مهاجرت

قوانین کشور سوئد

قوانین کشور سوئد

مطلع بودن از قوانین کشور سوئد برای مهاجرت به این کشور از روش های مختلف مانند تحصیل، کار، ازدواج، کارآفرینی و سرمایه گذاری الزامی است. تمامی افراد و متقاضیانی که به فکر کسب اقامت در کشور سوئد هستند و می خواهند به این کشور مهاجرت کنند، می بایست از قوانین کشور سوئد اطلاعات کافی داشته باشند. متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به هموطنان عزیز و گرامی درباره قوانین کشور سوئد در بخش های اشتغال و کار، ازدواج با اتباع این کشور و همچنین شروع کسب و کار در کشور سوئد اطلاعات بسیار مفیدی ارائه خواهند داد.

  • مزایای زندگی در کشور سوئد چیست؟
  • محدودیت های قانونی مهاجرت به کشور سوئد چیست؟
  • قوانین مهاجرتی به کشور سوئد چیست؟
  • قوانین مرتبط با شرایط سنی مهاجران به کشور سوئد چیست؟
  • قوانین پناهندگی در سوئد چیست؟

قوانین کشور سوئد در زمینه کار

سوئد عموماً طبق قانون حقوق مدنی اداره می شود. در قانون اشتغال، قانون سوئد از بعضی جهات، شبیه به سایر كشورهای نوردیك است. قانون اتحادیه اروپا، با استثنائات اندک، به سرعت در سیستم حقوقی سوئد به اجرا آمده است. منابع اصلی قانون اشتغال ملی در قانون اساسی سوئد، اساسنامه، مقررات اختیارات، دادرسی، توافق نامه های جمع آوری جمعی، قراردادهای کاری فردی و تصمیم گیری در مورد کارفرما یافت می شود. قانون اشتغال به طور برابر از کارمندان محافظت می کند.

از این رو، هیچ اختلاف قانونی بین کارمندان داخلی و کارمندان خارجی در سوئد وجود ندارد. لازم به ذکر است که کارمندان در سمت های مدیریتی مانند مدیر شرکت از طریق قانون از حمایت از اشتغال برخوردار نمی شوند. دولت سوئد نسبت به دولت های دیگر در سایر حوزه های قضایی نقش کمتری دارد. بسیاری از تصمیمات را در اختیار طرفین در بازار کار قرار می دهد.

قوانین کشور سوئد در زمینه درآمد

در سوئد قراردادهای استخدامی نیازی به نوشته شده ندارند. اما یک کارفرما باید به صورت کامل کارمند خود را از مهم ترین شرایط و قوانین اشتغال آگاه کند. این اطلاعات باید کتباً حداکثر 1 ماه پس از شروع کار ارائه شود. به طور معمول، این اطلاعات در یک قرارداد کار کتبی ارائه می شود. وظیفه وفاداری در کلیه قراردادهای اشتغال در کشور سوئد دلالت دارد. این وظیفه بین کارمند و کارفرما وظیفه متقابل است. به موجب آن کارفرما باید روابط خود را با کارمند از طرق مختلف حفظ کند. کارمند نیز به حقوق و قوانین محل کار خود پایبند باشد.

از مهم ترین ویژگی های قانون اشتغال سوئد می توان به حمایت گسترده از حقوق کارمندان، اهمیت هر 2 قرارداد معامله جمعی محلی و ملی و رابطه بین کارفرما و اتحادیه های کارگری در محیط کار اشاره کرد. قابل ذکر است که سوئد مقررات عمومی در مورد حداقل دستمزدها ندارد. با این وجود در عمل دیده می شود که میانگین درآمد آقایان در سوئد بالاتر از خانم ها است. حتی در شرایطی که سطح تحصیلات، تخصص، سابقه کاری و غیره آن ها کاملا برابر است. به عبارت دقیق تر همان طور که در نمودار ذیل نشان داده شده است، در سال 2023 مردان در سوئد 5% بیشتر از زنان درآمد دارند:

متوسط درآمد ماهانه زنان و مردان در سوئد

قوانین کلی کشور سوئد در زمینه ازدواج

اگر می خواهید در سوئد ازدواج کنید، باید از مقررات سوئد در مورد ازدواج مطلع باشید. یکی از روش های کسب اقامت دائم سوئد ازدواج با اتباع سوئدی در این کشور است. متقاضیان و افرادی که قصد دارند در سوئد ازدواج کنند، باید در نخستین گام به اداره امور مالیاتی مراجعه کنند تا از مدارک مورد نیاز برای ازدواج آگاه شوند. برای ازدواج در سوئد نیازی نیست که ساکن سوئد باشید.

ازدواج در سوئد در صورتی امکان پذیر است که شما دارای شناسنامه، گذرنامه باشید. اثبات این که شما مجرد هستید هم الزامی است. طبق قانون سوئد، کلیه افراد غیر مقیم یا غیر شهروند سوئد که مایل به ازدواج در سوئد هستند باید از کشور خود سندی ارائه دهند که وضعیت تاهل آنها را بیان کند. سن قانونی برای ازدواج برای زنان و مردان 18 سال است. عروس و داماد نباید از نظر خون با یکدیگر ارتباط داشته باشند.

متقاضیان قبل از مراسم باید مجوز ازدواج را از اداره مالیات محلی کشور سوئد در منطقه ای که عروسی در آن برگزار می شود دریافت کنند. تماس با اداره امور مالیات لازم است. زیرا متقاضیان باید به صورت حضوری برای دریافت مجوز مراجعه کنند. این روش می تواند مدتی طول بکشد. متقاضیان باید از داشتن مدارک کامل اطمینان حاصل کنند. لازم به ذکر است که پروانه ازدواج متقاضیان از تاریخ انتشار 4 ماه اعتبار دارد. متقاضیان و شهروندان کشورهای خارجی در صورتی که بخواهند با یک فرد سوئدی ازدواج کنند حتما باید ثابت کنند که توان مالی کافی برای زندگی در کشور پیشرفته سوئد و پرداخت هزینه زندگی در سوئد را دارند.

قوانین کلی کشور سوئد در زمینه ازدواج

قوانین کشور سوئد در زمینه تحصیل

سوئد کشوری مهاجرپذیر است. این کشور زیبا در حوزه اسکاندیناوی از لحاظ رتبه علمی بالای دانشگاهه ا نیز زبان زد است. هرساله تعداد زیادی از دانشجویان بین المللی از مراکز آموزشی این کشور موفق به اخذ پذیرش می شوند. طبق قوانین این کشور در صورتی که دانشجویان از مراکز آموزشی معتبر دعوتنامه داشته باشند می توانند برای اخذ ویزای تحصیلی درخواست دهند. دانشجویانی که از دانشگاه ها پذیرش دارن طبق قوانین سوئد از حق کار دانشجویی برخوردارند. علاوه بر این اگر متاهل هستند می توانند با همسر و فرزندان زیر 18 سال به این کشور وارد شوند. علاوه بر نفر اصلی، همراه نیز دارای حق کار تمام وقت است. دانشجویان از حق اقامت 6 ماهه پس از تحصیل نیز برخوردارند. قابلیت تمدید و تغییر این نوع ویزا نیز به راحتی در سوئد وجود دارد.

قوانین سوئد در زمینه سرمایه گذاری و کارآفرینی

چندین سال است که سوئد سرمایه گذاری های خارجی را تشویق می کند. سوئد برای سرمایه گذاران خارجی از جمله روشهای ساده تجارت، نرخ پایین مالیات شرکت ها، زیر ساخت های خوب و نیروی کار تحصیل کرده، پیشنهادها و مشوق های زیادی دارد و به طور کلی یک کشور جذاب برای سرمایه گذاری در نظر گرفته می شود. به طور کلی، سوئد هیچ محدودیتی برای سرمایه گذاری های خارجی یا سهامداران خارجی اعمال نمی کند.

با این حال، در بخش های خاصی، شرایطی که با هدف محدود کردن مالکیت خارجی انجام می شود، می تواند به عنوان یک الزام برای اخذ مجوزهای لازم (به عنوان مثال، مجوز تهیه یا تولید محصولات نظامی) تحمیل شود. روش های مختلفی برای سرمایه گذاری در سوئد وجود دارد. متقاضیان و سرمایه گذاران خارجی برای شروع کسب و کار خود در سوئد می توانند اقدام به سرمایه گذاری و کارآفرینی در بخش های مختلف اقتصاد این کشور کنند.

متداول ترین نوع شرکت در سوئد در 2023

یک سرمایه گذار خارجی که مایل به شروع کسب و کار در سوئد است، می تواند از گزینه های مختلفی مانند تاسیس شرکت های مختلف بهره مند شود. شرکت های قابل تاسیس در سوئد می توانند خصوصی یا عمومی هستند. شرکت های خارجی نیز امکان راه اندازی دفتر شعبه را در کشور سوئد دارند. متداول ترین راه برای شروع یک تجارت در سوئد در سال 2023 ایجاد یک شرکت تابعه سوئدی (عموماً یک شرکت با مسئولیت محدود) برای شرکت خارجی است.

لازم به ذکر است که طیف گسترده ای از مشوق های سرمایه گذاری توسط دولت سوئد و مقامات منطقه ای به عنوان مثال کمک های مالی مانند پشتیبانی از توسعه منطقه ای به سرمایه گذاران ارائه می شود. هموطنان و متقاضیانی که قصد دارند از قوانین ازدواج، اشتغال، سرمایه گذاری، کارآفرینی، تحصیل و همچنین شرایط زندگی در کشورهای خارجی مطلع شوند، می توانند با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *