مهاجرت

کشورهای لغو روادید با پاسپورت آرژانتین

کشورهای لغو روادید با پاسپورت آرژانتین

در مقاله حاضر قصد داریم تا شما عزیزان را با کشورهای لغو روادید با پاسپورت آرژانتین آشنا کنیم و از مزایای اخذ پاسپورت آرژانتین آگاه سازیم. چرا که از این طریق اولا با رتبه و ارزش پاسپورت آرژانتین آشنا شده دوما امتیازات دریافت این پاسپورت نیز معرفی شده و سوما شما با شرایط و الزامات اخذ یکی از آسانترین پاسپورت های دنیا آشنا می شوید. بر طبق رنکینگ سال 2021 پاسپورت آرژانتین در رتبه 17 جهانی قرار داشته و دارندگان پاسپورت آرژانتینی مجازند تا بدون اخذ روادید یا ویزا به حدود 171 کشور جهان مسافرت کنند. از جمله این کشورها نیز می توان به سفر آزادانه با پاسپورت آرژانتین به کلیه کشورهای عضو اتحادیه اروپا (EU) اشاره نمود. بنابراین شما می توانید با دریافت مشاوره های حرفه ای از تیم مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در جریان روش ها و شرایط اخذ پاسپورت آرژانتین به صورت زیر قرار گیرید:

  • اخذ پاسپورت آرژانتین ازطریق تولد
  • اخذ پاسپورت آرژانتین ازطریق ازدواج
  • اخذ پاسپورت آرژانتین ازطریق کار
  • اخذ پاسپورت آرژانتین ازطریق سرمایه گذاری

پاسپورت آرژانتین و رتبه آن در سال 2021

پاسپورت آرژانتین یا Argentina Passport مدرک معتبری است که توسط اداره ثبت احوال ملی این کشور (ReNaPer) برای سیتی زن های آرژانتینی صادر می شود. کاربرد اولیه این پاسپورت صرفا جهت تسهیل مسافرت بین المللی است. اما گاها نیز به عنوان یک مدرک شناسایی نیز از آن استفاده می شود. بر طبق قوانین مرکوسور، پاسپورت های کشورهای عضو این قراردادمی بایست به رنگ آبی باشد و پاسپورت آرژانتین نیز از این قضیه مستثنا نیست. در جدول زیر می توان با برخی از مشخصات مهم پاسپورت آرژانتین 2021 آشنا شد:

مشخصات پاسپورت آرژانتین
نوع پاسپورتپاسپورت بیومتریک
سال صدور1 ژوئن سال 2012
هدفشناسایی اتباع آرژانتینی و تسهیل سفرشان
افراد ذی صلاحسیتی زن آذربایجان
ماکسیمم اعتبار5 سال برای سنین زیر 18 سال و حداکثر 10 سال برای سنین بالای 18 سال
هزینه اخذ این پاسپورتدر حدود 1500ARS (پزو آرژانتین)

بر طبق رنکینگ شاخص پاسپورت های جهانی هنلی سال 2021، پاسپورت بیومتریک آرژانتین جزء 20 پاسپورت برتر بین المللی محسوب می شود. هم اکنون این پاسپورت در رتبه 17 جهانی بوده و دارندگان آن امکان سفر آزادانه به 171 کشور جهان را دارند. به عبارت دیگر نیز کشورهای لغو روادید با پاسپورت آرژانتین به حدود 171 کشور می رسد:

اعتبار پاسپورت آرژانتین

تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت آرژانتین

با نگاهی به نقشه سیاست ویزایی visa policy کشور آرژانتین می توان متوجه چند نکته مهم در رابطه با کشورهای لغو روادید با پاسپورت آرژانتین شد. اولا همانگونه که در مطالب فوق هم بیان شد، کشورهای لغو روادید با پاسپورت آرژانتین به حدود 171 کشور میرسد که در نقشه زیر نیز به رنگ آبی (کشورهای عضو پیمان مرکوسور) و به رنگ سبز تیره (کشورهای دیگر جهان) مشاهده می گردد:

نقشه کشورهای لغو روادید با پاسپورت آرژانتین

اما به جز کشورهای لغو روادید با پاسپورت آرژانتین، کشورهایی نیز مثل ایران هستند که از اتباع آرژانتینی می خواهند تا هنگام ورود به این کشورها ویزای ورود دریافت کنند. در این بین کشورهایی مثل هند نیز هستند که برای دارندگان پاسپورت آرژانتین مجوز سفر الکترونیک (eTA) صادر می کنند. بالاخره کشورهایی مثل استرالیا نیز هستند که از شهروندان آرژانتینی می خواهند تا قبل از ورود به این کشور ویزای ورود یا Entry Visa اخذ نموده و سپس به این کشورها سفر کنند.

معرفی کشورهای لغو روادید با پاسپورت آرژانتین

در این بخش از مقاله ما به بررسی کشورهای لغو روادید با پاسپورت آرژانتین می پردازیم. همان طوری که در جدول زیر هم مشاهده می شود، نقطه قوت و امتیاز اصلی پاسپورت آرژانتینی امکان مسافرت بدون ویزا به 27 کشور عضو اتحادیه اروپایی به علاوه کشور روسیه می باشد:

قارهکشورهای لغو روادید با پاسپورت آرژانتین
اقیانوسیهجزایر کوک، پلنزیای فرانسوی، میکرونزیا ، فیجی، کالدونیای نو، نیئو و وانوتو
خاورمیانهارمنستان، گرجستان، اسرائیل، فلسطین، امارات متحده عربی، ترکیه، قطر، عمان
اروپاآلبانی، اتریش، بلژیک، بلغارستان، قبرس، دانمارک، جزیر فارو، فرانسه، یونان، مجارستان، ایرلند، کوزوو، لیختن اشتاین، لوکزامبورگ، مولداوی، مونته نگرو، مقدونیه شمالی، لهستان، رومانی، صربستان، اسلوونی، سوئد، اوکراین، واتیکان، انگلستان، سوئیس، اسپانیا، اسلواکی، سان مارینو، پرتغال، نروژ، هلند، موناکو، مالتا، لیتوانی، لتونی، ایتالیا، ایسلند، گرینلند، گیبرالتار، فنلاند، استونی، جمهوری چک، کرواسی، بوسنی، بلاروس و آندورا و فدراسیون روسیه
کارائیبآنگیلا، آروبا، باربادوس، بریتیش ویرجین آیلند، کراکو، جمهوری دومینیکن، گرانادا، جامائیکا، سنت لوسیا، سنت وینستن، جزیره تورکز و کایکوس، آنتیگوآ و باربودا، باهاماس، بونیر، جزایر سایمان، دومنیکا، هند غربی فرانسه، هائیتی،مونتسرات، سنت کیتس، سنت مارتن، ترینیداد و توباکو
آسیااندونزی، قزاقستان، مالزی، فیلیپین، کره جنوبی، تایلند، ازبکستان، سنگاپور، قرقیزستان، ژاپن، هنگ کنگ
آمریکابرمودا، برزیل، شیلی، کاستاریکا، السالوادور، گینه، گویان، مکزیک، پاناما، پرو، اروگوئه، ونزوئلا، پاراگوئه، نیکاراگوئه، هوندوراس، گواتمالا، جزیر فالکلند، اکوادور، کلمبیا، بولیوی و بلیز
آفریقابوتسوانا، ماریتیوس، مایوت، رنیون، سنگال، تونس، آفریقای جنوبی

معرفی کشورهای لغو روادید با پاسپورت آرژانتین

امتیازات دریافت پاسپورت آرژانتین

همان طوری که ملاحظه گردید، پاسپورت آرژانتین از جمله معتبرترین مدارک مسافرتی در سراسر جهان به شمار می رود. شما با دریافت این پاسپورت می توانید آزادانه به کلیه کشورهای سازمان مرکوسور، کشورهای عضو اتحادیه اروپایی (EU) و نیز کره جنوبی و ژاپن سفر کنید. بنابراین دارندگان این پاسپورت معتبر امکان بیزینس بین المللی آزادانه با اغلب کشورهای جهان را دارند. گذشته از این اخذ پاسپورت آرژانتین به شما عنوان سیتی زن آرژانتینی Argentina Citizenship می دهد پس شما از قبل دریافت این پاسپورت می توانید به حقوق شهروندی مثل استفاده از خدمات دولتی ( بهداشت و تحصیلات رایگان، افتتاح حساب بانکی، دریافت وام، اخذ بیمه و غیره) دست یافته و از حق رای نیز برخوردار شوید. لیست خلاصه این امتیازات عبارتند از:

امتیازات دریافت پاسپورت آرژانتین

اما از نکات منفی پاسپورت آرژانتین این است که دارندگان این پاسپورت حق ورود آزادانه و بدون روادید به آمریکا، کانادا، چین و استرالیا را ندارند!

نحوه دریافت پاسپورت آرژانتینی

قبل از هر چیزی بایستی بدانید که قوانین آرژانتین اجازه اخذ تابعیت مضاعف و یا پاسپورت دوم را به افراد می دهد. به همین دلیل اخذ این پاسپورت مستلزم انصراف از تابعیت ایرانی نیست بلکه به معنای حفظ هر دو ملیت برای افراد می باشد. اما نکته بسیار مهم درباب اخذ تابعیت آرژانتینی این است که آرژانتین با به رسمیت شناختن یک سیستم دو گانخ ای از حق خون و حق خاک به متولدین در خاک خود سیتی زنی آرژانتین را اعطاء می کند. اما مابقی متقاضیان فقط با اقامت حدود 2 سال در این کشور حق شهروندی و اخذ پاسپورت آرژانتینی را کسب می کنند. اما از اهم شرایط اخذ این پاسپورت قدرتمند می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

شروط دریافت پاسپورت آرژانتینی

آرژانتین جزء آسانترین کشورهای جهان برای اخذ پاسپورت دوم محسوب می شود. اگر شما نیز علاقه مند مهاجرت به آرژانتین و اخذ اقامت و تابعیت این کشور خوب هستید می توانید از مشاوره های مهاجرتی وکلای حرفه ای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره ها ببرید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *