساس قانون کار برزیل انعقاد قرارداد بین کارگر و کارفرما جهت کار در این کشور الزامی است. معمولا نیز قراردادهای کاری برزیل به صورت کوتاه مدت و موقتی تا حداکثر ی1 یا 2 سال می باشد. بر اساس قانون کار این کشور اعطای ویزای کار در برزیل با اعتبار ماکسیمم 2 سال منوط به وجود کارفرما یا اسپانسر برزیلی می باشد.

در حقیقت، قوانین برزیل کارفرما را مسئول اخذ مجوز کار می داند و از سوی دیگر همین قانون، وزارت کار برزیل را مسئول ارزیابی تقاضاهای کار و نیز صدور مجوز دانسته و سفارت برزیل در کشورهای خارجی را متولی صدور ویزای کار برزیل می داند. بر طبق قوانین کشور برزیل کارفرما و کارگر علاوه بر این وظایف و مسئولیت های مختلفی در قبال همدیگر دارند. کارفرما مسئول پرداخت حقوق، تامین امنیت و بهداشت محیط کار، اعطای مرخصی ها و رعایت ساعت کاری و غیره می باشد. کارگران نیز متعهد به انجام کار و ارائه خدمات بر اساس مفاد قرارداد کاری خود می باشند.

قوانین سرمایه گذاری در کشور برزیل

برزیل از جمله کشورهایی است که دارای گزینه بسیار جذاب تابعت از طریق سرمایه کذاری می باشد. مطابق قوانین کشور برزیل سرمایه گذاران خارجی از 3 طریق ثبت شرکت، خرید املاک و پس انداز بانکی می توانند برای مهاجرت به برزیل و اخذ اقامت این کشور اقدام نمایند. از این روی، اگر فردی بیش از $150,000 (دلار) در سه نوع روش فوق سرمایه گذاری کند به راحتی می تواند اقامت برزیل را برای کل اعضای خانواده خود به دست آورد.

بر اساس همین قانون، افراد پس از 4 سال اقامت پیوسته در برزیل می توانند برای اخذ شهروندی برزیل اقدام نمایند. افراد از طریق سرمایه گذاری در برزیل می توانند به امتیازت و حقوق فراوانی دست یابند که در مقایسه با کشورهای اروپایی بسیار جذاب می باشد. از جمله این امتیازات می توان به استفاده از امکانات و خدمات آموزشی و بهداشتی رایگان، امکان دریافت تابعیت دوگانه و پاسپورت برزیلی، مسافرت آزادانه به بیش از 140 کشور جهان و غیره اشاره نمود.

قوانین سرمایه گذاری در کشور برزیل

چگونگی ازدواج در برزیل

بر اساس قوانین کشور برزیل، شهروندان خارجی برای ازدواج با اتباع برزیلی هیچ محدودیت قانونی ندارند. بنابران افراد برای ازدواج با شهروندان برزیلی حتما باید این رویداد را در دفتر ثبت مدنی برزیل ثبت رسمی کنند. پس بنابراین برای ثبت رسمی ازدواج حضور هر دو طرف ازدواج به همراه دو نفر شاهد در دفتر ثبت مدنی الزامی می باشد. در این صورت است که قوانین کشور برزیل با توجه به شرایطی تابعیت این کشور را به شما اعطاء می کند. در این صورت شما می توانید پس از زندگی مشترک دو ساله با همسر برزیلی خود تابعیت برزیلی خود را اخذ نمایید.

اما بر اساس قانون کشور برزیل شما اخذ اقامت و تابعیت برزیل نیازمند ارائه مدارکی همانند فرم درخواست، گواهی تولد، پاسپورت یا کارت شناسائی، گواهی یا مدرک وضعیت مدنی و نیز مدرک سکونتی می باشید. بنابراین با توجه به شرایط مهاجرت به برزیل در سال 2022 روش ازدواج با شهروندان برزیلی می تواند سریعترین شیوه مهاجرت و اخذ تابعیت برزیل باشد. اما بر اساس قانون کشور برزیل هزینه گواهی ثبت ازدواج حدود $20 (دلار) و هزینه هر کپی اضافی حدود $5 (دلار) می باشد. مدت زمان رسیدگی به درخواست تابعیت برزیلی از طریق ازدواج بسته به ملیت هر متقاضی بین 1 ماه تا 2 ماه می باشد.

قوانین برزیل درباره تولد

یکی از قوانین کشور برزیل که لازم است درباره مهاجرت به برزیل و اخذ اقامت و تابعیت این کشور بدانید، قانون تابعیت برزیلی می باشد. قانون مذکور بر پایه دو اصل خاک Jus Soli و اصل خون Jus sanguinis می باشد. به عنوان یک قانون کلی، هر فرد متولد برزیل می تواند بدون توجه به وضعیت تابعیت والدین، تابعیت این کشور را از طریق تولد به دست آورد. قانون تابعیت برزیل توسط بند 12 قانون اساسی فدرال برزیل تنظیم و مقرر شده است.

بر اساس همین قانون، شخص متولد برزیل شهروند برزیلی محسوب می شود به جز یک مورد که آن هم متعلق به فرزندان دیپلمات های خارجی می باشد که به هیچ وجه تابعیت برزیلی مشمول حال آنها نمی شود. بر طبق قانون اساسی برزیل همچنین شهروندان و اتباع برزیلی که ملیت دیگری را کسب می کنند ممکن است تابعیت برزیلی خود را از دست دهند. با این همه از سال 1994 اصلاحیه قانون اساسی دو استثناء در این مورد را مجاز می داند. بر این اساس برزیلی ها می توانند با حفظ تابعیت برزیلی خود تابعیت کشور دیگری را نیز به دست آورند. استثناء دوم در موردی است که کشور دیگر از فرد تابعیت قانونی برای اعطای اقامت درخواست می کند .

قوانین تحصیل در کشور برزیل

برزیل از قدیم به عنوان یکی از مقاصد تحصیلی جذاب در سطح بین المللی و یکی از اصلی ترین مقاصد تحصیلی در آمریکای لاتین محسوب می شود. بر اساس قوانین کشور برزیل دانشجویان بین المللی برای تحصیل و اقامت در برزیل نیازمند اخذ ویزای موقتی IV یا VITEM – IV Visa می باشند. این ویزا در صورتی به متقاضیان ارائه می شود که آنها قبلا از موسسه آموزش عالی برزیل دعوت نامه پذیرش داشته باشند.

بر اساس قوانین کشور برزیل، دانشجویانی که قصد تحصیل به مدت بیش از نود روز در کشور برزیل را دارند بایستی درخواست ویزای خود را با رعایت شروطی از جمله اثبات تمکن مالی، ارائه گواهی عدم سوء پیشینه و گواهی سلامت و نیز ارائه کلیه مدارک هویتی از جمله 2 قطعه عکس و کپی پاسپورت به سفارت برزیل ارائه نمایند. لازم به یادآوری است که پرداخت هزینه ویزا به مبلغ حدود $180.00 (دلار) جهت بررسی صلاحیت متقاضیان الزامی است. متقاضیان با مطالعه این مقاله اطلاعات جامع و کلی درباره قوانین کشور برزیل در کلیه امور مهاجرتی کسب نمودند. اما توصیه می شود که برای دریافت مشاوره های برتر در خصوص اخذ فوری و آسان اقامت و تابعیت در کشورهای برتر جهان حتما با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *