ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

قیمت آپارتمان در استانبول

قیمت آپارتمان در استانبول

ترکیه یکی از کشورهای خاورمیانه است و قیمت آپارتمان در استانبول موضوعی است که مورد توجه متقاضیان خرید ملک در این کشور قرار میگیرد. استانبول از جمله شهرهای بزرگ و زیبای کشور ترکیه می­ باشد. اکثر افرادی که به طرق مختلف یه این کشور مهاجرت می­ نمایند و زندگی در استانبول را بر می­ گزینند. استانبول را بعنوان پایتخت مدرن در جهان می­ شناسند و بمعنای زندگی در زبان ترکی می­ باشد. شهر زیبای استانبول از جمعیت بالایی برخوردار می­ باشد بگونه ای که جمعیت این شهر 3 برابر کشورهایی همچون فنلاند و نروژ گزارش شده است و از نظر وسعت تقریبا 4 برابر شهر تهران است.

هزینه های زندگی در ترکیه کمی بیشتر و تقریباً برابر با هزینه های زندگی در ایران می­ باشد. از آنجائیکه استانبول شهری توریستی محسوب می­ گردد، قیمت آپارتمان در استانبول در مقایسه با دیگر شهرهای ترکیه کمی بالاتر است. افرادی که قصد مهاجرت به ترکیه و زندگی در شهر استانبول را دارند بهتر است قبل از سفر به این کشور قیمت برخی از هزینه های زندگی در این کشور را برآورد نمایند. از علاقمندان به این موضوع دعوت می­ شود مطالب این مقاله را تا پایان مطالعه فرمایند.

اخذ اقامت ترکیه ازطریق خرید ملک در استانبول

اصولا ترکیه برای اخذ اقامت و تابعیت خارجی یکی از بهترین گزینه های ممکن می باشد که پیش روی متقاضیان خارجی قرار دارد. قبل از پرداختن به این موضوع ابتداء لازم است بدانید که برای اخذ سریع اقامت ترکیه 3 راه مشخص سرمایه گذاری وجود دارد که در قیاس با برنامه های اقامت سرمایه گذار اروپایی بسیار ارزان است و افراد از این طریق به راحتی به ویزای اقامت ترکیه (Tϋrkiye Ikamet Izini) دست می یابند. این سه راه شامل ثبت شرکت، پس انداز بانکی و نیز خرید ملک می باشد. طبق آخرین آپدیت کشور ترکیه در حال حاضر با خرید ملک به مبلغ 400000$ (دلار آمریکا) متقاضی موفق به اخذ پاسپورت برای خود و خانواده و همچنین با خرید ملک بالای 70000$ موفق به کسب اقامت موقت 1 ساله که البته قابل تمدید است می شود.

حالا به موجب قانون ملی کشور ترکیه، افراد با این شرایط می توانند ضمن خرید آپارتمان در استانبول همچنین به اقامت و تابعیت ترکیه در سال 2024 نیز دست یابند:

شرایط خرید آپارتمان و اخذ اقامت در ترکیه

شرایط و قیمت آپارتمان در استانبول

هم اکنون خرید ملک و مستغلات در شهر استانبول طرفداران زیادی دارد و سرمایه گذاران از کشورهای مختلف برای خرید ملک کشور ترکیه و شهر استانبول را انتخاب می ­نمایند. در شهر استانبول پروژه های بزرگی همچون فرودگاه ها، کانال استانبول و پل ها در حال راه اندازی می­ باشد که همگی نیازمند نیروهای متخصص می­ باشد و باعث شده است فرصت های شغلی مناسبی برای افراد در این شهر بوجود بیاید. همانطور که در مقدمه بیان نمودیم این شهر از جمله شهرهای بزرگ توریستی در جهان است و هرساله میزبان 12000 گردشگر از نقاط مختلف جهان می­ باشد. دولت ترکیه به دلیل هجوم جهت خرید ملک توسط اتباع خارجی در برخی مناطق شهر استانبول برای اخذ اقامت و پاسپورت با خرید ملک، ممنوعیت وضع نموده که برخی از این مناطق عبارت هستند از آویجلار، باشاکشهیر، بشیکتاش، بی اغلو، اسنیورت، فاتیح، شیشلی، توزلا، عمرانیهو غیره.

عوامل موثر در قیمت آپارتمان در استانبول

به طور کلی عوامل موثری در قیمت آپارتمان در استانبول تاثیرگذار هستند، بنابراین تمامی عوامل تاثیرگذار در خرید آپارتمان در استانبول را باید مورد بررسی قرار دهید. بنابراین تمامی افرادی که قصد خرید آپارتمان در استانبول را دارند، باید به خوبی با برخی از نکات کلیدی و تاثیرگذار در این حوزه آشنا شوند. در غیر این صورت با چالش های متعددی در طول فرآیند خرید یا اجاره آپارتمان در استانبول مواجه خواهند شد. در قدم اول به این نکته مهم توجه فرمایید که، جستجوی آپارتمان در استانبول به دلیل ازدحام جمعیت بالا در این کشور بسیار پیچیده و زمان بر می باشد.

برای آشنایی بیشتر با عوامل موثر در قیمت آپارتمان در استانبول به موارد زیر توجه فرمایید:

عوامل موثر در قیمت آپارتمان در استانبول

میزان قیمت آپارتمان در استانبول

با توجه به بازارهای املاک و مستغلات در شهر استانبول سالانه 250000 ملک بنا بر تقاضا افراد در این شهر ساخته می­ شود، همچنین دولت ترکیه سرمایه گذاران را به سرمایه گذاری در این بخش تشویق می­ نماید تا از این طریق بتواند بخش های مختلف اقتصادی را در این شهر تأسیس و به بهره برداری برساند. شهر استانبول توانسته است رتبه هفتم را در میان بازارهای فعال در کشورهای اتحادیه اروپا از آن خود نماید. این شهر از منظره های زیبا و بازارهای لوکس و زیبایی برخوردار می ­باشد.

ما در جدول زیر قیمت آپارتمان در استانبول را در جهت مهاجرت به ترکیه نشان داده ایم.

مسکنقیمت هر (لیر)
آپارتمان یک خوابه (مرکز شهر)1500000TL
آپارتمان یک خوایه (خارج از شهر)900000TL
آپارتمان سه خوابه (مرکز شهر)3600000TL
آپارتمان سه خوابه (خارج از شهر)3000000TL
قیمت هر متر مربع آپارتمان در مرکز شهر25000TL
قیمت هر متر مربع آپارتمان در خارج از شهر15000TL

اجاره خانه در استانبول

می­ توان به اجاره خانه در استانبول بچشم یک تجارت بزرگ نگریست، زیرا بیشترین جمعیت این شهر را افراد زیر 30 سال تشکیل می­ دهد و از طرفی در این شهر دانشگاه های دولتی و خصوصی بسیاری وجود دارد که دانشجویان ترک و بین المللی زیادی تمایل به اجاره نمودن خانه و آپارتمان در استانبول را دارند. همچنین افراد زیادی تمایل به خرید خانه در این شهر را دارند. طبق آمار بدست آمده تا دو سال پیش بیشترین متقاضیان خرید خانه در شهر استانبول شهروندان عراقی ایرانی و افغانستانی بودند که با خرید خانه در این شهر حق اقامت دائم و ادامه زندگی در ترکیه را بدست آوردند ، اما طی سال گذشته این رکورد ازآن اتباع کشور هایی همچون روسیه، اوکراین و امارات است.

می­توان اینطور بیان نمود که ترکیه کشوری مسلمان است که همه­ افراد می­ توانند بصورت آزادانه در این کشور به زندگی بپردازند. خرید ملک در استانبول برای تمامی افراد آزاد است و افراد می ­توانند در تمامی مناطق این شهر به خرید ملک بپردازند. افرادی که دارای سرمایه ای معادل یک میلیون یورو هستند می­ توانند ملکی ویلایی رو به دریا در بسفرور را براحتی خریداری نمایند. تمامی عزیزانی که قصد زندگی در ترکیه را دارند می­توانند در رابطه با تمامی شرایط زندگی در ترکیه با کارشناسان موسسه ما مشاوره نمایند. ما در ادامه به بررسی سایر هزینه ها در شهر استانبول خواهیم پرداخت.

هزینه خرید و خدمات شهری در استانبول

ما در بخش های قبل قیمت آپازتمان در استانبول را بررسی نمودیم در جدول زیر هزینه های خرید و خدمات شهری در این شهر را نشان داده ایم.

خدمات شهریهزینه (لیر)
هزینه آب و برق (یکماهه)298TL
هزینه آب آشامیدنی30TL
هزینه گاز در تابستان30TL تا TL50
هزینه گاز در زمستان150TL تا TL400
هزینه مهد کودک158516TL
هزینه مدارس بین المللی3119964TL

میزان قیمت آپارتمان در استانبول

هزینه های زندگی در استانبول

افرادی که قصد ادامه زندگی در استانبول را دارند علاوه بر پرداخت قیمت آپارتمان در استانبول می­ بایست هزینه های زندگی در این کشور را نیز برآورد نمایند. جدول زیر نشان دهنده سایر هزینه هایی خورد و خوراک در استانبول را نمایش داده است.

خوراکقیمت (لیر)
گوشت گوساله تازه42TL
شیر (یک لیتر)2TL تا TL3
برنج (یک کیلو)4TL تا TL5
منوی پایه ناهار31TL
سینه مرغ (500 گرم)9TL
تخم مرغ 12 عدد9TL
گوجه فرنگی (1 کیلو)4.13TL
پنیر محلی (500 گرم)15TL
سیب (1 کیلوگرم)3.98TL
سیب زمینی (یک کیلوگرم)2.41TL
کوکا کولا 2 لیتر80TL
نان سفید (برای 2 نفر)1.63TL

هزینه های پوشاک در استانبول

از دیگر هزینه هایی که افراد برای زندگی در استانبول پرداخت می ­نمایند هزینه پوشاک می­ باشد. جدول زیر قیمت پوشاک های موجود در این کشور را نشان داده است.

پوشاکقیمت (لیر)
یک عدد شلوار جین مارک lEVISE و مارک های مشابه196TL
لباس تابستانی133TL
یک جفت کفش ورزشی299TL
یک جفت کفش مردانه267TL

هزینه های حمل و نقل در استانبول

جدول زیر هزینه های حمل و نقل در شهر زیبای استانبول را بیان می­ نماید:

وسیله نقلیهقیمت (لیر)
سفر با تاکسی26TL
بلیط ماهانه وسایل نقلیه عمومی190TL
یک لیتر گاز برای وسایل نقلیه6TL

افزایش قیمت آپارتمان در استانبول

متاسفانه یکی از نکات منفی در خصوص کشور ترکیه تورم نسبتا بالای این کشور و افزایش روزانه نرخ دلار و یورو در مقایسه با واحد پول رسمی ترکیه یعنی لیر است. در نتیجه کسانی که قصد دارند دراستانبول آپارتمانی خریداری نمایند یا می خواهند به طور کلی ترکیه را برای تحصیل، کار و زندگی خود انتخاب کنند در محاسبه هزینه ها باید نرخ تورم را نیز لحاظ نمایند.

برای بررسی بهتر این موضوع که نرخ تورم در ترکیه بالاتر از حد استاندارد است در نموداری که در ادامه ترسیم شده نرخ تورم ترکیه در سال 2024 بررسی شده است:

مقایسه نرخ تورم در ترکیه و چند کشور دیگر

کارشناسان و مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همواره راهنما و پاسخگوی تمامی سوالات علاقه مندان به مهاجرت به ترکیه در سال 2024 از طریق تحصیل می­ باشند.

سوالات پرتکرار در باب قیمت آپارتمان در استانبول

در بخش پایانی مقاله بر آن شده ایم تا به برخی از کلیدی ترین سوالات شما عزیزان در خصوص قیمت آپارتمان در استانبول پاسخ دهیم. برخی از مهمترین سوالات شما در این حوزه عبارت اند از:

  • عوامل تعیین کننده در قیمت آپارتمان در استانبول کدام ها هستند؟ عوامل بسیاری در قیمت آپارتمان در استانبول تاثیرگذار هستند، که از اصلی ترین آنها می توان به منطقه مورد نظر شما در این شهر و امکانات آپارتمان اشاره کرد.
  • آیا قیمت آپارتمان در استانبول از قیمت آپارتمان در برلین بالاتر است؟ خیر به هیچ وجه، قیمت آپارتمان در استانبول به طور میانگین 19% پایین تر از قیمت آپارتمان در برلین می باشد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *