مهاجرت

کشورهای لغو روادید با پاسپورت آذربایجان

کشورهای لغو روادید با پاسپورت آذربایجان

اطلاع از کشورهای لغو روادید با پاسپورت آذربایجان مشخص میکند که دارندگان پاسپورت آذربایجان برای ورود به چه کشورهایی نیازی به اخذ ویزا ندارند. در کل رتبه قدرت پاسپورت آذربایجان در سطح پاسپورت های جهان رتبه 61 بوده و بر همین اساس نیز تعداد کشورهای لغو روادید با این پاسپورت نیز مجموعا به 32 کشور جهان می رسد. در بین این کشورهای لغو روادید با آذربایجان می توان از کشورهای قدرتمندی نیز مثل ایران، روسیه و ترکیه نیز نام برد. دیگر کشورها ممکن است با آذربایجان دارای قرارداد اخذ ویزا هنگام ورود، مجوز سفر الکترونیک و یا اخذ ویزا قبل از مسافرت باشند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله در تلاش هستند تا به سوالات تخصصی زیر پاسخ دهند:

  • اتباع آذربایجان به چه تعداد کشورهایی بدون ویزا می توانند سفر کنند؟
  • رتبه بین المللی پاسپورت آذربایجان چیست؟
  • امتیازات گرفتن پاسپورت آذربایجانی چیست؟
  • ایرانیان چگونه می توانند پاسپورت آذربایجانی دریافت کنند؟
  • آیا امکان دریافت پاسپورت مضاعف در آذربایجان وجود دارد؟

درباره پاسپورت آذربایجان و مشخصات آن

پاسپورت آذربایجان Azerbaijan Passport توسط وزارت کشور جمهوری آذربایجان برای سیتی زن های آذربایجانی جهت انجام مسافرت های بین المللی صادر می شود. در حقیقت پاسپورت آذری هم کاربرد کارت شناسایی و هم کاربرد مدرک مسافرتی معتبر را برای اتباع این کشور دارد. پاسپورت آذربایجان از تاریخ صدور آن معمولا حدود 10 سال اعتبار داشته و از جمله مشخصات این پاسپورت نیز این است که اولا این پاسپورت با جلد سبز تیره و محتوای آن به دو زبان انگلیسی و آذری بوده و ثانیا کل پاسپورت شامل 34 صفحه می باشد.

از جمله مشخصات دیگر این پاسپورت نام آشنا عبارتند از:

مشخصات پاسپورت آذربایجان
نوع پاسپورتپاسپورت بیومتریک
سال صدور28 می سال 1991
هدفشناسایی اتباع آذری
افراد ذی صلاحسیتی زن آذربایجان
ماکسیمم اعتبارتا حداکثر 10 سال

شرایط و ضوابط اخذ پاسپورت آذربایجان

از لحاظ اعتبار جهانی پاسپورت باید گفت که کشور آذربایجان رتبه 61 را در بین پاسپورت های معتبر دنیا دارد و با داشتن پاسپورت این کشور شهروندان می توانند به 32 کشور جهان بدون نیاز به روادید سفر کنند. از مزایای اخذ پاسپورت آذربایجان می توان به اعتبار 5 ساله برای افراد کمتر از 18 سال و اعتبار 10 ساله برای افراد بالای 18 سال اشاره کرد. اخذ پاسپورت آذربایجان راه های متفاوتی دارد که با توجه به شرایط متقاضیان باید با دقت کامل بهترین راه را انتخاب کنید.

به طور کلی اخذ پاسپورت کشور آذربایجان از با توجه به شرایط متقاضیان از راه های زیر امکان پذیر خواهد بود:

  • اخذ پاسپورت از طریق کار
  • اخذ پاسپورت از طریق تحصیل
  • اخذ پاسپورت از طریق سرمایه گذاری
  • اخذ پاسپورت از طریق ازدواج
  • اخذ پاسپورت از طریق تولد

تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت آذربایجان

قبل از پرداختن به مبحث کشورهای لغو روادید با پاسپورت آذربایجان باید به عرض برسانیم که آذربایجان نیز همانند سایر کشورهای جهان با سایر کشورها دارای 4 حالت روادیدی به صورت زیر می باشد:

تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت آذربایجان

 

این کشور که در نقشه فوق با رنگ صورتی هم مشخص شده با حدود فقط 32 کشور جهان دارای لغو روادید می باشد که با رنگ سبز پر رنگ مشخص شده است. برخی از کشورها با آذربایجان قرارداد اخذ ویزا هنگام ورودVisa on Arrival  را دارند که با رنگ آبی مشاهده می شود و تعداد آنها به 46 کشور می رسد. همچنین حدود 5 کشور نیز با آذربایجان قرارداد اخذ ویزای الکترونیک eTA دارند که با رنگ زرد سیر مشخص شده است. کشورهای به رنگ قرمز نیز با آذربایجان هیچ قرارداد روادیدی نداشته و اتباع آذری برای ورود به این کشورها نیازمند اخذ ویزای ورود هستند.

لیست کشورهای لغو روادید با پاسپورت آذربایجان

همان طوری که گفته شد، کشورهای لغو روادید با پاسپورت آذربایجان حدود 32 کشور بوده و به همین دلیل پاسپورت آذری از نظر رتبه بندی های شاخص پاسپورت هنلی در جایگاه 61 جهانی قرار دارد.

با این توضیح اکنون به معرفی کشورهای لغو روادید با پاسپورت آذربایجان می پردازیم:

 

قارهکشورهای لغو روادید با پاسپورت آذربایجان
اقیانوسیهمیکرونزیا و وانوتو
خاورمیانهارمنستان، امارات متحده عربی، گرجستان، ایران، فلسطین و ترکیه
اروپاآلبانی، بوسنی و هرزگوین، مونته نگرو، فدراسیون روسیه، اوکراین، بلاروس، مولداوی و صربستان
کارائیبآنتیگوآ و باربودا، باربادوس، هائیتی، سنت وینست، باهاماس و دومینیکا
آسیاسورینام، قزاقستان، قرقیزستان، مالزی، تاجیکستان، ازبکستان
آمریکااکوادور و کلمبیا
آفریقاگامبیا، نامیبیا

لیست کشورهای لغو روادید با پاسپورت آذربایجان

امتیازات اخذ پاسپورت آذربایجان چیست؟

علاوه بر امتیاز مسافرت آزادانه و بی دغدغه به حدود 32 کشور جهان مثل کشور ایران، ترکیه، قطر، روسیه، مالزی و غیره همچنین دارندگان این پاسپورت می توانند از امتیازات اجتماعی و اقتصادی سرشاری بهره مند شوند. اولا به راحتی و سهولت به شهروندی آذربایجان درآمده و از امکانات متعددی مثل آموزش و بهداشت عمومی، بیمه تامین اجتماعی و غیره دست یابند. ثانیا بتوانند در شرکت های آذربایجانی به استخدام درآمده و ببدون هیچ مجوز یا ویزایی مشغول به کار شوند. ثالثا از این طریق بتوانند کلیه اعضای خانواده خود را نیز مقیم کشور آذربایجان سازند.

داشتن پاسپورت دوم یا تابعیت مضاعف در آذربایجان

هموطنان عزیز به این نکته مهم نیز توجه نمایند که آذربایجان اجازه داشتن تابعیت مضاعف (پاسپورت دوم) را به افراد نمی دهد. از همین رو نیز مطابق قوانین کشور آذربایجان، اخذ تابعیت خارجی به منزله از دست دادن خودکار تابعیت آذری خواهد بود.

روش های اخذ پاسپورت آذربایجان

کلا برای اخذ پاسپورت جمهوری آذربایجان دو راه پیش روی متقاضیان قرار دارد. روش اول که از طریق اصل خونی است که متقاضی بایستی ثابت کند که از والدین آذربایجانی چه در خاک این کشور و یا چه در خارج به دنیا آمده است. روش دوم نیز از طریق داشتن مجوز اقامت دائمی با حداقل 5 سال اقامت پیوسته در آذربایجان است. در مورد روش دوم نیز بایستی بدانید که افراد بسته به شرایطشان می توانند از طریق 3 رئش زیر اقدام کرده ابتداء به مجوز اقامت موقت آذربایجان و پس از گذشت حداقل 2 سال نیز به مجوز اقامت دائمی و بالاخره بعد از 5 سال نیز به پاسپورت این کشور دست یابند:

چگونگی اخذ تابعیت آذربایجان

شاید این سوال برایتان مطرح شود که چگونه می توان از طریق سرمایه گذاری یا کارآفرینی به شهروندی (پاسپورت) آذربایجانی دست یافت؟ برای این منظور متقاضیان بر حسب شرایط ابتداء بایستی یکی از گزینه های زیر را برای دست یابی به اقامت این کشور انتخاب بکنند:

  • با سرمایه گذاری حداقل AZN 500000 (مانات) در اقتصاد آذربایجان
  • با سرمایه گذاری حداقل AZN 100000 (مانات) در حساب سپرده ای در بانک های آذربایجان
  • با سرمایه گذاری حداقل AZN 100000 (مانات) در بخش املاک جمهوری آذربایجان
  • با کارآفرینی در آذربایجان با حداقل 5 شغل تمام وقت یا 10 شغل پاره وقت به شرط استخدام شهروندان آذربایجانی در 80% پست های شغلی

شرایط و الزامات اخذ پاسپورت آذربایجانی چیست؟

اکنون به یک سوال کلیدی و مهم درباب اخذ پاسپورت بیومتریک آذربایجان می رسیم و آن اینکه چگونه و از چه طریقی می توان به پاسپورت آذربایجان دست یافت؟ این سوالی است که ممکن است اغلب هموطنان مطرح کنند. برای پاسخگوئی به این سوال شما می بایست به قانون تابعیت آذربایجان مراجعه کنید. بر اساس این قانون نیز اخذ تابعیت آذری تحت قبول تابعیت امری امکان پذیر است. اما از اهم شرایط دریافت پاسپورت آذربایجان می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • اولا متقاضی حداقل 5 سال در آذربایجان اقامت مستمری داشته باشد.
  • دوما منبع درآمدی ثابتی در این کشور داشته باشد.
  • سوما متعهد به قانون اساسی جمهوری آذربایجان باشد.
  • چهارما دانش زبان آذربایجانی داشته باشد.

پس در عمل ابتداء متقاضی به مجوز اقامت موقت 2 ساله آذربایجان دست یافته و سپس برای اخذ اقامت دائم آذربایجان تلاش می کند. دوره 5 ساله فوق الذکر نیز از زمان اخذ کارت اقامت دائم شروع می شود. س از طی این مدت و تامین 3 شرط دیگری که در بالا گفته شد، فرد می تواند جهت دریافت پاسپورت آذری خود اقدام نماید. پروسه ای که به صورت شماتیک از این قرار است:

مراحل دریافت پاسپورت آذری

یکی از راه های منتهی به اخذ سیتی زن آذربایجان از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت در این کشور می باشد. هموطنان گرامی می توانند با دریافت اطلاعات به روز از مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت درجریان پروسه مهاجرت به آذربایجان قرار گیرند.

سوالات تخصصی در خصوص کشورهای لغو روادید با پاسپورت آذربایجان

در بخش موخره مقاله کشورهای لغو روادید با پاسپورت آذربایجان به سوالات مهم شما پاسخ می دهیم:

  • شرایط و ضوابط اخذ پاسپورت آذربایجان چگونه است؟ از لحاظ اعتبار جهانی پاسپورت باید گفت که کشور آذربایجان رتبه 61 را در بین پاسپورت های معتبر دنیا دارد و با داشتن پاسپورت این کشور شهروندان می توانند به 32 کشور جهان بدون نیاز به روادید سفر کنند. از مزایای اخذ پاسپورت آذربایجان می توان به اعتبار 5 ساله برای افراد کمتر از 18 سال و اعتبار 10 ساله برای افراد بالای 18 سال اشاره کرد. اخذ پاسپورت آذربایجان راه های متفاوتی دارد که با توجه به شرایط متقاضیان باید با دقت کامل بهترین راه را انتخاب کنید.
  • امتیازات اخذ پاسپورت آذربایجان چیست؟ علاوه بر امتیاز مسافرت آزادانه و بی دغدغه به حدود 32 کشور جهان مثل کشور ایران، ترکیه، قطر، روسیه، مالزی و غیره همچنین دارندگان این پاسپورت می توانند از امتیازات اجتماعی و اقتصادی سرشاری بهره مند شوند. اولا به راحتی و سهولت به شهروندی آذربایجان درآمده و از امکانات متعددی مثل آموزش و بهداشت عمومی، بیمه تامین اجتماعی و غیره دست یابند. ثانیا بتوانند در شرکت های آذربایجانی به استخدام درآمده و ببدون هیچ مجوز یا ویزایی مشغول به کار شوند. ثالثا از این طریق بتوانند کلیه اعضای خانواده خود را نیز مقیم کشور آذربایجان سازند.
3.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *